Nieuwe recensie
  1. Nog steeds de lekkerste durum Döners van Oosterhout en omgeving. Ze zijn wel iets zuiniger geworden met de hoeveelheid vlees, maar. Nog steeds meer dan prima!

2 vorige recensies
  2. Sinds afgelopen jaar zitten hier nieuwe eigenaren in. Gelukkig al het goede in stand gehouden: Nog steeds lekkere verse afgebakken frietjes en goede snacks. Mocht je eens wat pittigs willen proberen: Neem een Belcanto… Een soort hele pittige carrero/Mexicano.
    Wel jammer dat de vis producten verdwenen zijn.

Eén vorige recensie
  3. O&O stond al een tijdje op ons verlanglijstje en gisteren zijn we er met dochterlief en vrienden van ons naar toe gegaan. We werden vriendelijk ontvangen en naar onze tafel gebracht.
    Het eerste wat opvalt is dat ze nog steeds het overbekende luikje hebben waaruit vroeger de gerechten naar buiten kwamen toen ze nog een afhaalchinees waren. Inmiddels is het meer een East meets Eest Fusion restaurant geworden. En waar er bij de normale afhaalchinees tegenwoordig vaak bijna niemand binnen zit is het hier volledig bezet. En dat is op één punt dan ook een klein nadeel: de akoestiek is niet best. Wil je dat de overkant van de tafel je goed verstaat, dan zal je af en toe toch wat luider moeten spreken.
    Als aperitief gaan we aan de champagne van het huis en een rosé champagne. Erg lekker, maar een beetje royaler had wel gemogen. Hierna komen er een 3-tal amuses op tafel: Er wordt ons aangeraden te beginnen met een Chinese salade met o.a. rauwe vis welke traditioneel met het Chinees nieuwjaar wordt gegeten. Dit is een prima smaakmaker. Ook de 2 andere amuses, waaronder een tempura bloedworst zijn erg lekker en geven al een goede indicatie van wat we kunnen verwachten vanavond.
    Het eerste voorgerecht, een Japanse Hamachi, bestaat uit Tataki & Tartaar, Passievrucht, Avocado, Peruaanse Knol, Wilde rijst & Cassave, Sambai, Yuzu & Singapore Chili IJs. Heerlijke Aziatisch smaken. De Hamachi (Yellowtail Kingfish) is superzacht, maar kan toch prima de smaakexplosies van met name de chili ijs weerstaan. De toon is duidelijk gezet!
    Het 2e voorgerecht is een wilde zeebaars met Thaise Groene Curry, Artisjok, Zwarte Knoflook, Citroen & Codium in Tempura. Dit gerecht moet het net iets meer van de nuances hebben. De zoete knoflook is erg lekker en de groene curry zou je het liefste van je bord aflikken, maar dat doen we hier toch maar niet.
    Hierna gaan we aan de Scheermesjes XO met daarin Wilde Gamba, Zeekraal, Glasnoedels & de wereldbekende XO Saus. Een zalig gerecht en zeker als de erbij geserveerde stukjes rode peper er bij op eet! De presentatie is geweldig: het wordt geserveerd in de schelpen van de scheermes, maar... hierdoor wel een uitdaging om het te eten. Zeker de glasnoedels kunnen er voor zorgen dat alles verspreid over je bord eindigt. Maar het is het waard!
    Hierna kwam het tussengerecht met Langoustine, Gyoza van Ibérico, Truffel & Balsamico op tafel. Langoustine perfect bereid. De gestoomde en daarna gefrituurde Gyoza ook heerlijk. En alles combineerde heerlijk met de Balsamico.
    Bij het hoofdgerecht kozen een aantal mensen voor de Nieuw Zeelandse Runderhaas met Hokkaido Pompoen, Bospaddestoelen, Olijfblad & Kimchi, geserveerd met jasmijnrijst... Het vlees smolt op te tong. Diverse kleine smaakexplosies op het bord. Heerlijke jus waarvan ze het kannetje gelukkig op tafel lieten staan. We kregen hier als begeleidende wijn een Planeta Plumbago bij. Deze paste uitstekend bij het vlees en wat er op het bord lag. Helaas iets minder bij de jasmijnrijst. Ook hier had het glas iets royaler mogen zijn.
    De resterende tafelgenoten kregen een slabbetje om van de bediening want zij hadden gekozen voor de Singapore Style kreeft. Het kraakwerk was grotendeels in de keuken al gedaan. De kreeft was perfect bereid en lekker op smaak gebracht. Deze werden geserveerd met een luchtig zoet broodje. Ook een prima combinatie.
    Als dessert konden we kiezen voor een kaasplank, maar.... dat vonden we niet echt passen bij de rest van de avond dus gingen we voor de Baba Au Rhum, ofwel Don Papa > Filipijnse rum, vanille, sereh, kumquat en ijs van mandarijn. Een spetterend einde... Het mandarijnijs knalde echt met smaak (helaas wel wat kristalvorming in het ijs), maar... een waardige afsluiter van de avond.
    Hierna nog wat koffie met friandises genomen en uiteindelijk ruim 4 uur later zeer tevreden vertrokken. Complimenten aan de witte EN zwarte brigade. Naast het geweldige eten ook zeer leuk bediend!
    Nog een extra positief puntje om te vermelden: Voor 5 Euro per persoon kreeg je een "Water Servies'. Dit houdt in dat je water (plat of bruis) de hele avond wordt aangevuld en daar werd ook uitstekend op gelet. Hier mogen andere restaurants een voorbeeld aan nemen.

