Activiteiten van Arnaud de Klerk

1. Arnaud de Klerk's profielfoto
    Arnaud de Klerk heeft een recensie geschreven voor Restaurant Zuyd

Zuyd stond al een tijdje op ons verlanglijstje dus het werd eens tijd. We werden zeer hartelijk ontvangen en naar onze tafel gebracht. Om te beginnen van mijn vrouw en rosé prosecco en ik een champagne welke beide zeer lekker waren waarna we een amuse kregen van een meringue van ui en gerookte kaas crème. De eerste smaakexplosie was een feit en de toon was redelijk gezet.
    Als voorgerecht had mij vrouw de tonijn met shiitake en ik zwezerik met ananas en rendang. Beide zalig…
    De hoofdgerechten (Holsteiner bavette | little gem | crostini met steak tartare en voor mij gelakte shortrib met maïs en een Taco van pulled pork). Wederom genieten.
    Als dessert zijn we aan eens kaasplank gegaan waar ook nog eens diverse bereidingen/structuren van kaas en een kaaskroket op lagen. Een van de leukste en lekkerste kaasplanken ooit… En een goede Nespresso na.
    Binnenkort maar eens terug om ipv a la carte misschien ook maar eens het verrassingsmenu te proberen. In ieder geval een meer dan geslaagde avond achter de rug!

2. Arnaud de Klerk's profielfoto
    Arnaud de Klerk heeft gereageerd op het topic: Hoe verwijder ik een recensie?

Deze recensie voldoet volgens mij niet aan jullie spelregels:

3. Arnaud de Klerk's profielfoto
    Arnaud de Klerk heeft een recensie geschreven voor Eten & Drinken BY Brigitte

Vandaag blij verrast bij ons in het dorp. In het oude pand van Portofino zit sinds een jaartje BY Brigitte, een soort van eetcafé. Vandaag besloten om er samen met mijn vrouw te gaan lunchen en dat is zeer positief uitgevallen.
    We werden vriendelijk geholpen, de lunch speciaal werd uitgelegd tezamen met de andere opties die niet op de kaart stonden.
    We gingen voor de slibtong en de Franse Mini kip en werden niet teleurgesteld. Kip en vis heerlijk klaar gemaakt. De frietjes waren ook prima en de salade oogde simpel maar was vers en met een lekkere dressing. En alles in ruime hoeveelheden.
    Terwijl we zaten te wachten zaten o.a. steak tartare voorbij komen (gigantisch groot en de mensen kregen eerst een kleine portie om te kijken of ze hem pittiger wilden), mooie ijscoupes en indrukwekkende broodjes.
    Ik denk dat we een nieuw plekje hebben gevonden in wat vaker te gaan eten, zo maar in ons dorpje!

4. Arnaud de Klerk's profielfoto
    Arnaud de Klerk heeft een bericht geschreven voor adriaan
  5. Arnaud de Klerk's profielfoto
    Arnaud de Klerk heeft een recensie geschreven voor Fenix Food Factory

Fenix Food Factory is eigenlijk een soort van Foodhall met verschillende kraampjes. Zelf heb ik versie frietjes met "Rotterzwamse" bitterballen gehaald bij de Westlandse Tuin. Erg lekker, maar een wat kleine hoeveelheid voor wat je af moet rekenen. De bitterballen waren echt super, de dikke frieten zozo. Misschien iets beter voorbakken of wellicht iets dunner snijden?
    Vrouwlief heeft een boterham met komijnekaas gehaald bij Jordy's Bakery. Deze was erg lekker en vulde flink!
    De boel oogt net iets te rommelig eerlijk gezegd. Buiten aan de kade ziet het er wat beter uit en is het goed toeven in de zon. Ze moeten hier binnenkort weg en zullen dus verhuizen naar een nieuwe locatie.

