• Lid sinds 31 augustus 2015

1. dolo's profielfoto
    dolo vindt de recensie door henriette 53 voor Così leuk
    Italiaans Arnhem

henriette 53

Hier eten wezen halen. De man bij wie ik het eten bestelde vroeg meteen waarom ik niet daar kwam eten. Ik zei dat ik dit niet prettig vond om alleen in een restaurant te gaan eten, waarop ik als antwoord kreeg thuis zit je toch ook alleen.

Ik wilde bruchetta met gorgonzola meenemen, dat kon niet ivm smaak werd gezegd. Zo ook met de panna cotta die kon ik ook niet meekrijgen. Uiteindelijk spinaziesalade met ui en ansjovis en ricotta en knoflook genomen, en een spaghetty met champignons, kip en gorgonzola. Het werd vers klaargemaakt. Eenmaal thuis gekomen ontdekte ik dat er geen ansjovis in de salade zat. Voor 10 euro wat blaadjes spinazie en een uitje, erg duur. De spaghetty zat geen kaas of kip in, 2 kleine stukjes champignons en verder alleen olijfolie. Heb al het eten weg gedaan. Erg zonde, want het was 20 euro. Ik kom hier dus nooit meer.

2. dolo's profielfoto
    dolo vindt de recensie door Jacob voor De Boswachter leuk

Onderstaande reacties klinken erg goed. Wij gingen met dezelfde verwachtingen naar dit restaurant toe, echter het tegendeel bleek waar. Kortom een klein resume van die avond.

- Besteld: twee keer een dagmenu 1x Tongfilet, 1x schnitzel.

- De instant soep vooraf was erg zout, niet erg maar ben nierpatient dus heb er voor gepast.

- Hoofdgerecht staat aangegeven als Tongfilet, echter na de servering en daarna het navragen bij de ober krijg je een tilapia filet. Dit strookt totaal niet met de verwachting als je een zoutwater vis wilt en een zoetwater vis op je bord krijgt. Dit ook aangegeven, het enige wat we te horen kregen is dat we voor de prijs (20 euro) niet konden verwachten dat dit een zeetong zou zijn. Nogmaals aangegeven dat dit ook bij ons niet in de verwachting lag, maar een simpele sliptong wel bij deze gewekte verwachting hoort, immers dat er staat op het menu een tong-filet. Het enige wat daarop kon worden gezegd is dat dat eerst op het menu zo stond, maar de mensen wisten niet wat een Tilapia filet was daarom hebben ze het maar tongfilet genoemd...

- In de schnitzel zaten zeentjes, dit ook aangegeven echter de ober heeft hier geen gehoor aan gegeven.

- De patat was half lauw.

Bovenstaande hebben we doorgegeven aan de ober die totaal niet naar ons luisterde en wegliep terwijl we dit aangaven, wat we uitermate beschoft vonden en dit nog nooit hebben meegemaakt. Na 10 minuten te hebben zitten wachten, hebben we nog steeds niemand buiten gezien. Ik ben naar binnen toe gegaan waar de eigenaar me niet vriendelijk te woord stond. We mochten kennelijk geen commentaar geven en de onbeschofte houding van de bediende werd ook niets van gezegd.

Kortom, met alle respect ga hier niet eten. Als je wel hier gaat bent u gewaarschuwd en kijk dan goed wat u bestelt of u dat ook daadwerkelijk krijgt. Ik heb de sfeer een 6 gegeven, want de natuur waarin je zit is wel mooi, echter vind je precies dezelfde natuur ook bij een ander restaurant daar in de stad.

3. dolo's profielfoto
    dolo vindt de recensie door dhr.Quint voor De Boswachter leuk

Teveel tafeltjes op een te kleine oppervlakte. De jongen in de bediening vond zichzelf nogal verheven boven de aanwezige gasten: zeer kil en arrogant. Kon geen lachje af. Toen ik wilde betalen en ik naar de bar liep om af te rekenen werd ik door de aanwezige bardame totaal genegeerd. Mocht "braaf" wachten tot de jongen van de bediening kwam. Zeer slechte service! Daarbij € 7,50 mogen aftikken voor 2 sneetjes droog witbrood en 2 supermarkt kroketjes is natuurlijk belachelijk, maar ja het is dan ook vakantieperiode . Niet voor herhaling vatbaar in ieder geval.

