• Lid sinds 15 juni 2009

Da PizZa

Enschede
  2. Da PizZa

Enschede

Arthur heeft nog geen foto toegevoegd

1. Arthur's profielfoto
    Arthur heeft een recensie geschreven voor De Blauwe Pauw
    Chinees-Indisch Zaandam

Arthur

Met een vriend buiten op het terras Japans mogen eten.

De serveerster was zeer behulpzaam toen wij aangaven dat wij enkele onderdelen van het Tokyo menu wilden wijzigen/annuleren. Alles was mogelijk.

De mix van sushi en sashimi werd feestelijk opgediend en was gewoon puur!! Vol van smaak en erg vers. De zalm was voortreffelijk. De pangasius hadden ze beter voor de zalm kunnen serveren.

Gezellige avond in een heerlijk zonnetje en genoten van alle gerechten.

2. Arthur's profielfoto
    Arthur heeft Da PizZa toegevoegd als favoriet restaurant

Da PizZa eetgelegenheid gesloten

€ -
    • Pizzeria
    Zuiderhagen 16 Enschede
  3. Arthur's profielfoto
    Arthur heeft een recensie geschreven voor Portofino

Ondanks een boycot van enkele jaren recentelijk met 2 personen wezen eten. Pizza calzone en een pizza Hans. Beide waren gewoon erg lekker, met verse producten gemaakt, bediening vlot en attent. Lekker!

4. Arthur's profielfoto
    Arthur heeft een recensie geschreven voor Da PizZa

Omdat wij in de buurt waren met 6 personen wezen eten. Geen Italianen mogen ontmoeten, wel 2 charmante Hollandse dames die ons attent en behulpzaam geholpen hebben. Redelijk nieuw interieur, plaatselijk nog een beetje kaal en op sommige plekken erg knus ingericht.

Vitello Tonato was top, Pizza's waren top, brood met boter was lekker en alles voor een redelijke prijs. Toen wij na het betalen zagen dat ze een Scroppino machine hadden staan mochten wij zelfs even proeven. Dit is het enige punt waar ze nog punten mee kunnen scoren...er hoort namelijk geen water in. Als ik weer in Enschede ben kom ik zeker eten!

5. Arthur's profielfoto
    Arthur heeft een recensie geschreven voor Olivier
    West-Europees Utrecht

Afgelopen zaterdag voor het eerst geweest met een groep van 5.

Wat een magnifieke lokatie!! Een restaurant/café in een kerkgebouw met bijpassende akoestiek, kansel en orgel... De zaak was compleet afgeladen met drinkers en eters (hoezo crisis??)... Wij wilden enkel een drankje. Gelukkig kwam er snel een tafel vrij met adembenemend uitzicht.

De bediening ging ondanks de drukte vlot en soepel.

Zou er nog wel een keer heen willen op een rustige avond...

6. Arthur's profielfoto
    Arthur heeft een recensie geschreven voor De Keuken van Von

Met een vriendin wezen eten tijdens koopavond.

Omdat wij beide niet echt grote trek hadden, besloten we om een bord met lekkers te bestellen i.p.v. de mini rijsttafel... Desondanks hebben wij erg ons best moeten doen om al het lekkers op te peuzelen... Rendang, kip, rund, groente, ei, rijst, mie: alles vers, smaakvol en met liefde bereid...

Wederom dank voor een fijne avond!

7. Arthur's profielfoto
    Arthur heeft een recensie geschreven voor De Zakkendrager

Met 5 personen voor het eerst wezen eten, in een overvol restaurant.

Bediening correct en vriendelijk

Als voorgerecht onder meer de salade van brie, walnoten, stoofpeer en siroop van rode wijnsaus besteld. Deze was zeer goed ontvangen. Ook de garnalenkroketjes waren smaakvol.

Hoofdgerechten o.a. de hertenbiefstuk, de lamsbout en 2x saté met nasi goreng. Behalve de saté waren de gerechten prima van smaak. De beloofde nasi goreng was een smakeloze, kleverige en ietwat gekleurde brei rijst, terwijl goreng toch gebakken inhoudt.

Dubbele espresso van het beroemde Smit&Dorlas label beloofde een goede afloop, helaas bleek het slootwater te zijn. Of ze hebben een huismerk bonen in het apparaat of ze hebben de instellingen niet correct.

Ergo: 3 personen hebben prima gegeten, 2 waren ietwat teleurgesteld. Tip voor de keuken: haal de Saté van de kaart of maak er iets eetbaars van.

8. Arthur's profielfoto
    Arthur heeft een recensie geschreven voor Vecchia Roma

Arthur

Scallopa was wat taai, pizza's waren extreem zwaar maar niet bijzonder, rode huiswijn was goed, bediening was zeer hulpvaardig. Koffie was helaas erg vlak.

