• Lid sinds 2 april 2013

Ben & Marijke heeft nog geen foto toegevoegd

Activiteiten

1. Ben & Marijke's profielfoto
    Ben & Marijke heeft een recensie geschreven voor Goudse Vis

Toen wij rond 18 uur naar huis reden, zijn wij langs "Goudse Vis" aan het Driewegplein gegaan.
    Deze zaak is op het moment wegens verbouwing gesloten.
    Op de deur hing een briefje, dat ze een nieuw filiaal geopend hebben aan De Kortestraat 87 Gouda.
    Die straat wisten wij niet, maar de navigatie bracht ons naar de Jumbo / Lidl aan de Sportlaan waar zij schuin tegenover in een nieuw groot pand een viswinkel hebben geopend.
    In de mooie, ruime viswinkel staan langs het raam 8 tafeltjes.
    Twee grote vitrines vol met verschillende soorten verse vis, die je zelf kunt aanwijzen.
    Onze keus viel op 2 mooie grote "gegrilde zalmmoten" met friet incl. 2 sausjes.
    Als 2e gang zijn wij beiden voor een lekkere moot "Rog" gegaan.
    Inclusief 6 glazen Turkse thee ( gratis ) hebben wij samen heerlijk vis gegeten. Totaal € 18,95.
    Dat is nog eens een leuk prijsje om buiten de deur vis te eten.
    Samengevat was de beleving boven verwachting. Het prijskaartje "Heerlijke vis voor een eerlijke prijs". De bediening vonden wij erg gastvrij en vriendelijk. Een heel mooie nette schone viswinkel. Een aanwinst voor Gouda en omgeving.
    Onze complimenten,

2. Ben & Marijke's profielfoto
    Ben & Marijke heeft gereageerd op het topic: Nieuwe eetgelegenheid ?? of Gesloten !! of Opnieuw geopend.

Toen wij rond 18 uur naar huis reden zijn wij langs "Goudse Vis" aan het Driewegplein gereden.
    Die zaak is dus op het moment wegens verbouwing gesloten.
    Op de deur hing een briefje dat ze een nieuwe filiaal geopend hebben aan De Kortestraat 87 Gouda.
    Die straat wisten wij niet, maar de navigatie bracht ons naar de Jumbo / Lidl aan de Sportlaan waar ze schuin tegenover in een nieuw groot pand een viswinkel hebben.
    In de mooie nieuwe ruime viswinkel stonden langs het raam een stuk of 8 a 10 tafeltjes.
    Omdat vis bestellen en thuis opeten ook niet helemaal alles is ( koelt snel af ) zijn we daar aan tafel gegaan.
    Onze keus viel op 2 mooie grote "gegrilde zalmmoten" met friet incl. 2 sausjes

Als 2e gang zijn we beiden voor een lekkere moot "Rog " gegaan.

Inclusief 6 glazen Turkse thee ( gratis ) samen heerlijk vis gegeten. Totaal € 18,95
    Dat is nog eens een leuk prijsje om buiten de deur vis te eten.
    Samengevat was de beleving boven verwachting. Het prijskaartje "Heerlijke vis voor een eerlijke prijs" De bediening vonden wij, zeer goed verzorgd. Een heel mooie nette schone viswinkel. Een aanwinst voor Gouda en omgeving.

Groet,

3. Ben & Marijke's profielfoto

Nieuw in Gouda: Filiaal "GOUDSE VIS" De Kortestraat 87 Gouda https://www.goudsevis-gouda.nl/contact

4. Ben & Marijke's profielfoto
    Ben & Marijke heeft een recensie geschreven voor De IJsselborgh
    Internationaal Haastrecht