4. dolo's profielfoto
    dolo vindt de recensie door Anton voor De Boswachter leuk

Prima zaak met leuke mensen. Af en toe een beetje vol door de grote aanloop van wandelaars, ondanks dat wordt je niet de deur uitgekeken zoals aan de overkant.
    Kortom, lekker eten in een fijne omgeving.

5. dolo's profielfoto
    dolo vindt de recensie door Loes voor De Boswachter leuk

Mooie lokatie om na een wandeling lekker op het terras te vertoeven. Vriendelijke en vlotte bediening. Ondanks de drukke bezetting werd er voor ons twee plaatsen binnen in orde gemaakt en werden we vlot bediend. Het was gezellig!

6. dolo's profielfoto
    dolo vindt de recensie door Toon voor 't Brugske leuk
    Internationaal Slenaken

De Brug is een zelfbedieningsrestaurant/cafetaria/terras op een prachtplek in Slenaken, daarom gingen wij daarheen. Na 10 minuten bekeek ik de vooruitbetaalde bon en bleek dat mijn bestelling foutief was opgenomen, ik had al een ongemakkelijk gevoel tijdens het bestellen.
    Terug naar de vriendelijke dame binnen, de collega van de opnamedame die het foutief had opgenomen, de correctie ging goed, ik kreeg meteen het teveel betaalde retour. Na een uur wachten kwam er nog geen eten, bij het informeren binnen bleek dat het met de bestelling mis was gegaan, "het eten komt er zo aan". Opnieuw een kwartier wachten, balen dat ik vooraf had betaald.

Uiteindelijk kwam het eten, wij hadden Limburgs vleespotje en kabeljauw besteld. Beiden waren prima maar de rest... patat matig, sla uitgesproken slecht want sla, tomaat, wortel met een ondefinieerbare saus erover, de warme groenten bleken te bestaan uit kapotgekookte wortel, erwt, bloemkool en alweer een onduidelijke slechte saus erover. Het leek of we bij een slecht wegrestaurant van 30 jaar terug zaten. Buiten het magnetron opgewarmde vleespotje en de kabeljauw was het eten slecht en toch fors aan de prijs.

Ons zien ze bij De Brug niet meer terug.

7. dolo's profielfoto
    dolo vindt de recensie door Leo Snijders voor 't Brugske leuk
    Internationaal Slenaken

Een Limburgs stoofpotje besteld, moest allemaal binnen gebeuren en gelijk afrekenen, dit gerecht mag de naam limburgsstoofpotje niet hebben. 4 stukjes vlees in een vreemd sausje, groente en patat kan het nog slechter. Mooie locatie voor een drankje maar ga er niet dineren, slechtste restaurant van Limburg vermoed ik.

8. dolo's profielfoto
    dolo vindt de recensie door Ramakers voor 't Brugske leuk

Ramakers

Slechte kwaliteit broodjes, droog, niet vers, geen boter en dat voor 5 euro!!

9. dolo's profielfoto
    dolo vindt de recensie door Familie De Jong voor 't Brugske leuk

Familie De Jong

Tja, wat moet ik nog toevoegen aan onderstaande reviews. Wij gingen zitten op het heerlijke terras om daarna ook erg teleurgesteld te raken. Hadden we de reviews maar van te voren gelezen!
    Bediening: Ongeïnteresseerde meisjes van 16.
    Kwaliteit: Evenementen cola, pannenkoek kaas met taaie stukjes drijvend in het vet, spareribs van niet te definiëren afkomst.
    Zelfbedieningsconcept: Als kers op de taart mochten we, naast bestellen, meteen afrekenen binnen en terwijl er letterlijk geen klanten waren, onze vieze tafel zelf afnemen.
    Wij hebben na een aantal smakeloze happen en een slok vieze cola onze volledige maaltijd laten staan en zijn in ons B&B gaan dineren.
    Lees de reviews en doe er je voordeel mee, er zijn zat andere restaurants waar je ook heerlijk kunt zitten en dito kunt eten. Slenaken zelf is top. 't Brugske, eens maar niet weer!

