• Lid sinds 11 maart 2015

Sal do Mar

Rhenen

Christian den Doelder heeft nog geen foto toegevoegd

1. Christian den Doelder's profielfoto
    Christian den Doelder heeft een recensie geschreven voor Sal do Mar
    Internationaal Rhenen

Omdat we slechts sporadisch aanwezig zijn in deze regio, proberen we dit altijd te combineren met goed eten. Een aantal jaar terug hadden we wel al eens gegeten in dit restaurant. We herinnerde ons de vriendelijke bediening en goed eten voor een eerlijke prijs en besloten het nog eens te proberen. Het restaurant oversteeg al onze verwachtingen.

De inrichting was veranderd en was warm en gezellig. Er zijn zowel hoge als lage tafels wat het restaurant een mediterrane en gemoedelijke indruk geeft. De eigenaar heet je van harte welkom en we zaten aan een mooie tafel in de hoek. Hij legde op enthousiaste wijze uit dat ze recent van kaart zijn veranderd en dat ze hopen dat het smaakt. Een leuk detail is dat de chef uit de keuken ook serveert en uitleg geeft. De hele sfeer uit de bediening en keuken ademde passie.

Dat resulteerde in heerlijk eten. De tapa's uit de keuken kwamen waren heerlijk en vaak origineel geserveerd. De grootte van de porties zijn prima en de kwaliteit nog beter, aan elk detail op het bord is gedacht. De smaken komen heerlijk overeen, niets overheerst of verdient een klodder mayonaise. Ook de dranken zijn heerlijk, wij vroegen aan de eigenaar naar een aanrader voor een fles wijn, en deze was goed en betaalbaar. Ook hier vertelde hij met passie over en had overduidelijk verstand van zaken.

Het was kortom een zeer geslaagd diner en dat na slechts een week met een nieuwe kaart. We denken dat als ze de kaart nog verder perfectioneren, ze in aanmerking komen voor een aantal gidsen.