Op een druilerige zondagavond worden we hartelijk verwelkomd in dit klassiek ingerichte restaurant.
    We krijgen een rustig hoekje aangewezen en kunnen ons gesprek ongestoord voeren, een teken dat het anders alom aanwezige 'muzikaal behang' hier op een heel acceptabel niveau staat.
    Een vriendelijke jongeman overhandigde ons de kaart met een uitleg over de gerechten.
    Wij gaan voor het all-in menu voor € 25, incl. Een fles wijn.
    De heerlijke rode wijn komt bijna onmiddellijk, samen met een bakje verse lekkere olijven.
    Het voorgerecht: Crêpe Crevettes, een dun pannenkoekje gevuld met romige garnalenragout. Origineel en heel smaakvol.
    De gebakken zalmfilet als hoofdgerecht, gekruid met mosterd en dille omhuld met crunchy maisvlokken. Daar zijn we erg tevreden over.
    Als bijlage twee soorten groenten en sla met fijne dressing en een bakje lekkere gebakken aardappeltjes.
    De bediening was uitstekend verzorgd, zeer professioneel met ruim voldoende persoonlijke aandacht.
    Kortom een memorabele avond die de beleving van vorig jaar heeft overtroffen.

5. Ben & Marijke's profielfoto
    Ben & Marijke heeft een recensie geschreven voor Van der Valk

Dit restaurant is ons zeer goed bevallen. We waren helaas wat aan de late kant, maar dat was geen enkel probleem.
    Wij werden geholpen door een wat oudere heer. Zijn adviezen en hartelijkheid waren top, iemand die zijn vak goed verstaat. Zeer mooi opgemaakte borden. Alles tegelijk op tafel en ieder afzonderlijk gerecht op temperatuur met de juiste garing. Een zeer geslaagde avond met heerlijke gerechten en een prima kwaliteits en prijsverhouding.

6. Ben & Marijke's profielfoto
    Ben & Marijke heeft een recensie geschreven voor Sarang Mas
    Chinees-Indisch Gouda

Een heel goed afhaalrestaurant. Uitgebreide keuze uit verschillende keukens. Chinees, Indonesisch en Thaise specialiteiten. Wij hebben hier meerdere keren afgehaald en elke keer is het een feest. De loempia's zijn hier erg goed. De Red curry duck is heel smaakvol. Ook de combinatie gerechten zijn hier een goede keus. Service heerlijk relaxed en vriendelijk. Een aanrader als je geen tijd hebt om thuis te koken. Onze complimenten, Ben en Marijke.

7. Ben & Marijke's profielfoto
    Ben & Marijke vindt de recensie door Marga Pos voor Ramblas leuk
    Spaans Zeist

Marga Pos

Was erg lekker, vriendelijke en vlotte bediening, ga graag nog een keer terug!

8. Ben & Marijke's profielfoto
    Ben & Marijke heeft een recensie geschreven voor Eetcafe Thailand

Als je van de Thaise keuken houdt moet je bij Eetcafe Thailand zijn. Keuze genoeg en alles wordt vers bereid. Wij werden hartelijk ontvangen door de eigenaar, die alles in goede banen leidt. Wij hadden gekozen voor het meest complete luxe menu, vers gemaakt met de goede thaise ingrediënten. Wat een geweldig restaurant is dit toch. Wij zijn dolgelukkig met dit pareltje van een Thais restaurant. Een heerlijke avond gehad. Hulde voor het gehele team in de bediening en in de keuken. Knap, dat jullie dit hoge niveau jaar op jaar kunnen vasthouden. Ben & Marijke.

Afgelopen zondagavond bij De Nieuwe Chinese Muur aan de Bergse Dorpsstraat heerlijk gegeten. Bij binnenkomst worden we hartelijk welkom geheten en konden plaats nemen aan een van de tafeltjes in het gezellige restaurant. De eigenaar is een echte gastheer, je voelt je welkom. Personeel is super vriendelijk en attent. De gerechten zijn verrukkelijk, complimenten voor het 3 gangen Wintermenu, heerlijke combinatie van smaken. Alles zeer verfijnd en prachtig opgemaakt. Een aanrader voor iedereen die van de verfijnde aziatische keuken houdt. Dit restaurant staat hoog op mijn lijstje. Prijs/kwaliteit verhouding is uitstekend. Wacht maar niet te lang.

