• Lid sinds 9 juli 2009

Rede van Nes

Nes Ameland

dick ten boekel heeft nog geen foto toegevoegd

1. dick ten boekel's profielfoto
    dick ten boekel heeft een recensie geschreven voor Rede van Nes

Op een mooie maandagavond, 29 juni 2009, hadden wij besloten om te gaan eten bij Rede van Nes op Ameland.
    Nou, daar was achteraf geen enkele reden toe, zoals zou blijken.

Wij schoven aan om 19.20 uur, bestelden om +/- 19.30 uur een naar het ons leek heerlijke diverse visplate a €39.50 p.p..
    Na ruim een uur wachten, zonder stokbrood of iets dergelijks, vroeg ik aan de steeds maar langs lopende serveerster hoe lang het nog kon duren.
    Zij ging even naar binnen, kwam naar buiten en na even naar ons geknikt te hebben dat het er zo aankwam ging ze een paar andere gasten, die het waarschijnlijk koud hadden gekregen, helpen aan een andere tafel binnen.
    Daarna kwam ze naar ons toe en bood ons een glaasje wijn van het huis aan. Nog steeds niet vertellend hoe lang het nog zou gaan duren.

Ik vertelde haar dat ik de wijn die wij in het begin hadden besteld wilden betalen en dat wij op zouden stappen.
    Hierna kwam er een andere serveerster met de rekening en vertelde ons dat het jammer was dat wij geen begrip toonden voor het bereiden van een verse visplate.
    Dit zou volgens haar wat langer duren.

Nu, daar wij zelf in de vishandel zitten, is ons gebleken dat minimaal de helft van de plate uit de diepvries komt, steurgarnalen, snowkrab, gambas.

Alleen de kreeft en langoustines en oesters waren waarschijnlijk vers. Deze produkten hebben volgens ons niet de bereidingstijd van ruim een uur nodig.

Ook deze serveerster vertelde niet hoe lang het nog kon duren, en probeerde ons de zwarte piet toe te spelen.
    Heel erg jammer want het zag er voor de rest allemaal erg goed uit.

Dick en Anneke ten Boekel.

5,5