• Lid sinds 12 december 2013

2. Brasserie De Wissel

Rekem
  3. Rodos

Maasmechelen

Danny Smeets heeft nog geen foto toegevoegd

1. Danny Smeets's profielfoto
    Danny Smeets heeft een recensie geschreven voor Brasserie 't Törrep

Ben hier met mijn vriendin 's morgens binnen gesprongen voor een ontbijtje en de croque madame met spekjes was heerlijk!

2. Danny Smeets's profielfoto
    Danny Smeets vindt de recensie door An voor Brasserie 360° leuk

An

Eind december ben ik hier, samen met mijn vriend, gaan eten. We hadden wel zin in een gezellig avondje: lekker aperitiefje, voorgerecht, hoofdgerecht en dessert. Aperitief was in orde. Voor mij een lekker glaasje Kirsch en voor mijn vriend een wijntje. Na even de kaart te bekijken, konden we onze bestelling plaatsen: als voorgerecht een tomatensoep en als hoofdgerecht de wok. Er werd door de bediening nog gezegd "dat is lekker makkelijk om te onthouden, 2x hetzelfde".

De tomatensoep kwam redelijk vlot door, ongeveer een kwartier na bestelling. Dit is een simpel, maar hier erg lekker gerecht! Ik had de tomatensoep met room, echt super! Helaas hebben we na ons voorgerecht erg lang moeten wachten op het hoofdgerecht. Na 50min de bediening toch maar eens aangesproken, aangezien andere mensen die na ons waren binnengekomen, wel gewoon hun eten kregen. Ons vermoeden was juist: er was iets misgelopen met de bestelling en ze zouden het zo snel mogelijk in orde brengen. Inderdaad, het was snel opgelost.

Na een paar keer excuses te horen en een kwartiertje wachten, kregen we allebei het wokgerecht. Mijn vriend vond dit ook erg lekker, maar ik vond het iets minder. Op zich was er niets mis met de wok: groenten waren niet te hard/te slap, de kip was goed doorbakken en de noedels waren ook gaar. Maar de smaak op zich sprak mij iets minder aan. Achja, smaken verschillen nu eenmaal.. Laat je hierdoor dus niet afschrikken om de wok te bestellen, want mijn vriend heeft het wel erg gesmaakt. Aangezien we ondertussen toch al een tijdje in de zaak zaten, hadden we beslist geen dessert meer te nemen (we waren namelijk ook wat moe na een dagje sauna). Prijs/kwaliteit was oké.

Over de bediening weet ik niet goed wat ik moet denken. Langs de ene kant waren ze vriendelijk, maar langs de andere kant hebben we ze toch een paar keer zelf moeten aanspreken om bijvoorbeeld nog wat drinken te bestellen. Plus het feit dat ze het hoofdgerecht vergeten waren, zelfs na 20x langs ons door te lopen en te zien dat we geen eten en bijna geen drinken meer hadden staan, viel me wel een beetje tegen (ondanks de excuses achteraf). Misschien had dit iets te maken met de drukte..?

Qua sfeer vond ik het ook niet echt om over naar huis te schrijven. Het is een grote zaak, die gelukkig wel gevuld zat, maar het voelde er een beetje "koud" aan. Er is in de zaak een stukje afgezet door muren van een meter hoog. Volgens mij is het wel een stuk gezelliger om daar te zitten. De stoelen vond ik ook erg hard, hoewel dat kan liggen aan het feit dat we er zo lang hebben gezeten.

Al bij al een gemiddelde ervaring, hoewel de tomatensoep echt overheerlijk was! Ik kom hier toch liever gewoon in de zomer een terrasje doen en een kleine hap eten. Dan vind ik het een stuk gezelliger.