4. Omdat vrouwlief ons een dagje alleen achterliet, moest ik wel met dochterlief uit eten gaan. Na vorig jaar al een keer lekker hier gegeten te hebben, besloten om maar weer eens terug te gaan.
    Zout & Citroen zit in een voormalig koetshuis (zo heette ook het restaurant welke er vroeger zat) en is lekker authentiek ingericht.
    We werden aan de deur met 4 man/vrouw opgewacht en met zijn 2-en naar een zeer ruime tafel geleid. Als aperitief een lekker glaasje cava besteld en mijn dochter is aan een virgin-cocktail gegaan welke zeer verrassend was: Schuim van bloedsinaasappel, alcoholvrije gin, een soort van speculaaskruiden en nog e.e.a. waardoor je een hele winterse smaak kreeg, met toch veel frisheid. Echt heel erg lekker.
    Vervolgens kwamen er verschillende amuses op tafel waarbij met name de ceasar salad in "knikkervorm" en de champignon-mix er boven uit sprongen: echt een paar prachtige smaakbommetjes.
    Als extraatje hebben we de Gillardeau oester besteld met champagneschuim, enoki en gerookte boter. Deze gleden heerlijk weg!
    Als voorgerecht kregen we een steak tartaar voorgeschoteld met groentjes uit het zuur, gerookte eierdooier. Deze had ik de vorige keer ook, maar deze keer hebben we hem met een extra oester later komen. Wederom erg lekker! De oester bracht niet heel veel extra, maar deed ook niets af aan het gerecht.
    Het tussengerecht bestond uit langoustine met krokante garnaal, risotto met dille en jus van wortel. De langoustine & garnaal waren perfect gegaard en alles was heerlijk op smaak, maar de ster van het gerecht was toch de worteljus. Naast een prachtige kleur was deze reden om het lepeltje uit het zout potje te halen en alle laatste beetjes van het bord te schrapen. Geweldig...
    Als extraatje hebben we de signature dish laten komen: Eendenlever met tsukemen (een soort van ramen noodles), enoki, kombu en wederom een Gillardeau oester. Een heerlijk gerecht. De lever combineerde zalig met de saus van het gerecht. Echt een toppertje!
    Als hoofdgerecht zijn we voor de bavette gegaan met knolselderij, knolraap en een madeirajus. Tja, wat kunnen we hier van zeggen? Wederom een heerlijk, in dit geval klassiek, uitgevoerd gerecht. Geen spannende tierlantijnen maar gewoon degelijk. Hier kreeg ik een prima glas rode wijn bij als begeleider.
    Het dessert "mokka" deed zijn naam eer aan met tinten van koffie, witte chocolade mousse & ijs van karnemelk. In het ringetje van mokka zat een scheutje vocht met vermoedelijk citroengras. In kleine hoeveelheden vond ik het er wel bij smaken, mijn tafelgenote dacht daar duidelijk anders over overigens. Kwestie van smaak.
    Verder overigens ook niets dan lof voor het zeer plezierige personeel! Top avond gehad!

Eén vorige recensie
  5. Na een seminar besloten hier te eten zodat ik pas na de files terug naar huis hoefde te rijden. Het vriendelijke personeel gaf mij het nog enige vrije tafeltje en ik krijg natuurlijk de standaard ouzo aangeboden tezamen met een 3-tal gekruide balletjes gehakt als een soort amuse.
    Uiteindelijk gekozen voor "Sirtaki", wat een halve moussaka was met een portie gyros.
    Toen het eten op tafel kwam dacht ik in eerste instantie nog: Hmmm, dat is niet zo veel. Maar tezamen met de (standaard fabrieks-) frietjes, bolletje rijst en de lekkere salade zat ik toch prima vol. De zoete witte wijn was inderdaad erg zoet maar dat is af en toe ook wel lekker.
    Prima gegeten, vriendelijke bediening! De zaak is wel wat rumoerig.

6. We hebben hier met een aantal collega's ons traditionele eindejaarsetentje gehad. De zaak is erg leuk ingericht met veel hout en doet erg leuk aan. Er wordt eerst gevraagd wat we willen drinken en dit staat snel op tafel. Hierna geven we de bestellingen door inclusief de voorkeuren over hoe het vlees bereid moet worden.
    De voorgerechten komen op tafel en zien er goed uit. Zelf had ik de carpaccio. Prima vlees, op zich lekkere truffelmayo er bij, maar het is een beetje simpel. Ook mist er gewoon een zuurtje bij het gerecht.
    De hoofdgerechten komen op tafel. Ik had een Fiesta Parillada (biefstuk, ribeye, entrecôte en chorizo met groenten) besteld en medium rare gevraagd. Helaas geen enkel stukje rood meer te ontdekken in het vlees dus mijn bord terug gegeven aan de bediening. Dit is wel correct opgelost: Er stond vrij snel een nieuw bord op tafel waarbij het vlees wel de juiste garing had. Goed opgelost, maar eigenlijk zou het niet zo mogen. Overigens smaakte het vlees uitstekend. Bij de gerechten werden "ok" slaatjes en prima afgebakken diepvriesfriet geserveerd.
    De borden waren inmiddels leeg en we begonnen toch weer aardig dorst te krijgen: Er was sinds binnenkomst niet meer gevraagd of we nog wat wilden drinken. We hebben dus zelf de bediening maar ingeseind.
    Dessert waren verder ook niet echt spannend. Een beetje standaard.
    Kortom: Het vlees is er prima, maar... de bediening en de begeleidende gerechten verdienen wat meer aandacht.

7. 3 weken geleden voor het eerst hier geweest en toen was alles prima in orde. Dus toen we afgelopen weekend weer frietjes wilden zijn we ze weer hier wezen halen. Nu was het een stukje drukker, wat op zich een goed teken is. Helaas namen ze daardoor niet de tijd om de friet lang genoeg te frituren. Bleke, kleffe & melige troep. Heel jammer. De snacks waren wel goed.

Eén vorige recensie
  8. Afgelopen week is vrouwlief hier frietjes en snacks wezen halen. De verse frietjes waren prima in orde. De snacks waren ook prima. Wel moest ik van mijn dochter de Chinese loempia's even specifiek noemen: Deze waren erg lekker. Het vlees er in was (denk ik) met 5-spices gekruid waardoor er echt een lekkere Aziatische smaak aan zat.