Een waar feest voor al je zintuigen. Alles zeer verfijnd en prachtig opgemaakt. Het 3-gangen zomermenu is geweldig. Vriendelijke mensen, de gastheer presenteert zich onderhoudend en zorgzaam aan tafel en houdt alles goed in de gaten. Dit restaurant komt hoog op mijn lijstje. Prijs/kwaliteit verhouding is uitstekend. Wacht maar niet te lang!

Een van mijn favoriete restaurants. De eigenaar is een echte gastheer, je voelt je welkom. Personeel is super vriendelijk en attent. Gerechten zijn verrukkelijk, complimenten voor het 3 gangen Herfstmenu, wat heerlijke combinatie van smaken. De wijnen zijn ook super. Een aanrader voor iedereen die van de verfijnde aziatische keuken houdt. Een toprestaurant.

Wauw wat een mooi en sfeervol restaurant. Toen we het restaurant binnen kwamen waren we aangenaam verrast door de charmante entourage. Een van mijn favoriete restaurants. De eigenaar is een echte gastheer, je voelt je welkom. Personeel is super vriendelijk en attent. Gerechten zijn verrukkelijk, complimenten voor het 3 gangen Voorjaarsmenu, heerlijke combinatie van smaken. De wijnen zijn ook super. Een aanrader voor iedereen die van de verfijnde Aziatische keuken houdt. Een toprestaurant.

Afgelopen donderdagavond met goede vrienden bij De Nieuwe Chinese Muur aan de Bergse Dorpsstraat heerlijk gegeten. Bij binnenkomst worden we hartelijk welkom geheten en kunnen plaats nemen aan een van de tafeltjes in het gezellige restaurant. De eigenaar is een echte gastheer, je voelt je welkom. Het personeel is super vriendelijk en attent. De gerechten zijn verrukkelijk, complimenten voor het 3 gangen Zomermenu, heerlijke combinatie van smaken. Alles zeer verfijnd en prachtig opgemaakt. Een aanrader voor iedereen, die van de verfijnde aziatische keuken houdt. Dit restaurant staat hoog op mijn lijstje. Prijs/kwaliteit verhouding is uitstekend. Onze complimenten, Ben & Marijke.

14. Ben & Marijke's profielfoto

15. Ben & Marijke's profielfoto
    Ben & Marijke heeft een recensie geschreven voor Afsana
    Afghaans Rotterdam

Afghaanse sferen in Rotterdam.
    Wil je in Rotterdam een culinaire reis maken naar Afghanistan, dan ben je hier op het juiste adres. Dit team heeft als doel en passie om iedereen de mogelijkheid te bieden om van de authentieke Afghaanse gerechten te kunnen proeven en genieten. Bij Afsana gaat de Chef-kok elke dag met de beste ingrediënten aan de slag om de lekkerste gerechten te bereiden. Wat een ontdekking! Nog nooit Afghaans gegeten, maar wat is dat lekker! Heerlijk vers, zeer grote variëteit, alles barstensvol smaak, van voorgerecht tot en met het nagerecht en de Afghaanse thee. Alles werd toegelicht, oorsprong van de gerechten, maar ook zeer goed advies over de kaart en de bijpassende wijn. Wij gingen voor het 3-gangen Afsana menu en dat was heerlijk. De smaken geurig en kruidig, de porties ruim voldoende. Alles mooi en smaakvol opgediend. Als je nog meer wilt van een bepaald gerecht dan kun je dat aangeven en krijg je dit direct. Wij hebben genoten van de zeer smakelijke gerechten! Goede uitleg van de bediening met betrekking tot wat er allemaal geserveerd werd.
    Onze complimenten, Ben en Marijke.

16. Ben & Marijke's profielfoto
    Grieks Gouda

Restaurant met een prettige sfeer, een gastvrije ontvangst en heerlijk eten. Traditioneel een lekker glaasje ouzo wordt vooraf gebracht. Dit zorgt meteen voor een warm welkom. Deze keer voor de Zorba schotel gekozen, Griekse specialiteiten van de grill, Mousaka, Souflaki-speciaal, Gyros, Varkensfilet, Gevulde Biefteki, Tzatziki. Het vlees is super mals en smaakvol. De schotel is redelijk groot, Absoluut voor herhaling vatbaar. Een toppertje in het aanbod van Griekse restaurants in de omgeving van Gouda.

