Chris & Marga's profielfoto

Activiteiten

1. Chris & Marga's profielfoto
    Chris & Marga heeft een recensie geschreven voor Top Food
    Chinees-Indisch Ridderkerk

We bestellen hier al meer dan 10 jaar, maar de laatste tijd gooien ze er een beetje met de pet naar. Het eten van de laatste twee bestellingen was niet van de kwaliteit die wij al jaren gewend zijn. De daging smoor en daging roedjak waren waterig en echt niet te eten. Ook de bami goreng singapore was niet zoals gewoonlijk. Kwaliteit gaat ten onder aan de kwantiteit! Dus we gaan op zoek naar een ander, die wel kwaliteit blijft leveren.

2. Chris & Marga's profielfoto
    Chris & Marga heeft een recensie geschreven voor Olympiada

Op 23 juli 2011 heb ik mijn eerste recensie geschreven voor dit restaurant, we zijn toen bij dit restaurant terecht gekomen omdat het Griekse restaurant waar we daarvoor kwamen sterk in kwaliteit was gedaald.
    Na 4,5 jaar is het tijd voor een nieuwe recensie.

De menukaart is sinds mijn vorige recensie aangepast, maar heeft niets ingeboet op kwaliteit. Nog steeds is er een grote keuze in gerechten, vlees, vis etc. Enige minpuntje 😉 is dat de noix de coco niet meer op de dessertkaart staat😉.
    Wij zijn nog steeds groot fan van de Olympia schotel voor twee personen. Deze schotel kunnen wij ondanks onze voedselintollerantie (die wij nog niet zolang hebben) toch gewoon blijven eten, met een kleine aanpassing omdat ik geen kip mag eten.
    De sfeer en de bediening is nog steeds van hoog niveau.

De persoonlijke ontvangst meestal door de eigenaar Panos of zijn nicht Fotina (Photini)(waarschijnlijk in beide pogingen verkeerd geschreven) geeft je bij binnenkomst al een gevoel van welkom zijn als klant. Ik schrijf ook als klant, want het wordt nooit te persoonlijk (daar hou ik ook helemaal niet van), hoewel er af en toe tijd en reden is om wat persoonlijke dingen te delen.

Na 4,5 jaar kan je wel zeggen dat dit "ons" favoriete restaurant is geworden.

Ga hier eens eten en beleef de gerechten en beoordeel persoonlijk de kwaliteit van sfeer, bediening en het voornaamste het eten zelf.

4,5 jaar hier eten in volle tevredenheid heeft geresulteerd in het hoogste cijfer dat ik kan geven, want tienen geef ik nooit. Perfectie is namelijk een beleving en zou misschien de verwachtingen te hoog maken. Daarbij is er altijd plek voor verbetering nodig en wie weet zijn het over 4,5 jaar wel tienen?

3. Chris & Marga's profielfoto
    Chris & Marga heeft een recensie geschreven voor Dordts Genoegen
    Internationaal Dordrecht

Hoe moet ik beginnen? Voor het eerst naar dit restaurant gegaan ivm de AH actie, maar het zal zeker niet de laatste keer zijn. Mijn vrouw en ik hebben allebei een voedselintollerantie voor verschillende produkten en kruiden. Dat levert voor een gemiddeld etentje wel wat werk vooraf op, zoals vooraf informeren over de kaart en de ingrediënten. Hier werd vantevoren aangegeven dat dit helemaal geen probleem zou zijn.

Nou dat heeft de bediening en de kok helemaal waar gemaakt, sterker nog ze zijn nog 3 stappen verder gegaan. Alles werd uit de kast gehaald om voor mijn vrouw (die bv geen melk (producten) mag hebben en geen Provençaalse kruiden) zowel voor het voorgerecht, hoofdgerecht en dessert tot een mooi gerecht te komen die aan alle voorwaarden voldeed. Er is zelfs een proeverij aangeboden om voor het hoofdgerecht te bepalen of er een reactie op het betreffende gerecht kwam. Dit was dan helaas ook zo, maar daardoor kon er dus voor een ander hoofdgerecht gekozen worden. De kok kwam dit in persoon vragen aan tafel.

Deze voedselintollerantie is de reden dat we wat minder uit eten gaan en dus ook niet zo snel een nieuw restaurant uit zullen proberen. Maar door de ontzettend enthousiaste bediening (die ondanks de drukte alle tijd voor ons nam) kunnen we dit restaurant toevoegen aan ons rijtje met goede restaurants.

De kaart is overzichtelijk met voldoende keus. Het voorgerecht, tonijn, was heel bijzonder. Van goede kwaliteit en perfecte garing, zoals gevraagd. We waren met 4 personen en ook de anderen hebben heerlijk gegeten. Ik ga daarom ook niet alles benoemen van wat we gegeten hebben, ga er gewoon zelf maar eens eten. De sfeer was uitstekend en voor een koopzondag (25-10-2015) goed druk. Wat op viel is dat ondanks de drukte er tijd genomen werd voor de klant en er voldoende personeel rondliep.

