• Lid sinds 30 januari 2017

1. MonDia

Almere

MonDia

Almere

Chris van Gelder heeft nog geen foto toegevoegd

1. Chris van Gelder's profielfoto

Bewaar
    Bewaren in lijst Sluiten
  2. Chris van Gelder's profielfoto
    Chris van Gelder heeft een recensie geschreven voor MonDia

Nieuw in Almere aan het Belfort is restaurant Mondia.

Bij het lezen van de kaart, buiten, viel op dat zaken die je overal al tegenkomt zoals spareribs, saté en frietjes hier gelukkig compleet ontbreken. Dat was de reden om een tafeltje te reserveren en te zien of dit restaurant een positieve aanvulling is op het grote aantal restaurants waaruit men in Almere al kan kiezen. Het antwoord op deze vraag is een volmondig ja!

Een vriendelijke ontvangst en de jassen werden, nadat we naar ons tafeltje waren gebracht, aangepakt en weggehangen. De ambiance biedt rustgevende kleuren. Vloeren, wanden en meubilair zijn verantwoord aan elkaar aangepast. Men ziet dat alles gloednieuw is en dat er nog ruimte voor aanpassingen is. Op bepaalde plekken kan nog wat met de verlichting gedaan worden bijvoorbeeld.

De kleine, overzichtelijke kaart biedt 5 voorgerechten, 6 hoofdgerechten en 4 nagerechten. De wijnkaart biedt naast een mooie verzameling wijnen bij iedere keuze culinaire tips zodat het echt de moeite waard is deze kaart door te lezen. Een welkomstdrankje en een borrelhapje van het huis werd het begin van een smaakvolle avond.

Als voorgerecht koos tafelgenoot de canneloni die was toebereid met een paddenstoelenmelange en noten. Mijn keuze viel op het trio van wild die met een heerlijke chutney werd geserveerd. Voor de hoofdgerechten kwamen de kalfsoester en saltimbocca met een appel-calvadossaus en de tournedos met een rode-uien biersaus op tafel. De tournedos was een genot. Botermals en precies zoals besteld, medium met een vleug naar rare.

Tussen de gerechten door amuses die echte verrassingen waren zo mooi. Door het serveren van amuses verschaft de keuken zich ruimte om voldoende aandacht aan het eten te schenken en de gast wordt beziggehouden zodat er geen moment van verveling ontstaat. Het geheel werd begeleid met een goed glas Primitivo.

Als nagerecht de chocoladetaart die werd geserveerd met een schitterend pipetje er in gestoken met een slokje sherry er in om zelf te doseren. Mooie vondst. Mijn kaasplankje bood een mooie keus aan verschillende soorten. Een paar stukjes stokbrood ontbraken helaas. Een glaasje rode port paste hier prima bij. Koffie toe en de avond was compleet.

Het eten was niet alleen klasse toebereid, het was ook duidelijk met liefde opgemaakt en de service was allercharmantst. We kunnen dit restaurant dan ook warm aanbevelen aan een ieder die wil genieten van uitgelezen gerechten, van goede wijnen en van een bijzonder aangename bediening.