10. dolo's profielfoto
    dolo vindt de recensie door P.Parren voor 't Brugske leuk
    Internationaal Slenaken

Zondag 2 augustus kwam ik met mijn vrouw en haar zus in Slenaken en zagen uw terras waar voldoende lege schaduw plekken waren. Het leek ons een goed idee om op dat terras een lekkere ijscoupe te gaan eten. Wat een desillusie.
    We gingen zitten en verwachten bediening. Die was er niet bleek even later want we zagen een oudere heer met een dienblad met enkele glazen en flesjes erop uit het gebouw komen. De man liep wankel en bijna lag alles op de grond toen hij een en ander op het tafeltje probeerde te zetten. Wat een service dacht ik!? Kortom we wilden ijs en dus ging ik ook naar binnen om dit te bemachtigen.
    De desillusie werd nu compleet gepresenteerd. Een aftands interieur, slordige bar waar ik verwezen werd naar een ijscorner elders in de zaak. Daar stond een jonge man - die overigens zeer netjes in alles was - die ons ijs moest verkopen. Van ijscoupe bleek geen sprake te zijn zo nam ik aan. Ik kocht dus maar enkele bolletjes ijs dat overigens even later bleek van zeeeeeer matige kwaliteit te zijn. Nadat de jonge man het ijs in een papieren bekertje (hoe is het mogelijk zoiets te presenteren in dergelijke zaak) had gedaan en ik hem het geld gaf om dit te betalen liep hij achter de corner vandaan naar de bar om het wisselgeld te halen. Ik vroeg de jonge man of hij geen wisselgeld achter de corner had. Met een verlegen gezicht en een excuus vertelde hij dat dit niet zo was. Ongelooflijk - heb ik nog tegen deze jonge man gezegd - als ik zo ijs moest verkopen was dit de laatste klant die ik bediende.

11. dolo's profielfoto
    dolo vindt de recensie door Eefje voor 't Brugske leuk
    Internationaal Slenaken

Vanmiddag bij het Brugske geluncht. Op het bord stond 'ambachtelijke gerechten' en het terras zag er gezellig uit. Wat een tegenvaller was het zeg! Zeer beperkte kaart, bij de gemiddelde snackbar krijg je meer. Zelfbediening op het hele terras, vooraf betalen en het eten was behoorlijk aan de prijs.

Het eten was warm toen het uit de keuken kwam, maar daar was alles mee gezegd. Goedkope ingrediënten en niks 'ambachtelijks' aan. De tosti die ik thuis maak is vele malen lekkerder!

Mijn advies: sla deze tent alsjeblieft over...

12. dolo's profielfoto
    dolo vindt de recensie door Melissa voor 't Brugske leuk
    Internationaal Slenaken