3. Danny Smeets's profielfoto
    Danny Smeets vindt de recensie door An voor Brasserie 't Törrep leuk

An

Voorbije zondag zijn mijn vriend en ik gezellig gaan ontbijten in 't Törrep. Het was stoet in Maasmechelen en ze waren hier druk bezig met voorbereidingen voor (volgens ons) een brunch. Daarnaast waren ze buiten ook alles in gereedheid aan het brengen voor de namiddag, wanneer de stoet zou passeren. Iedereen was dus druk in de weer.

Bij binnenkomst werd vriendelijk gevraagd of we gereserveerd hadden. Dit was niet het geval, maar we kregen toch een plekje. De kaart volgde snel, net als onze keuze: croque madame met spekjes voor mijn vriend en een gewone croque madame voor mezelf. Spekjes zitten hier niet standaard bij, maar voor het personeel geen enkel probleem om dit erbij te serveren. Erg vriendelijk!

Toen de bordjes ons bereikten, zag het er heerlijk uit, zelfs voor een gewone croque. Elk hadden we 2 croques met op elke croque een eitje. Ook lag er een slaatje met dressing op het bord en wat mayonaise. En bij mijn vriend natuurlijk de spekjes erbij. Wel best een mooie portie voor een mooie prijs.

Ik vond het grappig/leuk dat iedere keer dat er iemand ons tafeltje passeerde die dat nog niet had gedaan, deze persoon ons smakelijk eten wenste. En geloof me, met de bedrijvigheid die er op dat moment was, passeerden er heel wat mensen. Ik denk dat we een stuk of 7x smakelijk eten toegewenst kregen :-)

Qua inrichting was het natuurlijk in de carnavalssfeer: overal slingers en zelfs de bediening was min of meer verkleed (met bijvoorbeeld een kleurrijke das of een gek hoedje). Ook de muziek was op carnaval afgestemd. Als je niet voor carnaval bent, is dit waarschijnlijk niet zo leuk, maar wij vonden het zeker passen (dit gebeurt per slotte maar 1x per jaar)!

Kortom: een gezellig plekje met erg vriendelijke bediening en lekker eten voor een goede prijs!

4. Danny Smeets's profielfoto
    Danny Smeets vindt de recensie door An voor Lunch Garden leuk

An

Afgelopen zaterdag zijn wij hier met 5 personen gaan eten. Sommigen van het gezelschap hadden zin in mosselen, maar deze waren (waarschijnlijk met de feestdagen) helaas op.
    Toen hebben we met z'n allen het feestmenu genomen: steak met frietjes, salade en een saus naar keuze, een glaasje wijn en een dessert voor maar 10 euro! Heeft ons goed gesmaakt. Alleen de wijn was niet zo super, maar het is dan ook geen sterrenrestaurant.
    Qua bediening ook niets op aan te merken. Ikzelf had liever wat wortel in plaats van sla en dat was geen probleem: zonder meerkost gewoon mogen wisselen. Klein minpuntje: mayonaise of ketchup was er helaas niet standaard bij en 1 klein potje kostte 60 cent.