De nieuwste recensie
  9. De kipperij is recent geopend in winkelcentrum De Burcht. Vrouwlief besloot er vandaag onze lunch vandaan te halen. Het ziet er allemaal netjes uit. Personeel loopt er met handschoentjes rond. Ze bestelde broodjes saté & kerrie.
    De broodjes liggen al kant en klaar in de vitrine. Ze worden na bestelling in een soort tray gelegd welke 1,5 minuten in een "oven" gaan. Het resultaat valt eigenlijk best wel tegen: Het brood was naast smakeloos eigenlijk best wel taai en deed aan als oud brood. Wellicht dat dit komt omdat ze al enige tijd bereid in de vitrine liggen. Ook de sla die er in zit wordt opgewarmd en wordt zodoende prut. Het vlees was wel lekker mals en het broodje was ruim belegd. Wel wat weinig saus en nogal vlak van smaak. Jammer, echt een gemiste kans.
    Misschien moeten ze overwegen de broodjes pas te snijden als ze besteld worden, verse sla er in en de kip los opwarmen en er in scheppen?
    Wellicht dat we nog eens kijken om er wat anders te proberen of dat dat beter bevalt. De broodjes laten we in ieder geval links liggen.

10. Internationaal Rijsbergen

Bij aankomst valt als eerste het formaat op. Wat is dit groot en massaal. Hier ga je in ieder geval niet heen voor een rustig etentje met je lief. Afgezien daarvan is dit wel een locatie waar ze het concept "vreetschuur" best wel goed hebben uitgewerkt. Ondanks de hoeveelheid mensen geen enorme wachtrijen de warme bereidingen en ook het geluidsniveau is goed te doen, waarschijnlijk door gebruik te maken van veel verschillende ruimtes.
    Personeel is vriendelijk, eten is best OK, drinken kan je zelf halen aan de bar of uit de koelkasten halen. Keuze is werkelijk reuze. Nog niet vaak zo veel keuze in een vreetschuur gezien.
    Wel een tip: Als je je biefstuk niet compleet doorbakken wil hebben moet je op tijd ingrijpen. De koks draaien er hun hand niet voor om om het vlees compleet tot schoenleer om te toveren.

11. Om 11:29 besteld bij Taj Mahal. Gekozen voor een bezorging om 18:30.
    Om 18:50 maar eens gebeld waar ze blijven. Ze konden niet garanderen voor 19:10 te leveren (we moesten rond 19:30 weer weg). Aan de telefoon konden ze ook geen reden geven waarom er te laat geleverd werd terwijl ik al 7 uur van te voren besteld heb.
    Doorgegeven dat ze de spullen mochten houden en uit arren moede maar de friteuse aangezet en diepvries friet afgebakken.

12. Voor ik met dochterlief naar MUSE ging in de Ziggo Dome hier wezen eten. We hadden niet gereserveerd, maar... als we voor 18:45 onze tafel weer zouden verlaten hadden ze wel plek voor ons. Dit gaf ons bijna 1 1/2 uur en dat was meer dan zat.
    Vriendelijk personeel welke ons naar ons plek bracht. We kregen de keus tussen (ivm concert) beperkte menu kaart of buffet. We zijn voor de menukaart gegaan en allebei voor de saté gekozen. Deze stond werkelijk waar binnen 5 minuten op tafel, ondanks de hoeveelheid mensen binnen. De saté was lekker van smaak, maar had wat warmer gemogen. De friet was, hoewel fabrieksfriet, prima. De atjar & 2 schijfjes komkommer volledig uitgedroogd. Je kon merken dat het vlees uit een chafing dish komt en waarschijnlijk dus ook voor het buffet gebruikt wordt. Aan de andere kant is dat te verwachten met een evenementen menukaart. Maar, op zich OK gegeten, vriendelijk geholpen. Bij een volgend concert zou ik zo terug gaan.

13. Chinees-Indisch Breda

Na lange tijd weer eens hier besteld en het viel zeker niet tegen vanavond!

Varkenshaas met zwarte bonen -> Was OK. niet bijzonder, vlees wat droog.
    Canton Kou Lou Kai (gefrituurde kip in zoetzure saus) -> Erg lekker, zonder TE zoet te zijn.
    Cha Sieuw met uien, knoflook en chilisaus -> Erg verrassend en lekker!
    Tsui Yum Kai (Kip met zout & peper) -> HEEL erg lekker, aanrader. Wel een tikkie pittig op een prettige manier.
    De bami & mihoen waren precies wat je mag verwachten. Alles netjes op tijd geleverd en goed warm.

Eén vorige recensie
  14. Dochterlief heeft hier gisterenavond eten besteld. Alles was vet, zelfs de buitenkant van de verpakkingen en nog vetter aan de binnenkant. Het broodje frikandel was helemaal een blamage. Wegblijven hier!

15. Gisteren toen we naar de Makro gingen nog maar eens een nieuwe puntzak gehaald. Uitstekende frieten, prima sauzen...

16. Internationaal Utrecht

Wij zijn door vrienden meegenomen naar dit restaurant waar in de bediening een aantal (geestelijk) gehandicapten werken. Van binnen zag het er mooi en gezellig uit, maar vanwege het heerlijke weer hebben we in de tuin plaatsgenomen.
    Het is eten is lekker wat robuust uitgevoerd. Geen fine dining, maar wel degelijk eerlijke gerechten en allemaal prima uitgevoerd en lekker op smaak. De prijzen vallen enorm mee en de bediening is prima. Af en toe moet net iets meer geduld hebben, maar dat hoort er bij in dit geval en is ook helemaal niet erg. Voor niet al te veel geld een hele leuke avond gehad!!

17. Weer de lekkerste durums van Oosterhout en omgeving gehaald. Blijft een mooie en plezierige zaak. Op zich is het maar goed dat ze niet bezorgen, anders vrees ik dat dit de drempel nog lager maakt en we het nog vaker gaan bestellen!

De nieuwste recensie
  18. Recent hier weer met zijn 4-en wezen eten en wederom goed geslaagd. Vriendelijk personeel, lekker verse producten en alles prima bereid (of zelf op de BBQ in de tafel te bereiden). Enige tip is wellicht om de menukaarten eens wat vaker te vernieuwen of eens wat nieuws aan de kaart toe te voegen. Alles was identiek aan vorig jaar.