Wij waren op vakantie in Noorbeek en hadden zin om even lekker te eten en dachten, nadat we de kaart buiten hadden gezien, dat dit hier wel kon. Nadat we een plekje hadden werd de bestelling direct opgenomen. Vooraf stokbrood met kruidenboter en voor mijn vriend als hoofdgerecht spareribs, voor mijzelf varkenshaas met champignon roomsaus. Het stokbrood was vrij droog, niet warm (wat ik zelf altijd wel gewend ben), en de kruidenboter was afkomstig van een rol. Niets ambachtelijks tot zover. Toen kwam een jongen, leek niet ouder dan 12 maar overigens super vriendelijk, met onze bestelling. Helaas was dit niet onze bestelling. Terug gestuurd naar de keuken, de spareribs zouden er zo aankomen. Toch ook maar even naar mijn bestelling gevraagd. Ik kreeg de indruk dat ze deze ook waren vergeten. We kregen wel van te voren onze salade, niet echt smakelijk, maar ook niet vies. Uiteindelijk kregen we onze bestelling. De spareribs zagen er vreemd uit en smaakten niet zoals spareribs horen te smaken. Mijn varkenshaas daarentegen was niet gaar van binnen. Deze terug laten sturen naar de keuken, ik kreeg een nieuwe. Je kon geen drinken bestellen aan tafel, daarvoor moest je naar de bar lopen. Mijn vriend vroeg aan een van de meisjes die de bestelling had opgenomen of ze vond dat ze een goede service hadden. Ze wist niet wat hij bedoelde dus mijn vriend besprak de situatie nog een keer. Het kwam er op neer dat het de schuld van het jonge ventje was, want het was zijn eerste dag vandaag en dan gaat er nog wel wat mis. Toen we dit later aan deze jongen vroegen bleek dat hij er al 3 weken werkte. Beetje jammer dat er een excuus verzonnen moet worden. Mijn varkenshaas was prima de tweede keer, maar de lol was er wel af. Snel gegeten en toen maar afrekenen. Nog een flinke domper toen we de rekening kregen. Ik vond het veel te veel geld voor dit eten. Hier eten wij nooit meer, slechte service en niks ambachtelijks aan. Overigens geen slecht woord over het jongetje dat ons prima heeft bediend en ons wel 4 keer zijn excuses heeft aangeboden.

13. dolo's profielfoto
    dolo vindt de recensie door Vince voor 't Brugske leuk
    Internationaal Slenaken

Een mooie "zomer"avond in september maakte dat ik een rondje met de motor ging. Gestopt bij 't Brukske, omdat ik eerder hier wel vaker motoren voor de deur staan. Eens kijken....

Nou helaas; ik heb nog nooit mijn eten in een restaurant teruggegeven. Dit was de eerste keer; ik zocht naar de verborgen camera.

Het concept van binnen bestellen, de totaal troosteloze inrichting/afwerking en dan ook nog echt waardeloos eten (koude au berm marie slap/doorweekte groente, opgewarmde spare-ribs, en 2 doorweekte aardappelkroketjes) maakt dat ik het bordje mooi heb terug gebracht.
    Het ergste vond ik nog dat de aardige serveersters haar verontschuldigingen aanbood, en mij het geld terug gaf. Zij kan er zelf niks aan doen, maar ze moet wel het geklooi van de chef aanhoren en oplossen.

Geen aanrader dus!

14. dolo's profielfoto
    dolo vindt de recensie door Henk voor 't Brugske leuk
    Internationaal Slenaken

Helaas ook vooraf geen andere recensies gelezen, vrijwel alle negatieve opmerkingen kloppen helaas. Geen bediening op het terras, zelfs het bijschenken van de drankjes wordt pertinent geweigerd. De kaart is een chaos. De groentesoep was volledig kapot gekookt tot een bruinige vloeistof met veel te veel croutons erin die compleet verweekt waren. Hoewel we ons verheugd hadden op pannenkoeken kozen we toch maar voor de royal bridge burger. Deze was verrassend qua samenstelling met in eigen vet gebakken spekjes, kaas en ui. Helaas deed het broodje waarin dit geserveerd werd afbreuk aan dit geheel. De salade had een matige dressing en de frieten waren duidelijk al eerder in het vet geweest. De ijscoupe met verse aardbeien (uit de vriezer) en slagroom uit de spuitbus waren wel zo'n beetje het hoogtepunt van de avond. Wel konden we gewoon achteraf afrekenen, waarbij we de fooi maar achterwege gelaten hebben.

15. dolo's profielfoto
    dolo vindt de recensie door Max voor Slenaker Vallei leuk

Wat heb ik hier een "kater" aan overgehouden!!!!
    Paddestoelencrèmesoep, het was een beetje drap uit een potje met wat bouillon overgoten, smakeloos!
    Verder enkel frietjes als garnituur én vrij vet.
    Maar wat ik nog het meest asociale vind, € 1,95 voor een 1/2 glaasje kraanwater dat ik gevraagd had!!!!!!

16. dolo's profielfoto
    dolo vindt de recensie door Oscar voor Slenaker Vallei leuk

April 2013.