6. Niet nieuw (verre van zelfs), maar gewoon een aanvulling:
    https://www.eet.nu/breda/china-garden heeft ook een website: http://chinagardenbreda.nl/

7. Arnaud de Klerk's profielfoto
    Arnaud de Klerk heeft een recensie geschreven voor China Garden
    Chinees-Indisch Breda

Hoewel we al weer zo'n 13 jaar geleden vertrokken zijn uit de Haagsche Beemden, gaan we eigenlijk elk jaar wel weer een keertje terug naar deze Chinees. Deze keer met de uitwisselstudente welke we tijdelijk in huis hadden. De volgende gerechten besteld:

* Speciaal HONG KONG Koe Loe Yu… Blijft toch een stuk lekkerder dan normale Koe Loe Yuk.
    * Chiu Yim Kai (droog gebakken kip met knoflook, zout & peper), blijft een van onze favoriete gerechten hier!
    * Tipang Babi Pangang met speciale saus. Deze was eigenlijk nogal flauw deze keer. Jammer… De kok had iets scheutiger mogen zijn met de kruiden.
    * Geroosterd speenvarkenvlees. Ook deze was wat minder gekruid dan in het verleden.

Kortom: De volgende keer toch maar eens vragen of de kok wat meer smaak aan de gerechten kan toevoegen.

2 vorige recensies
  8. Arnaud de Klerk's profielfoto
    Arnaud de Klerk heeft een recensie geschreven voor BRAM'S Gourmet Frites

Uitstekende versie frietjes, welke nog ter plekke worden gesneden. Prima sausen erbij, flinke hoeveelheden en vriendelijke dames die er aan het werk zijn. Een keur aan bijzondere friet-dressings zoals een veggie friet (met paddenstoelen) of friet met pulled pork, maar ook gewoon de friet met pinda saus is erg lekker.
    Enig nadeeltje is wellicht het beperkte snackassortiment, maar verder een leuke aanwinst!

De nieuwste recensie
  9. https://www.eet.nu/teteringen/de-chinese-muur
    Doet alleen nog aan bezorging & afhalen. Het restaurant gedeelte is volledig gesloten.

10. Arnaud de Klerk's profielfoto
    Arnaud de Klerk heeft een recensie geschreven voor Happy Doner

Precies wat je van een degelijke Döner zaak mag verwachten. Misschien hooguit iets meer frietjes bij de schotel, maar alles smaakt prima.

11. https://www.eet.nu/bavel/cafetaria-t-centrum is al een paar jaar dicht.
    Recentelijk bij de buren wel een nieuw cafetaria geopend: https://www.eet.nu/bavel/t-zijwieltje

https://www.eet.nu/bavel/lodewijck zit tegenwoordig in Oosterhout:
    Telefoon: 0031 6 514 30 698
    Email: info@lodewijck.com
    Adres: Van Borsselestraat 13
    Postcode: 4902 BT
    Woonplaats: Oosterhout (N-B)

12. Arnaud de Klerk's profielfoto
    Arnaud de Klerk heeft een recensie geschreven voor Le Cor de Chasse

Nadat wij vorig jaar hier al eens geweest jaren en dit uitstekend bevallen was besloten er een jaarlijkse traditie van te maken. We hebben weer hetzelfde concept genomen: Een overnachting met een diner (6 gangen), ontbijt & lunch. Hiervoor betaal je zo'n 400 euro, excl. Dranken.
    Het weer was beduidend minder dan de vorige keer, wat de temperaturen wel iets aangenamer maakten dan de vorige keer (Ze hebben geen airco).
    Zowel het personeel als het eten was weer top. Een aantal van de culinaire hoogtepunten:

* Gerookte / Gelakt Makreel met diverse bereidingen van bloemkool.
    * Gerijpte duif met honing van Wéris Prei / kersen / aardappelen met koffie en balsamico (Echt geweldig. Een van de beste gerechten welke wij ooit op hebben)
    * Het dessert van de eerste avond genaamd "Wandeling aan zee":
    chocolade / hooi / dennen / karamel / gejodeerde boter.
    Ook de kaaswagen mag ik niet vergeten, zeker vanwege de kaasverslaving van mijn vrouw. De ene helft van de kazen is lokaal, de rest internationaal. En je mag dus lekker zelf kiezen.

Bij de lunch de volgende dag zat bij de amuse een taartje van perzik met paprika. Zo'n combinatie waarvan je denk: Dat kan niet smaken! Maar dus wel. Heerlijk! En een flinke hap ook nog. De meloen met Gin Tonic was ook erg lekker. Het hoofdgerecht (hert) was voorzien van een saus waarbij je echt de neiging moet onderdrukken om het bord af te likken. Idem dito bij het dessert met ijs van Amandel melk…

Kortom… Volgend jaar maar weer eens die kant op rijden!

