Chris's profielfoto

3. Frites Atelier

Arnhem

Activiteiten

1. Chris's profielfoto
    Chris heeft gereageerd op een recensie van Baskose

Beste Erik,

Bedankt voor je bericht! Ik heb Baskose op gesloten gezet en Meneer Smakers toegevoegd.

2. Chris's profielfoto
    Chris heeft gereageerd op een recensie van Romantica Il Gusto

Beste Rogier,

Bedankt voor je bericht, ik heb de vermelding inmiddels op gesloten gezet en 15 punten toegevoegd aan je profielscore.

3. Chris's profielfoto

Chris van Eet.nu

5. Chris's profielfoto
    Chris heeft gereageerd op een recensie van 't Gewaaierhof

Beste Smeets,

Bedankt voor je bericht! Ik heb 't Gewaaierhof gesloten.

6. Chris's profielfoto
    Chris heeft gereageerd op een recensie van La Luna

Beste Rogier,

Bedankt voor je bericht! Ik heb Jilly's toegevoegd en La Luna gesloten.

7. Chris's profielfoto
    Chris heeft gereageerd op een recensie van ErkelenS

Beste Rogier,

Bedankt voor je bericht. Ik heb het restaurant inmiddels op gesloten gezet.

8. Chris's profielfoto
    Chris heeft gereageerd op een recensie van i76!

test reactie

9. Chris's profielfoto
    Chris heeft gereageerd op een recensie van El Real 050

Beste Men,

Bedankt voor je bericht, het restaurant is op gesloten gezet en 15 punten zijn toegevoegd aan je profielscore!

Groetjes,
    Chris van Eet.nu

10. Chris's profielfoto
    Chris heeft gereageerd op een recensie van New Garden

Beste Groot,

Bedankt voor je bericht. Ik heb de vermelding van New Garden inmiddels gesloten en Ina Corner toegevoegd.

Smakelijke groet,

15. Chris's profielfoto

16. Chris's profielfoto
    Chris vindt de recensie door Lara voor Momento leuk
    Mediterraans Arnhem

Vorige week hebben wij na een bezoekje aan de Hoge Veluwe gegeten bij Momento in Arnhem. Wij waren hier nog niet eerder geweest. Het restaurant is gelegen in een groot gebouw, waarin ook een bibliotheek is gelegen. Ondanks de grootte van het restaurant, is het een heel gezellige ruimte, door de vele nissen en stukken muur, valt het niet op dat het zo'n grote ruimte is.

Meteen kwam een medewerker naar ons toe om ons te begroeten en gaf aan dat we zelf een plekje mochten uitzoeken. Toen we dit hadden gedaan, kwam een medewerker naar ons toe om de bestelling op te nemen. Ik bestelde een verse muntthee. Deze kwam niet in een glas zoals 'normaal', maar in een koffiekopje. Echter, er lag ook een stukje brownie bij, welke erg smakelijk was. Verder stond er achter ons een tafel met daarop een glazen water tap met citroen en munt, waar je gratis water kon pakken.

De menukaart biedt in mijn ogen voor ieder wat wils. Je hebt verschillende kleinere sharing gerechtjes, vlees, vis en vegetarisch, maar ook grotere gerechten. Ik had niet zo veel honger, dus ik bestelde een bataatsoep en een portie huisgemaakte frietjes. Dit smaakte ook erg lekker en het was meer dan genoeg voor mij.

Verder was de bediening gewoon heel aardig, dus niets op aan te merken.

17. Chris's profielfoto
    Chris vindt de recensie door Lara voor La Bodega leuk

De dag voor kerst bij La Bodega gaan eten met vrienden. Zo fijn om hier weer te zijn geweest, wij wonen namelijk niet meer in Nederland. Uiteraard een kannetje sangria besteld en verder genoten van de lekkere tapas. Het brood met de aioli, aubergine met honing, patatas bravas en de dadels met serranoham zijn mijn favoriet.

