• Lid sinds 5 november 2009

2. I Buddha

Wemeldinge

De Viergang

Zevenhuizen zh

Cor Vrijenhoek heeft nog geen foto toegevoegd

1. Cor Vrijenhoek's profielfoto
    Cor Vrijenhoek heeft een recensie geschreven voor Wing Wah
    Chinees-Indisch Rotterdam

Ik herinner me Wing Wah nog van jáááren geleden.....met name door de chinese variant op Bapao.
    Die was voortreffelijk en is me dus altijd bijgebleven.
    Dus toen ik eens daar in de buurt was voor een bezoek aan een opnamestudio moest ik wel ff checken.
    Het was nog precies zoals ik het me herinnerde, alleen is De Kaap wel erg veranderd met de jaren.
    Wat niet veranderd is.....de dim sum!
    Kort en bondig: heerlijk!!
    Beetje familiair sfeertje soms, maar dat kwam waarschijnlijk doordat veel chinese klanten daar al een poosje over de vloer komen en er was ook verder niks mis mee, maar ik weet dat niet iedereen het waardeert.
    Ik dus wel, dus we gaan eerdaags nog een keer terug.

2. Cor Vrijenhoek's profielfoto
    Cor Vrijenhoek heeft I Buddha toegevoegd als favoriet restaurant

I Buddha eetgelegenheid gesloten

• Fusion
    Prinses Julianastraat 30 Wemeldinge
  3. Cor Vrijenhoek's profielfoto
    Cor Vrijenhoek heeft een recensie geschreven voor I Buddha

Coen en To zijn weer back in town!
    Van een kennis hoorde ik dat Wemeldinge weer eens een echt lekkere "chinees" heeft....en wat denk je, de voormalige eigenaars hebben de boel eens lekker aangepakt.
    Fusion zou het restaurant bieden!
    Snelle uitleg.....ze fuseerden Thais, Japans, Chinees, Vietnamees, etc.
    Verder biedt "I Buddha" de gebruikelijke gastvrijheid en vriendelijkheid die u van hen gewend bent.
    Ik had snelle trek, maar wilde wel graag iets lekkers, dus....proberen maar!
    Even vlug van Yerseke naar Wemeldinge op en neer, want ik wou lekker thuis eten.
    Gamba's met lente-ui, verse doppertjes en meer verse groenten in een mangosaus, ossehaasreepjes in een Javaanse echt-pikante saus met wederom heerlijk verse groenten, witte rijst en noodles.
    Totaal anders samengesteld dan de doorsnee "sjinees".
    Zelfs na een autorit smaakte het geheel ronduit geweldig!
    Heerlijke saus, knapperige groenten die elk hun eigen smaak behielden, geweldig mals vlees, perfect gewokte gamba's.....
    Het was haast ontroerend om te ontdekken dat er werkelijk nog Aziatische gerechten bestaan in Zeeland.
    Natuurlijk serveren ze nog steeds Fou Yong Hai e.d. maar mensen....doe eens gek en laat je adviseren wat "I Buddha" als je eens echt lekker wilt eten.
    Ik zeg: DOEN!

4. Cor Vrijenhoek's profielfoto
    Cor Vrijenhoek heeft een recensie geschreven voor Saloniki

Na een goed half jaar weer eens bij Saloniki aangeschoven.
    We hebben daar al vaker gegeten en moet helaas zeggen dat het er niet beter op wordt.
    In het verleden heb ik de eigenaar, Lefteris er weleens op aangesproken dat het gegrilde eten wel erg zout was en daar is toen ook gehoor aan gegeven, want de keer erna was het stukken beter.

