• Lid sinds 10 juli 2015

3. 9

De 3Sprong

Simpelveld
Nieuwe recensie

cordonbleu heeft nog geen foto toegevoegd

Activiteiten

1. cordonbleu's profielfoto
    cordonbleu heeft een recensie geschreven voor De 3Sprong

Vandaag hier met 4 mensen gegeten, eerlijkheidshalve dien ik te bekennen dat ik enkele vooroordelen koesterde. Een restaurant bij een vakantiepark, kan dat wat zijn? Ik kan hier echter kort en krachtig ja op antwoorden.

Als voorgerecht het Limburgs kwartiertje genomen. Gerecht was goed verzorgd en op smaak. Gemengde salade oogde en smaakte vers. Als kleine tip wil ik aangeven om op de kaart te zetten waar de kaas en de droge ham vandaan komt.

Hoofdgerecht was het speenvarken. Zeer mals en goed bereidt. Honing tijm saus complimenteerde het vlees goed. Het serveren van zowel een salade als warme groente ervaar ik als een pluspunt. Warme groenten bestond uit sperzieboontjes met spek.

Als dessert het gerechtje chocodroom genomen. Wat hier positief opvat is de kwaliteit van het chocolade ijs. Geen spot goedkoop kiloknaller ijs maar zeer smakelijk chocolade ijs met stukjes chocola. Stukje chocolade taart was goed te noemen maar verder geen hoogvlieger. Dit in tegenstelling tot het ijs.

Wat betreft de service, deze kan en mag voor mij iets spontaner of op zijn minst wat minder formeel gezien de setting van de zaak.

Helaas waren wij op vrijdag avond de enige die hier aan het eten waren. Dit verwonderde zowel mijn tafelgenoten als mijzelf. Met een dermate goede prijs kwaliteitsverhouding zou deze zaak voller moeten zitten op een vrijdag avond. Misschien hebben meer mensen last van dat vooroordeel waar ik eerder over sprak?

Kort samengevat vind ik deze zaak een leuke ontdekking. Goed eten voor een eerlijke prijs met een meer dan uitstekende prijs kwaliteits verhouding. Mocht je net als mij eventuele vooroordelen koesteren. Zet deze aan de kant en reserveer een tafel.

2. cordonbleu's profielfoto
    cordonbleu heeft een recensie geschreven voor 't Pastorieke

Wat kun je zeggen over een friture/snackbar zou je denken, natuurlijk blijft het een snelle en eenvoudige hap. Maar dat betekend niet dat deze smaakloos, slecht of zonder liefde klaargemaakt moet zijn. Met dat woordje liefde kom ik direct tot de kern van wat ik zo prettig vind aan deze zaak naast de goede service en het smakelijke eten.

Je merkt dat de eigenaren hart voor de zaak hebben. In het bijzonder de hoeveelheid huisgemaakte producten op de kaart is een verademing met de gemiddelde snackbar.

Het onlangs aan de collectie toegevoegde schepijs vind ik een vermelding waard. Met 1,20 per bolletje niet goedkoop, zeker niet gezien het feit dat dit geen overdreven grote bolletjes ijs zijn. Daar staat wel tegenover dat de kwaliteit van het ijs subliem te noemen is.

3. cordonbleu's profielfoto
    cordonbleu heeft een recensie geschreven voor Het Duitse Bakkertje

Deze zaak pretendeert een Duitse bakker te zijn maar is dit gewoon niet. Iedereen die weleens bij een echte Duitse bakker is geweest zal dit kunnen beamen. Hiermee vergeleken is deze zaak een slap aftreksel ervan. Prijzen zijn niet gering en hier staat wel een gering belegd broodje tegenover. Personeel is niet vriendelijk echter ook niet onbeleefd. Eerder een soort grijze zone van ongeïnteresseerdheid.

Ik kom al jaren bij diverse Duitse bakkers in Aken en had gehoopt deze kwaliteit ook nu hier in Heerlen te vinden. Maar helaas, Dit is weer een typisch voorbeeld van Nederlandse horeca die weinig passie heeft voor het vak en de plank op redelijk wat vlakken misslaat. Hoge winstmarges pakken door in te boeten op kwaliteit en service. Een veelgemaakte fout die op de lange termijn voor problemen zorgt. Deze zaak kon een potentiële goudmijn zijn als er een echt Duitse formule gehanteerd werd.

4. cordonbleu's profielfoto
    cordonbleu vindt de recensie door Ellen voor Het Duitse Bakkertje leuk

Redelijk maar niet te vergelijken met een "echte" duitse bakker. Zowel qua prijs en hygiëne

5. cordonbleu's profielfoto
    cordonbleu heeft een recensie geschreven voor Harry De Warme Bakker

Nu reeds 3x bij het kopen van gebakjes tot de conclusie gekomen dat deze niet dagvers zijn.

2 aardbeiengebakjes oud en zacht geworden.
    1 Bossche bol was vers en de andere niet.
    1 advocaat gebakje vers en het andere oud.

Dit mag en kan gewoon niet bij een warme bakker.

Tel hierbij op dat een van de personeelsleden met een ronduit beschamend ego rondloopt en je hebt het ultieme recept voor een zo moet het niet gebakje.

Let wel dit is een personeelslid. De andere dames hebben me altijd zeer correct en vriendelijk geholpen.