Eén vorige recensie
  19. Zuyd stond al een tijdje op ons verlanglijstje dus het werd eens tijd. We werden zeer hartelijk ontvangen en naar onze tafel gebracht. Om te beginnen van mijn vrouw en rosé prosecco en ik een champagne welke beide zeer lekker waren waarna we een amuse kregen van een meringue van ui en gerookte kaas crème. De eerste smaakexplosie was een feit en de toon was redelijk gezet.
    Als voorgerecht had mij vrouw de tonijn met shiitake en ik zwezerik met ananas en rendang. Beide zalig…
    De hoofdgerechten (Holsteiner bavette | little gem | crostini met steak tartare en voor mij gelakte shortrib met maïs en een Taco van pulled pork). Wederom genieten.
    Als dessert zijn we aan eens kaasplank gegaan waar ook nog eens diverse bereidingen/structuren van kaas en een kaaskroket op lagen. Een van de leukste en lekkerste kaasplanken ooit… En een goede Nespresso na.
    Binnenkort maar eens terug om ipv a la carte misschien ook maar eens het verrassingsmenu te proberen. In ieder geval een meer dan geslaagde avond achter de rug!

20. Vandaag blij verrast bij ons in het dorp. In het oude pand van Portofino zit sinds een jaartje BY Brigitte, een soort van eetcafé. Vandaag besloten om er samen met mijn vrouw te gaan lunchen en dat is zeer positief uitgevallen.
    We werden vriendelijk geholpen, de lunch speciaal werd uitgelegd tezamen met de andere opties die niet op de kaart stonden.
    We gingen voor de slibtong en de Franse Mini kip en werden niet teleurgesteld. Kip en vis heerlijk klaar gemaakt. De frietjes waren ook prima en de salade oogde simpel maar was vers en met een lekkere dressing. En alles in ruime hoeveelheden.
    Terwijl we zaten te wachten zaten o.a. steak tartare voorbij komen (gigantisch groot en de mensen kregen eerst een kleine portie om te kijken of ze hem pittiger wilden), mooie ijscoupes en indrukwekkende broodjes.
    Ik denk dat we een nieuw plekje hebben gevonden in wat vaker te gaan eten, zo maar in ons dorpje!

21. Fenix Food Factory is eigenlijk een soort van Foodhall met verschillende kraampjes. Zelf heb ik versie frietjes met "Rotterzwamse" bitterballen gehaald bij de Westlandse Tuin. Erg lekker, maar een wat kleine hoeveelheid voor wat je af moet rekenen. De bitterballen waren echt super, de dikke frieten zozo. Misschien iets beter voorbakken of wellicht iets dunner snijden?
    Vrouwlief heeft een boterham met komijnekaas gehaald bij Jordy's Bakery. Deze was erg lekker en vulde flink!
    De boel oogt net iets te rommelig eerlijk gezegd. Buiten aan de kade ziet het er wat beter uit en is het goed toeven in de zon. Ze moeten hier binnenkort weg en zullen dus verhuizen naar een nieuwe locatie.

22. Chinees-Indisch Breda

Hoewel we al weer zo'n 13 jaar geleden vertrokken zijn uit de Haagsche Beemden, gaan we eigenlijk elk jaar wel weer een keertje terug naar deze Chinees. Deze keer met de uitwisselstudente welke we tijdelijk in huis hadden. De volgende gerechten besteld:

* Speciaal HONG KONG Koe Loe Yu… Blijft toch een stuk lekkerder dan normale Koe Loe Yuk.
    * Chiu Yim Kai (droog gebakken kip met knoflook, zout & peper), blijft een van onze favoriete gerechten hier!
    * Tipang Babi Pangang met speciale saus. Deze was eigenlijk nogal flauw deze keer. Jammer… De kok had iets scheutiger mogen zijn met de kruiden.
    * Geroosterd speenvarkenvlees. Ook deze was wat minder gekruid dan in het verleden.

Kortom: De volgende keer toch maar eens vragen of de kok wat meer smaak aan de gerechten kan toevoegen.

2 vorige recensies
  23. Uitstekende versie frietjes, welke nog ter plekke worden gesneden. Prima sausen erbij, flinke hoeveelheden en vriendelijke dames die er aan het werk zijn. Een keur aan bijzondere friet-dressings zoals een veggie friet (met paddenstoelen) of friet met pulled pork, maar ook gewoon de friet met pinda saus is erg lekker.
    Enig nadeeltje is wellicht het beperkte snackassortiment, maar verder een leuke aanwinst!

De nieuwste recensie
  24. Precies wat je van een degelijke Döner zaak mag verwachten. Misschien hooguit iets meer frietjes bij de schotel, maar alles smaakt prima.

25. Nadat wij vorig jaar hier al eens geweest jaren en dit uitstekend bevallen was besloten er een jaarlijkse traditie van te maken. We hebben weer hetzelfde concept genomen: Een overnachting met een diner (6 gangen), ontbijt & lunch. Hiervoor betaal je zo'n 400 euro, excl. Dranken.
    Het weer was beduidend minder dan de vorige keer, wat de temperaturen wel iets aangenamer maakten dan de vorige keer (Ze hebben geen airco).
    Zowel het personeel als het eten was weer top. Een aantal van de culinaire hoogtepunten:

* Gerookte / Gelakt Makreel met diverse bereidingen van bloemkool.
    * Gerijpte duif met honing van Wéris Prei / kersen / aardappelen met koffie en balsamico (Echt geweldig. Een van de beste gerechten welke wij ooit op hebben)
    * Het dessert van de eerste avond genaamd "Wandeling aan zee":
    chocolade / hooi / dennen / karamel / gejodeerde boter.
    Ook de kaaswagen mag ik niet vergeten, zeker vanwege de kaasverslaving van mijn vrouw. De ene helft van de kazen is lokaal, de rest internationaal. En je mag dus lekker zelf kiezen.