De zaak is qua uiterlijk wel iets verbeterd, met name de entree ziet er beter uit nu.
    Maar vanaf daar ging het meteen mis.
    Of het nu kwam dat we "bekende gezichten" zijn en er daarom wat makkelijker mee om wordt gegaan....geen idee.
    We zijn lekker buiten gaan zitten ivm het mooie weer.
    Blijkbaar zaten we vanaf dat moment uit het zicht, want de bediening liet deze keer erg lang op zich wachten.
    Als voorafje hadden we de Feta Saganaki (gebakken geitenkaas) en deze was smakelijk, doch niet al te warm.
    De bij geserveerde stokbroodjes waren te hard om op de leuke borden te snijden met het steakmesje.
    Wellicht een idee ze voor te snijden?
    Als hoofdgerecht namen we de mixgrill, omdat de vlees/vis combinatie-schotel niet meer op de kaart stond.
    Jammer, want die was toen heerlijk.
    De mixgrill deze keer faalde volledig.
    Alles duurde veel te lang (excuus was te weinig personeel, want het was druk), de borden hadden duidelijk veel te lang gestaan waardoor alles werkelijk lauw tot koud was.
    Het vlees was wederom veel te zout gekruidt, de saladbar werd ook niet aangegeven deze keer, de frites waren volgens mij van een goedkoper merk dit keer, een ouzo vooraf ontbrak ook, de bediening tussendoor hebben we ook niet meer gezien, de opmaak van de borden was duidelijk afgeraffeld en het bestelde dessert voor mn zoontje zijn we uiteindelijk maar zelf aan de bar gaan halen.
    En dat bleek dan ook nog eens verkeerd.
    Ik heb de eigenaar er dan ook (apart) op aangesproken en die reageerde duidelijk geïrriteerd.
    Het dessert werd letterlijk op de tafel gekwakt en het beloofde "vuurwerk" op het ijsje??.....hiervoor werden 2 sterretjes in mn handen geduwd.....succes ermee!
    Sorry Lefteris.....we kwamen graag eten bij je, maar dit was onacceptabel en hier zijn we duidelijk klaar mee!

4,7
  5. Cor Vrijenhoek's profielfoto
    Cor Vrijenhoek heeft een recensie geschreven voor New Schotte

Ik kende De Schotte al van jaren terug en toen was het een prima cafetaria.
    Inmiddels een paar keer weer iets gehaald hier en het blijkt nog steeds 1 van de betere zaken.
    De frites zijn heerlijk (naar mijn smaak) en de keuze is echt heel ruim.
    Snel, vriendelijk, schoon en lekker......en zeker niet duur.
    Hier blijven we komen.

6. Cor Vrijenhoek's profielfoto
    Cor Vrijenhoek heeft een recensie geschreven voor Broodje Popov

Kijk.....als je op een regenachtige zaterdag even de Albert Cuijp aandoet, ben je het al snel zat.

Maar gelukkig is daar om de hoek Popov!

Simpele tent, geen fratsen, leuke bediening en vooral niet te moeilijke keuzes.

De cappuccino was heerlijk en heb er mijn eerste broodje gerookte osseworst geprobeerd.

Simpel en geweldig lekker!

Was m'n eerste ervaring met Popov, maar zeker niet de laatste.

Ben benieuwd of er variatie in de kaart is, over een langere periode, maar ga hoe dan ook volgende keer weer eten daar.

Toppie!

7. Cor Vrijenhoek's profielfoto
    Cor Vrijenhoek heeft een recensie geschreven voor Tjon Express
    Chinees-Indisch Amsterdam

Ben afgelopen zaterdag in Amsterdam geweest en kreeg trek ineen Surinaamse hap.....dus ben, op advies van een kennis, Roti en Bara gaan halen bij Tjon in A'dam Noord.

Nette zaak, vriendelijke mensen, zag er lekker druk uit.....goed teken.

De prijzen waren verbazingwekkend laag.....totdat ik er thuis aan begon.

Het geheel was nog niet lauw te noemen, de rotiplaat was slap en smaakloos, de sperziebonen (hoezo kouseband?) kwamen uit blik, de aardappelen waren ook smaakloos, net als de saus.

Er zat een vleugje kerrie door, maar dat was het dan ook.

Het enige aan de roti-maaltijd waar ik nog enigzins van heb gegeten, waren de enorme brokken kipfilet.

Die waren mals, maar ook volledig neutraal qua smaak.

Gewoon de flappen kipfilet die je in ongeveer alle Chinese gerechten krijgt voorgeschoteld......wit, mals en smaakloos.

De Bara......of hoe je het mag noemen, smaakte ook nergens naar.
    Helemaal slap en bijna uitelkaar gerukt en echt niet van oerdi meel gemaakt.........drama!