17. Ben & Marijke's profielfoto
    Ben & Marijke heeft een recensie geschreven voor Van der Valk

Wat een schitterend mooi hotel / restaurant! Op de dinsdagavond voor het eerst naar het live grill buffet, voor de prijs van maar €.17,50 is het zeer goed bevallen. Er is een ruime keuze: saladebar, alles mooi vers, vooraf een overheerlijke huis gemaakte soep met stokbrood. Een ruim aanbod van gerechten bij het grillbuffet met diverse vissoorten o.a. zalm en kabeljauw, een 8 tal vleesgerechten met o.a. een heerlijk stukje biefstuk met diverse sausjes, zelfs een mooie romige pepersaus onbrak niet. En tot slot een ijsdessert. De service was de gehele avond zeer goed; regelmatig kwam er een vriendelijke serveerster langs om de glazen te vullen.
    Wij vertrokken als zeer tevreden gasten en komen graag nog eens terug. Onze complimenten, Ben en Marijke.

18. Ben & Marijke's profielfoto
    Ben & Marijke vindt Van der Valk leuk

19. Ben & Marijke's profielfoto
    Ben & Marijke heeft een recensie geschreven voor Proeflokaal Bregje

Proeflokaal Bregje is een succesvolle formule, lekker en betaalbaar eten in een sfeervolle omgeving. Restaurant Bregje Haastrecht is als een van de eerste zo'n 3 jaar geleden geopend. Inmiddels zijn er al 20 Bregjes vestigingen. In de vestiging Haastrecht doen ze het heel goed. De bediening is vriendelijk en opvallend attent. Ze hebben er een goed strak systeem van bestellen, bezorgen en weer afruimen van de tafels. Met zorg bereide gerechten. Daarbij was het genieten van een heerlijke fles wijn. Onze complimenten, Ben en Marijke.

20. Ben & Marijke's profielfoto
    Ben & Marijke heeft een recensie geschreven voor Van der Valk

Met de familie hier op tweede Paasavond weer eens een verjaardag gevierd. Vriendelijke brigade die je al bij ontvangst staat op te wachten en je naar de gerserveerde tafel brengt. De leuke gastvrouw geeft een duidelijke uitleg van het concept om de avond te starten. Zeer ruime keuze qua buffetten. Voor elk wat wils. Het life wokken is erg lekker. Probeer zeker de ossenhaaspuntjes… die zijn botermals. Ook een mooie keuze visgerechten en een uitgebreid dessertbuffet. Het is vrij grootschalig, terwijl het bij de buffeteilanden niet echt hinderlijk druk is. Gemoedelijke sfeer en de gerechten worden goed bijgevuld. Wij vonden het een zeer geslaagd familie-uitje.

21. Ben & Marijke's profielfoto
    Ben & Marijke vindt Van der Valk leuk

22. Ben & Marijke's profielfoto
    Grieks Gouda

Het eten was weer lekker zoals altijd. We komen hier met enige regelmaat. Het is één van de allerbeste Griekse restaurants die we tot nu toe hebben bezocht. Het eten is altijd smakelijk. Verder alleen maar lof. Nog bedankt voor de ouzo en dito afscheidsdrankje van het huis: Top!