5. Danny Smeets's profielfoto
    Danny Smeets vindt de recensie door An voor Bistrot Des Anges leuk

An

Op nieuwjaarsdag zijn we hier met de familie gaan eten. De ontvangst was zeer open en vriendelijk. Wij waren als eerste (en ook wat vroeg) daar, dus was het in het begin een beetje koud in het restaurant. Gelukkig kwam dit enkel doordat er verder nog niemand in het restaurant zat, want vlak na binnenkomst werd het al wat warmer. Het interieur oogt huiselijk (met een haardvuur!) en gezellig. Echt leuk ingericht.
    Qua eten was het ook super. We konden kiezen tussen het menu of iets van de kaart. Voor wie graag het menu had, maar bv. het voorgerecht niet wilde, was het zelfs mogelijk om iets anders op de kaart in de plaats te kiezen (en toch binnen de menu-formule te blijven)! Iedereen had het menu gekozen, met hier en daar een aanpassing (zo heb ik bv. het voorgerecht van ganzenlever niet genomen): we begonnen met een glas Veuve Clicquot en 3 amusehapjes, waarna het voorgerecht van ganzenlever kwam. Vervolgens werd het hoofdgerecht geserveerd. Dit bestond uit lekker malse kalkoen (smolt gewoon op je tong, heerlijk!) met o.a. boschampignons en een speciale puree van maïs. Hierna kwam het dessert met moelleux, banaan en chocolade. Super lekker! Tijdens dit alles werd het drinken vlot aangevuld, hier ook niets op aan te merken. Tenslotte kregen we nog een koffie of thee met koekjes en snoepjes (zie foto). Leuk gepresenteerd en het idee van de snoepjes vonden wij wel origineel. Nog vermeldenswaardig is dat er 2 vegetariërs in onze groep waren, die beide goed en lekker hebben gegeten.
    Zoals uit bovenstaande afgeleid kan worden, was de bediening zeer goed. Niet iedereen van de bediening sprak Nederlands, maar dit vormde eigenlijk geen probleem. De gastheer en -vrouw kwamen regelmatig aan tafel en zorgden ervoor dat alles in goede banen liep. Heel vriendelijke mensen trouwens!
    Ondanks dat het restaurant uiteindelijk erg vol zat, is het allemaal vlot verlopen. Misschien een klein verbeterpuntje, los van het eten, is dat de handdoekjes op de wc wat vaker aangevuld/ververst mogen worden. Maar goed, dat is een detail.
    Qua prijs-kwaliteit kan ik echter geen punten geven, aangezien mijn oma de hele maaltijd betaald heeft (ik weet dus niet wat het heeft gekost).
    Kortom: lekker eten, vriendelijke bediening en een mooie zaak. Zeker een aanrader!

6. Danny Smeets's profielfoto
    Danny Smeets vindt de recensie door An voor Pizzeria Da Enzo leuk

An

We komen hier regelmatig pizza's afhalen. In onze ogen erg lekker, vlotte bediening en niet te duur. Onlangs hebben ze het interieur vernieuwd, erg mooi! In de zaak staat ook altijd een tv aan (gelukkig niet te luid). Voor mij ideaal als ik de pizza's ga halen: kan ik een klein stukje tv kijken tijdens het wachten. Of het zo ideaal is als je er blijft eten, weet ik niet meteen. Afhankelijk van waar je gaat zitten, zie je de tv wel of niet. Uiteindelijk zijn we er nog nooit blijven eten, dus kan ik me er niet echt over uitspreken. De keuken (of toch het deel waar de pizza's gemaakt worden) is open. Zo kan je zien hoe de pizza's worden gemaakt en dat ze vers gebakken worden. Wij vinden het een leuke zaak, hoewel we nog nooit de pasta's of andere gerechten hebben geprobeerd. De pizza's zijn alleszins dik in orde!

7. Danny Smeets's profielfoto
    Danny Smeets vindt de recensie door An voor De Wok Van Limburg leuk

An

Een paar weken geleden zijn we hier gaan eten met een grote groep (zo'n 35 personen). Bij binnenkomst werden we vriendelijk onthaald en naar onze tafels gebracht. Het personeel had even gewacht tot iedereen zat en nam toen de bestelling voor het drinken op. Dit werd redelijk snel gebracht.

Daarna beginnen aanschuiven voor het eten. Het was er die avond enorm druk, maar het verliep toch redelijk vlot. Er is voldoende keuze qua eten: koude voorgerechten, warme voorgerechten, keuze uit vanalles en nog wat voor wok en/of bakplaat en natuurlijk het dessertenbuffet. Ook voor mensen die niet graag wokken of oosters eten, was er iets voorzien: frietjes, frikandel, lasagne, spek of vis voor op de bakplaat, enzovoorts. Qua smaak vond ik het eten niet slecht, maar ook niet super. Gewoon ok. De prijs/kwaliteit verhouding is ook ok.