Wellicht zijn de chin/ind gerechten daar prima, maar haal in hemelsnaam die suri-kleuren van de voorgevel, want dit had helemaal niks van doen met de Surinaamse keuken.

Ik vond het een complete aanfluiting, ondanks de weggeefprijs.

Leuke tent als je je laatste zakgeld niet aan friet wilt uitgeven, maar als je van lekker Surinaams eten houdt, rij dan desnoods naar Rotterdam of Zeeland, maar dit was echt een belediging voor de Surinaamse keuken!

3,1
  8. Cor Vrijenhoek's profielfoto
    Cor Vrijenhoek heeft een recensie geschreven voor Porto Bello
    Italiaans Goes

We zijn in korte tijd twee wezen eten hier en moet zeggen dat het eten best goed was.

De T-bone was niet de beste die ik ooit gegeten heb, maar was toch goed bereid en de pasta erbij was heerlijk.

Met varkensvlees bleek de kok beter overweg te kunnen.

De inktvis was heerlijk, maar dat mocht dan ook wel voor € 21,00.

Pastagerechten uit de oven zijn wel een aanrader.

Ik vind het geen zaak om relaxed na te tafelen, maar dat is persoonlijk.....het eten is ons prima bevallen.

De bijgeleverde salade smaakte ook prima.

9. Cor Vrijenhoek's profielfoto
    Cor Vrijenhoek heeft een recensie geschreven voor Java Palace
    Chinees-Indisch Goes

Heb eerst eens de recensies gelezen, maar toch besloten om zelf weer eens de proef op de som te nemen.

Was er al een poosje niet geweest, maar ga zeker nog eens terug.

De bediening was vriendelijk, correct en bovenal opmerkzaam.

De zaak zelf was, zeker vergeleken met het gemiddelde chinees/indisch rstaurant, erg schoon en fris en leuk ingericht.

Het buffet was verrassend veelzijdig en bevatte veel smakelijke gerechten.

Ok, op de babi pangang zul je vetrandjes aantreffen, maar dat lijkt me logisch bij het soort varkensvlees dat er gebruikt wordt.

De garnalen-tapas was heerlijk, de ossehaas mals, evenals de kipstukjes en de babi pangang spek was heerlijk bros/knapperig en mals van binnen.

De sushi was vers en vooral die met ei smaakte heerlijk in combi met de wasabi.

Heb er een heerlijke rijstwijn bij gedronken en lekker na getafeld op het terras, welke meteen verwarmd werd zodra we plaats namen.

Ik verwacht geen Michelin ster in een chinees restaurant, maar we hebben er gewoon heel gezellig en heerlijk gegeten.

10. Cor Vrijenhoek's profielfoto
    Cor Vrijenhoek heeft De Lachende Koe toegevoegd als favoriet restaurant

De Lachende Koe

Heerlijk dineren in een gezellige, huiselijke sfeer.
    • Steakhouse
    • Vis
    Beestenmarkt 14 Goes
  11. Cor Vrijenhoek's profielfoto
    Cor Vrijenhoek heeft een recensie geschreven voor De Lachende Koe

Ben er laatst toch weer eens binnengestapt en was stukken beter dan bij het vorige bezoek.

De spare-ribs waren heerlijk mals, het stoofpotje kip bieslooksaus was ook top en de creme brulee met van alles en nog wat bleek een waardige afsluiter.

Heerlijk gegeten, bediening was top (erg amicaal, maar dat vind ik zelf wel wat hebben) en qua prijs voor deze producten was ik aangenaam verbaasd.

Doen we nog een keer!

12. Cor Vrijenhoek's profielfoto
    Cor Vrijenhoek heeft een recensie geschreven voor Snackbar Andy

Ben niet echt een frites-eter, maar heb ik eens trek......dan is er maar 1 in Goes en dat is Andy!

Echte vriendelijkheid ipv zakelijke......supersnel, vers, fris, schoon, enorme keuze, en straalt rust uit op een topdrukke zomerdag!

Cor en Jolanda...... winning team!

Die lui hebben het in hun vingers en doen het met hun ziel.

