• Lid sinds 4 juli 2017

Nieuw Azië

3. 8,5

Himalayan

Nieuwe recensie

Bolle de Golle heeft nog geen foto toegevoegd

Activiteiten

1. Bolle de Golle's profielfoto
    Bolle de Golle heeft een recensie geschreven voor McDonald's
    Hamburger Sneek

Wat kan je erover zeggen? Het concept is bekend, net als het eten. Maar zelfs daar kun je van vestiging van vestiging binnen de franchise een verschil ontdekken.

De frietjes waren wat slap (te lang warm gehouden misschien) de hamburger was, zoals je die overal ontvangt en als je daarvoor in de gemoedstoestand bent, is die best eetbaar. Dat geldt eigenlijk voor al het eten bij het McDonalds-keten.

Mooi meegenomen zijn de relatief, lage prijzen en de ruime openingstijden, maar vaak is het meubilair en met name de tafels wat smerig, net als de toiletten.

Zoals gezegd: De formule is bekend, maar de uitvoering kan tussen de vele vestigingen van McDonalds erg verschillen.

2. Bolle de Golle's profielfoto
    Bolle de Golle vindt de recensie door Bolle de Golle voor Nieuw Azië leuk
    Chinees-Indisch Sneek

Na hier een aantal keren te hebben afgehaald maar eens het diner-wokbuffet geprobeerd. In zijn totaliteit is het wel OK. Sommige bakken is het vlees droog omdat het al te lang wordt warm gehouden in de bakken. Smaken worden nergens spectaculair, maar het is (afgezien van eerder omschreven droge vlees) prima te eten.

Personeel is erg vriendelijk en servicegericht.

Samenvattend is het prima om hier eens te gaan eten. Voor minder dan 25 Euro kun je hier prima eten en met een voldaan gevoel vandaan komen, maar echt spectaculair wordt het nergens. Daar is de prijs dan ook naar.

3. Bolle de Golle's profielfoto
    Bolle de Golle heeft een recensie geschreven voor Nieuw Azië
    Chinees-Indisch Sneek

Personeel is erg vriendelijk en servicegericht.

4. Bolle de Golle's profielfoto
    Bolle de Golle heeft gereageerd op een recensie van Yugo

Aangezien u spreekt over zout en hartkloppingen, kan een mogelijke oorzaak van uw versnelde hartslag (een overgevoeligheid voor) de smaakversterker natriumglutamaat zijn. In Azië is dit vooral bekend onder de naam ve-tsjin.

Hoewel de berichten via google elkaar soms tegenspreken kunt u er wellicht wat mee.

5. Bolle de Golle's profielfoto
    Bolle de Golle vindt de recensie door Bolle de Golle voor Himalayan leuk

M'n tafelgenoot wees mij een op Tibetaans restaurant. Het is dat ik erop gewezen werd want anders is het een pand dat je zo voorbijloopt. Bij binnenkomst zitten er vanuit de ingang bekeken aan de linkerkant een aantal mannen, die vermoedelijk de partners dan het bedienende personeel dat uit twee dames bestaat. Erg fijn is het niet als je bij binnenkomst van top tot teen wordt bekeken, het komt namelijk niet erg gastvrij over. Maar het restaurant zit op één tafeltje na, helemaal vol, waardoor de verwachting ontstaat dat het eten wel goed moet zijn. Bovendien lijken de bedienende dames erg attent, want we worden gelijk opgemerkt en leidt ons naar een vrijstaand tafeltje.

De zaak is klein en qua oppervlakte nauwelijks een restaurant te noemen. Dat zelfde geldt voor de sfeer die het geheel uitademt. Rode skai-stoelen, grijs zeil en het eten lijkt wel opgediend in van die ziekenhuisbakken met van die vakjes erin.

We bestellen de mixed-grill en het duurt even voordat het eten op tafel komt. (Er was de indruk dat er tafeltje voor tafeltje gekookt werd) Ook hier reageren de dames van de bediening bekwaam op door een potje thee van het huis aan te bieden. Het is voor de dames even hard doorwerken wegens de piekdrukte, maar ze blijven met een grote. oprechte en vooral ook trotse glimlach hun werk doen. Het is daarom wel vreemd te merken dat de eerdergenoemde heren geen hand uitsteken.

