Activiteiten van Arnaud de Klerk

1. Arnaud de Klerk's profielfoto
    Arnaud de Klerk heeft een recensie geschreven voor Merila

Nog steeds de lekkerste durum Döners van Oosterhout en omgeving. Ze zijn wel iets zuiniger geworden met de hoeveelheid vlees, maar. Nog steeds meer dan prima!

2 vorige recensies
  2. Arnaud de Klerk's profielfoto
    Arnaud de Klerk heeft een recensie geschreven voor Het Hollandsch Frietpaleis

Sinds afgelopen jaar zitten hier nieuwe eigenaren in. Gelukkig al het goede in stand gehouden: Nog steeds lekkere verse afgebakken frietjes en goede snacks. Mocht je eens wat pittigs willen proberen: Neem een Belcanto… Een soort hele pittige carrero/Mexicano.
    Wel jammer dat de vis producten verdwenen zijn.

3. Arnaud de Klerk's profielfoto
    Arnaud de Klerk heeft een recensie geschreven voor Restaurant O&O

O&O stond al een tijdje op ons verlanglijstje en gisteren zijn we er met dochterlief en vrienden van ons naar toe gegaan. We werden vriendelijk ontvangen en naar onze tafel gebracht.
    Het eerste wat opvalt is dat ze nog steeds het overbekende luikje hebben waaruit vroeger de gerechten naar buiten kwamen toen ze nog een afhaalchinees waren. Inmiddels is het meer een East meets Eest Fusion restaurant geworden. En waar er bij de normale afhaalchinees tegenwoordig vaak bijna niemand binnen zit is het hier volledig bezet. En dat is op één punt dan ook een klein nadeel: de akoestiek is niet best. Wil je dat de overkant van de tafel je goed verstaat, dan zal je af en toe toch wat luider moeten spreken.
    Als aperitief gaan we aan de champagne van het huis en een rosé champagne. Erg lekker, maar een beetje royaler had wel gemogen. Hierna komen er een 3-tal amuses op tafel: Er wordt ons aangeraden te beginnen met een Chinese salade met o.a. rauwe vis welke traditioneel met het Chinees nieuwjaar wordt gegeten. Dit is een prima smaakmaker. Ook de 2 andere amuses, waaronder een tempura bloedworst zijn erg lekker en geven al een goede indicatie van wat we kunnen verwachten vanavond.
    Het eerste voorgerecht, een Japanse Hamachi, bestaat uit Tataki & Tartaar, Passievrucht, Avocado, Peruaanse Knol, Wilde rijst & Cassave, Sambai, Yuzu & Singapore Chili IJs. Heerlijke Aziatisch smaken. De Hamachi (Yellowtail Kingfish) is superzacht, maar kan toch prima de smaakexplosies van met name de chili ijs weerstaan. De toon is duidelijk gezet!
    Het 2e voorgerecht is een wilde zeebaars met Thaise Groene Curry, Artisjok, Zwarte Knoflook, Citroen & Codium in Tempura. Dit gerecht moet het net iets meer van de nuances hebben. De zoete knoflook is erg lekker en de groene curry zou je het liefste van je bord aflikken, maar dat doen we hier toch maar niet.
    Hierna gaan we aan de Scheermesjes XO met daarin Wilde Gamba, Zeekraal, Glasnoedels & de wereldbekende XO Saus. Een zalig gerecht en zeker als de erbij geserveerde stukjes rode peper er bij op eet! De presentatie is geweldig: het wordt geserveerd in de schelpen van de scheermes, maar... hierdoor wel een uitdaging om het te eten. Zeker de glasnoedels kunnen er voor zorgen dat alles verspreid over je bord eindigt. Maar het is het waard!
    Hierna kwam het tussengerecht met Langoustine, Gyoza van Ibérico, Truffel & Balsamico op tafel. Langoustine perfect bereid. De gestoomde en daarna gefrituurde Gyoza ook heerlijk. En alles combineerde heerlijk met de Balsamico.
    Bij het hoofdgerecht kozen een aantal mensen voor de Nieuw Zeelandse Runderhaas met Hokkaido Pompoen, Bospaddestoelen, Olijfblad & Kimchi, geserveerd met jasmijnrijst... Het vlees smolt op te tong. Diverse kleine smaakexplosies op het bord. Heerlijke jus waarvan ze het kannetje gelukkig op tafel lieten staan. We kregen hier als begeleidende wijn een Planeta Plumbago bij. Deze paste uitstekend bij het vlees en wat er op het bord lag. Helaas iets minder bij de jasmijnrijst. Ook hier had het glas iets royaler mogen zijn.
    De resterende tafelgenoten kregen een slabbetje om van de bediening want zij hadden gekozen voor de Singapore Style kreeft. Het kraakwerk was grotendeels in de keuken al gedaan. De kreeft was perfect bereid en lekker op smaak gebracht. Deze werden geserveerd met een luchtig zoet broodje. Ook een prima combinatie.
    Als dessert konden we kiezen voor een kaasplank, maar.... dat vonden we niet echt passen bij de rest van de avond dus gingen we voor de Baba Au Rhum, ofwel Don Papa > Filipijnse rum, vanille, sereh, kumquat en ijs van mandarijn. Een spetterend einde... Het mandarijnijs knalde echt met smaak (helaas wel wat kristalvorming in het ijs), maar... een waardige afsluiter van de avond.
    Hierna nog wat koffie met friandises genomen en uiteindelijk ruim 4 uur later zeer tevreden vertrokken. Complimenten aan de witte EN zwarte brigade. Naast het geweldige eten ook zeer leuk bediend!
    Nog een extra positief puntje om te vermelden: Voor 5 Euro per persoon kreeg je een "Water Servies'. Dit houdt in dat je water (plat of bruis) de hele avond wordt aangevuld en daar werd ook uitstekend op gelet. Hier mogen andere restaurants een voorbeeld aan nemen.

