• Lid sinds 16 juni 2009

3. 8,7

Amice

Loosdrecht
Nieuwe recensie

Bert G.Wijntjes heeft nog geen foto toegevoegd

Activiteiten

1. Bert G.Wijntjes's profielfoto
    Bert G.Wijntjes heeft een recensie geschreven voor Soigné

Als je positief schrijft over een zaak als Restaurant Soigné in Bussum, moet je toch minimaal een keertje terug, om zeker te zijn. En ja hoor, het was nog even goed als de vorige keer. Wel blijf ik de porties van de garnituur te krap vinden. Desgevraagd worden die aangevuld, maar niet iedere klant doet dat. En klaagt dan helaas achteraf over te weinig o.i.d. Sommigen willen zich nu eenmaal klem eten. Ondertussen heeft deze zaak een Michelinster, volgens mij de eerste die Bussum ooit heeft gehad. De keuze van gerechten zou iets groter mogen zijn, maar wat er op staat is absolute top.

2. Bert G.Wijntjes's profielfoto
    Bert G.Wijntjes heeft een recensie geschreven voor Soigné

Tot mijn grote verbazing zit in het oudste deel van Bussum een restaurant, waar men weet hoe het moet en dat is in de Nederlandse horeca beslist geen dagelijkse ervaring.

De bediening is klassiek gekleed, vriendelijk en goed.
    Het eten is verfijnd en smaakvol en de sfeer dus prima.
    De wijnkaart is zeer uitgebreid en wijnen in alle prijsklassen zijn beschikbaar.
    De enige kritiek is, dat het garnituur wat ruimer zou kunnen, maar dat is een kwestie van vragen.
    Wil je voor weinig geld je klem eten, dan moet je hier niet zijn. Wil je top-eten op hoog niveau, dan is deze zaak de juiste keus.

Diner-datum 18-07-2009

3. Bert G.Wijntjes's profielfoto
    Bert G.Wijntjes heeft een recensie geschreven voor De Vergulde Wagen

Deze mooie zaak had vroeger een ster en werkt en kookt nog steeds op hoog niveau. De bediening en keuken is van hoge kwaliteit. Je zit goed, de menukaart is boeiend, de wijnkaart is top, kortom, niet de goedkoopste zaak uit de streek, maar wel een van de beste. Ik heb hier nu de afgelopen jaren enkele keren gegeten en iedere keer viel mij weer de constante kwaliteit op.

Hier geen geklungel van bijbeunende studentes en spullen uit een pakje. Dit is een klassieke zaak en dat proef en zie je.

4. Bert G.Wijntjes's profielfoto
    Bert G.Wijntjes heeft een recensie geschreven voor Amice

Op 1 juli 2009 gedineerd en de eerste indrukken bleken juist. Wel gingen er tussen de keuken en de bediening enkele dingen mis. Als de gasten nog aan het aperitief zitten, kan niet het eerste (notabene) koude gerecht al op tafel komen. Ook moet de chef oppassen de presentatie boven de maaltijd zelf te gaan stellen. Prachtig opgemaakt, maar te zuinig met het garnituur.

De rare gewoonte elders om er een schaal met friet en zogenaamd huisgemaakte mayo erbij te geven, heeft mijn voorkeur niet. Maar er zijn nog andere mogelijkheden, zodat klanten niet om extra hoeven te vragen. Oja, het eten zelf?; erg smakelijk.

5. Bert G.Wijntjes's profielfoto
    Bert G.Wijntjes heeft een recensie geschreven voor De 3 Vrienden

Bij de 3 vrienden heeft men een formule; de gerechten kosten allemaal 8,50 euro. Tot mijn grote verbazing levert het eindresultaat voldoende en smakelijk eten op, en dat voor een scherpe prijs. De bediening is vriendelijk en attent. Jammer van de beperkte wijnkaart, maar wat er op staat is okay. Wel zou wat aan het meubilair gedaan moeten worden. Je zakt teveel weg in de stoelen en zit dus in een typische houding aan tafel.

Maar voor wie niet teveel wil betalen en toch smakelijk wil eten is deze zaak in Bussum geen verkeerde keus.

6. Bert G.Wijntjes's profielfoto
    Bert G.Wijntjes heeft een recensie geschreven voor Het Kompas

Deze zaak ken ik als klant sinds 1980. En dus alle veranderingen en gebeurtenissen meegemaakt. De huidige exploitant heeft de zaak, zo schat ik, sinds 2002. De inrichting is drastisch vernieuwd en het meubilair is veel comfortabeler, dan vroeger.

Het eten is prima, maar de bediening laat, vooral bij onverwachte drukte nog wel eens wat steekjes vallen. Dat heb ik zelf de laatste keren niet gemerkt, maar dat schijnt helaas voor te komen. Wellicht een ervaren oproepkracht erbij zou al schelen.

7. Bert G.Wijntjes's profielfoto
    Bert G.Wijntjes heeft een recensie geschreven voor Amice

Geluncht op 1 juni 2009.(2e Pinksterdag) Uitzicht fantastisch, weer goed, bediening attent en snel, uitgebreide wijnkaart, en waar het allemaal omgaat; het eten zelf; erg goed.

Na de wisselende ervaring met Zin en de doorgestarte Zin is deze nieuwe zaak het restaurant, waar iedereen op wachtte.

En dat het erg druk was en niet-gereserveerde klanten teleurgesteld moesten worden wijst op nu al een goeie naam. Doorgaan dus.

8. Bert G.Wijntjes's profielfoto
    Bert G.Wijntjes heeft een recensie geschreven voor AC Restaurant

Ik heb geen positieve ervaring. De toiletten zijn groezelig, de bediening slordig, de tafels vettig en het eten middelmatig.Jammer, kan veel beter.