Dan het eten, de smaak is gewoonweg goed te noemen. kruidig en goed op smaak. De smaak is iets Ver-Nederlandst, omdat anders waarschijnlijk veel mensen zullen afhaken. Begrijpelijk. Vanwege de sympathie voor deze zaak de 8,5 voor smaak maar afgerond naar een 9.

Vermoedelijk waren er niet veel middelen voor handen om dit restaurant te beginnen.Daardoor qua sfeer wellicht wat goedkoop-aandoend en personeel die nog niet veel horeca-ervaring hebben, maar dit wordt ruimschoots gecompenseerd door de oprecht vriendelijke bedienende dames (moeder en dochter) die duidelijk trots zijn op hun zaak en dat ook uitstralen.

Advies om de mannelijke familieleden die niet werkzaam zijn voortaan elders te parkeren en wellicht wat aan de aankleding qua sfeer te doen. Dan wat horeca-ervaring erbij en misschien een potentieel top-bedrijf. Maar ook zoals het nu is, een prima zaak om lekker, gezellig te eten en met een goed voldaan gevoel huiswaarts te keren.

6. Bolle de Golle's profielfoto
    Bolle de Golle heeft een recensie geschreven voor Himalayan

7. Bolle de Golle's profielfoto
    Bolle de Golle vindt Himalayan leuk

8. Bolle de Golle's profielfoto
    Bolle de Golle vindt de recensie door Bolle de Golle voor KEN leuk
    Surinaams Sneek

Naast meerdere malen afgehaald er ook een ala carte gegeten.

Kwam in het verleden veel met Surinamers in aanraking, dus die smaken zijn echt wel blijven hangen. Het eten doet me aan die tijd herinneren, dus de smaken zijn wel degelijk authentiek Surinaams en is daarbij goed op smaak.

Tijdens de ala-carte ervaring krijg je veel werk-rumoer mee. Dat heeft uiteraard wel zijn charme en eigenaar is een bijzonder sympathieke vent. Het is alleen niet echt een plek om met vrouwelijk schoon heen te gaan om in alle rust te dineren.

Ook de prijzen zijn netjes te noemen.

Het enige rare is dat bij het thuisbrengen het eten in rare, aluminium bakjes zit met een kartonnen dekseltje erboven op. Dit leidt ertoe dat het onderste bakje plat geperst wordt door alles wat erboven opgestapeld zit waardoor het enigzins een soepzooitje wordt in het tasje.
    Van die bakjes die je altijd bij de afhaal-Chinees krijgt zou een betere optie zijn. Ook is het raar dat er bij het thuisbezorgen altijd wel iets kleins vergeten wordt. Overigens niet dramatisch, maar wel iets dat het helemaal netjes en compleet zou maken.

Al met al een geslaagde tent voor lekker, authentiek Surinaams eten. Er ala carte eten is zeker wel vermakelijk en je kan er echt wel een gezellige avond hebben, maar je moet om bovengenoemde redenen vanzelfsprekend wel in de juiste gemoedstoestand zijn om eea. te kunnen waarderen.

Wat meer sfeer in het restaurant en wat aandacht aan kleine details bij het thuisbrengen zou alles helemaal afmaken.

9. Bolle de Golle's profielfoto
    Bolle de Golle vindt de recensie door Bolle de Golle voor Sjoerd leuk

Na een strandwandeling komen we toevallig bij deze locatie uit. Omdat de zeelucht waarschijnlijk hongerig maakt besloten om hier naar binnen te gaan. Naast het geweldige uitzicht is het geheel gezellig ingericht door de industriële uitstraling met veel hout en de lichte kleurstelling. Dit schept verwachtingen. Doorgaans zijn die bij mij in een strandtent wat lager, maar de menukaart, waar leuke, speelse gerechtjes op staan, is veel belovend. Dit wordt nog eens onderstreept door de fantasierijke presentatie van de gerechten die ik om me heen geserveerd zie worden aan de andere gasten.