4. Niemand?
    En bij https://www.eet.nu/sint-willebrord/restaurant-o-o mag ook wel iets aangepast worden. Voor 37,50 kan je er niet meer terecht voor 3-gangen.

5. De entry van Zout en Citroen heeft een paar updates nodig denk ik:

• Geen a-la-carte
    • Geen 3 gangen meer
    • Prijzen van de gangen kloppen niet (meer)
    • in de omschrijving staat nog Bib Gourmand, ze hebben nu een ster.

Overigens heeft K van Oers/Kirsten van Oers door gebruik te maken van 2 accounts op 24/11 zowel een negatieve recensie geschreven als ook een negatief duimpje gegeven. Lijkt me een beetje dubbelop voor 1 ervaring? Daarnaast heeft Stef zo te zien ook over hetzelfde etentje geschreven. Maar dat is dan nog een ander persoon en dus nog wat voor te zeggen.

6. Arnaud de Klerk's profielfoto
    Arnaud de Klerk heeft een recensie geschreven voor Zout en Citroen

Omdat vrouwlief ons een dagje alleen achterliet, moest ik wel met dochterlief uit eten gaan. Na vorig jaar al een keer lekker hier gegeten te hebben, besloten om maar weer eens terug te gaan.
    Zout & Citroen zit in een voormalig koetshuis (zo heette ook het restaurant welke er vroeger zat) en is lekker authentiek ingericht.
    We werden aan de deur met 4 man/vrouw opgewacht en met zijn 2-en naar een zeer ruime tafel geleid. Als aperitief een lekker glaasje cava besteld en mijn dochter is aan een virgin-cocktail gegaan welke zeer verrassend was: Schuim van bloedsinaasappel, alcoholvrije gin, een soort van speculaaskruiden en nog e.e.a. waardoor je een hele winterse smaak kreeg, met toch veel frisheid. Echt heel erg lekker.
    Vervolgens kwamen er verschillende amuses op tafel waarbij met name de ceasar salad in "knikkervorm" en de champignon-mix er boven uit sprongen: echt een paar prachtige smaakbommetjes.
    Als extraatje hebben we de Gillardeau oester besteld met champagneschuim, enoki en gerookte boter. Deze gleden heerlijk weg!
    Als voorgerecht kregen we een steak tartaar voorgeschoteld met groentjes uit het zuur, gerookte eierdooier. Deze had ik de vorige keer ook, maar deze keer hebben we hem met een extra oester later komen. Wederom erg lekker! De oester bracht niet heel veel extra, maar deed ook niets af aan het gerecht.
    Het tussengerecht bestond uit langoustine met krokante garnaal, risotto met dille en jus van wortel. De langoustine & garnaal waren perfect gegaard en alles was heerlijk op smaak, maar de ster van het gerecht was toch de worteljus. Naast een prachtige kleur was deze reden om het lepeltje uit het zout potje te halen en alle laatste beetjes van het bord te schrapen. Geweldig...
    Als extraatje hebben we de signature dish laten komen: Eendenlever met tsukemen (een soort van ramen noodles), enoki, kombu en wederom een Gillardeau oester. Een heerlijk gerecht. De lever combineerde zalig met de saus van het gerecht. Echt een toppertje!
