• Lid sinds 27 oktober 2012

Buena Vista

Rijssen

El Bando

Assen

Arne heeft nog geen foto toegevoegd

1. Arne's profielfoto
    Arne heeft een recensie geschreven voor Buena Vista

Vandaag via vakantieveilingen wezen eten bij dit restaurant, helaas voelde wij ons toch een beetje tweederangs klanten. Bij de veiling stond het volgende aangeboden:

3-gangenkeuzemenu
    Gefrituurde inktvis reepjes
    Zalmstukjes met citrusdressing
    Champignons gevuld met tapenade
    Groente loempiaatjes
    Tortillachips met guacamole gegratineerd met kaas
    (bovenstaande zijn voorbeelden van mogelijke tapas)
    ****
    Gebakken zalm
    Gegrilde varkenshaas
    ****
    Grand dessert

Het hoofdgerecht wordt geserveerd met bijpassende garnituren. De tapasproeverij bestaat uit 6 gerechtjes. De tapasproeverij en het grand desert worden samengesteld door de chef-kok.

De tapas als voorgerecht bestonden uit, een bakje nachos, paar plakjes stokbrood, plakjes gerookte kip, plakjes koude chorizo, zalmwraps en een sandwich met iets waarvan wij niet weten wat het was, de sandwiches smaakte nergens naar. Wat word geveild op vakantieveilingen is helaas behoorlijk misleidend.

Als hoofdgerecht hadden wij beide varkenshaas, vlees was niks op aan te merken. Patatjes welke erbij zaten waren niet goed door gebakken en de sla was erg simpel.

Nagerecht, het grand dessert, was een bordje waarom een bolletje vanille ijs, een bolletje aardbei ijs, 2 kleine tompoesjes en 2 toefjes slagroom wat we dus met ons tweeën moesten delen.

Al met al heel teleurstellend, dit achteraf ook kenbaar gemaakt maar de bediening draaide er een beetje omheen.

Helaas geen 2e keer voor ons

2. Arne's profielfoto
    Arne heeft een recensie geschreven voor El Bando
    Steakhouse Assen

Onlangs via vakantieveiligen hier gegeten.

Een enorme tegenvaller. Bij binnenkomst werden we vriendelijk ontvangen, jassen aangenomen en aan een tafel gezet. Toen ik biertje bestelde vroeg ze of ik een argentijns biertje wou. Ik dacht waarom ook niet, viel erg tegen, weinig smaak en bier sloeg gelijk dood. Achteraf op de rekening bleek het biertje ook ruim 3 euro te kosten. Geen aanrader dus.

We kregen een klapper met daarop een a4 tje erop met het keuze menu. Niet echt uitnodigend.

De serveerster vroeg of wij brood en salade bij het voorgerecht wilde, wij hielden het bij brood, in de veronderstelling dat het brood van het huis zou zijn zoals bij veel restaurants gebruikelijk. Helaas hier niet het geval bleek achteraf op de rekening, 5 euro voor een paar sneetjes brood met kruidenboter die nog keihard en niet smeerbaar was.

Ik had gekozen voor de zoete kippenvleugeltjes en mijn vriendin voor de pikante mosselen. Mijn kippenvleugeltjes waren droog en smaakloos, de mosselen waren zo pikant dat de smaak van mosselen niet te proeven was.

Als hoofdgerecht hadden wij allebij spareribs, mijn vriendin de zoete en ik de pikante. Wederom smaakloos en erg droog. De patat die er bij geserveerd werd was erg zout en voor de mayonaise moest betaald worden.

Eigelijk hadden we geen zin meer in het na gerecht, toch maar gedaan in de veronderstelling dat daar weinig aan verpest kon worden. Hadden we gelukkig gelijk in, standaard bolletje ijs met chocoladesaus kun je niet verpesten.

Al met al een ervaring waardoor wij de volgende keer met een grote boog om dit restaurant heen lopen. Al meerdere malen via vakantieveilingen gegeten, maar dit was een enorm dieptepunt.

3,5