Op een mooie ochtend in april om de koffie bij de Slenaker vallei.
    Tijdens het bestellen van de koffie vertelde de eigenaar bleek later, dat hij als gebak een vlaai van het huis kon aanbevelen een citroen vlaai.
    Mijn zwager maakte tijdens de bestelling een grapje naar hem over de vlaai met de beste bedoeling maar gelijk was de eigenaar chagrijnig en dat maakte het er niet vrolijker op.
    De zelfgemaakte citroen vlaai was heerlijk en de bijbehorende koffie was ook prima dus dat was een meevaller.
    Na de grappige opmerking van mijn zwager werd de eigenaar zo giftig als een adder en vanaf dat moment kwam de ware aard van de persoon naar buiten.
    Zolang alles koek en ei is bij deze persoon is er niets aan de hand maar o wee wanneer de wind ineens uit een andere hoek waait.
    Eigenaar blijft tijdens de koffie beurten maar provoceren en opmerkingen plaatsen tot het vervelende toe met als kers op de taart dat zulke personen als wij iedere dag langskomen dus hij is wel wat gewend werd ons verteld.
    Dat hij hoog staat met zichzelf dat klopt prima want dat komt regelmatig terug in diverse reviews, maar dat hij een zeer onbeschoft iemand is dat kan er ook nog wel bij want dat klopt werkelijk ook zeker. Wanneer wij vertelden dat de cliënt koning is met daarop gelijk het antwoord "maar ik ben ten slotte de keizer".
    De eigenaar denkt met zijn optreden en kapsones en telkens weer oprakelende provocaties slim bezig te zijn maar is o zo dom bezig.
    Jammer, een gemiste kans en zonde voor het personeel die er blijkbaar wel een geslaagde dag van willen maken.

17. dolo's profielfoto
    dolo vindt de recensie door Willem Post voor Eetcafé Twins leuk

Willem Post

Wij hebben van vrienden twee keer een bon gekregen van € 21.50 plus een bon voor een karaf wijn van €12.50. Jullie mogen van de dure kaart eten, dus niet van de social deal kaart. Dat zei hij uitdrukkelijk erbij. Wij hebben zelf afgelopen zomer gemerkt dat er verschil is tussen de twee kaarten. Wat schetst onze verbazing, er was geen enkel verschil tussen onze maaltijd en social deal. Mijn vriend wilde ons extra verwennen, had daar 2 keer € 21.50 en een karaf wijn voor over en nu blijkt dat hij ons ook 2 keer een social deal bon had kunnen geven. Hij voelt zich hier niet prettig bij, omdat hij iets meer wilde geven dan Social Deal.

18. dolo's profielfoto
    dolo vindt de recensie door Jos Hendriksen voor Eetcafé Twins leuk

Wij hadden voor onze verjaardag een bon gekregen van Giftforyou voor een etentje (hoofdgerecht). Deze bon kostte de gever € 37,- . Bij het reserveren werd ons gezegd dat wij voor € 8,50 / persoon extra voorgerecht en toetje mochten nemen. Bij aankomst nog eens geïnformeerd en ja dat kon.
    Wij kregen de kaart van het driegangenmenu aangereikt (niet de à la carte kaart) en mochten daar ons voorgerecht, hoofdgerecht en toetje uit kiezen. Nu even een rekensommetje. Als we geen bon hebben dan had ons dat gekost: 2x een 3-gangenmenu = €43,-.
    Wij hadden een bon van € 37,- en moesten extra betalen 2 x € 8,50 en dat is samen € 54,- dus € 11,- teveel.
    Onbegrijpelijk. En als slotakkoord stonden het voorgerecht en toetje ook nog eens voor een losse à la carte prijs op de rekening, dus was de rekening nog een stuk hoger. Dat werd wel gecorrigeerd na mijn opmerking maar ik had niet het gevoel dat het een vergissing was.

Resumé: Het etentje wat een uitje zou moeten zijn werd er een met een vervelende nasmaak. En dat kwam nu eens niet van het eten want dat was alleszins redelijk. Als potentiële klant werd ik iemand die er echt niet meer kom.