13. Arnaud de Klerk's profielfoto
    Arnaud de Klerk heeft een recensie geschreven voor Foodhall
    Internationaal Breda

De foodhall zit in de oude locatie van het casino bioscoop in Breda. De locatie is mooi verbouwd. Modern, maar nog wel met oude elementen.
    Op de beneden verdieping zitten een 18-tal zaken met verschillende soorten eten/hapjes. Er is een centraal zit-gedeelte waar ze voor de dranken bediening doen.
    Wij hebben wat verschillende gerechten geprobeerd bij:

Good Munchies (Poffertjes & Bitterballen)
    Viet Mi (Vietnamese Streetfood)
    Fooks Kitchen (Ramen & Dim Sum)

We hebben heerlijk gegeten en werden geholpen door vriendelijke mensen. De Zeeuwse spel bitterbalen waren heerlijk en de Dim Sums van Fooks Kitchen waren geweldig. Viet Mi was best OK, maar had iets meer afwisseling in mogen zitten.
    Afhankelijk van waar je besteld krijg je een apparaatje mee welke je waarschuwt als je eten klaar is, of ze komen het brengen. Er is alleen te veel keus om alles in een keer te proberen dus ik vrees dat we nog een paar keer terug moeten!

14. In Breda is enige tijd geleden een Foodhall met zo'n 16 zaken geopend. Gisteren ben ik er wezen eten en wilde eigenlijk recensies gaan plaatsen, maat dat was wat lastig, want ze staan er nog niet in. Degene die ik in ieder geval toegevoegd zou willen zien:

• Good Munchies (Poffertjes & Bitterballen)
    • Viet Mi (Vietnamese Streetfood)
    • Fooks Kitchen (Ramen & Dim Sum)

Maar wellicht deze ook gelijk allemaal:

• The Butchers Burger
    • Soepkip

Adres: Reigerstraat 24, 4811 XB Breda
    Website: https://foodhallbreda.nl/

15. adriaan

Het was al weer meer dan vijf jaar geleden dat we er geweest waren, ze zijn inmiddels al weer twee jaar opgenomen in de top 100 van de Lekker. We waren benieuwd naar de ontwikkelingen dus gereserveerd voor een lunch tijdens de Rieslingweken.
    We werden begeleid naar een tafeltje in de serre met uitzicht op de mooie tuin. Als aperitief wild ik graag een Riesling, daar er deze middag slechts een Riesling geschonken werd werd het tevens de eerste begeleider. Een Riesling 2017 Feinherb van Claes uit de Moezel die goed beviel. Ernaast een hapjes trio. Kroepoek gekruid met furikake. Canelé van polenta met zoetzure mais en popcorn gekruid met ras-el-hanout, erg lekker. En de compacte uitvoering van de “caesar salade”.

De eerste amuse was een koekje van tomaat, waarop een gelei van gerookte tomaat en gelei van bleekselderij, afgewerkt met een gedroogd tomaatje en takje dille. Veel bereidingen voor een klein hapje.

De tweede amuse waren bereidingen van champignon. Als basis een crème van champignon met Madeira waarnaast een crème van champignon aangemaakt met aceto balsamico met erop een blokje zoetzure komkommer. Het geheel was afgedekt met stukjes geschaafde rauwe champignon en afgewerkt met poeder van gerookte olijfolie. Dat lepelde lekker weg.

De Gillardeau oester met dille-olie en enoki waarover een schuimige saus van champagne en gerookte boter, heerlijk met tweetraps smaakbeleving.

De eerste gang werd door de chef gepresenteerd. Een klassieke steak tartaar waarop dotjes piccalilly, krokante spelt, zoetzure groentjes en een melange van verse kruiden, aan tafel afgewerkt met rasp van gepekelde en gerookte eidooier. Een flinke portie met goede smaken en frisse toetsen die goed combineren met de Riesling. Wel iets meer een eet gerecht dan een fine dining gerecht. (7,5)