Al met al een hele goede ervaring gehad in dit restaurant en met een bijzonder goed gevoel vertrokken. Hier komen we zeker nog terug. 👍

4. Chris & Marga's profielfoto
    Chris & Marga heeft een recensie geschreven voor Chi Ling

Ik geef nooit een 10, want perfect is moeilijk! Dit restaurant is een verademing en een stralend lichtpunt in een grauwe en vergane glorie sfeer van IJmuiden boulevard! Wat een "top" eten en fantastisch personeel! Bijzonder grote kaart, met de "normale" gerechten en ook de bijzondere gerechten! Een aanrader voor iedereen, die de moeite heeft genomen om naar IJmuiden strand te rijden! In deze categorie is dit restaurant (voor ons) tot nu toe de top! Wij hebben genoten van de Mongoolse Rijsttafel R12. Maar neem in ieder geval de moeite, om de kaart goed te lezen, want iets "bijzonders" nemen is niet makkelijk (vanwege de grote keus).

5. Chris & Marga's profielfoto
    Chris & Marga heeft een recensie geschreven voor Het Wapen van Putten

Wat een ongelofelijk amateuristisch geheel!

Wij kwamen met 4 personen eten (te gast voor een weekend in het hotel), na het bestellen van een wijntje zijn we de beperkte kaart gaan bekijken.

Bij het bestellen werd echter duidelijk dat we 6!? van de 11 gerchten die op de kaart stonden, niet konden bestellen.

De uitleg was als volgt, de vorige avond was er zoveel aanloop geweest dat ze nu bv geen ossehaas en geen vis hadden.

Dit kan natuurlijk echt niet en is een hele slechte smoes. Al moet je het vlees bij de slager op de hoek gaan halen en de vis bij de lokale visboer, nee verkopen op deze schaal slaat echt nergens op.

Een hele hele grote onvoldoende.

Daarbij waren de kamers vuil en oubollig.

Enige lichtpuntje was het personeel, die zich met schaamrood op de kaken steeds weer verontschuldigde en het allemaal probeerde op te lossen. Wat dan helaas voor hen niet lukte.

6. Chris & Marga's profielfoto
    Chris & Marga heeft een recensie geschreven voor De Schout van Ermel
    Internationaal Ermelo

Wij zijn sinds ons eerste bezoek helemaal verkocht door de tapas gerechten.

De sfeer en het terras geeft een heel goed gevoel.

Personeel denkt mee en zorgen ervoor dat je niet teveel besteld.

Wij hebben hier in de buurt (randstad) niet echt een vergelijkbaar restaurant kunnen vinden.

Top!

7. Chris & Marga's profielfoto
    Chris & Marga heeft een recensie geschreven voor De DorpsKamer
    Nederlands Ermelo

Goed eten. Gezellige sfeer en een mooi terras.

Goede prijs/kwaliteit.

Rolstoel vriendelijk!

8. Chris & Marga's profielfoto
    Chris & Marga heeft een recensie geschreven voor 't Regthuys

Bij dit restaurant regelmatig gegeten, zowel lunch als diner.

Sfeer is goed, soms wat druk.

Eten is goed!

Het terras is erg gezellig en goed bereikbaar.

9. Chris & Marga's profielfoto
    Chris & Marga heeft een recensie geschreven voor Ampt van Nijkerk

Het eten is best goed, maar te duur!

We zijn al een tiental malen in dit hotel geweest en op de gehorigheid na is er niet veel op aan te merken.

Het restaurant kan gewoon beter, de produkten zijn goed en goed bereidt, het ontbreekt echter aan net dat extra tintje.

10. Chris & Marga's profielfoto
    Chris & Marga heeft een recensie geschreven voor De Dolle Joncker

Wij hebben hier op aanraden van familie een keer gegeten.

Prima kaart, maar erg oubollige sfeer.

Eten was prima, maar niet bijzonder.

Het geheel komt niet boven het maaiveld uit!

Zonde!

11. Chris & Marga's profielfoto
    Chris & Marga heeft een recensie geschreven voor Grand Café Het Plein

Het plein is een goed lunchcafe, maar voor het avondeten is het veel te simpel.

Er worden wel pogingen gedaan om het op te krikken, maar die hebben nog geen effect. Tel daarbij de zondagsluiting op en je krijgt geheid je zaak 's avonds niet vol.

Tapas kaart slaat nergens op en kan net zo goed verdwijnen.

De lunch kaart is op zich goed, maar er wordt te weinig aan veranderd door het jaar heen.

Wij kennen hem uit het hoofd, omdat we er erg veel komen voor de lunch!

Dit komt mede door de toegankelijkheid van het pand voor de rolstoel.

