• Lid sinds 30 december 2016

VITTORE C.

Tilburg

Bertil Lie Kwie heeft nog geen foto toegevoegd

1. Bertil Lie Kwie's profielfoto
    Bertil Lie Kwie heeft een recensie geschreven voor VITTORE C.
    Internationaal Tilburg

Ik heb nu een paar keer mogen genieten van de gerechten en service van Anneloes en Nadia. Top!

2. Bertil Lie Kwie's profielfoto
    Bertil Lie Kwie vindt de recensie door adriaan voor VITTORE C. leuk
    Internationaal Tilburg

Getipt door Angelo dus eerst even geïnventariseerd. Twee jonge dames Anneloes Rottier en Nadia Ibrahim, de een net afgestudeerd en de andere dit jaar, zijn in Tilburg gestart met een nieuw concept. De carpacciobar, een primeur voor Tilburg en zelfs Nederland. De zaak is vernoemd naar de Italiaanse kunstenaar waaraan het gerecht zijn naam heeft te danken.

Het vinden van de locatie was een hele uitdaging, met het juiste nummer kom je er. Let op, wel even van te voren reserveren. We melde ons aan bij de receptie van het Qlubhouse. De baliemedewerker begeleide ons naar de behoorlijk indrukwekkend bar. Hip en modern ingericht. Aan de buitenzijden twee serres met nisjes waarin ieder een tafel, binnen een grote bar met eromheen de tafels, erboven een vide waar je kunt loungen. Achter de bar een chefs table waarachter een groot kookeiland waar menig chef jaloers op zal zijn. In het “keukengedeelte” zijn langs de wand een tweetal tafels die afgescheiden zijn van het restaurantgedeelte. Verder nog een private dining-ruimte die is ingericht door de Tilburgse kunstenaar Rob van Trier. Opvallende zaken buiten de schilderijen zijn de neushoorn die ondersteboven aan het plafond hangt en de levensechte parkieten, leuk.

Als aperitief een chardonnay die goed beviel. Het goede nieuws is dat er inmiddels contact is met een vinologe, de bedoeling is dat er een wijnkaart en aangepaste wijnen komen. We gaan uiteraard voor de proeverij.

De rode bieten carpaccio, het is al een uitdaging om van biet iets lekkers van te maken. Dunne plakjes met een bite waarop blokjes van granny smith, toefjes met appel aangezuurde crème, gemalen walnoot en een vinaigrette met gember. Uitdaging geslaagd, goede textuur en lekkere smaken. (8.3)

De kalfscarpaccio leek op de vitello tonnato, erop oosters gemarineerde shiitake, piccalilly, eikenbladsla, fijne brunoise van augurk, amandelschaafsel en een vinaigrette van ketjap met sesam. Verrassend lekker. (8.5)

Inmiddels schakelde ik over naar een Sauvignon blanc, de La Hormiga Roja voor bij de vis carpaccio’s, wat een goede keuze was. Op een warm bordje een mooie presentatie. Plakjes kabeljauw met stukjes gebakken chorizo, plakjes witte druif, stukjes tomaat, plakjes radijs en toefjes olijventapenade. Er kwam een heerlijk aroma van het bord. De smaken waren verrassend verfijnd, keurig. (8.8)

De octopus carpaccio is de inspiratiebron voor het starten van dit nieuwe concept. Deze hebben de dames op hun stageadres in Portugal leren bereiden. Dit vonden ze erg lekker en origineel. Hier wilde ze in Nederland iets mee gaan doen.
    Op een warm bord plakjes van de octopus met erop salsa van tomaat, groene salade en een koriander vinaigrette. Aangenaam aroma met mediterraanse toets, aparte textuur maar zeker niet taai. Ook weer verrassend verfijnd en keurig in balans. (8.8)

De laatste gang van de proeverij was een combinatie van de twee dessert carpaccio's. Als basis een compote van appel, peer en speculoos, erop de crispy chocolade in wit en puur, ertussen partjes van sinaasappel en langs de rand nog een lekkere karamelsaus. Erg smaakvol. (8.5)

Als afsluiter een krachtige espresso van Earth met stroopwafel.

Bediening was zeer goed verzorgd op gezellige wijze door beide dames. Anneloes presenteerde de gerechten en Nadia verzorgde de drankjes en een kleine tour.

Prijs-kwaliteitsverhouding was uitstekend. Alleen betalen met pin.

Samengevat kunnen we stellen dat onze beleving boven verwachting was. Lekker eten in een hippe en gezellige ambiance. Ze positioneren zich hiermee aan de bovenkant van de middenklasse. Een aanwinst voor Tilburg.

3. Bertil Lie Kwie's profielfoto
    Bertil Lie Kwie heeft VITTORE C. toegevoegd als favoriet restaurant