Het personeel leek nogal jong, maar was wel erg vriendelijk. Voor drinken moesten we steeds zelf het personeel aanspreken (behalve de allereerste bestelling), maar voor mij vormde dat niet meteen een probleem (het was dan ook erg druk). De bediening reageerde dan steeds vriendelijk en nam onze bestelling op.

Qua sfeer vond ik het wel gezellig. Het was mooi ingericht en de bediening droeg allemaal dezelfde outfit. Dat maakte een professionele indruk. Enkel jammer dat het zo druk was, dat er op sommige plaatsen een beetje opstopping was om langs te geraken. Maar goed, die drukte zegt ook al iets over het restaurant :-)

De enige twee minpunten voor mij, waren dat de noedels al allemaal gebakken waren en dat je die bij het wokken dus nog apart erbij moest doen. Ik heb het liever dat de noedels mee in de wok gaan, waardoor de woksaus beter verdeeld wordt. Misschien had ik dat kunnen doen, heb het eigenlijk niet geprobeerd, maar aangezien de noedels zelf ook al een smaak hadden, leek me dat niet zo'n super idee. Dit maakt natuurlijk niet dat het slecht was, het is gewoon niet mijn persoonlijke voorkeur.
    Het tweede minpuntje was dat het dessertenbuffet ver op was toen wij aan het dessert toe waren. Ik denk dat wij bij de laatste "ronde" van de avond waren, en dan nog met zo'n grote groep, dus het was inderdaad laat toen wij aan ons dessert begonnen. Gelukkig waren de desserten die ik wilde er nog, maar misschien toch een klein aandachtspuntje.

Al bij al wel gezellig, vriendelijke bediening en voldoende keuze uit het eten! Voor ieder wat wils.

8. Danny Smeets's profielfoto
    Danny Smeets vindt de recensie door An voor Restaurant Oud Oteren leuk

An

Vorige week vrijdag hier gaan eten. Voor mij was het de eerste keer en ik moet zeggen dat dit me erg goed is bevallen!

Na binnenkomst konden we al meteen een drankje bestellen. Hier hebben we gelukkig niet lang op moeten wachten. Toen we binnen kwamen, was het nog niet erg druk, maar later op de avond zat het restaurant vol. De inrichting was leuk gedaan. Gaf echt een knus en gezellig gevoel. Voorin is er zelfs een open haard. Volgens mij erg gezellig op een koude dag/avond.

Eenmaal we voltallig waren, kregen we de menukaart en werd een beetje uitleg gegeven. Aangezien we met een groep van 10 personen waren, werd ons vriendelijk gevraagd om maximum 7 verschillende gerechten te nemen. Voor ons geen enkel probleem. Wat we zoal besteld hadden:

- Voorgerecht: hoofdzakelijk kipcocktail, maar ook de tomatensoep en kaaskroketjes. Alles werd op een mooie manier gepresenteerd, in redelijk grote porties. Ikzelf had de tomatensoep en kan hier enkel vol lof over spreken! Man, wat was die soep lekker! Mijn tafelgenoten heb ik ook allemaal horen genieten van hun eten -of misschien niet letterlijk "horen", aangezien het plots erg stil werd aan tafel toen we het eten kregen- teken dat het iedereen erg smaakte!

- Hoofdgerecht: vooral de steak met steppegras werd besteld, maar ook de scampi's en het konijn. Ikzelf had de steak met steppegras. Aangezien op de menukaart stond dat dit met een XL steak opgediend zou worden en ik nogal een kleine eter ben, had ik bij de bestelling gevraagd of dit gerecht door 2 gedeeld kon worden: de helft voor mij en de helft voor de vrouw naast mij (zij is ook een kleine eter). Dit was geen enkel probleem!
    Ook over het hoofdgerecht enkel lof! De steak was lekker mals en heerlijk gekruid. Het steppegras was krokant, maar niet te hard gebakken. De scampi's bleken ook lekker te zijn. Het grappige is dat ook hier weer een stilte viel, toen we het eten kregen voorgeschoteld. Iedereen was ervan aan het genieten.