Wij hebben deze keer boven gezeten, helaas direct onder de airco (deze stond aan), maar toen ik hier iets van wilde zeggen, kwam de serveerster al aan om hem uit te zetten. De rest van de avond was de service ook gewoon goed.

Het is wel krapjes zitten, maar ik vind dat het wel past bij dit restaurant. Kortom: ik heb er van genoten en zou dit tapas restaurant ook zeker aanbevelen aan anderen.

18. Chris's profielfoto
    Chris vindt de recensie door Lara voor Kazerne leuk

Vorige week heb ik met vrienden hier gegeten. Dit was de tweede keer voor mij. De eerste keer was ik al zeer tevreden en nu weer. De ruimte, het interieur en het feit dat hier exposities worden gehouden, spreekt mij enorm aan. Ook de open keuken vind ik fijn.

Wij namen allemaal een 3-gangenmenu, deze kost 35 euro, wat een redelijke prijs hiervoor is. Als voorgerecht had ik de Burrata, deze was lekker en verrassend met de linzen. Als hoofdgerecht koos ik voor de Polenta (de koks waren Italiaans, dus natuurlijk moest ik dan voor het Italiaanse gerecht gaan). Deze was ook zeer lekker. Als toetje hadden we vanalles wat, aangezien de serveerster aangaf ook vanalles voor iedereen op tafel te kunnen zetten, zodat we vanalles konden proeven. We kregen een flinke portie tiramisu, een flink kaasplankje (helaas alleen krentenbrood erbij, ook niet gevraagd om iets anders) en een bord met kleine stukjes appelgebak. Het smaakte allemaal heel goed.

Ik wil opmerken dat de porties an sich niet heel groot zijn, dus ik denk dat een grote eter wellicht niet genoeg heeft aan een 3-gangenmenu. Echter, voor mij was het meer dan genoeg en ik zat vol op het einde van de avond.

Over de service heb ik ook niets negatiefs te zeggen. Ik zou de Kazerne zeker aanraden.

19. Chris's profielfoto
    Chris vindt de recensie door Kenny voor Restaurant Oranje leuk
    Internationaal Sittard

Voor mijn vaders verjaardag zijn we gaan uiteten bij het Oranje restaurant in Sittard.
    I.v.m. een andere manier van dineren, waren we nieuwsgierig om het een keer uit te proberen.

Op de menukaart stonden 3 rijen: voorgerechten, hoofdgerechten en deserts.
    Van elk soort gerecht stonden er ca. 30 gerechten onder elkaar waaruit we konden kiezen. Bij iedere bestelling konden we per persoon 2 gerechten kiezen. En dit konden we de hele avond herhalen.

De hele avond was er een gastheer aanwezig. Zeer attente en behulpzame man trouwens. Na het aannemen van de jassen en begeleiden naar de tafel, kregen we een korte uitleg over de manier waarop het daar allemaal werkt. Regelmatig kwam hij langs om de bestellingen op te nemen of eten/drinken te brengen, waardoor de wachttijden zeer gunstig waren.

Het interieur was helemaal opgebouwd met kerstdecoratie. Natuurlijk geeft dat een gezellige sfeer. Met ca. 10 eettafels aanwezig, en rustige muziek op de achtergrond kon iedereen genieten van zijn/haar eten en tegelijkertijd een gesprek voeren met elkaar, zonder dat anderen er last van hebben.

Omdat je onbeperkt kan eten en het restaurant zo min mogelijk verspilling probeert te creëren, waren de porties ook zeer kleinschalig. Nadelig was dat je na elke portie meteen wilde bestellen, waardoor de wachtijd weer wat langer duurde voordat je aan je ''volgende happen'' kan beginnen.

De prijs wat je moest betalen voor het eten was prima. Jammer is het wel van de kleine porties zijn maar het is wel onbeperkt eten. Kwalitatief zeer goed, smaak was prima.