23. Ben & Marijke's profielfoto
    Ben & Marijke heeft een recensie geschreven voor Wok Royal Palace

Restaurant Royal Palace is een all-you-can-eat restaurant en heeft een royaal en vers wokaanbod . Gedurende drie uur kan je niet alleen wokken, maar ook gerechten laten bereiden op de bakplaat. Let wel, er wordt hierbij rijkelijk met knoflook gestrooid. Bij binnenkomst wordt je netjes begeleid naar je tafeltje, om vervolgens zelf je eten en drinken te pakken. Ze serveren veel goede producten. Kwaliteit van vis en vlees is heel goed Je kan zelf je wok samen stellen vervolgens word het voor je gewokt ( precies dat de groente lekker knapperig blijven en een lekker sausje naar keuze erdoor). Er hangt ook een fijne sfeer en de bediening is prima. Prijs-kwaliteit goed in verhouding. Ik heb al best veel all-you-can-eat restaurants meegemaakt, deze steekt er ver bovenuit.

24. Ben & Marijke's profielfoto
    Ben & Marijke heeft een recensie geschreven voor De Gouden Oceaan

Vriendelijke ontvangst waarbij onze jassen werden aangenomen en vervolgens werden we begeleid naar onze tafel. Drankjes werden opgenomen en we keken wat rond. Klassieke inrichting, zoals wel meer Chinees restaurants van de jaren 70, maar wel netjes en geordend. Omdat het weekend was,vanaf vrijdag is er lopend buffet, werd gekozen voor het zeer voordelige lopend buffet. Vooral als er op dat moment wat gezelschappen hebben gereserveerd is er redelijk wat keus, voornamelijk gerechten van de afhaalchinees maar ook enkele wat speciale gerechten en er werd constant bijgevuld. Buikje vol en koffie en thee toe en een rekening van onder de 15 euro p.p. Wij zullen beslist nog een keer terug komen. Ook is de zaak aanbevelingswaardig voor een snelle hap en geen lange wachtrijen bij het buffet.

25. Ben & Marijke's profielfoto
    Ben & Marijke heeft een recensie geschreven voor Indian Tandoori & Curry

Een schatkist van specerijen. Lekker Indiaas eten met heel goede smaak. Alles is lekker vers bereid heerlijk authentiek Indiaas eten. Service is vlot, aardig en ook erg behulpzaam. Wij werden door een heel vriendelijke jonge dame geholpen. Samen een heel goede keuze gemaakt. Zelf koos ik de Chili Chicken met een mooie romige saus, zeker niet te heet. Mijn vriendin nam de ChickenTikka Masala met een heerlijk rijke, best pittige saus. Daarbij werd smakelijke Pulau Rice geserveerd. We hebben heel lekker gegeten!! Wij komen zeker vaker langs. Een aanrader!!!

26. Ben & Marijke's profielfoto

27. Ben & Marijke's profielfoto
    Grieks Gouda

Afgelopen donderdagavond bij Grieks restaurant Zeus aan de Wijdstraat een tafeltje gereserveerd. Wederom een gezellige lekkere culinaire avond beleefd. Vanaf de ontvangst voel je je hier gast. Wij gingen deze keer voor de uitgebreide Zorba schotel, met o.a. heerlijke gevulde Bifteki, Moussaka, een rosé gegrilde Souflaki, Varkensfilet, Gyros, Tzatziki, Friet en een frisse Salade. Daarbij een karafje mooie rode huiswijn. Wat was het allemaal heerlijk.
    Onze complimenten, Ben en Marijke.

28. Ben & Marijke's profielfoto
    Grieks Gouda

Na lange tijd weer eens hier gegeten. De vorige eigenaar, toen nog Grieks restaurant Delphi deed het niet zo goed. Gelukkig doen de nieuwe eigenaren van restaurant Zeus het veel beter. Wat een mooi sfeervol restaurant is het geworden. Goede gezellige bediening met oog voor de klant. Wij hebben heerlijk genoten van de echt Griekse gerechten, bereid door echte Griekse koks. Dit is zoals het moet zijn. Onze complimenten. Ben & Marijke.

29. Ben & Marijke's profielfoto

30. Ben & Marijke's profielfoto
    Ben & Marijke vindt de recensie door Bert Vermeer voor Ramblas leuk
    Spaans Zeist

Bert Vermeer

Voor de zoveelste keer heerlijk gegeten, goede service in een leuke ontspannen sfeer, gewoon een TOPTENT👍🏼

Meer activiteiten