Bij de lunch de volgende dag zat bij de amuse een taartje van perzik met paprika. Zo'n combinatie waarvan je denk: Dat kan niet smaken! Maar dus wel. Heerlijk! En een flinke hap ook nog. De meloen met Gin Tonic was ook erg lekker. Het hoofdgerecht (hert) was voorzien van een saus waarbij je echt de neiging moet onderdrukken om het bord af te likken. Idem dito bij het dessert met ijs van Amandel melk…

Kortom… Volgend jaar maar weer eens die kant op rijden!

26. Internationaal Breda

De foodhall zit in de oude locatie van het casino bioscoop in Breda. De locatie is mooi verbouwd. Modern, maar nog wel met oude elementen.
    Op de beneden verdieping zitten een 18-tal zaken met verschillende soorten eten/hapjes. Er is een centraal zit-gedeelte waar ze voor de dranken bediening doen.
    Wij hebben wat verschillende gerechten geprobeerd bij:

Good Munchies (Poffertjes & Bitterballen)
    Viet Mi (Vietnamese Streetfood)
    Fooks Kitchen (Ramen & Dim Sum)

We hebben heerlijk gegeten en werden geholpen door vriendelijke mensen. De Zeeuwse spel bitterbalen waren heerlijk en de Dim Sums van Fooks Kitchen waren geweldig. Viet Mi was best OK, maar had iets meer afwisseling in mogen zitten.
    Afhankelijk van waar je besteld krijg je een apparaatje mee welke je waarschuwt als je eten klaar is, of ze komen het brengen. Er is alleen te veel keus om alles in een keer te proberen dus ik vrees dat we nog een paar keer terug moeten!

27. Internationaal Breda

Vandaag gereserveerd, maar na het ontvangen van de bevestiging met de daarbij behorende "algemene voorwaarden" direct weer geannuleerd.
    50% aan kosten factureren als je minder dan 24 uur van te voren annuleert, maar ondertussen wel het recht voorbehouden om de tafel te vergeven als je te laat bent strookt niet echt met elkaar.
    Verder mogen er geen grote tassen mee naar binnen, zonder dit te definiëren. Handig voor mensen die altijd een rugzak bij zich hebben wegens een medische noodzaak.
    Sowieso stralen de algemene voorwaarden totaal geen welkom gevoel uit. Dan liever niet...

28. Afgelopen week hier met collega's gegeten. Mooi pand ten midden van de natuur. We worden vriendelijk ontvangen met wat bar hapjes, waarvan de (qua vorm een soort hamka's) deeghapjes, met zeewier en vermoedelijk ingesmeerd met wasabi: Heerlijk!
    Na de verschillende amuses, welke afgezien van de wat smakeloze bloody mary erg lekker waren aan het voorgerecht begonnen: steak tartare met zoetzure groentjes, piccalilly & gerookte dooier: Erg lekker. Met name de zoetzure groentjes gaven een extra dimensie aan het gerecht.
    Het hoofdgerecht was rendang van sukade steak met aardappel & atjar. Een verrukkelijke rendang smaak, wat je eigenlijk niet zo 1,2,3 verwacht bij zo'n restaurant... echt lekker! En natuurlijk super mals vlees (72 uur gestoofd...)
    Het dessert was een aardbei, vlierbloesem & rabarbercoulis in een witte chocolade bol: Ook erg geslaagd. De bediening was heel vriendelijk en legde alles goed uit. Paste zich ook goed aan aan de sfeer. Kortom: Zeker eens terug gaan!

29. Internationaal Breda

Na de sluiting van Meinesz (helaas) is Uijttewaal in dit pand gekomen, inderdaad.. familie van de augurken en piccalilly. Dit kwam dan ook terug in een van de amuses: een deconstructie van piccalilly.
    We zijn gegaan voor een 10-gangen proeverij waar we met zijn 3-en heerlijk van genoten hebben van gerechten welke allemaal zeer hoog op smaak waren. Bij het kaasplankje kregen we de keuze om 1 drankje te nemen of bij elk kaasje een passend drankje: Echt een aanrader! Dochterlief was helemaal kwijt van de gezouten popcorn ijs met een krokantje van bacon. Toen we de bediening vroegen of ze er nog eentje kon krijgen was dit zo geregeld en dit ijsje was niet eens terug te vinden op de rekening.
    Verder was de zwarte brigade zeer vriendelijk & correct Kortom: Hier gaan we zeker nog eens terug komen!

30. Steakhouse Breda

Via de thuisbezorgd app besteld met het verzoek zo snel mogelijk te leveren. Er werd een indicatieve levertijd van 40 minuten afgegeven, snel gevolgd door een berichtje dat het iets korter zou zijn. Na 25 minuten stond de vriendelijke bezorger voor de deur. De spare ribs komen echt van de grill en dat proef je. We hadden zowel pittige, zoete als met honing besteld en ze waren allemaal even lekker en mals.
    De döner was ook weer prima. De hoeveelheden friet en döner waren trouwens flink, dus... geen probleem voor grote eters. De frietjes hadden wellicht wel iets verder afgebakken mogen worden.

Eén vorige recensie
  31. Deze zaak is recent geopend hier in Bavel. Lekkere verse friet, waar ze ook niet zuinig mee zijn bij de familie zakken. Prima snacks, vriendelijk personeel. Volgens mijn vrouw erg lekkere zelfgemaakte stoofvlees.
    Ze zijn redelijk prijzig en dan is het wel jammer als je ziet hoe weinig satésaus je bij een berenklauw krijgt, zeker in verhouding tot wat je betaald. Maar, de kwaliteit is prima :)

32. Nederlands Wouw

Eigenlijk was het met 3 1/2 jaar al weer te lang geleden dat we hier geweest zijn. Supervriendelijke ontvangen op deze sfeervolle locatie en weer fantastisch gegeten. Met name de eendenlever & reerug gerechten zullen ons nog lang heugen. Verder zullen we eens op zoek gaan naar waar die Lopikse rauwmelkse roomkaas vandaan komt. En, nog belangrijker: Niet weer 3 1/2 jaar wachten om weer naar Wouw te rijden!

Eén vorige recensie
  33. Vandaag met vrouwlief een "New Meatlovers burger" en een "Porky Porchetta burger" gehaald. Niet goedkoop, maar wel de lekkerste burgers die we ooit ergens geserveerd hebben gekregen. Vriendelijke bediening!