9. Arthur's profielfoto

Waterstraat 52d Delfzijl
  10. Arthur's profielfoto
    Arthur heeft een recensie geschreven voor Javaans Eethuis Surimaribo

Arthur

Vanavond met 4 personen wezen eten en gevraagd om 4 gerechten die we met ons allen wilden proberen. Extra bordjes erbij was snel geregeld. Sate schotel, mix schotel, vruchtschotel en roti waren allemaal heerlijk, de sambal was killing, de bediening super en de prijs belachelijk laag...

11. Arthur's profielfoto
    Arthur heeft een recensie geschreven voor Pancho's Cantina

Afgelopen maandag met een vriend wezen eten waarmee ik al vaker was geweest. Wij verheugden ons beiden al op hetgeen de keuken ons zou kunnen gaan bereiden. Doen we de hot spare ribs of toch de Burrito met draadjesvlees...

Het restaurant was vrij rustig, dus mochten wij zelf een knus plekje uitzoeken. Om de eetlust verder te bevorderen, zijn wij vlak bij de keuken gaan zitten, met mooi uitzicht op het interieur en de muziek nog net hard genoeg om er van te genieten. Het moet gezegd worden: het interieur met de muziek zijn al de helft van een geslaagde avond. De sfeer wordt er enorm mee geholpen.

Uiteindelijk beiden gekozen voor de spare ribs, en het was wederom geen slechte keuze. Het vlees was gaar en liet zich vol overgave erg makkelijk los van het bot, zonder vet te zijn. De marinade was uitgelezen, en zeker niet hot maar gekruid. Gewoon erg lekker.

Een dubbele espresso na, aangevuld met een Damiana likeurtje bekroonden een geslaagde avond.

Bediening was attent en correct, aanwezig wanneer het moest en uit 't zicht als we ze niet nodig hadden (konden we ongegeneerd toch een beetje kluiven).

Tot binnenkort!

12. Arthur's profielfoto
    Arthur heeft een recensie geschreven voor Happy Garden
    Chinees-Indisch Assen

Arthur

Vanavond met het gezin wezen eten en heerlijk gegeten in een prima sfeer. Het restaurant was voor de helft gevuld en het afhaalgedeelte was continu goed bezet.

Met mijn dochter gekozen voor het tafelbuffet waarbij we konden kiezen uit 30 gerechten die dan vers voor ons bereid werden. Heerlijk bereide ta pwa kwee, pittige Ma la Kai, op verzoek de magere babi pangang, sate, gaing roedjak.. enz enz...

Vrouwlief nam Ti Pan Ossenhaas met Szechuan saus, en onze zoon stortte zich op een Ta Pa Kwee XL....

Prima bediening, met de nodige pauzes tussen de gerechten door zorgde voor een ontspannen avond.

Wij komen terug...

• Internationaal
    Zuiddijk 49 Zaandam
  15. Arthur's profielfoto
    Arthur heeft een recensie geschreven voor De Nijl

Nadat ik met mijn dochter naar de film was geweest wilden wij snel nog even wat eten. Toen we binnenkwamen bleek dat ze al aan het afsluiten waren.

Zonder aarzeling werd de apparatuur weer aangezet en kregen wij nog een heerlijk broodje shoarma wat we in alle rust daar mochten oppeuzelen.. perfecte afsluiting van een mooie avond!

Dank!

• Turks
    Kerkstraat 23 Assen
  17. Arthur's profielfoto
    Arthur heeft een recensie geschreven voor Pancho's Cantina

Met 2 collega's wezen eten. Kwaliteit van de gerechten (Burrito's met verschillende vullingen) was voortreffelijk. De bediening was zeer attent en gaf ons het gevoel dat wij welkom waren.

We komen graag vaker langs!

18. Arthur's profielfoto
    Arthur heeft een recensie geschreven voor San Telmo
    Steakhouse Den Haag

Met 2 personen wezen eten. Sfeer was hartelijk en het was gezellig druk.

Nadat we onze bestelling geplaatst hadden (tappaz combinatie als voorgerecht + Argentijnse Ossehaas) werden we bedolven met allerlei opwarmertjes..waaronder 2 heerlijke worstjes uit de Navarro streek.

De Tappaz schotel werd besteld zonder Calamari, en uiteindelijk bezorgd met...Calamari. De schotel verdween direct terug naar de keuken en kwam vrij snel retour met een ander gerechtje er voor in de plaats. Heerlijke gerechtjes, waarbij je na elke streling van de tong wilde dat er meer was....

Dit alles werd weggespoeld met een krachtige spaanse merlot, prima houttonen en lange afdronk!

Tenslotte de ossehaas.. We zagen er tegenop gezien het volume van de tappaz, maar toen de 1e smaken door ons brein werden herkend ging er automatisch een extra kamertje in onze magen open. Dit dier heeft een superleven gehad, en dat proef je.