Dat serveren zit denk ik het probleem deze avond. De zaak zit boordevol, want er is werkelijk geen plekje meer leeg. De banken zijn zelfs bezet en wij moesten zelfs dichter bij de tafel gaan zitten om ander gasten dusdanig ruimte te geven, zodat zij ook aan tafel konden. Maar nu komt het! De hele zaak moet bediend worden door twee meisjes! Wellicht was de drukte niet te verwachten, maar normaal gesproken kan dit niet. Desondanks de enorme inspanning die wel merkbaar was, bleven de twee serverende meiden oprecht, glimlachen en namen echt de tijd om vragen te beantwoorden voor zover dat mogelijk was in de hekse-ketel. Ontzettend respect daarvoor en daarom ook een 10 voor de service.

Dan het eten. Normaal gesproken stel ik bij een strandtent mijn verwachting wat bij, maar dat blijkt 'Bij Sjoerd' niet nodig. Naast de eerdergenoemde presentatie, zijn de smaken gewoonweg goed te noemen. Zowel ik als mijn tafelgenoten voelen nergens de behoefte om het zout en/of pepervaatje te pakken en dat vind ik vaak een goede indicatie. Ook de gaarheid van het vlees is prima, als ook van de zalm van één van mijn tafelgenoten die nog een drupje rose van binnen is. Echter, de serveertemperatuur is net aan. We voelden niet de behoefte om te klagen maar het had ook absoluut niet kouder moeten zijn! Wij vermoeden dat dit mede te maken had met de volle zaak en de eerdergenoemde krappe bezetting en daardoor het eten te lang in het luik heeft gestaan. Daarom de kwaliteit van het eten een 8 en prijs-kwaliteit een 7. Wanneer het eten warmer was geweest waren beiden waarschijnlijk een puntje hoger geweest.

De sfeer is ondanks het enorme drukte en het daaruit onstane rumoer toch goed te noemen.

Misschien was het een incident (personeelslid plotseling ziek ofzo), maar ik hoop toch dat de eigenaar een beetje zuinig is op zijn serveersters. Als je met z'n tweeën zo'n volle zaak met een dergelijke glimlach kan bedienen, zulke type's zijn goud waard. Bovendien zou dit de kwaliteit van het eten absoluut ten goede komen tav. serveertemperatuur.

Het is zeker de moeite waard "Bij Sjoerd" want de verwachtingen van de uitstraling en het fraaie uitzicht worden helemaal waargemaakt!

10. Bolle de Golle's profielfoto
    Bolle de Golle heeft gereageerd op een recensie van Sjoerd

Tuurlijk snappen wij dat in de horeca de drukte vooraf niet altijd goed in te schatten is. Het is erg fijn om te horen dat het lage aantal serveersters een incident was!

Gelukkig dat jullie de ontvangen feedback niet negatief opvatten, want dat was ook niet de bedoeling. Er was ook geen reden tot klagen, maar merkten wel dat er kans bestond dat eea. ten koste van de kwaliteit kon gaan, vandaar dat we het meer als tip wilde meegeven.

Mochten we weer eens in de buurt zijn dan komen we zeker weer eens langs.
    Bedankt eerst.

11. Bolle de Golle's profielfoto
    Bolle de Golle vindt de recensie door Bolle de Golle voor Het Vliet leuk

Van buiten een snackbar zoals zovele. Van binnen valt een dorpse sfeer op waarbij het personeel grappig probeert te zijn naar de klanten toe. Vaak slaagt dat wel, maar soms weten ze daarin hun grens niet. Misschien is het voor hetzelfde personeel handig om eens dingen te gaan noteren, want schijnbaar lukt het onthouden niet meer zo goed als vroeger. Soms bij een bestelling 2a3 keer dingen herhalen en soms kom je er thuis achter dat er dingen ontbreken, extra zijn toegevoegd of je hele bestelling grotendeels anders is.