Over naar rood met een teruggekoelde Spätburgunder 2017 van Sander uit de Rheinhessen, elegant en verfijnd. Uit de keuken een dikke bruingebakken heilbotfilet met verschillende structuren van bloemkool, dotjes crème van dragon, takjes zeekraal en een saus van grapefruit met tijmolie, aan tafel afgewerkt met een schuimige beurreblanc aangemaakt met kropsla. De heilbot was keurig gegaard en van binnen nog lekker sappig. De smaakmakers waren de crème van dragon en de saus van grapefruit die tevens de koppeling naar de heerlijke wijn was. (7,25)

De dessertwijn was een Huxelrebe spätlese 2017 van Erbeldinger uit de Rheinhessen, rijk aroma met tonen van rijpe appel, honing en subtiele kruidigheid, in de mond een prima zoetzuur balans. Op het bord een strakke presentatie. Een bombe van witte chocolade met gelaagde vulling. Centraal ijs van vlierbloesemsiroop, eromheen een compote van aardbei en rabarber en een laag stevige mousse van vlierbloesem. Erop merengues van vlierbloesem met poeder van dille. Ernaast een quenelle geitenyoghurtijs met dille, aan tafel afgewerkt met een verrassende saus van aardbei, dille en szechuanpeper. Smaken die indruk maakten, vooral het ijs en de saus maar ook de verfijnde merengues, de wijn bleef hiernaast net overeind. (8,75)

Bediening was goed verzorgd op correcte wijze met in de hoofdrol Sjoerd Bergmans de sommelier.

Samengevat was het een goede beleving, wel ietsje minder ¨fine dining" dan verwacht hoewel er met het dessert indruk is gemaakt. Ernaast lekkere wijnen die keurig geselecteerd waren. Dit in een goede ambiance met uitzicht over de rustgevende tuin.

16. Arnaud de Klerk's profielfoto
    Arnaud de Klerk heeft een recensie geschreven voor Vandaag
    Internationaal Breda

Vandaag gereserveerd, maar na het ontvangen van de bevestiging met de daarbij behorende "algemene voorwaarden" direct weer geannuleerd.
    50% aan kosten factureren als je minder dan 24 uur van te voren annuleert, maar ondertussen wel het recht voorbehouden om de tafel te vergeven als je te laat bent strookt niet echt met elkaar.
    Verder mogen er geen grote tassen mee naar binnen, zonder dit te definiëren. Handig voor mensen die altijd een rugzak bij zich hebben wegens een medische noodzaak.
    Sowieso stralen de algemene voorwaarden totaal geen welkom gevoel uit. Dan liever niet...

17. Arnaud de Klerk's profielfoto
    Arnaud de Klerk heeft een recensie geschreven voor Zout en Citroen

Afgelopen week hier met collega's gegeten. Mooi pand ten midden van de natuur. We worden vriendelijk ontvangen met wat bar hapjes, waarvan de (qua vorm een soort hamka's) deeghapjes, met zeewier en vermoedelijk ingesmeerd met wasabi: Heerlijk!
    Na de verschillende amuses, welke afgezien van de wat smakeloze bloody mary erg lekker waren aan het voorgerecht begonnen: steak tartare met zoetzure groentjes, piccalilly & gerookte dooier: Erg lekker. Met name de zoetzure groentjes gaven een extra dimensie aan het gerecht.
    Het hoofdgerecht was rendang van sukade steak met aardappel & atjar. Een verrukkelijke rendang smaak, wat je eigenlijk niet zo 1,2,3 verwacht bij zo'n restaurant... echt lekker! En natuurlijk super mals vlees (72 uur gestoofd...)
    Het dessert was een aardbei, vlierbloesem & rabarbercoulis in een witte chocolade bol: Ook erg geslaagd. De bediening was heel vriendelijk en legde alles goed uit. Paste zich ook goed aan aan de sfeer. Kortom: Zeker eens terug gaan!

De nieuwste recensie
  18. Arnaud de Klerk's profielfoto
    Arnaud de Klerk heeft een recensie geschreven voor Uijttewaal
    Internationaal Breda

Na de sluiting van Meinesz (helaas) is Uijttewaal in dit pand gekomen, inderdaad.. familie van de augurken en piccalilly. Dit kwam dan ook terug in een van de amuses: een deconstructie van piccalilly.
    We zijn gegaan voor een 10-gangen proeverij waar we met zijn 3-en heerlijk van genoten hebben van gerechten welke allemaal zeer hoog op smaak waren. Bij het kaasplankje kregen we de keuze om 1 drankje te nemen of bij elk kaasje een passend drankje: Echt een aanrader! Dochterlief was helemaal kwijt van de gezouten popcorn ijs met een krokantje van bacon. Toen we de bediening vroegen of ze er nog eentje kon krijgen was dit zo geregeld en dit ijsje was niet eens terug te vinden op de rekening.
    Verder was de zwarte brigade zeer vriendelijk & correct Kortom: Hier gaan we zeker nog eens terug komen!

