• Lid sinds 8 september 2016

Oranje Buiten

Hoorn

Digidat heeft nog geen foto toegevoegd

1. Digidat's profielfoto
    Digidat heeft een recensie geschreven voor Oranje Buiten
    Internationaal Hoorn

Ergens in de zomer van 2015 zijn wij voor het eerst eens wat gaan drinken bij Oranje Buiten met een deel van de familie. Simpelweg omdat de locatie van Oranje Buiten geweldig is aan het water en het een prachtige zonnige dag was.

Met het drinken was uiteraard niks mis en de bestelde hapjes ook niet (een beetje teveel afgewogen en klein voor de prijs). Wat wel opviel is dat de bediening toen om de 5 à 10 minuten kwam vragen of we nog iets wilden, terwijl onze glazen nog vol of halfvol waren of zelfs tegelijkertijd dat er door een ander meisje het drinken werd gebracht.
    Dit viel in het begin nog niet op, maar als je voor de 10e keer een meisje van de bediening aan je tafel hebt, begint het op te vallen, en begint de heerlijke locatie toch een soort commerciële nadruk te krijgen.
    Dit was ook de opdracht vanuit de eigenaar, omdat wij zagen dat hij een aantal keer dat meisje van de bediening instrueerde om aan onze tafel te komen vragen of we (weer) nog wat wilde bestellen. We zijn daardoor in 2015 niet meer terug gekomen.

Op 25 juni had mijn partner haar vrijgezellenfeestje welke ik had geregeld. Zij ging o.a. met een boot varen in Hoorn waarbij de opstap en aanleg perfect bij Oranje Buiten kon, dus wat was beter om een 2e kans te geven aan Oranje Buiten (het bleef uiteraard een toplocatie).
    Ik heb Email en telefonisch contact gehad met de eigenaar van Oranje Buiten (Arnoud Ruiter), waarbij ik ook nog een fout aangaf die er op de website stond en Arnoud heeft dit daarna direct aangepast. Het bleek dat er niet gereserveerd kon worden, maar er was volgens Arnoud eigenlijk altijd wel plek bij het grote restaurant.
    Ook was er alleen een keuze voor de barbecue, wat helemaal geen straf was voor een vrijgezellenfeestje. De avond voor het vrijgellenfeestje ben ik met mijn dochter nog zelf naar Oranje buiten geweest om te kijken hoe gezellig en druk het was en het zag er druk, gezellig en lekker uit. Ook was er inderdaad nog genoeg ruimte voor 12 mensen
    We nog even gesproken met 1 van de dames van de bediening en uitgelegd dat er morgen 12 mensen kwamen eten i.v.m. een vrijgezellenfeestje en we hebben Arnoud ook zelf nog heel kort even gezien en gesproken.
    Hij herkende ons toen ik aangaf ik nog even emailcontact met hem gehad te hebben.

De volgende dag verzamelde aan het eind van de dag iedereen bij Oranje Buiten voor het opstappen van de rondvaart en ik heb mij laten vertellen dat het er allemaal druk en gezellig uitzag bij Oranje Buiten. Rond 19:30 uur kreeg ik een telefoontje dat het vrijgezellenfeestje gestrand was bij Oranje Buiten, de barbecues waren uit en er kon ook niet meer gegeten worden. Er was namelijk volgens het meisje van de bediening een feestje geweest en deze was nu afgelopen.
    Kortom blijkbaar kon er niet gereserveerd worden voor ons maar wel voor andere mensen, ondanks het emailcontact en zelfs ons live bezoekje de avond van te voren heeft niemand iets gezegd over dit feestje en het eventueel vroeg sluiten en tenslotte laat je alle mensen die dus nog aan komen (zoals het dus alleen kon) in de kou staan. En daar sta je dan op je goed georganiseerde vrijgezellenfeestje met 12 hongerige en dorstige mensen op zaterdagavond.

Dit was de 2e en laatste kans wat ons betreft voor Oranje Buiten. Ik heb heel snel geschakeld en direct ons vaste restaurant in Edam gebeld. Of ze nog even over een half uur op zaterdagavond 20:00 uur een tafeltje hadden voor 12 man i.v.m. een vrijgezellenfeestje. Er werd even overlegd en het werd gewoon geregeld. Daar is het allemaal geen probleem, De locatie is prachtig (leuke tuin), je kunt er reserveren, de keuken is tot 22:00 uur open, het eten is geweldig, het drinken heerlijk, de bediening vriendelijk en behulpzaam, de prijs-kwaliteit/hoeveelheid verhouding perfect en je kunt alles in halve porties bestellen
    En dat is gewoon het verschil tussen goede en slechte horeca.

Oranje Buiten: Qua plek is het grandioos, drinken kan nagenoeg nooit iets mis mee zijn, het eten hebben wij nooit kunnen testen, de hapjes zijn goed maar prijzig voor de hoeveelheid. Voor de rest is het er verschrikkelijk en komen we er (helaas) nooit meer!!