Voor mij is het zeker een herhaling vatbaar.

20. Chris's profielfoto
    Chris vindt de recensie door Kenny voor Markt 10 leuk
    Steakhouse Roermond

Op een zaterdag Roermond bezocht met mijn vriendin, en geëindigd bij Markt 10.

Mijn eerste indruk van buiten af was dat dit een café of lunchroom zou zijn. Maar als binnen bent, kom je terecht in een zeer gezellig, kleinschalig restaurant. Alle tafels staan zeer knus bij elkaar. Ook aanwezig is een elektrische open haard, wat het er aangenaam warm maakte. Verder was het sfeervol aangekleed waarbij je ook prettig kon voelen binnen.

Personeel was niets op aan te merken. Waren vriendelijk en kwamen regelmatig langs.

Omdat Markt 10 veel adverteerde met ''steaks'', ging ik ervoor. De steak wat ik kreeg was naar mijn smaak prima. Wat af en toe wel wat minder was, was het drinken, aangezien er nauwelijks of geen koolzuur in mijn cola zat. Niet dat ik het zo erg vond, maar dat zou eigenlijk niet mogen voorkomen in een restaurant.

Ondanks dat ik het bezoekje aan Markt 10 vrij positief vond, was ik over een ding ontevreden: Bij mijn steak kreeg ik maar liefst twee stukjes bloemkool als groente bij serveert. En onze portie frieten wat ik en mijn vriendin erbij zouden krijgen, werd geserveerd in één kom die we moesten delen, terwijl het toch al vrij weinig was.
    Voor de prijs mag ik wel wat meer verwachten dan dat. En zeker met mijn eetlust verwacht ik van een ''steak''-restaurant dat ik met een volle maag de deur kan uitlopen.

21. Chris's profielfoto
    Chris vindt de recensie door Kenny voor Breutjes & Zo leuk

Ik kom vaak bij Breutjes & zo

Ondanks dat het klein is, kan je daar eten. Sfeervol is het niet zo, omdat alles dicht op elkaar staat. Je loopt heel snel iemand in de weg. Zelf vind ik het geschikter om eten te bestellen of op te halen dan daar te eten.

Personeel doet prima haar werk. Soms lijkt het wel chaotisch, want wanneer je van te voren je broodjes besteld, moet je daar op wachten omdat ze nog moeten beginnen. Maar dat komt niet vaak voor, gelukkig.

Verder zijn de broodjes prima. Warm of koud maakt mij niks uit.

De prijs wat je er voor betaald is het waard. Zeer vol belegd, en ik zit altijd vol als ik daar na buiten loop.

22. Chris's profielfoto
    Chris heeft een recensie geschreven voor Madina
    Pizzeria Echt

Hier recentelijk (heel laat) besteld. Kwaliteit van het eten vond ik prima, het zag er lekker uit, was goed verpakt en smaakte ook goed. De bezorging vond ik prima, de bezorger zei weliswaar niet veel, maar liever dat dan een lang gesprek en koud eten. Hij was overigens niet onaardig, in zoverre dat ik het kon beoordelen.

De sfeer in de zaak kan ik niet beoordelen, ik heb immers besteld en ben er bij mijn weten nog niet binnen geweest.

Al met al leek het op Thuisbezorgd.nl de beste (en goedkoopste) optie op dat moment, en ik ben ook tevreden, dit voldeed ruim aan mijn verwachtingen. Zodoende is de kans vrij groot dat ik hier, ondanks de lage waarderingen op Eet.nu, nogmaals zal bestellen.

23. Chris's profielfoto
    Chris heeft gereageerd op een recensie van Barco

Hoi Men., ik heb het voor je aangepast!

