Activiteiten van babette

1. babette's profielfoto
    babette heeft een recensie geschreven voor La Bergerie

Wat hebben we vanavond toch lekker gegeten! We hebben echt genoten! De taijne van zalm was lekker, de paté van parelhoen heerlijk. Maar het hoofdgerecht was perfect! De ossenhaas smolt op je tong en de haasschouder viel van malsheid van het bot. Wil je lekker en verrassend eten, dan moet je hier zijn! Het is lang geleden dat we zo lekker heb gegeten. De sfeer heeft een franse insteek, het personeel is vriendelijk en de eigenaar Bart is super gastvrij! Wij zijn fan!

2. babette's profielfoto
    babette heeft La Bergerie toegevoegd als favoriet restaurant

La Bergerie

Hip, kindvriendelijk, romantisch en zakelijk
    • Frans
    Geverikerstraat 42 Beek
  3. babette's profielfoto
    babette heeft een recensie geschreven voor Restaurant LEF

Voor de verjaardag van mijn man zijn we hier terecht gekomen, omdat dit 1 van de weinige restaurants in Nijmegen is die oesters serveren. Maar ook ik heb er geen spijt van gekregen. Het was erg rustig die avond, maar dat vonden wij niet erg want we kregen nu alle aandacht van de zeer vriendelijke, maar professioneel blijvende gastvrouw!
    Het eten was heerlijk! Met name de duif was voortreffelijk, mals en sappig. En wat we later hoorden, die dag geschoten.
    Want alles in dit restaurant wordt zelf gemaakt! Van mayonaise tot de frites tot de dip tot de amuses. Ambachtelijker kan niet!

We hebben een topavond gehad en mijn man kreeg ook nog eens voor zijn verjaardag een lekker flesje wijn! Zo hoort gastvrijheid te zijn en we komen dan ook zeker terug!

4. babette's profielfoto
    babette heeft een recensie geschreven voor Karpaccio met een K

Twee weken geleden hier voor de eerste keer geluncht. Erg lekker! Mijn man had de hamburger, lekker groot en zeer sappig en mals vlees. Ik had de verschillende karpaccio"s. Deze waren eveneens erg smaakvol.

We waren de enige in het restaurant, dus we kregen de volle aandacht van de serveerster.

We komen hier zeker terug om ook eens 's avonds te dineren.

5. babette's profielfoto

• Frans
    Raadhuisstraat 3 Malden
  7. babette's profielfoto
    babette heeft een recensie geschreven voor 2nd Food and Wine

Zaterdagavond hier gegeten. Eén woord: tongstrelend! Gekozen voor het viergangen-menu. Een combi van diverse bereidingen van komkommer: sushi, sorbet en met sashimi van zalm. Heerlijk en verrassend. Gevolgd door een soep van pomodorri, waarbij het geroosterde luchtje je al van de keuken tegenmoet kwam. Ook het hoofdgerecht was een feest: de eend was heerlijk mals, enige minpuntje was dat de saus ietsje te overheersend was, maar wel lekker. Nagerecht waren gemarineerde aardbeien, simpel, maar voortreffelijk.

Ambiance was goed, bediening zeer klantvriendelijk!

Dus als je Le Marron te duur vindt voor een avondje uit, dan is 2ND zeker een goede aanrader (is dezelfde keuken en kok als Le Marron). Minpunt: de wijnkaart was duidelijk die van Marron, prijzen van de wijn liggen dan ook niet in verhouding met de prijzen van het eten in 2ND (goedkoopste fles wijn was 39 euro, glas huiswijn is 4,75 euro).

8. babette's profielfoto
    babette heeft een recensie geschreven voor La Stalla

In het verleden kwamen we nog wel eens regelmatig bij Stalla, maar sinds het van eigenaar is veranderd, is het tien keer niets. Van de gezellige, Italiaanse ambiance is helemaal niets meer over. Het is meer een vreetschuur geworden en zo wordt het eten ook op de borden gekwakt. Mijn cannelloni waren hard, de saus van de kinderspaghetti was erg waterig. Alleen de pizza's waren nog lekker.

Andere punten die we erg jammer vonden: een half uur moeten wachten op de kaart, drie kwartier op de drankjes, bijna een uur op het hoofdgerecht......

Enige pre's zijn dus de pizza's die blijven lekker en de speelhoek boven voor de kinderen, al is het jammer dat kapot speelgoed niet wordt vervangen..

La Stalla is enorm achteruitgegaan en wij komen hier dus ook niet meer.

3,7
  9. babette's profielfoto
    babette heeft een recensie geschreven voor Da Mauro

Enige tijd geleden hier gegeten op advies van kennissen, en hun lovende opmerkingen waren niet voor niets. We waren al vanaf het begin onder de indruk van de ambiance, een prachtig oud pakhuis helemaal gerestaureerd, met de oude balken en het glas-in-lood boven de pizzabakker (de eigenaar heeft het trouwens zelf gerenoveerd, hoorden we!). Het personeel was erg vriendelijk en service-gericht. Maar dat wil vaak nog niets zeggen over de kwaliteit van het eten. Ik ben vaak in restaurants geweest waar de uitstraling prachtig was en het eten flop. Maar bij Da Mauro krijg je zeker waar voor je geld! Zoals de ambiance is, is ook het eten!

Ik en mijn man hadden beiden gekozen voor het weekmenu, en het was voortreffelijk. Van de kleine 12 verschillende voorgerechtjes, naar de overheerlijke en verrassende hamburger van zeeduivel en vervolgens verschillende soorten zeer mals vlees van de houtskoolgrill. Toppunt was het dessert, witte chocolademousse met limoncello en chocolade-ijs, carpaccio van ananas met balsamico en nog vele andere lekkernijen... Als ik er aan terugdenk, loopt het water nog in mijn mond! We komen hier dan ook zeker terug!

10. babette's profielfoto
    babette heeft een recensie geschreven voor Eetcafé De Vier Windstreken

Gisteravond hier voor de allereerste keer gegeten en een heerlijke avond gehad. En door mijn eigen jarenlange horeca-ervaring ben ik nogal kritisch ingesteld.

Bediening was ontzettend aardig, we hoefden niet eens om brood te vragen, dat kwam ze zelf brengen. Als voorgerecht hadden we de steak tartaar van tonijn. Deze was erg lekker en mooi gepresenteerd. De salade met zalm was erg groot! En de vierde persoon had de warme garnalen en die heeft zelfs de saus met stukjes brood opgegeten. Kortom, onze borden gingen schoon op.

Het hoofdgerecht kwam vrij snel, 2x de bavette steak. Deze was op verzoek rood en dat was hij ook! Deze Amerikaanse steak is van zichzelf al erg rood. Hij was goed gekruid en erg mals. Daarnaast hadden we 2x de tongfiletrolletjes met zalm. Deze waren ook erg goed gebakken, absoluut niet droog. Vooral de combinatie met de verschillende soorten fruit was top. Nagerecht waren twee dame blanches. Niets bijzonders, gewoon goed.

Nee, wij hebben niets te klagen over deze avond. Nu moet ik wel zeggen dat het vrij rustig was. Wij komen in ieder geval zeker terug.