Toen ik nog student was kwam ik hier wekelijks en was alles van goede kwaliteit. Soms kom ik hier nog eens voor een stukje nostalgie en eigen sfeer die er binnen de zaak heerst. Het mooie is ook dat deze zaak tot diep in de nacht open is, waarbij je wel rekening moet houden dat er dan veel mensen zijn met een drankje teveel op. Helaas is de kwaliteit de laatste tijd erg wisselend. Naast de bovengenoemde verkeerd ontvangen bestellingen soms ook slap gebakken prut, slappe patat of heel veel bruine stukjes.

Het is wel te prijzen, dat ze hier nog heel veel producten zelf maken.

Kortom, als het de kwaliteit van wat het ooit was weer weet te bereiken absoluut een top-tent.

12. Bolle de Golle's profielfoto
    Bolle de Golle heeft een recensie geschreven voor Het Vliet

Het is wel te prijzen, dat ze hier nog heel veel producten zelf maken.

13. Bolle de Golle's profielfoto
    Bolle de Golle vindt de recensie door Bolle de Golle voor Lotus Sakura leuk

Met een trek aan Oriëntaals eten lopen we toevallig langs dit pand dat er groots en veelbelovend uitziet. Eenmaal binnengekomen zie je afhaalbalie waar het erg druk is. In de veronderstelling dat we wel worden opgemerkt gaan we in het restaurantgedeelte zitten. IN het restaurantgedeelte krijg je veel rumoer mee van het afhaalgebeuren, naar onze smaak een beetje teveel. Begrip hebbend voor de drukte blijven we geduldig wachten, maar daar aan zit natuurlijk wel een grens. Na een uur wachten en een steeds groter wordende druk zijn we maar naar all-you-can-eat deel gelopen.

Hier worden we geconfronteerd oa. met taaie stukken vlees en sushi die er duidelijk te lang ligt.
    Al met al een teleurstellende ervaring die je van buitenaf niet zou vermoeden.

14. Bolle de Golle's profielfoto
    Bolle de Golle heeft een recensie geschreven voor Lotus Sakura

Al met al een teleurstellende ervaring die je van buitenaf niet zou vermoeden.

15. Bolle de Golle's profielfoto
    Bolle de Golle vindt de recensie door Rv voor Lotus Sakura leuk

In het verleden ooit eens bij Lotus geweest, toen al gezegd dat het eens en nooit weer was.

Vandaag toch weer geweest (i.v.m. een aanbieding, waar ze onwijs vaag over deden en ons uiteindelijk niks opgeleverd heeft) en wat hebben we hier spijt van gehad.

Wij zijn totaal geen moeilijke eters en gaan vaak genoeg naar een vreetschuur, maar zo slecht als bij Lotus hebben we nog niet meegemaakt.

- Het eten in de bakken wordt niet ververst. Het was niet druk dus het eten heeft gezellig een aantal uren lopen na koken in de bakken.
    - Eten van de grill kwam er rauw af. Nee niet medium, het vlees liep bijna van je bord af.
    - Eerste keer wok was goed. Tweede keer hadden we beide knoflook als sausje. We denken dat dit bedorven was. We hebben 1 hap genomen en de rest laten staan.
    - Eigenaresse (?) was een rare vogel. Zegt rare dingen en komt zomaar aan tafel zitten bij mensen.
    - Keuze in voorgerechtjes was minimaal. Je kon proeven dat dit er al een week lag. Daarnaast komen de zongedroogde tomaten en olijven uit AH basic potjes.

Verder is de uitstraling wel mooi en zijn de WC's netjes.

16. Na het stappen even afsluiten met een grote bak patat shoarma was altijd een goede traditie. De sfeer is moeilijk om te beoordelen want s'nachts heb je er vanzelfsprekend veel mensen met een drankje teveel op. Overdag is de service onopvallend en datgene wat je mag verwachten. Het is wel opvallend dat het personeel wel erg gefocused is op de vaste klanten en hoewel ik er toch al behoorlijk wat jaren kom, vermoed ik dat ik nooit tot die vaste klantenkring gaan behoren.

Verder is het inderdaad opvallend, dat de porties minder groot zijn dan het ooit was.