34. Dit restaurant stond eigenlijk al een flinke tijd op ons "verlanglijstje", maar de foto's van de inrichting hebben me eigenlijk al een paar keer tegen gehouden om een reservering te maken. De uitstekende recensies hebben ons toch overgehaald om ons daar maar eens overheen te zetten en eens richting Breda Centrum te gaan.
    Het gevoel welke ik van de foto's van de inrichting kreeg, werden wel bevestigd ter plekke. Ondanks het feit dat het tegen een klooster oid is aangebouwd mist het sfeer. Je zit echt in een serre en het doet allemaal wat kil aan.
    De ontvangst was verder prima en we werden naar onze tafel geleidt. Als aperitief werd een lekkere cava aangeboden waar we gebruik van hebben gemaakt.
    Waar we normaal eigenlijk voor een menu van de chef gaan, besloten we deze keer een a la carte te gaan eten, omdat dit dan meestal ook iets grotere porties per gerecht betekent.
    De eerste amuses kwamen op tafel. Het krokantje was ok, maar je verwacht bij een amuse een klein smaakbommetje. Dit bleef een beetje afwezig. De 2e amuse maakte dit helemaal goed gelukkig.
    Als voorgerecht ging ik voor de steak tartaar met mierikswortel en bloemkool. Heerlijk gerecht, hoog op smaak, zalige texturen. Alleen vrij klein, wat nogal werd geaccentueerd door het formaat van het bord. Mijn vrouw ging voor de Coquille met paling & yoghurt. Heerlijke smaken en prima bereiding.
    Nu waren de tussengerechten aan de beurt: Mijn vrouw ging aan de roodbaars met paling. Wederom heerlijk op smaak. Dit gold ook voor mijn gelakte buikspek met ganzenlever. Maar, deze gerechten waren zo mogelijk nog kleiner en op nog grotere borden geserveerd.
    Op naar de hoofdgerechten: Mijn vrouw nam eend met wortel en kardamon. Ikzelf ossenhaas met ossenstaart. Zelden zulk mals vlees op. Ook geweldig op smaak. De crudite voegde helaas weinig toe. Verder weinig elementen op het bord, maar dat hoeft in principe ook niet. We hadden als supplement "dikke frieten met Belgische mayonaise" besteld. Deze viel compleet uit te toon. Als eerste zou je bij een restaurant als deze verse eigen gemaakte friet verwachten. Daarnaast was het een enorme portie welke totaal niet in verhouding stond tot de rest. Wellicht is het een idee om voortaan gewoon echt zelf verse frieten te maken maar dan in een kleinere portie?
    Als dessert namen we een kaasplank. Erg leuk gepresenteerd met gekaramelliseerde pecannoten en een ananas chutney. 2 Of 3 leuke uitschieters bij de kazen. Niet heel spannend. Hierna nog aan de koffie met friandises gegaan: Deze waren weer dik in orde.

Tja… Eigenlijk voldeed het eten qua smaak zeker wel aan de verwachting en was de bediening prima in orde. Maar als je met zijn 2-en voor ruim 200 euro 4 gangen a la carte gaat eten, vind ik dat je mag verwachten redelijk voldaan naar huis te moeten kunnen gaan. Als we niet zo'n belachelijk grote portie frites hadden gekregen, zou dit niet het geval geweest zijn en dat vind ik eigenlijk niet kunnen. Ook was het jammer dat we naast de wijnkoelers gezet waren die om de haverklap aan/uit gingen en daarbij de nodige lawaai maakten.
    Kortom: Zouden we nog een keertje terug gaan? Ik weet het niet…

35. Internationaal Rotterdam

Het restaurant zit in een oude fabrieksloods en is volledig ingericht met ouderwetse items wat het een bijzondere sfeer geeft.
    De bediening is wel OK, maar komt niet heel hartelijk over. We hadden kip-saté besteld. Deze was erg mals en op smaak gebracht met 5 spices. Erg lekker. De broodjes Rib-eye & Tonijn zagen er ook goed uit en smaakten prima.
    Alles is wel redelijk aan de prijs voor wat je er voor krijgt.

36. We werden vriendelijk ontvangen, ondanks het feit dat we iets vroeger waren dan onze reservering. Dit was geen enkel probleem en we mochten zelf een tafel uitzoeken in het in chocolade tinten uitgevoerde restaurant.
    De bediening ging er abusievelijk van uit dat wij voor de AH actie kwamen, maar dat was gelukkig snel rechtgezet. We begonnen met een lekker aperitief welke bestond uit een chocolade likeur met cava.
    We kregen een soort pre-amuse: krokantjes van filodeeg en oude kaas, tezamen met wat lekkere olijven. Vrij snel daarna volgden de echte amuses:
    - Moelen geïnfuseerd met gazpacho & crumble van zwarte olijf (lekker!)
    - Macarons met paté van kippenlever (heerlijk!)
    - Gerookte alm met ras el hanout (erg lekker!)

De volgende gerechten passeerden de revue:

- Runderhaas | gepekeld | soja | truffel | oude kaas | radijs -> Feitelijk een carpaccio en een hele lekkere. Een van de beste welke we ooit op hebben.
    - Rog | bloemkool | antiboise | zwarte knoflook | dashi-botersaus -> Lekker
    - Eend | knoflook | tandoori | knolselder | tatsoi | linzen -> Lekker, afgezien van de linzen. Deze rage is voorbij en dat is maar goed ook.
    - Kalf | oosterse sukade | cantharel | gegrilde bospeen | houtskool aardappel -> Erg lekker, met name de saus & cantharellen zijn zalig. Het kalf had een klein taai stukje, maar allas...
    -Schol | pittige mosselen | venkel | lamsoren | polenta | courgette | vadouvan -> Echt een geweldig gerecht, met name de pittige mosselen!
    - Bosbes | chiboust | jamaicaans piment | hangop | pavlova | miso -> zalig!
    - kaas | vijgen notenbrood | uien compôte | rode port stroop -> Zeker de oude Rotterdamse & de blauw-ader cheddar vielen in de smaak!