Hulde aan de uitbaters! hier kom ik graag een keer terug!

19. Arthur's profielfoto
    Arthur heeft een recensie geschreven voor De Keuken van Von

We zijn met een groep van 16 te gast geweest.

In een (h)eerlijke atmosfeer eerst geborreld, terwijl op een tafel naast ons een fantastisch buffet opgebouwd werd. mooie variatie van verschillende vlezen, vis en groentes. De Pepesan was verrukkelijk, de makreel moet een mooi leven gehad hebben, de geroosterde sate vond gretig aftrek en ook de Ajam Roedjak was hemels!

Ik heb overigens ontdekt wat het geheime ingredient is waardoor deze gerechten toch lekkerder smaken dan elders.. volgens mij is het liefde voor het vak.. heel veel liefde..
    ik vond zelfs de sesam tahoe tempe lekker..

Daarom deze keer de maximale score!

20. Arthur's profielfoto
    Arthur heeft een recensie geschreven voor De Keuken van Von

Gisteravond voor het eerst geweest, en ik baal enorm :( ....dat ik niet eerder ben gegaan.. :)

inrichting en sfeer zijn heerlijk ongedwongen. Bediening en gastvrouw niet alleen vriendelijk maar bovenal oprecht geinteresseerd in de gasten en gepassioneerd met wat ze aan het doen zijn.

De combinatie van gerechten was prima verzorgd, bestaande uit vlees, vis en groenten aangevuld met een frisse salade. Natuurlijk proef je enkele basis ingredienten maar geen enkel gerecht leek op een ander. de zelfgemaakte sambal die bij een bakje kroepoek wordt geserveerd is fantastisch. Pikant, fruitig, fris van smaak.

Heb vandaag direct een nieuwe reservering gemaakt.

21. Arthur's profielfoto
    Arthur heeft een recensie geschreven voor FEBO
    Snackbar Zaandam

1x per jaar geef ik mij over aan een onbedwingbaar verlangen naar de Febo sate kroket. Deze week was het weer zover.. het waren het er 3.. achter elkaar..

Het recept zal waarschijnlijk naast dat van Coca Cola ergens in een kluis liggen.. en wordt enkel van vader op zoon doorgegeven op straffe van ondenkbare kwellingen wanneer er iets van uitlekt.

De bediening was attent, vlot en vriendelijk. Misschien een idee om de bestelling op een andere manier om te roepen als je aan een tafeltje (dus uit het zicht van de toonbank) zit te wachten.

Wat mij opviel ten opzichte van andere etablissementen in dit segment is de veelzijdigheid van het publiek, jong en oud, in pak of in "lompen"...
    Het was een gezellige bedoening, waarbij opviel dat er enkele duiven onbevreesd de schuifdeuren wisten te ontwijken en een febo-graantje konden oppikken. Zij blij en de vloer blijft relatief schoon.

ik kom over een jaar weer terug!

22. Arthur's profielfoto
    Arthur heeft een recensie geschreven voor Portofino

na een jaartje afwezigheid ben ik er met mijn zoon wezen eten. het nieuwe interieur ziet er goed uit, de bediening was attent en ons verzoek om onze bestelde pizza's iets anders op te maken was geen probleem.

de pizza's smaakten voortreffelijk!

omdat het restaurant bijna leeg was kon er niet echt sfeer geproefd worden.

het was ook erg jammer toen we bij het afrekenen moesten constateren dat het wijzigen van een ingredient, of in het geval van mijn zoon weglaten van ingredienten erg zwaar wordt bestraft. De prijs van 1 pizza ging bijna over de kop...

helaas kreeg ik geen zoen van de serveerster, wat ik normaal gesproken wel normaal vind als ik word gen@#!d....

jammer, maar hier zet ik geen voet meer naar binnen.

23. Arthur's profielfoto
    Arthur heeft een recensie geschreven voor Manzo's

Arthur

In korte tijd met 2 groepen van 12 mensen zakelijk gedineerd.

Je kunt zien dat het familie is van Wonder's, de uitstraling is vergelijkbaar.

De 1e keer ging er nogal wat mis qua bestellingen en wachttijden, wat enigszins door de leiding is gecompenseerd.
    De 2e keer ging al veel beter en we hebben in prima sfeer een gezellige avond kunnen schenken aan een vertrekkende collega.

24. Arthur's profielfoto
    Arthur heeft een recensie geschreven voor Wonder's
    Internationaal Zaandam

Arthur

Wonder's blijft goed scoren..trendy restaurant met moderne gerechten en die ook nog eens kwalitatief goed bereiden en serveren.

bediening is enthousiast en attent

wel goed uitkijken waar je wilt gaan zitten als je met je disgenoot/noten een gesprek wilt voeren..het is vaak nogal rumoerig.