Het interieur heeft een moderne en gezellige uitstraling.

Het personeel is vriendelijk.

De kussens van het terras mogen wel eens (vaker) gewassen worden.

12. Chris & Marga's profielfoto

via Thuisbezorgd

13. Chris & Marga's profielfoto
    Chris & Marga heeft een recensie geschreven voor Top Food
    Chinees-Indisch Ridderkerk

Wij bestellen hier al jaren en kunnen over het eten niets verzinnen waarover eventueel wat te klagen zou zijn!

Het wordt allemaal wel wat duurder. Na jaren geen prijzen te hebben veranderd, zijn de prijzen de laatste drie jaar toch wel enorm gestegen.

Tel daarbij de voorwaarden voor bezorgen op, eerst gratis bij 15 euro, toen werd het 20 euro en nu is het al 25 euro.

Misschien hebben ze het te druk, want hier jaag je toch klanten mee weg.

14. Chris & Marga's profielfoto
    Chris & Marga heeft een recensie geschreven voor De Bezorgbeer

Het is niet de goedkoopste optie qua bezorgen, maar als je alleen op de sate en de spare-ribs afgaat is het wel goed.

De biefstuk was niet lekker (eigenlijk niet te eten), maar dat komt ook omdat ze hem simpel in een bakje aanleveren. Biefstuk moet je met wat meer zorg behandelen. De sate is gewoon erg goed, misschien wat duur!

De keren dat er iets mis ging is alles naar behoren afgehandeld en daarom zijn we positief. We bestellen daarom regelmatig, maar geen biefstuk meer.

15. Chris & Marga's profielfoto
    Chris & Marga heeft een recensie geschreven voor Thamar

We bestellen hier nu al een paar jaar, na een paar vervelende ervaringen bij een andere shoarmazaak (bezorging). Hier is het eten altijd van een goede kwaliteit en als er een foutje gemaakt wordt, wat menselijk is, dan wordt het heel goed opgelost.

Snelle bezorging, goede kwaliteit en goede service bij een foutje!

16. Chris & Marga's profielfoto
    Chris & Marga heeft een recensie geschreven voor Trots

Bij toeval kwamen we voor de lunch uit bij dit restaurant!

Mijn vrouw zit in een rolstoel en tot onze verbazing was er eens een goed mindervaliden toilet. Het was schitterend weer 220711 en dus wilden we buiten zitten bij het water. Dan moet je echter een trap af, direct werd er zonder vragen hulp aangeboden.

De lunch, wij kozen voor salades, was ook heel erg goed! De ossenhaas salade en de gerookte kip salade, waren beide van een goede kwaliteit en een goede prijs.

Dus voor ons niets anders dan lof!

17. Chris & Marga's profielfoto
    Chris & Marga heeft een recensie geschreven voor Olympiada

Dit restaurant een paar maanden geleden voor het eerst bezocht.

We zijn in die paar maanden nu al zo'n 6 keer geweest, ook met vrienden en we zijn nog steeds erg tevreden. De bediening, die je net even dat extra gevoel van welkom zijn geeft, is een verademing.

De eigenaar die zelf meeloopt in de bediening neemt gerust even de tijd om je het een en ander uit te leggen.

Het eten is heel erg goed, mals, sappig, gaar en van goede kwaliteit.

Sfeer is goed en modern met een mooie afwerking.

Wat hier echt het verschil maakt is de keuze uit de gerechten, veel afzonderlijke schotels maar ook 5 verschillende twee persoons schotels (met warmhoudplaat). Van simpel tot Griekse specialiteit.

Ook de desserts zijn erg goed, met als uitsmijter de "noix de coco".

Als je van cocos houdt, dan is dit echt een aanrader, om je vingers bij op te eten.

18. Chris & Marga's profielfoto
    Chris & Marga heeft Olympiada toegevoegd als favoriet restaurant
    • Grieks
    Havenhoofd 27-29 Barendrecht
    Reserveer

via Butler

19. Chris & Marga's profielfoto
    Chris & Marga heeft een recensie geschreven voor Zefyros

Na de overname van dit restaurant is de kwaliteit enorm achteruit gegaan. Oude bediening is vertrokken? Kwaliteit van de produkten op het bord zijn ver onder de maat. Niet meer de kwaliteit die er was voor de overname. Natuurlijk deze constatering gemeld, maar er werd niets mee gedaan. Twee maal, bij even zoveel bezoeken, gemeld dat de souvlaki compleet "rood" van binnen was. Ook het voorgerecht "salade met lauwwarm lamsvlees" voldoet niet meer aan de vroegere kwaliteit. De nieuwe bediening is ongeinteresseerd en hadden na 20 minuten nog de tafel niet afgeruimd. Het dessert hebben we maar laten schieten en direct de rekening gevraagd. Wij kwamen er minimaal twee keer per maand, nu komen we er nooit meer! Helaas!