Jammer.

19. dolo's profielfoto
    dolo vindt de recensie door J F van Leeuwen voor Eetcafé Twins leuk

J F van Leeuwen

Zaterdag 5 november
    Wij hadden een reservering om 7 uur de tafeltjes waren nog niet klaar ruim een kwartier buiten moeten wachten in de kou,binnen is er geen plaats voor.
    eindelijk was er plaats maar boven dit was zo vol dat het heel erg rumoerig was en als er iets zal gebeuren was er alleen maar een smalle trap waar alles doorheen moet.
    Het was abnormaal druk hierdoor was het personeel gestrest en had weinig aandacht voor de klanten er werden bestellingen vergeten ,het duurde lang tussen voorgerecht en hoofdgerecht, het was moeilijk om personeel te bereiken om iets te bestellen.
    Aan het eten mankeerde niets dat was zoals verwacht goed.
    maar de vraag om water werd er een klein flesje water met 1 glas neergezet
    Wij zullen zeker nog eens naar Twins gaan maar dan willen we niet mee boven zitten

20. dolo's profielfoto
    dolo vindt de recensie door fera timisela voor Eetcafé Twins leuk

fera timisela

Wij hadden wat te vieren.
    Met de VVV-dinerbon kon je alleen kiezen voor drie-gangenmenu, maar we wilden á la carte. Navraag gedaan, voor deze avond hebben ze een uitzondering gemaakt!
    Helemaal toppie.
    We hadden het gezellig, alles was oké.
    Voor herhaling vatbaar.

21. dolo's profielfoto
    dolo vindt de recensie door Esther voor Eetcafé Twins leuk

Wij zaten aan een tafel boven wat we minder gezellig vonden.
    Ook moest mijn man 2 keer vragen om een biertje dat was jammer.
    Maar het eten was erg lekker!

22. dolo's profielfoto
    dolo vindt de recensie door Anoniem voor Eetcafé Twins leuk

We hebben heerlijk gegeten en komen zeker terug. Vonden alleen een beetje raar dat we apart het te betalen bedrag zagen en daarnaast de korting maar niet het totaalbedrag. 🤔 Een beetje vreemd gevoel hielden we er aan over. Iets om bij herhalend bezoek veranderd te zien.

23. dolo's profielfoto
    dolo vindt de recensie door Peter Velthuizen voor Eetcafé Twins leuk

We zijn nu reeds enkele jaren klant bij Twins en altijd weer is het gezellig en het eten fantastisch. Doordat men je langzamerhand wat beter begint te kennen, wordt men ook wat vrijer naar elkaar toe, en is het ook niet alleen lekker om er te eten, maar is de gezelligheid ook een plus geworden.

Dus al met al een aanrader voor iedereen die van lekker en gezellig eten houd.

24. dolo's profielfoto
    dolo heeft een recensie geschreven voor Eetcafé Twins

dolo

voor gastronomen niet geschikt, maar de "gewone" man/vrouw kan er heerlijk eten voor een schappelijke prijs. ok, tafeltjes dicht tegen elkaar, maar op de een of andere manier niet storend. wachttijden bij grote drukte lang. toilet beneden voor mensen die niet goed kunnen lopen, moeilijk. medewerkers weliswar vriendelijk , maar niet echt benaderbaar, waarschijnlijk door drukte. voor ons het toprestaurant bij de korenmarkt, ook al gezien prijs/kwaliteitsverhouding.

25. dolo's profielfoto
    dolo vindt de recensie door Danielle voor Eetcafé Twins leuk

Lekker gegeten. Veel keuze, ook voor vegetariërs. Zeker voor herhaling vatbaar!

26. dolo's profielfoto
    dolo vindt de recensie door D. Coenen voor Eetcafé Twins leuk

Aardige bediening, leuke (wel drukke) ambiance en het eten was heerlijk, Prijs/kwaliteit zeer goed. Helaas wonen we niet in de buurt anders gingen we er nog veel vaker heen. Een aanrader!

