• Lid sinds 11 januari 2011

Brasserie Robben

Udenhout

Lenartz

Oisterwijk

Christel heeft nog geen foto toegevoegd

1. Christel's profielfoto
    Christel heeft een recensie geschreven voor Brasserie Robben

Afgelopen weekend zijn we 2x wezen eten bij Boer Robben.
    Een hele leuke locatie in het buitengebied, met een bar/eetcafé, buitenterras, verschillende feestruimtes en een speeltuin. Alles ziet er prima verzorgd uit.
    Zaterdagavond kozen we voor de boerencarpaccio en de kipsaté. Allebei de gerechten waren heerlijk, maar ik wel toch wel vermelden dat ik nog nooit zo'n heerlijke kipsaté heb gegeten. Zo mals en sappig [later bleek dat er kippedijen worden gebruikt i.p.v. kippeborstfilet] en een huisgemaakte satésaus. De lekkere frietjes met mayonaise maakten het compleet.
    Zondag gingen we terug omdat we toch ook wel heel benieuwd waren naar de hollandse garnalencocktail en zeeuwse mosselen. Normaal eet ik mosselen alleen in Zeeland, maar aangezien de kok/eigenaar uit Zeeland komt en kwaliteit/versheid [hij laat ze rechtstreeks uit Zeeland bezorgen] garandeert, durfden we het aan en we moeten zeggen: verrukkelijk!
    De porties zijn behoorlijk en de prijs/kwaliteitverhouding super!
    Het is een eenvoudige menukaart, maar je kunt zien dat er aan de gerechten veel aandacht wordt besteed. Daarnaast is er een uitgebreide bierkaart, wij zullen hier nog wel vaak naar toe gaan, het is de moeite waard!

2. Christel's profielfoto
    Christel heeft een recensie geschreven voor Café Hoegaarden

Gisteren bij dit eetcafé gegeten via groupon, extra goedkoop!
    De zaak was groter dan verwacht, maar toch gezellig ingedeeld. We waren met een groep van 8 personen en zaten in het middelste gedeelte.
    De kaart is uitgebreid en de prijzen vallen reuze mee.
    Als voorgerecht had ik [van de andere 7 geef ik niet door maar ook zij waren zeer tevreden] een heerlijke salade met gerookte zalm en een mosterdilledressing. Alleen miste ik hier de hollandse garnaaltjes die er wel bij vermeld stonden.
    Als hoofdgerecht het rundvlees in bier gestoofd. Ik had er nog een beetje zout bij gedaan, maar liever te weinig dan teveel. Het was heerlijk met daarbij peultjes, haricots verts, superlekkere grote vlaamse frieten met mayonaise en nog een apart bakje met salade.
    Tenslotte het toetje: ijs met witte chocolade, slagroom en brownie. Eigenlijk had ik verwacht dat de brownie een soort warme muffin zou zijn met binnenin de chocolade, maar we kregen een soort van vaste chocoladecake. Al met al was het lekker, de porties zijn behoorlijk en ik vind het knap als iemand alles op kan eten.
    Vooral de eigenaar en zijn vrouw zijn bijzonder aardig, doen er alles aan om het naar je zin te maken, je voelt je meteen thuis!
    Wat een leuk detail is, is dat bij de gerechten op de kaart ook biertjes werden geadviseerd, maar je kunt ook bij de eigenaar informeren, die kan er met heel veel passie over vertellen!

Wij komen zeker terug!

3. Christel's profielfoto
    Christel heeft een recensie geschreven voor De Posthoorn

Ook wij [7 volwassen en een kind] hebben gisteren via Groupon spareribs gegeten die overigens voortreffelijk waren!
    De bediening was vriendelijk en ook de ruimte was prima.
    Al met al een superleuke avond gehad!

4. Christel's profielfoto
    Christel heeft een recensie geschreven voor Lenartz

Afgelopen zaterdag met 8 personen een 3-gangenlunch genoten voor het luttele bedrag van 12,95 p.p.
    Voorgerecht: keuze uit carpaccio of tomatensoep
    Hoofdgerecht: keuze uit rundersukade met truffeljus of heilbotfilet [in eerste instantie kabeljauw maar die was nog niet geleverd] met seizoensgebonden groenten en heerlijke knapperige frietjes.
    Nagerecht: dame blanche of koffie/thee.
    Alles was heerlijk en wij waren zeer aangenaam verrast, vooral prijstechnisch.
    Het enige minpuntje was de kletskop die bij de dame blanche werd geserveerd en die moeilijk met een lepel te eten was, misschien de volgende keer een vorkje erbij?
    Naast deze 3-gangenlunch kon je ook kiezen uit de a la carte kaart, en daar stonden ook heerlijke gerechten op.
    Wij komen zeer zeker nog een keer terug en zijn ook benieuwd naar de avondkaart.

5. Christel's profielfoto
    Christel heeft een recensie geschreven voor Brasserie Vulders

Voor ons was dit de eerste maar meteen ook de laatste keer dat we hier gegeten hebben. Na lang wachten aan de bar [en ook op de consumpties] vroegen we [8 personen] of we plaats konden nemen aan tafel. Vervolgens moesten we na een kwartier vragen om de menukaart. Tussen tijdstip binnenkomst en het mandje met stokbrood zat ruim anderhalf uur. Het was druk, warm en wij vonden dat de tafeltjes te dicht op elkaar stonden. De bediening kon niet goed uitserveren zodat wij zelf de borden moesten aannemen/aangeven. Daarnaast was het zeer lang wachten op het eten en consumpties. Het verrassingsmenu smaakte wel maar was niet bijzonder en weinig. De bij het hoofdgerecht toegezegde frietjes werden pas geserveerd toen wij de vis al op hadden. Ook de uitleg bij de gerechten viel te wensen over, alhoewel je dat toch wel mag verwachten bij een verrassingsmenu.

6. Christel's profielfoto
    Christel heeft een recensie geschreven voor Auberge Napoleon

Wij waren totaal onbekend in Vaals en kwamen bij toeval terecht bij het sfeervolle restaurant Napoleon. We werden zeer gastvrij ontvangen en hebben heerlijk gegeten. De gastvrouw vertelde ons dat ze sinds een paar maanden een nieuwe kok had die ze graag bij bepaalde gerechten de vrijheid wilde geven om zijn creativiteit te uiten. Dat pakte zeer goed uit!

Wij hebben zeer zeker het voornemen om hier weer te gaan eten, als we in de buurt zijn.