Maar nog steeds kom ik hier, al is het alleen maar even om de sfeer van vroegere tijden even op te halen. Er is namelijk nauwelijks wat verandert, nog altijd hetzelfde personeel, dezelfde kwaliteit en dezelfde patat shoarma.

17. Bolle de Golle's profielfoto
    Bolle de Golle heeft een recensie geschreven voor Eetcafé Mangerie

18. Bolle de Golle's profielfoto
    Bolle de Golle vindt de recensie door J Abma voor Eetcafé Mangerie leuk

Eten is goed en lekker. Echter merken we de laatste tijd dat de porties minder zijn geworden. Vandaag 2 grote shoarma’s gehaald. Was gevuld als een medium. Ook de sausbakjes zijn naar ons idee minder gevuld. Toch jammer want het is echt lekkere shoarma.

19. Bolle de Golle's profielfoto
    Bolle de Golle heeft een recensie geschreven voor De Sultan

De Sultan is vanwege zijn donker beschilderde pand echt zo'n horecagelegenheid die je snel voorbij loopt. Wanneer je binnenkomt valt op dat de zaak vrij klein is. We worden wel hartelijk ontvangen door de jonge bediening, die overigens wel enthousiast is. De zaak heeft een open keuken, wat vertrouwen geeft, maar de nadrukkelijk roze met paarse kleurstelling moet toch een beetje je smaak zijn. Desondanks geeft het wel een beetje het vakantiesfeertje dat je hebt wanneer je daadwerkelijk in de omgeving bent, waarvan ze hier de gerechten serveren.

Als voorgerecht nemen we de mixed tapa's. Leuke, speelse gerechtjes die fantasierijk gepresenteerd worden.

Als hoofdgerecht nemen we de Sultan's mixed-grill. De lamskotelet zijn prima te eten, maar een beetje aan de droge kant. De rest is wederom goed op smaak en prima op smaak.
    De porties waren dusdanig dat we geen behoefte meer voelden om nog een nagerecht te nemen.

Al met al een leuk restaurantje om je even in de Mediterraanse en/of Midden Oosterse sferen te wanen.

20. Bolle de Golle's profielfoto
    Bolle de Golle vindt Stoof leuk

21. Bolle de Golle's profielfoto
    Bolle de Golle heeft een recensie geschreven voor De Walrus

Leuk om daar even op het terras te zitten of binnen even wat te drinken. Er heerst een lekkere, informele sfeer mede door het jonge, maar desondanks vlotte personeel dat ook genoeg kennis heeft van bepaalde zaken die op de kaart staan.

Een prima plek (zowel binnen als buiten op het terras) voor een kop koffie met gebak of om even te lunchen. Over dat eten zijn in geen enkel opzicht klachten, maar bijzonder wordt het ook nergens. Dit is één van de redenen dat ik er niet snel zal dineren, soms toch iets te rumoerig en de muziek staat binnen soms net iets te hard.

22. Bolle de Golle's profielfoto
    Bolle de Golle vindt Aan de Kade leuk

23. Bolle de Golle's profielfoto
    Bolle de Golle vindt de recensie door Bolle de Golle voor Stoof leuk
    Internationaal Sneek

De term van het restaurant genaamd Stoof, is ietwat verwarrend. Dit suggereert dat er alleen maar stoofpotjes te krijgen zijn. Dit is echter niet het geval.

Er zijn fijne lunchgerechten verkrijgbaar. Goedgevulde wraps, frisse maaltijdsalades en rijk belegde Italiaanse/boere-bollen. De hete-kipversie is een persoonlijk favoriet. Maar alles is goed op smaak e er is geen behoefte om naar het zout en/of pepervaatje te grijpen. De lunch stond ook verrassend snel op tafel, wat altijd fijn is tijdens een lunch.

Zoals altijd, hangt er een gemoedelijke sfeer. Deze zaak heeft een bepaalde sympathie in zich, waardoor je terug blijft komen. Ga zo door!

Eén vorige recensie
  24. Bolle de Golle's profielfoto
    Bolle de Golle vindt Texas Steak leuk

25. Bolle de Golle's profielfoto
    Bolle de Golle vindt de recensie door Bolle de Golle voor Texas Steak leuk

Naar een steakhouse, ga je uiteraard heen voor een mooie steak en dat hebben ze hier zeker. Mooie grote stukken vlees die goed behandeld en bereid zijn. Daarom in deze omgeving ook één van mijn persoonlijke favorieten.