27. dolo's profielfoto
    dolo vindt de recensie door Doremieke voor Eetcafé Twins leuk

Wat een hartelijk welkom. Zaak was met ons erbij lekker vol. Rustige sfeer, geen stress Vriendelijkheid en heerlijk gegeten. Aanrader!

28. dolo's profielfoto
    dolo heeft een recensie geschreven voor Café Touché

Op herhaling: de naam van café Touché aan de Korenmarkt in Arnhem is uitgebreid met het woord "Madame". Reden om nog eens te kijken of er verder veel veranderd is. Wat opvalt is dat de inrichting vernieuwd is. De muren zijn apart gekleurd, er staan artistieke poppen in de zaak, kortom een opvallend interieur. Maar daar kom je natuurlijk niet voor naar een café. Het gaat er om dat je je in een dergelijke zaak thuis voelt en dat is bij Madame café Touché gelukt. Bij een consumptie, met zoutjes als extra service, kun je gezellig babbelen. De prijzen zijn redelijk te noemen en gastvrouw Jacqueline zorgt ervoor dat de bediening vlot verloopt. Al met al lekker sfeertje.
    Toch een paar kritiekpunten: geen mogelijkheid om te dineren en zeer beperkte hapjes op de kaart. Onbegrijpelijk verder dat wifi niet mogelijk is.
    Liefhebbers van quizzen kunnen woensdagavond terecht en maandelijks op zondagavond wordt er iets met muziek georganiseerd.
    Niettemin blijft Madame café Touché op onze aanraderslijst staan. Nu nog wifi.
    Dolo

op de foto's: interieur, leestafel, replica gastvrouw, buitenkant

29. dolo's profielfoto
    dolo heeft een recensie geschreven voor Café Touché

Altijd leuk om nieuw etablissement te ontdekken. Nog leuker dat de eerste kennismaking is bevallen. Bij café Touché aan de Korenmarkt kun je lunchen en borrelen voor redelijke prijzen. De medewerkster van het café is snel met de bediening en komt contactueel over. Ook binnen ziet alles er schoon en verzorgd uit. Geen kritiek dus. Alleen de vraag waarom met zo veel pluspunten de zaak niet uitpuilt met gasten. Dat ligt aan de verscholen ligging achter het filmtheater, in het verleden een korenbeurs. Missschien dat de eigenaar van café Touché iets meer reclame moet maken voor zijn zaak. Met iets meer sfeer (meer bezoekers) is deze horecagelegenheid zeker een aanwinst op de Korenmarkt.

30. dolo's profielfoto
    dolo heeft een recensie geschreven voor Grand Café Oosterbeek

dolo

Als je de ervaringen van andere gasten leest, dan kun je beter gaan eten in een cafetaria. Vandaar dat onze verwachtingen niet hooggespannen waren voor een 3-gangen diner in Grand Café Oosterbeek. Misschien dat daardoor de verrassing over het eten positief was. De uiensoep smaakte; de runder carpaccio was iets minder (te dik gesneden), maar over de hoofdgerechten alleen maar loftuitingen. Met de pangasiusfilet was niets mis (iets te weinig mozzarella); over de varkenshaas medaillons eveneens geen aanmerkingen. De fijngesneden frietjes waren warm en smaakten beslist lekkerder dan patat uit een cafetaria. Enige minpuntje betreft de groente: te weinig en nogal eenzijdig (wortels passen beter in schoen Sinterklaas). In tegenstelling tot de groente was het nagerecht - dame blanche - zeer royaal (iets te veel zelfs) met warme chocoladesaus, echt een verrukkelijke uitsmijter.

Over de bediening niets negatiefs; geen lange wachttijd, maar het was die bewuste avond niet erg druk. Medewerkers kwamen vriendelijk over zonder zich op te dringen. Het restaurant oogt modern en de toiletten zagen er fris uit.

Hoewel we geen Michelinkenners zijn en ook niet willen worden, waren we over het diner (geen overdreven prijs) tevreden. Tienen geven we niet en natuurlijk zal er het nodige uit een "pakje" of diepvries komen, maar voor ons gevoel verdient dit restaurant een meer dan ruime voldoende.