25. Arthur's profielfoto
    Arthur heeft een recensie geschreven voor Stadsboerderij de Koebrug

Arthur

met 2 kinderen wezen eten, naar volle tevredenheid!

een aantal gerechten wordt eerst gemarineerd in een heerlijke whisky...en daar wordt het niet minder van...vooral de runder carpaccio werd daardoor nog voller van smaak.

de bediening was uiterst correct, en traditioneel gekleed.

dit is een omrij-restaurant, waar ik graag nog een keer (zonder kids) terugkom en er een hele avond wil doorbrengen...met de ene lekkernij na de ander...aansluitend buiten op het terras een sigaartje met 1 (of meer) van de 400 verschillende whisky smaken die de zaak rijk is....

aanwinst voor Friesland!!

26. Arthur's profielfoto
    Arthur heeft een recensie geschreven voor El Paso

Arthur

ook deze meivakantie 2x mogen aanschuiven in dit gezellige, gastvrije restaurant.

de gastvrouwe is hartelijk en weet nog wat flexibiliteit is: nacho's met gehakt? andere vulling in de burrito?? alles kan, de kaart is een leidraad...

vanavond met 4 kinderen aangeschoven en wederom heerlijk gegeten van een lekker diner.

ik verheug mij op een volgende keer!!

27. Arthur's profielfoto
    Arthur heeft een recensie geschreven voor Ni Hao

Arthur

mijn 1e ervaring in dit restaurant, en absoluut mijn laatste...

met 4 personen wezen eten, we kregen een redelijke plek met een beetje privacy.

toen wij voor het eerst iets wilden laten bereiden meldden wij ons bij de grill-kok, die zonder ons aan te kijken of ook maar iets te melden vertrok. bij de wok stonden 2 koks ons schuin aan te kijken, ze hadden geen clienten dus verveelden zich rot. blijkbaar was het een andere vakbond want ze wilden ons niet komen helpen....dus 2 koks stonden elkaars neus te schrobben, en onze rij bestond uit 6 mensen, zonder kok...
    na bijna 10 minuten kwam de kok met een kopje thee rustig slenterend aanlopen, en blafte ons toe (geen zin met vraagteken..) wat we wilden eten..

kwaliteit van de zalm was identiek aan die van de supermarkt, en qua bereiding kan ik het 10x beter..

in de bakken met pre-fab voer was oa babi pangang te vinden, maar geen sateh..

toen wij ons tafeltje moesten verplaatsen omdat er iets op de grond was gevallen kwamen wij bestek en etensresten tegen, die gelet op de kleur al zeker 6mnd geen daglicht had gezien...en zeker ook geen schoonmaakbeurt.

bij de koffie werd een allegaartje geserveerd..koffie kopjes van merk A, suiker van merk B en koffiemelk van merk c. hierdoor geintrigeerd keken wij even naar de THT datum van de melkcups, en daar bleek dat Ni-Hao ook qua inkoop "veel voor weinig" kan gebruiken. De cups waren al een tijdje over datum..... De serveerster begreep het probleem niet helemaal maar vertrok met onze melkcups...om na 8 minuten terug te komen met een melkkannetje....qua inhoud vergelijkbaar met 4 koffiecups...
    wij lieten de melk maar even wezen...

het enige positieve wat ik mij nog kan herinneren is de carroussel die onze jassen teruggaf....dit apparaat liet ons niet wachten, was niet onbeleefd en gaf mij mijn eigen jas terug in dezelfde staat als ik hem had ingeleverd......een voorbeeld voor het personeel!!!!

3,4

Torenlaan 2 Assen
  29. Arthur's profielfoto
    Arthur heeft een recensie geschreven voor Wonder's
    Internationaal Zaandam

Regelmatig gedineerd en altijd zeer tevreden vertrokken!

Keuze is gevarieerd en de smaak en kwaliteit van het eten is prima.

Vlotte bediening en attent.

30. Arthur's profielfoto
    Arthur heeft een recensie geschreven voor Pancho's Cantina

Recentelijk met een groep van 5 man wezen eten.

1 van deze was een Amerikaan, getrouwd met een Mexicaanse... ik nam dus een groot risico..

Als voorgerecht de nacho's met kaas/gehakt.. deze lekkernij zou je zelfs als hoofdgerecht kunnen bestellen... zo lekker!

Als hoofdgerecht kozen wij allemaal voor de burrito met draadjesvlees en kip.. en deze was verrukkelijk.

Onze Ami was zeer tevreden, getuige zijn bijna schoongelikte bord was dat overduidelijk.

En afsluiten met een damiana doet wonderen.. wel jammer dat ze een kopje lekker koffie/espresso nog steeds geen prioriteit geven terwijl het de afsluiting van een maaltijd is.. dit valt nog te verbeteren

Meer updates