    Als hoofdgerecht zijn we voor de bavette gegaan met knolselderij, knolraap en een madeirajus. Tja, wat kunnen we hier van zeggen? Wederom een heerlijk, in dit geval klassiek, uitgevoerd gerecht. Geen spannende tierlantijnen maar gewoon degelijk. Hier kreeg ik een prima glas rode wijn bij als begeleider.
    Het dessert "mokka" deed zijn naam eer aan met tinten van koffie, witte chocolade mousse & ijs van karnemelk. In het ringetje van mokka zat een scheutje vocht met vermoedelijk citroengras. In kleine hoeveelheden vond ik het er wel bij smaken, mijn tafelgenote dacht daar duidelijk anders over overigens. Kwestie van smaak.
    Verder overigens ook niets dan lof voor het zeer plezierige personeel! Top avond gehad!

7. Arnaud de Klerk's profielfoto
    Arnaud de Klerk heeft een recensie geschreven voor Olympia

Na een seminar besloten hier te eten zodat ik pas na de files terug naar huis hoefde te rijden. Het vriendelijke personeel gaf mij het nog enige vrije tafeltje en ik krijg natuurlijk de standaard ouzo aangeboden tezamen met een 3-tal gekruide balletjes gehakt als een soort amuse.
    Uiteindelijk gekozen voor "Sirtaki", wat een halve moussaka was met een portie gyros.
    Toen het eten op tafel kwam dacht ik in eerste instantie nog: Hmmm, dat is niet zo veel. Maar tezamen met de (standaard fabrieks-) frietjes, bolletje rijst en de lekkere salade zat ik toch prima vol. De zoete witte wijn was inderdaad erg zoet maar dat is af en toe ook wel lekker.
    Prima gegeten, vriendelijke bediening! De zaak is wel wat rumoerig.

8. Arnaud de Klerk's profielfoto
    Arnaud de Klerk heeft een recensie geschreven voor El Toro Negro

We hebben hier met een aantal collega's ons traditionele eindejaarsetentje gehad. De zaak is erg leuk ingericht met veel hout en doet erg leuk aan. Er wordt eerst gevraagd wat we willen drinken en dit staat snel op tafel. Hierna geven we de bestellingen door inclusief de voorkeuren over hoe het vlees bereid moet worden.
    De voorgerechten komen op tafel en zien er goed uit. Zelf had ik de carpaccio. Prima vlees, op zich lekkere truffelmayo er bij, maar het is een beetje simpel. Ook mist er gewoon een zuurtje bij het gerecht.
    De hoofdgerechten komen op tafel. Ik had een Fiesta Parillada (biefstuk, ribeye, entrecôte en chorizo met groenten) besteld en medium rare gevraagd. Helaas geen enkel stukje rood meer te ontdekken in het vlees dus mijn bord terug gegeven aan de bediening. Dit is wel correct opgelost: Er stond vrij snel een nieuw bord op tafel waarbij het vlees wel de juiste garing had. Goed opgelost, maar eigenlijk zou het niet zo mogen. Overigens smaakte het vlees uitstekend. Bij de gerechten werden "ok" slaatjes en prima afgebakken diepvriesfriet geserveerd.
    De borden waren inmiddels leeg en we begonnen toch weer aardig dorst te krijgen: Er was sinds binnenkomst niet meer gevraagd of we nog wat wilden drinken. We hebben dus zelf de bediening maar ingeseind.
    Dessert waren verder ook niet echt spannend. Een beetje standaard.
    Kortom: Het vlees is er prima, maar... de bediening en de begeleidende gerechten verdienen wat meer aandacht.