19. Arnaud de Klerk's profielfoto
    Arnaud de Klerk heeft een recensie geschreven voor De Pauw
    Steakhouse Breda

Via de thuisbezorgd app besteld met het verzoek zo snel mogelijk te leveren. Er werd een indicatieve levertijd van 40 minuten afgegeven, snel gevolgd door een berichtje dat het iets korter zou zijn. Na 25 minuten stond de vriendelijke bezorger voor de deur. De spare ribs komen echt van de grill en dat proef je. We hadden zowel pittige, zoete als met honing besteld en ze waren allemaal even lekker en mals.
    De döner was ook weer prima. De hoeveelheden friet en döner waren trouwens flink, dus... geen probleem voor grote eters. De frietjes hadden wellicht wel iets verder afgebakken mogen worden.

20. Arnaud de Klerk's profielfoto
    Arnaud de Klerk heeft een recensie geschreven voor 't Zijwieltje

Deze zaak is recent geopend hier in Bavel. Lekkere verse friet, waar ze ook niet zuinig mee zijn bij de familie zakken. Prima snacks, vriendelijk personeel. Volgens mijn vrouw erg lekkere zelfgemaakte stoofvlees.
    Ze zijn redelijk prijzig en dan is het wel jammer als je ziet hoe weinig satésaus je bij een berenklauw krijgt, zeker in verhouding tot wat je betaald. Maar, de kwaliteit is prima :)

21. Arnaud de Klerk's profielfoto
    Arnaud de Klerk heeft gereageerd op het topic: Nieuwe eetgelegenheid ?? of Gesloten !! of Opnieuw geopend.

Ook "nieuw" in Breda:
    Thai Cooking Breda
    Verbeetenstraat 17
    4812 XH Breda
    076 532 3552

De vraag is of de eigenaar van de slechte recencies van Thai Delecious (https://www.eet.nu/breda/thai-delicious-breda) af wilde of dat er een nieuwe uitbater in zit.Zelf zal ik er niet meer bestellen/gaan eten.

Historie:

Taste of Thailand (Haagweg Breda)
    Thai-Jine (Haagweg Breda)
    Thai Delicious (Haagweg Breda -> Verbetenstraat Breda)
    Thai Cooking Breda (Verbetenstraat Breda)

22. Arnaud de Klerk's profielfoto

Open: Donderdag / Zondag 12:00 - 21:30

23. Arnaud de Klerk's profielfoto
    Arnaud de Klerk heeft een recensie geschreven voor Mijn Keuken
    Nederlands Wouw

Eigenlijk was het met 3 1/2 jaar al weer te lang geleden dat we hier geweest zijn. Supervriendelijke ontvangen op deze sfeervolle locatie en weer fantastisch gegeten. Met name de eendenlever & reerug gerechten zullen ons nog lang heugen. Verder zullen we eens op zoek gaan naar waar die Lopikse rauwmelkse roomkaas vandaan komt. En, nog belangrijker: Niet weer 3 1/2 jaar wachten om weer naar Wouw te rijden!

24. Eethuis Moksie Djarie
    Ginnekenweg 75
    4818 JB Breda
    Telefoon: 076 – 889 25 81
    Email: info@ moksiedjarie.nl

25. Arnaud de Klerk's profielfoto
    Arnaud de Klerk heeft een recensie geschreven voor Ellis Gourmet Burger

Vandaag met vrouwlief een "New Meatlovers burger" en een "Porky Porchetta burger" gehaald. Niet goedkoop, maar wel de lekkerste burgers die we ooit ergens geserveerd hebben gekregen. Vriendelijke bediening!

26. Arnaud de Klerk's profielfoto
    Arnaud de Klerk heeft gereageerd op het topic: Link met VVV niet echt in orde?

Previous Activities

More Activities