13. Cor Vrijenhoek's profielfoto
    Cor Vrijenhoek heeft een recensie geschreven voor Nian Hao
    Chinees-Indisch Goes

Kom al jaren over de vloer bij Nian Hao, met name voor de Pa cheng taufu pao.

Ben daar nu maar mee gestopt omdat de kwaliteit de laatste drie keer steeds minder werd. (andere kok misschien?)

Alle specialiteiten die we de laatste keren kregen toegediend, zijn beland op het niveau van de alledaagse semi-Chinese hap.

Lijkt te degraderen tot McChina fastfood restaurant.

Jammer.

14. Cor Vrijenhoek's profielfoto
    Cor Vrijenhoek heeft een recensie geschreven voor De Nieuwe Stadsschuur

Weer eens binnengewipt na lange tijd en jawel, was weer goed.

Amuze van aardappelsoep was verrassend lekker.

Geitenkaas met honing en gegratineerde oesters brachten ons in de juiste stemming.

Kalfstrio ( andere hoofdgerecht weet ik niet meer) was ook heerlijk.

Leuke bediening en sfeer, maar tikkeltje prijzig in verhouding tot hoeveelheid en tafeltje wel intiem, maar wel wat klein.

Lekkere wijn!

Komen wel weer terug.

15. Cor Vrijenhoek's profielfoto
    Cor Vrijenhoek heeft een recensie geschreven voor De Lachende Koe

Was al een tijdje niet meer geweest hier, maar kende de reputatie en wou het zelf weer eens ervaren.

Viel deze keer een beetje tegen.

Lekkernijen uit de zee wel smakelijk, maar wat fantasieloze toevoeging van een beetje cocktailsaus.

De grillmix op zwaard was lekker, de friet in puntzak was leuk maar niet lekker. (diepvriesfrites)

De bavarois met chocolade leek wel een monatoetje!

Dessert was echt een afknapper.

Prijs/kwaliteit verhouding was die avond onredelijk, helaas.

Sfeer en bediening was top!

6,7
  16. Cor Vrijenhoek's profielfoto
    Cor Vrijenhoek heeft De Viergang toegevoegd als favoriet restaurant

De Viergang eetgelegenheid gesloten

• West-Europees
    Dorpsstraat 111 Zevenhuizen
  17. Cor Vrijenhoek's profielfoto
    Cor Vrijenhoek heeft een recensie geschreven voor De Viergang

In Oktober eens geprobeerd op aanraden van een kennis.

We werden zeer vriendelijk en vakkundig ontvangen en voelden ons meteen als thuis. Heerlijk gemoedelijke sfeer.

De amuze, een gegrilde champignon met een groentemixje, was verrassend lekker.

Vooraf had ik de Grande entree, broccolisoep met brie en lekkernijen uit de zee..... dat was werkelijk een smaakexplosie.

Toen een uitstekend wijnadvies en daarna gekozen voor een brochette van Gamba en Coquilles met heerlijke verse groenten, en mijn vriendin een combi van parelhoen en veluwse eendebout.

We hebben aan één stuk door zitten genieten.....elke hap weer!

Na afloop nog een kijkje in de open keuken genomen, en een fijn gesprek gehad met de kok.

Topzaak. Inderdaad een aanwinst voor Zevenhuizen. En ook wij komen graag nog eens terug.

18. Cor Vrijenhoek's profielfoto
    Cor Vrijenhoek heeft 't Kofjekokertje toegevoegd als favoriet restaurant

't Kofjekokertje eetgelegenheid gesloten

• Frans
    • West-Europees
    Vingerling 19-21 Middelharnis
  19. Cor Vrijenhoek's profielfoto
    Cor Vrijenhoek heeft een recensie geschreven voor 't Kofjekokertje

Bij toeval binnengestapt, met een groep die gereserveerd had, was echter geen probleem en konden gewoon aanschuiven.

Ontvangst en bediening in één woord uitstekend!

Soepen waren heerlijk, tonijnsteak en hoenderfilet nog beter en een aantal zeer smakelijke Islay whisky's om het af te maken.

Mooie sfeervolle zaak met een heerlijk rustig en fris toilet.

Chapeau....we komen terug!