• Lid sinds 23 november 2016

Steakhouse Léon

Amstenrade

Bijmaxime

Simpelveld

Camille Schyns heeft nog geen foto toegevoegd

1. Leni en ik zijn er gisteren wezen eten: smakelijk soepje vooraf, biefstuk met garnituur erna. Indrukwekkend goed seignant gebakken zonder dat er bloed uit kwam. Dat is al een compliment waard. Verfijnde smaak door afwerking op de grill. Stroganoffsaus kent geen verplichte receptuur (komt niet voor in l'Escoffier), mocht van mij meer room en wodka hebben gehad, maar het smaakte goed en dáár gaat het om.

Ook het vooraf gegeven brood met lekkere - zelfgemaakte - kruidenboter verdient respect. Inclusief 1 pilsje betaalden we € 52,50 -> prima waar voor ons geld!

Het restaurant bestaat sinds 1975 en met de 1e eigenaar in de open keuken ademt het restaurant nog steeds die - noem het nostalgische - sfeer uit. Wij vonden dat zeer aangenaam en hopen dat het zo zal blijven.

Anders dan zoveel andere restaurants was het er gezellig druk, met als enig nadeel dat reserveren duidelijk meer dan wenselijk is.

2. Camille Schyns's profielfoto
    Camille Schyns heeft een recensie geschreven voor Steakhouse Léon

3. Camille Schyns's profielfoto
    Camille Schyns heeft een recensie geschreven voor Bijmaxime

7-11-'16 gekozen voor het aangeboden wildmenu à 24 euro. In één woord: smakeloos. Wildbouillon met bospaddenstoelen, waar zelfs na toevoeging van zout geen smaak aan zat. Er waren wel voldoende paddenstoelen, maar géén smaak. Vervolgens 3 stukken wildvlees op (goed smakende) zuurkool. Erbij een vage portsaus, maar die smaakte ook nergens naar. Aardappelkroketjes waren prima en zo ook de groente (rode kool met spruitjes). Goed was ook dat het bord verwarmd was. Als toetje ijs van de Helenahoeve dat lekker smaakte met een gestoofd peertje dat helaas gespeend was van smaak. De porties waren van ruim voldoende omvang. Jammer.

4. Camille Schyns's profielfoto
    Camille Schyns heeft een recensie geschreven voor Gerardushoeve

15-8-'16 bezocht. Rosé gebakken bleek doorbakken. Een opmerking aan de ober leverde niets op: die liep gewoon door. Voor het overige helemaal niets bijzonders op het bord, met als gevolg dat we de prijs voor díe kwaliteit véél te hoog vinden. Ook de menukaart biedt geen echt interessante verrassingen; wat moderne probeersels die voor mij niet hoeven. Dan liever wat méér betalen en wél lekker eten.

Bij aankomst bleken álle tafels op het terras een kaartje met 'gereserveerd' te hebben. Meteen nadat wij na het eten en betalen vertrokken waren verscheen dat kaartje opnieuw op het terras. Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat men eten op het terras maximaal wil ontmoedigen. De bediening vonden wij onvoldoende vriendelijk.

Het enige goede is de zeer ruime parkeerplaats en (dichtbij de rand) het uitzicht.

4,7
  5. Camille Schyns's profielfoto
    Camille Schyns heeft een recensie geschreven voor Op de Vos

Afgelopen maanden hebben we er 3 keer gegeten. We vonden het zeer goed in verhouding tot de prijs die we ervoor betaalden. 2 keer namen we 'tournedos' met en zonder stroganoffsaus; 1 keer zuurvlees. Het vlees was géén ossehaas, maar wel een goed gebakken 'pavé de boeuf' van cuisson naar mijn wens. Zo'n groot stuk kán ook niet voor € 18,90 Voor de stroganoffsaus miste ik weliswaar enkele ingrediënten, zoals de wodka, maar toch smaakte de € 2,50 extra kostende saus lekker genoeg. De erbij horende sla smaakte goed en zo ook de frietjes met de obligate mayonaise. De bediening was zeer vlot en zo hoefden we ook niet bijzonder lang op de maaltijd te wachten. De 1e keer had ik een goulashsoep vooraf genomen. Smaakte redelijk goed en bevatte ruim vlees. Het gevolg was wel dat ik de hoofdgang niet op kreeg om nog maar te zwijgen van een toetje.

Op de Vos bestaat al zeker 40 jaren en is een veel door vrachtwagenchauffeurs bezocht restaurant. Vandaar vast ook de snelle afwikkeling van bestelling en eten. Nooit gedacht dat een 'Les routiers' restaurant zoveel kwaliteit te bieden zou hebben. We zullen er vaker gaan eten.