- Dessert: iedereen had nogal gespeeld met het aantal bollen ijs, wel/geen slagroom, wel/geen chocoladesaus,.. Kort samengevat werd het volgende besteld: chocomousse met een bolletje ijs, dame blanche en een kamille thee met honing voor mezelf (ik kreeg echt geen dessert meer naar binnen, zo royaal zijn ze daar met hun porties).
    Ik vond het vriendelijk dat het mogelijk was om mijn thee met honing te krijgen, aangezien dit niet standaard zo gepresenteerd werd. Maar ook hier weer geen enkel probleem om er honing bij te serveren. En dan toch stiekem een lepeltje ijs gepikt bij mijn vriend. Dit was erg lekker! Toch zeker 3 mensen aan tafel horen zeggen: "Hmm, zou toch graag dat derde bolletje ijs nog hebben. Erg lekker!" Dus ook hier weer niets op aan te merken.

De bediening was ook erg vriendelijk. Ze vroegen steeds bij het afruimen, alsook tussendoor, of alles naar wens was. En dat was het zeker! Enkel een beetje jammer dat we meestal zelf om drinken moesten vragen. Maar het lekkere eten compenseert dit meer dan voldoende! Bovendien was het ondertussen ook erg druk geworden: de zaak zat goed vol. En zoals hierboven blijkt, zijn ze ook erg flexibel (1 gerecht verdeeld onder 2 personen en honing bij de thee).

Prijs/kwaliteit is zeker en vast in orde: ruime porties en enorm lekker eten! Kortom: ik heb er een nieuwe favoriet bij. Hier kom ik zeker nog eens terug!

9. Danny Smeets's profielfoto
    Danny Smeets is div_ gaan volgen.
  10. Danny Smeets's profielfoto
    Danny Smeets is An gaan volgen.
  11. Danny Smeets's profielfoto
    Danny Smeets vindt de recensie door An voor Brasserie De Wissel leuk

An

Afgelopen zondag ben ik hier gaan eten met mijn familie. We hadden op voorhand gereserveerd en maar goed ook, want het was gezellig druk.

Bij aankomst werden we meteen geholpen en naar onze tafel gebracht. Klein minpuntje hier is dat er maar 2 menukaarten waren voor 7 personen. Hoewel we niet moeten vergeten dat het een brasserie is en geen restaurant :-)

Twee mensen in het gezelschap hadden een klein voorgerecht besteld: stokbrood met kruidenboter en uiensoep. De kruidenboter was duidelijk zelfgemaakt, wat zeker een pluspunt is! De uiensoep was ook extreem lekker. Fijn bij de soep, was dat de kaas in een klein kommetje apart werd gedaan.

Verder naar het hoofdgerecht. Hier hadden we wel even op moeten wachten, maar volgens mij hing dit samen met het feit dat sommigen een voorgerecht hadden. Bovendien was het ook wel druk. Zelf had ik de goulash met kroketjes: heerlijk! Het vlees was fijn mals en lekker gekruid (hoewel het volgens mijn vriend wat pikanter mocht zijn). Verder waren nog de biefstuk en het vispannetje besteld. Ook deze 2 gerechten vielen in de smaak!

Kleine tip: ze hebben mosselen, maar dit bestel je best op voorhand (bijvoorbeeld bij de reservering) - vooral op een zondag. Anders loop je het risico dat ze op zijn, zoals bij ons helaas het geval was.

Over het interieur kan ik zeggen dat dit een erg gezellige zaak is. Tenslotte heeft het personeel ons de hele avond met een glimlach bediend.

Kortom: zeker een aanrader!

12. Danny Smeets's profielfoto
    Danny Smeets heeft Brasserie De Wissel toegevoegd als favoriet restaurant