Prijs viel best mee. Inclusief water & wijnen bij het hoofdmenu waren we 126 Euro kwijt. Vriendelijke bediening, mooie omgeving.
    Waren er ook minpunten? Ja... De akoestiek zou beter kunnen en de lange bank waar de 2-persoonstafels aan staan wordt op d'n duur best oncomfortabel.
    Maar verder een fijne avond :)

37. Nederlands Bavel

We hadden zin in een lekkere, wat uitgebreidere lunch en besloten deze keer maar weer eens in ons eigen dorp bij Van Ouds te eten. Zeer vriendelijke bediening op een mooi terras in het zonnetje, maar ook voldoende schaduw van de bomen & parasol.
    Mijn vrouw koos voor het 2-gangen menu van de chef, ik voor een salade van eendenborst & een hoofdmenu met ossenhaaspuntjes. Alles werd in een plezierig tempo uitgeserveerd en was lekker op smaak. Van te voren ook nog een lekkere amuse gekregen, kortom: ook weer voor herhaling vatbaar!

Eén vorige recensie
  38. Afgelopen weekend hier een "Week-end gastonomique" met lunch geboekt. Dit kost 200 Euro per persoon, hiervoor krijg je een nacht in een suite, 6-gangen diner (evt. uit te breiden met een kaasplank en wijn arrangement), ontbijt & lunch.
    De pand is geweldig. De kamers luxe ingericht en het personeel doet uitermate hun best om je in goed Nederlands te helpen. Het eten is werkelijk fenomenaal. We hebben inmiddels al in een paar restaurants mogen eten met een Michelin ster, maar we zijn toch zeer positief verrast. Geweldige smaakcombinaties bij alle gerechten. Niets viel tegen, van voor naar achter alles heerlijk op smaak.
    Vanuit Nederland is het natuurlijk een stukje rijden, maar mocht je een dagje in Durbuy zijn en nog een restaurant zoeken. Of boek er gewoon een weekend. U krijgt geen spijt.
    Enige puntje om rekening mee te houden: Ze hebben geen airco, dus hartje zomer kan je kamer erg warm zijn.

39. Hamburger Breda

Ik had order #62 (besteld via de schermen in de zaak). Na ruim 10 minuten was stond alleen #62 nog op het scherm en de rest waren allemaal nummers boven de #70. Toen verdween #62 ook nog eens van het scherm zonder dat ik geroepen werd. Toen ik naar de balie liep en hier naar vroeg kreeg ik van 1 dame alleen een ongeïnteresseerde blik en een knul hield bij de lopende band 2 doosjes omhoog. Daar moest ik het maar mee doen? Na 15 minuten is eindelijk mijn bestelling klaar. Waarschijnlijk zijn er van mijn bestelde burger tussendoor naar de McDrive gegaan om die vrij te houden en moest er voor mij telkens een nieuwe gemaakt worden? Toen we binnen kwamen was het nog rustig, inmiddels al flink druk dus stuurde ik mijn dochter naar buiten om alvast een tafeltje te reserveren.
    Vervolgens vraag ik om de hele bestelling op 1 dienblad te leggen, maar krijg ik er dus toch 2. Ik zet zelf dus alles maar op 1 dienblad om tot de ontdekking te komen geen rietjes gekregen te hebben. Dus deze ook maar gevraagd. Verder bleek ook nog het volgende:
    De hoeveelheid frietjes waren wel erg karig. Waarschijnlijk om uit te sparen vanwege de hoeveelheid mensen die inmiddels was binnengekomen.
    De Sundae was al half gesmolten omdat deze waarschijnlijk dus ook al 10 minuten klaar stond. Mijn dochter moes dus eerst met haar toetje beginnen en daarna aan haar warm eten.
    De ijsklonten in de icetea waren inmiddels ook al gesmolten door het lange wachten. Het was dus zeer waterig.
    Zo veel man personeel en dan zo lang wachten en zulke rommel afleveren. Ook een kunst op zich. Nu ben ik al geen fan van McDonalds, maar mijn dochter wilde er graag heen. Maar dit is dus de laatste keer in deze vestiging.

40. Erg jammer dit.
    Om 16:00 gebeld om mijn bestelling door te geven en dat ik deze om 17:20 kom halen. Om 17:18 meld ik mij, reken ik af en zie ik mijn bestelling naar de keuken gaan. Mensen die na mij binnen komen en ter plekke bestellen zijn eerder weg dan ik. Uiteindelijk dus nog 20 minuten mezelf mogen vermaken met de leesmap. Voor niets van te voren besteld dus...
    De soep, mihoen, bami & tjap tjoi zijn OK. De 2 x Babi pangang zijn taai. Bij de ketjap versie zit nog voldoende saus om het eetbaar te houden. De normale met zoetzure saus zit zo weinig saus bij dat het eigenlijk niet meer fatsoenlijk te eten is.

2 vorige recensies
  41. Omdat het een van de weinige zaken is waar je op dinsdag Döner e.d. kan bestellen in de omgeving van Bavel hier maar eens besteld. Stipt om 18:00 stond de vriendelijke bezorger voor de deur met de bestelling.
    De Mixed grill & Döner schotel waren prima in order. De frietjes een tikkie slap, maar smaakte wel prima. Alles was nog goed warm. Veel sauzen & broodjes er bij. Hoeveelheden ook meer dan prima. Vooral de spareribs waren trouwens geweldig.
    Kortom: We hadden niet veel keuze, maar het resultaat was gelukkig prima :)

42. Ik ben normaal gesproken, op zijn zachtst gezegd, niet echt een fan als het gaat om het All You Can Eat principe, maar… dit was toch een erg goede ervaring.
    We zijn hier met Belgische vrienden (zij is eigenlijk Koreaanse) wezen eten en eigenlijk was alles meer dan prima. Je krijgt een menukaart en eigenlijk werkt het net zoals in een all you can eat sushi restaurant. Op deze kaart staan voor, hoofd & na gerechten en per ronde geef je er persoon 3 gerechtjes op. Extraatje hier is de BBQ die in elke tafel ingebouwd zit, waardoor je ook gerechten kan kiezen die je zelf nog kan bereiden (als je dit niet wenst: Ze hebben ook meer dan voldoende zaken die je warm uit de keuken kan bestellen). Het eten kwam in een plezierig tempo. De porties waren redelijk ruim (tip: deel de gerechtjes met je buurman/vrouw: Dan kan je meer c.q. verschillende gerechtjes proberen).
    Het eten was allemaal erg lekker (op de wat pezige ribbetjes na). Voor de echte Hollanders: Je kan er zelfs friet en frikandel bestellen ;-)
    drinken zat niet bij de prijs in, maar met 2,30 per glas zeker niet overdreven duur. Het personeel was erg vriendelijk en legde alles duidelijk uit. Kortom: Zeker voor herhaling vatbaar!