24. Chris's profielfoto
    Chris vindt 't Genot leuk
    Eetcafé Echt

25. Chris's profielfoto
    Chris vindt Bufkes leuk
    Broodjes Echt

26. Chris's profielfoto
    Chris heeft een recensie geschreven voor Bonito's
    Afhaal en bezorg Sittard

Recentelijk hier een aantal keren besteld voor de lunch bij Eet.nu. Ik ben erg te spreken over het (grote) broodje ei/spek, dat is me al twee keer goed bevallen, en ook het broodje kipkrokant was erg lekker. Verder ben ik ook erg tevreden over de nette manier waarop ze de broodjes verpakken, dat doen de meeste concurrenten naar mijn ervaring minder goed.

Omdat we besteld hebben en ik de bestelling niet in ontvangst heb genomen kan ik de service en sfeer niet beoordelen.

Al met al erg ben ik tevreden en ik wil hier zeker nog wel eens bestellen!

27. Chris's profielfoto
    Chris vindt De Molen leuk
    Grill Genk

28. Chris's profielfoto
    Chris vindt de recensie door adriaan voor Flicka leuk
    Internationaal Kerkdriel

Volgens hun website is Flicka is de droom van chef-kok Thomas van Santvoort en partner Merlijn van den Bosch. Een plek waar passie, kennis en kunde, opgedaan bij verschillende top restaurants, gebundeld worden in moderne gerechten van top kwaliteit met een verrassende kwinkslag. Veel belovende woorden die ons nieuwsgierig maakte. Dus geboekt voor een lunch op de zaterdag.

Het ambitieuze project is nog volop in ontwikkeling. Begin oktober is het eerste gedeelte opengegaan, het luxe restaurant met erboven vier suites.

De ligging van het restaurant is ideaal voor wandelaars, op de dijk midden in het rivierenlandschap tussen Maas en Waal met uitzicht op het water. We waren iets eerder vertrokken om nog even te kunnen wandelen. Vanwege de koude wind waren we iets te vroeg binnen zodat we nog even kennis konden maken met het gebouw en de chef, die we dus al veel langer kende dan verwacht. Hij heeft namelijk ruim vier jaar in het team van Nico Boreas gewerkt in de periode dat wij er zeer regelmatig kwamen, leuk!

De inrichting is strak modern met keurig gedekte tafels waaraan lederen kuipstoelen met zitcomfort. Rondom vensters zodat er overdag ruim voldoende licht binnen komt. Beneden is een bar met loungeruimte. Aan het terras, parkeerplaats en brasserie wordt nog gewerkt.

Het prijzen van het menu zijn zo opgebouwd dat het aantrekkelijker is om voor zes gangen te gaan, dat leek ons geen straf. Als aperitief een Sauvignon uit de Touraine van Vincent Lacour die erg goed beviel. Ernaast een knabbel, emping gekruid met ras el hanout met een dip van gele curry, als je eenmaal aan begint is het moeilijk om ervan af te blijven, het schaaltje was dan ook snel op.

De eerste amuse bestond uit drie hapjes. Een krokant kaaskoekje met een bolletje hele frisse roomkaas, een smaak bommetje. Een falafel bolletje met koriandercrème en harissa-gel, erg lekker. En een kerriecakeje waarop een plakje gerookte zalm wasabi crème en limoenzeste, mooi hoog op smaak en prima textuur, veel belovend!

In een cocktailglas structuren van tomaat, onderin een zoetzuur gemarineerd cherrytomaatje, erop een licht gerookte schuim van tomaat, afgewerkt met poeder van tomaat en dilleolie. Een mooie smaken combinatie met als hoogtepunt het zoetzure tomaatje wat hoog op smaak was.