9. Arnaud de Klerk's profielfoto
    Arnaud de Klerk heeft een recensie geschreven voor Smulsalon

3 weken geleden voor het eerst hier geweest en toen was alles prima in orde. Dus toen we afgelopen weekend weer frietjes wilden zijn we ze weer hier wezen halen. Nu was het een stukje drukker, wat op zich een goed teken is. Helaas namen ze daardoor niet de tijd om de friet lang genoeg te frituren. Bleke, kleffe & melige troep. Heel jammer. De snacks waren wel goed.

10. Arnaud de Klerk's profielfoto
    Arnaud de Klerk heeft een recensie geschreven voor Smulsalon

Afgelopen week is vrouwlief hier frietjes en snacks wezen halen. De verse frietjes waren prima in orde. De snacks waren ook prima. Wel moest ik van mijn dochter de Chinese loempia's even specifiek noemen: Deze waren erg lekker. Het vlees er in was (denk ik) met 5-spices gekruid waardoor er echt een lekkere Aziatische smaak aan zat.

De nieuwste recensie
  11. Arnaud de Klerk's profielfoto
    Arnaud de Klerk heeft een recensie geschreven voor Kipperij

De kipperij is recent geopend in winkelcentrum De Burcht. Vrouwlief besloot er vandaag onze lunch vandaan te halen. Het ziet er allemaal netjes uit. Personeel loopt er met handschoentjes rond. Ze bestelde broodjes saté & kerrie.
    De broodjes liggen al kant en klaar in de vitrine. Ze worden na bestelling in een soort tray gelegd welke 1,5 minuten in een "oven" gaan. Het resultaat valt eigenlijk best wel tegen: Het brood was naast smakeloos eigenlijk best wel taai en deed aan als oud brood. Wellicht dat dit komt omdat ze al enige tijd bereid in de vitrine liggen. Ook de sla die er in zit wordt opgewarmd en wordt zodoende prut. Het vlees was wel lekker mals en het broodje was ruim belegd. Wel wat weinig saus en nogal vlak van smaak. Jammer, echt een gemiste kans.
    Misschien moeten ze overwegen de broodjes pas te snijden als ze besteld worden, verse sla er in en de kip los opwarmen en er in scheppen?
    Wellicht dat we nog eens kijken om er wat anders te proberen of dat dat beter bevalt. De broodjes laten we in ieder geval links liggen.

12. Arnaud de Klerk's profielfoto
    Arnaud de Klerk heeft gereageerd op het topic: Grafiek komt niet overeen met cijfers

Aha, op die manier.
    Het viel hier gewoon heel erg op vanwege het enorme verschil tussen de 2 :)

13. Arnaud de Klerk's profielfoto
    Arnaud de Klerk heeft een nieuw topic gestart: Grafiek komt niet overeen met cijfers

Eindcijfer is een 5,9
    Grafiek loopt richting een 4,3 oid.

14. Arnaud de Klerk's profielfoto
    Arnaud de Klerk heeft een recensie geschreven voor Tafelen
    Internationaal Rijsbergen

Bij aankomst valt als eerste het formaat op. Wat is dit groot en massaal. Hier ga je in ieder geval niet heen voor een rustig etentje met je lief. Afgezien daarvan is dit wel een locatie waar ze het concept "vreetschuur" best wel goed hebben uitgewerkt. Ondanks de hoeveelheid mensen geen enorme wachtrijen de warme bereidingen en ook het geluidsniveau is goed te doen, waarschijnlijk door gebruik te maken van veel verschillende ruimtes.
    Personeel is vriendelijk, eten is best OK, drinken kan je zelf halen aan de bar of uit de koelkasten halen. Keuze is werkelijk reuze. Nog niet vaak zo veel keuze in een vreetschuur gezien.
    Wel een tip: Als je je biefstuk niet compleet doorbakken wil hebben moet je op tijd ingrijpen. De koks draaien er hun hand niet voor om om het vlees compleet tot schoenleer om te toveren.