43. Arnaud de Klerk

44. Naar aanleiding van de zeer positieve recensie in BN De Stem hier maar eens wat diverse gerechten besteld om af te halen. De zaak is zelf simpel ingericht. Je gaat hier niet echt romantisch eten. Maar... om het daarom links te laten liggen zou een grote fout zijn. We hebben heerlijk gegeten. De diverse sateetjes (spek, gamba's) waren heerlijk van grill. De gado gado heerlijk fris en de sambal goring Buncis (pittige boontjes) goed van smaak. De makreel was ook zalig bereid. De nasi was lekker pittig. Alleen de bami was wat flauw.
    Vanwege de drukte (we moesten een half uurtje wachten) werd ons wel aangeraden de volgende keer de bestelling telefonisch door te geven. Dan staat het klaar op het afgesproken tijdstip. En dat zullen we de volgende keer zeker doen!

45. Op aanraden van mijn 13-jarige dochter hier naar toe geweest. Het zit in het pand samen met Bakker Vromans. De inrichting is dan ook volledig in bakkers-stijl en doet heel warm aan. Dat geldt trouwens ook voor het personeel: Erg vriendelijk en leuk!
    Met zijn 4-en tosti's besteld, Waaronder een BLT, een tonijn, een zalm met kruidenkaas en een Aziatische (met Pindakaas, sambal, taugé & kipfilet). Smaakte allemaal prima. Frisdrank kwam in halve liter flesjes: een verademing ten opzichte van die 20cl die je tegenwoordig vaak in de horeca ziet. Kortom: een leuke plek voor een lekkere hap tussendoor.
    Enig minpuntje: Er zouden wat meer zitjes mogen zijn.

46. Arnaud de Klerk

47. Deze locatie is recent geopend. Het is een mooie grote zaak met een beetje een industriële look. Bij binnenkomst werden we naar een tafel gebracht waar we onze selectie kunnen maken. Samen met mijn tafelgenote ieder een pizza besteld welke vrij snel dampend warm voor ons stond. De pizza's smaakte prima en waren van een flink formaat waardoor er nogal wat over was. De bediening bood uit zichzelf aan om deze evt in te pakken om mee te nemen.
    Je kan hier best OK eten voor een vriendelijke prijs. Een beetje een Italiaans cafetaria/eetcafe, maar erg groot uitgevoerd :)

48. Internationaal Eindhoven

Vane zit op de 13e verdieping van het NH hotel, hartje Eindhoven. Omdat er veel glas gebruikt is, heb je een prima uitzicht over de stad. We werden hartelijk ontvangen en naar onze plaatsen geleid.
    Eerst kregen we wat amuses voorgesteld. Niet echt enorme smaakexplosies, maar ook zeker niet verkeerd. De smaakexplosie was wel op het volgende bord te vinden. Als voorgerecht kregen we gepekelde groenten. Deze hadden een heerlijke byte en de frisse smaken knalde er van af.
    Het hoofdgerecht bestond uit diverse paddenstoelen en als ik het mij goed herinner rib-eye. Ook een zeer smakelijk gerecht. Ook het dessert met banaan & dulce de leche was zeer aangenaam.
    Bij de koffie ging het helaas mis. De geserveerde melk (ook gebruikt in de cappuccino) was zuur. Dit werd op zich allemaal netjes opgelost en vervangen, maar kan eigenlijk natuurlijk niet. Ter compensatie kregen wel allemaal nog wat lekkere friandises.
    Wel nog een ander klein puntje: De portiers hadden wellicht wel iets groter gemogen... Maar dat doet aan de smaken niets af, want dat hebben ze hier wel prima begrepen. Verder een zeer vriendelijke & correcte bediening!

49. Hartelijk ontvangen in dit sfeervolle Turkse restaurant. Na de mozaïek van Mezes (voorgerechten) vijf verschillende gerechten laten aanrukken voor ons 4-en en iedereen een eigen bord zodat we alle gerechten konden delen. Alle gerechten smaakten heerlijk. Lekker gekruid, zonder zout te zijn. Ook een flinke keus uit vegetarische gerechten.
    Verder een zeer vriendelijke bediening en de mooie verhalen van Osman :). Niet voor niets het beste Turkse restaurant van Breda en omstreken :)

50. Chinees-Indisch Alphen nb

Het restaurant ligt een beetje verscholen en ziet er uit als een boerderij. Van binnen is het een tikkie oubollig, maar eigenlijk past het wel bij de setting. We werden vriendelijk ontvangen en naar onze tafels geleid. Met 4 man is er de rijsstafel "Bunga Melati Speciaal" besteld, terwijl er een persoon aan de kikkerbillen & pangasiusfilet ging. Van deze laatste kreeg ze helemaal de keus over hoe deze werden bereid en met wat voor saus & kruiden.
    Alles stond lekker vlotjes op tafel. Het eten zag er prima uit, smaakte goed en was overvloedig: Geen mogelijkheid dat het allemaal op kon. Alles was erg lekker op smaak. Van sommige rijsttafel gerechten kon je merken dat deze opgewarmd waren waardoor het rundvlees bij enkele gerechten een tikje droog was. De a la carte gerechten waren overigens helemaal perfect.