De eerste begeleider werd uitgebreid gepresenteerd door de gedreven Luc Linnebank, (leuk om hem hier weer terug te zien). Grüner Veltliner Terrassen Kamptal van het huis Rabl, heerlijk fris met bloemig aroma en mineralige afdronk. Op een mooi wit bord twee structuren van dorade, plakjes ceviche en een cilinder delicate tartaar, verder zoetzuur structuren van rettich en komkommer met een vleugje gember, toefjes crème van lavas en vinaigrette van lavas. Delicate smaakjes, de ceviche was verrassend fris met ernaast prima zoetzuur accenten die een aangename bite hadden, de gember was keurig gedoceerd, heerlijk. De wijn was keurig in balans. (9,75)

Verder met een Oostenrijkse Schauerstoff cuvée Suchtfaktor (2015) van het huis Schauer gemaakt van vier druivensoorten die vanwege het slechte oogstjaar deels uit Slovenië zijn geïmporteerd. Een frisse start met een wat ronde licht kruidige afdronk. In een blauw schaaltje twee dikke langoustine staarten afgedekt met schijfjes pompoen ernaast een quenelle crème van pompoen, een kleine in limoen gemarineerde oerwortel, afgewerkt met een schuim van kokos en een een jus van langoustine. Mijn lievelings-ingrediënt, perfect gegaard met een heerlijk garnituur waarbij de wijn naadloos aansloot, toppie. (9,8)

Uit Duitsland een heerlijke Riesling uit de Moezel van Heymann Lowenstein, cuvée F 2014, met een vleugje petrol. Uit de keuken de proeverij van kreeft in vier delen, serieel uitgeserveerd om zo de de onderdelen met de optimale temperatuur te eten. We starten met een hele mooie presentatie van opengewerkt aardappelkrokant, erop stukjes rauwe kreeft, afgewerkt met toefjes crème van dille. Een ware delicatesse met hele mooie textuur,wow. Gevolgd door een schaaltje geconcentreerde kreeftenbisque met druppels dilleolie, heerlijk! Verder met een puree van truffelaardappel waarover een schuim gemaakt van kreeften corail, afgewerkt met aardappel kaantjes en schaafsel van zwarte truffel. Prima smaken waarin de truffeltoets mooi aanwezig is. Om af te sluiten een flink stuk van de staart bedekt met schaafsel van zwarte truffel in de bisque met druppels dilleolie, puur genot! De wijn vulde het gerecht aan met zijn heerlijke aroma en mooie zuren. (9,9)

Verder met Pinot Noir 2015 uit de Bourgogne van Domaine Lamy-Pilot, heerlijk fris met sappig rood fruit, soepele tannines en aangename aardsheid. Uit de keuken wild van de nieuwe kaart. Een mooie cilinder fazantenfilet met erop gebakken cantharellen en een cracker met dikke plak ganzenleverpaté, ernaast een cannelloni gevuld met Pied du Mouton (paddenstoelen) aan de andere zijde een halve stronk gekarameliseerde witlof afgewerkt met eigen jus en albuferaschuim (opgemonterd met ganzenlever). Geen licht gerecht, maar mooie volle rijke smaken met aardse tonen die door de heerlijke frisse wijn weer wat lichter werden. Dit is wijn spijs op zijn mooist, genieten! (9,8)

Voor bij het pièce “De Toren Fusion V” 2013 uit Stellenbosch, een krachtige rode gemaakt van een blend van vijf druiven, geconcentreerd, rijk en complex met aangename kruidigheid en een lange afdronk. Uit de keuken twee perfect gegaarde medaillons van de hazenrug afgewerkt met aardappel kaantjes en bieslook, ernaast zoetzuur gemarineerde rode biet en chips van meloeskes gevuld met aalbessencrème, aan tafel afgewerkt met een heerlijke eigen saus licht gekruid met five spices. Heel puur waarin de smaak van de delicate haas (zonder lever toets) helemaal tot zijn recht kwam. De wijn was keurig in balans. (9,75)

Als overgang naar het dessert, in een cocktailglas, een quenelle bananenijs op basis van soja op een mousse van witte chocolade, lekker en niet te zoet.

