• Lid sinds 26 februari 2014

Mozo

Amsterdam

1. ChantalDykstra's profielfoto
    ChantalDykstra heeft een recensie geschreven voor Loetje Oost

Warm en knus restaurant met leuke mensen in dienst. Het eten was heerlijk, vooral de soep als voorgerecht. Als hoofdgerecht tonijnbiefstuk genomen en mijn vriend de noordzeetong. Smullen! Als nagerecht de notentaart met kaneelijs. Ook heerlijk. Volgende keer ga ik voor de chocolademousse. Leuk, klein en warm restaurant net iets buiten het centrum, maar wel erg lekker. Service is prima, zeer snel en met veel aandacht.

2. ChantalDykstra's profielfoto
    ChantalDykstra heeft een recensie geschreven voor Mozo
    Marokkaans Amsterdam

Gisteren lekker gegeten bij mozo. Ik liep er dagelijks langs maar vandaag voor het eerst gegeten samen met 2 vriendinnen. We hadden zin in wat anders. Het was dinsdag maar echt helemaal vol! We hebben als voorgerecht huisgemaakte humus genomen, heerlijk! Als hoofdgerecht tweemaal tajine kalfsvlees en tajine garnalen. De tajine kalfsvlees is echt verrukkelijk. Echt een aanrader! De tajine kalfsvlees is zelfs denk ik een van de lekkerste gerechten die ik ooit heb gegeten. Als nagerecht grote pot Marokkaanse muntthee en Marokkaanse pannenkoeken met honing en amandelen.
    Super vriendelijk personeel, lekker knus, klein en gezellig restaurant met mooie Arabische muziek. Realiseer wel dat er geen alcohol wordt geschonken, maar het eten, sfeer en service maken het meer dan goed! Een puntje van kritiek is dat ze denk ik met te weinig werken en nog niet veel ervaring hebben. Maar met hun enthousiasme komen ze er wel. Groeten.

3. ChantalDykstra's profielfoto
    ChantalDykstra vindt de recensie door Rachel voor Mozo leuk
    Marokkaans Amsterdam

Ik heb werkelijk heerlijk gegeten! Hele enthousiaste mensen die daar werken. En een leuke tent om even met dames te gaan eten! MOZO bedankt! Tot gauw

4. ChantalDykstra's profielfoto
    ChantalDykstra vindt de recensie door Nabila voor Mozo leuk
    Marokkaans Amsterdam

Tegen een schappelijke prijs heerlijk eten in de leukste buurt van Amsterdam. Met de Arabische muziek galmend in je oor is het heerlijk genieten van Arabische mezzes en Marokkaanse gerechten. Ik draag dit restaurant een warm hart toe!

5. ChantalDykstra's profielfoto
    ChantalDykstra vindt de recensie door Ramses81 voor Mozo leuk
    Marokkaans Amsterdam

Heerlijk gegeten bij MOZO gisteren, donderdag 6 februari. Alle gangen waren heerlijk, verrassend en mooi opgemaakt. Wij hebben als voorgerecht de warme mezzes genomen, vooral de gevulde paprika's met gehakt waren heerlijk. Als hoofdgerecht couscous met kip met oa kikkererwten en krenten en een tajine kalfsvlees met amandelen, pruimen en abrikozen. Erg smaakvol en bijzonder. Als nagerecht een amandelschelp uit de oven met ijs, aanrader! Maar teveel voor 1 persoon. Service was prima, zeer vriendelijk en attent en veel informatie over de ingrediënten. Hier komen wij zeker een keer terug!

6. ChantalDykstra's profielfoto
    ChantalDykstra vindt de recensie door Jonelle-Bruinhart voor Mozo leuk
    Marokkaans Amsterdam

Afgelopen zondag 23 februari mijn verjaardag gevierd bij Mozo. De arabische kamer op de bovenverdieping is prachtig door de kleuren, Marokkaanse banken en mooie graffiti muur. Met een gezelschap van 14 meiden mijn verjaardag gevierd. Het tapasmenu is ontzettend lekker, alle Marokkaanse gerechten waren heerlijk. De kippenpootjes met honing en sesam en de pittige aubergine salade waren echt super. Topservice en sfeer; de taart met vuurwerk aan het eind was geweldig.

7. ChantalDykstra's profielfoto
    ChantalDykstra vindt de recensie door Anne-Jacobs voor Mozo leuk
    Marokkaans Amsterdam

Afgelopen zaterdag heerlijk gegeten bij MOZO. Voor het eerst Marokkaans gegeten en het was verrukkelijk. We waren met 4 en hebben de warme mezzes als voorgerecht genomen. Echt een aanrader; de pittige garnalen en de gevulde paprikas met gehakt zijn heerlijk. Als hoofdgerecht alle 4 een tajine. Wat heeft dat gesmaakt zeg! Lekkerste waren de tajine met kalfsvlees en de tajine met kabeljauw en ratatouille groente. Maar de tajine met kip en de tajine met grote gehaktballen en ei waren ook echt heerlijk. De Marokkaanse keuken is echt heelijk, gewoon uitproberen.

Service was prima, kwam op de juiste momenten naar ons toe voor drankjes. Op zjjn advies Marokkaanse frisdrank geprobeerd, lekker! Appelsap met prik en tropische vruchten met prik. Als nagerecht een amandelkoek met 2 bollen ijs en chocolade notentaart, beide ook weer heerlijk.
    Het restaurant is verder best simpel, de bovenverdieping is prachtig maar minder comfortabel eten op zijn Marokkaans, dus gewoon beneden gezeten.

Kortom, echt een aanrader! Complimenten aan de kok en de tajines in felle kleuren zijn prachtig.