Zowel op de oude als de nieuwe locatie geweest. Ook zonder het bestellen van een voorgerecht krijg je van het huis (gratis) een plankje met amuses. Dit geeft al een mooi beeld van wat er verder deze avond te verwachten valt. Geen veilige marges, want er is duidelijk de durf om gerechten goed en uitgesproken op smaak te brengen. Dit uit zich oa. In de zoete worteltjes die we later op de avond krijgen.

Al meerdere gerechten (uiteraard alle steaks) al eens voorbij zien komen en de kwaliteit in zowel het vlees zelf, de voorbereiding en de bereiding zelf is duidelijk te merken. Ook aan de bijgerechten (wat wel eens een ondergeschoven iets is bij restaurants) is duidelijk merkbaar dat die alle aandacht krijgen. Ik voel nergens de behoefte om met het zout en/of pepervaatje te strooien, dat geeft vaak al aan dat het met de smaken wel goed zit.

De presentatie van de nagerechten is misschien wat druk, maar dat past ook weer helemaal bij The American Dream, we zitten natuurlijk in een steak-house. Ook de ruimte porties zijn erg prettig. Ik zie zelfs dat mensen nog overgebleven dingen mee kunnen nemen naar huis. Verder nog de complimenten aan de chef, die alles zelf bereid! Waar zie je dit nog tegenwoordig?

Ook de service valt niets op aan te merken. Reserveringen op bepaalde vaste plekken is altijd mogelijk en wanneer er bij aankomst nog mensen zitten, mogen rustig wachten aan de bar.
    Omdat we al vaker zijn geweest wordt er na afloop nog een koffie van het huis aangeboden.

De sfeer is prima te noemen. De inrichting is authentiek en je waant haast zelf in Texas. Qua sfeer zou het misschien (zeker vanwege de halfopen keuken en de toiletten die naast de keuken zitten) wel een advies zijn om scheld-kanonade's op personeel te voorkomen. Natuurlijk kan er in de hectiek van de piekdrukte die er in de horeca vaak is wel eens geen tijd en/of ruimte zijn om dit anders te doen. Maar het kan wel wat raar overkomen.

Maar mocht je stevige trek hebben in een goed stuk vlees dat ruim geportioneerd en op de juiste manier bereid is en ook aan het overige duidelijk aandacht is besteedt, is er in de nabije omgeving momenteel geen betere plek dan hier.

26. Bolle de Golle's profielfoto

Bolle de Golle vindt Sjoerd leuk

29. Bolle de Golle's profielfoto
    Bolle de Golle heeft een recensie geschreven voor Stoof

Eén vorige recensie
  30. Omdat ik hier nooit in de buurt kom, bracht het toeval mij hier rond etenstijd.

Bij binnenkomst vallen niet alleen de Chinese eigenaren op, maar vooral de hygiëne en de frisse uitstraling van de zaak. Alle snacks zijn onder plastic afgedekt en worden met een tang in de frituur gelegd. De bakwanden blinken als een spiegeltje en de frituurolie is zo helder als glas. Dit heeft absoluut zijn invloed op de smaak en het mondgevoel. Weliswaar worden er halffabrikaten in het frituurvet gelegd (immers vrijwel geen enkele snackbar maakt zijn snacks nog zelf), maar oud frituurvet en een verkeerde bereiding kan de kwaliteit alsnog verprutsen.

Deze zaak is zo schoon dat ik gerust een soft-ijsje durf te nemen. In het verleden eens goed ziek geweest van soft-ijs, wat een reden was om dit product te mijden.

Wel is het jammer dat de eigenaresse wat gebrekkig Nederlands spreekt, wat misschien wel eens tot misverstanden leidt, maar ze doen duidelijk hun best en hebben liefde voor hun vak.

Misschien op dit moment wel de beste snackbar van Sneek, absoluut klasse!

Meer updates