De dessertwijn was een Hongaarse “H” Tokaji van chateau Pajzos gemaakt van laat geplukte Hárslevelű. In het aroma tonen van wit fruit in de mond een mooie zoet zuur balans. In een wit schaaltje een quenelle mousse van passievrucht, ernaast ijs van passievrucht en een mousse van laos afgewerkt met toefjes hele frisse gel van passievrucht, coulis van passievrucht aangezoet met karamel en meringues van limoen. Heerlijke frisse exotische smaken die prima combineerden met de wijn, die ietsje ingetogen werd door het uitbundige smakenpalet. (9,7)

Als afsluiter nog een krachtige espresso met een viertal erg lekkere friandises.

Bediening was uitstekend verzorgd door enthousiaste Luc Linnenbank. Correct met gezelligheid en uitgebreide uitleg van wijn en spijs.

Prijs-kwaliteitsverhouding was uitstekend.

Lagen onze verwachtingen al hoog, ik moet toegeven dat ze overtroffen zijn, complimenten voor het gehele team. Een klassieke stijl met hele mooie smaken, prima ingrediënten en top bereidingen begeleid door uitgelezen wijnen.
    Dit was een van mijn aller beste eetbelevingen van dit jaar (mijn volgers weten wat dit inhoud), een adres om snel terug te keren. We voegen ze graag toe aan onze favorieten. Bedankt!

29. Chris's profielfoto
    Chris vindt de recensie door An voor De Molen leuk
    Grill Genk

An

Holy cow (yes, pun intended), wat was het eten hier héérlijk!!

Dinsdagavond zijn we hier met 4 volwassenen en 2 kids gaan eten. Lucky us: want op maandag en dinsdag kan er “Molengras” besteld worden. Dit is hun versie van het steppegras (erg dunne frietjes) met een ontzettend malse steak eronder. Er werd keurig gevraagd hoe we de steak gebakken wilden hebben en dit werd zeer goed uitgevoerd. Mijn medium was perfect medium en zó ontzettend mals en smaakvol. Zeker een aanrader! Ook een ontzettend grote portie. Zelf had ik de champignon roomsaus erbij en anderen de pepersaus. Beide sauzen zeer lekker. Alleen was ik blij dat ik de pepersaus niet had, want ik ben niet zo’n held met pittig eten en het was écht PEPERsaus dus 😉
    Andere bestelde gerechtjes: gegrilde kipfilet, balletjes in tomatensaus en voor de jongste uit het gezelschap de visstick met tartaar en frietjes (zie bijgevoegde foto’s - het aparte kommetje met de sla hoort bij het Molengras, logisch apart geserveerd aangezien het bord lekker vol lag).

Het interieur past helemaal bij het “Meat”-concept. Wel ontzettend warm binnen, maar misschien ook logisch in een grill restaurant.

Geen voor- of nagerechten besteld, het hoofdgerecht was meer dan voldoende. We kregen er echt niets meer bij (zelfs de grote eters hebben aardig mogen duwen om alles op te krijgen).

De bediening zeer vriendelijk en bekwaam! Chapeau voor de jongedame die de bestelling van ons gezelschap volledig onthield, inclusief de verschillende gewenste bakwijzen en sauzen.

Om dan toch 1 puntje van kritiek te geven: ik vond het jammer dat de ice tea niet met ijsblokjes, citroentje en stampertje werd geserveerd. Vooral voor die prijs (€2,70) had dat wel gemogen. Maar dat is dan ook het enige wat ik kan bedenken. Al bij al: een etentje hier is niet goedkoop, maar je krijgt er wel heel wat voor terug (zowel kwalitatief als kwantitatief). Zeker een aanrader! 👌

30. Chris's profielfoto
    Chris heeft gereageerd op een recensie van Smakelijk

Beste Rudi,

Bedankt voor je oplettendheid. Het cijfer komt inderdaad niet overeen dus het is inmiddels verwijderd.

Met vriendelijke groet,
    Redactie Eet.nu