15. Arnaud de Klerk's profielfoto
    Arnaud de Klerk heeft een recensie geschreven voor Taj Mahal

Om 11:29 besteld bij Taj Mahal. Gekozen voor een bezorging om 18:30.
    Om 18:50 maar eens gebeld waar ze blijven. Ze konden niet garanderen voor 19:10 te leveren (we moesten rond 19:30 weer weg). Aan de telefoon konden ze ook geen reden geven waarom er te laat geleverd werd terwijl ik al 7 uur van te voren besteld heb.
    Doorgegeven dat ze de spullen mochten houden en uit arren moede maar de friteuse aangezet en diepvries friet afgebakken.

16. Arnaud de Klerk's profielfoto
    Arnaud de Klerk heeft een recensie geschreven voor JinSo

Voor ik met dochterlief naar MUSE ging in de Ziggo Dome hier wezen eten. We hadden niet gereserveerd, maar... als we voor 18:45 onze tafel weer zouden verlaten hadden ze wel plek voor ons. Dit gaf ons bijna 1 1/2 uur en dat was meer dan zat.
    Vriendelijk personeel welke ons naar ons plek bracht. We kregen de keus tussen (ivm concert) beperkte menu kaart of buffet. We zijn voor de menukaart gegaan en allebei voor de saté gekozen. Deze stond werkelijk waar binnen 5 minuten op tafel, ondanks de hoeveelheid mensen binnen. De saté was lekker van smaak, maar had wat warmer gemogen. De friet was, hoewel fabrieksfriet, prima. De atjar & 2 schijfjes komkommer volledig uitgedroogd. Je kon merken dat het vlees uit een chafing dish komt en waarschijnlijk dus ook voor het buffet gebruikt wordt. Aan de andere kant is dat te verwachten met een evenementen menukaart. Maar, op zich OK gegeten, vriendelijk geholpen. Bij een volgend concert zou ik zo terug gaan.

17. Arnaud de Klerk's profielfoto
    Arnaud de Klerk heeft gereageerd op het topic: Hoe verwijder ik een recensie?

Er is een bot bezig jullie site te bevuilen met spam:

18. Arnaud de Klerk's profielfoto
    Arnaud de Klerk heeft gereageerd op het artikel: Restaurant van de maand juni
  19. Arnaud de Klerk's profielfoto
    Arnaud de Klerk heeft een recensie geschreven voor Ho Wan Loi
    Chinees-Indisch Breda

Na lange tijd weer eens hier besteld en het viel zeker niet tegen vanavond!

Varkenshaas met zwarte bonen -> Was OK. niet bijzonder, vlees wat droog.
    Canton Kou Lou Kai (gefrituurde kip in zoetzure saus) -> Erg lekker, zonder TE zoet te zijn.
    Cha Sieuw met uien, knoflook en chilisaus -> Erg verrassend en lekker!
    Tsui Yum Kai (Kip met zout & peper) -> HEEL erg lekker, aanrader. Wel een tikkie pittig op een prettige manier.
    De bami & mihoen waren precies wat je mag verwachten. Alles netjes op tijd geleverd en goed warm.

20. Arnaud de Klerk's profielfoto
    Arnaud de Klerk heeft een recensie geschreven voor Valentino

Dochterlief heeft hier gisterenavond eten besteld. Alles was vet, zelfs de buitenkant van de verpakkingen en nog vetter aan de binnenkant. Het broodje frikandel was helemaal een blamage. Wegblijven hier!

21. Arnaud de Klerk's profielfoto
    Arnaud de Klerk heeft een recensie geschreven voor BRAM'S Gourmet Frites

Gisteren toen we naar de Makro gingen nog maar eens een nieuwe puntzak gehaald. Uitstekende frieten, prima sauzen...

22. Arnaud de Klerk's profielfoto
    Arnaud de Klerk heeft een recensie geschreven voor De Hoge Weide
    Internationaal Utrecht

Wij zijn door vrienden meegenomen naar dit restaurant waar in de bediening een aantal (geestelijk) gehandicapten werken. Van binnen zag het er mooi en gezellig uit, maar vanwege het heerlijke weer hebben we in de tuin plaatsgenomen.
    Het is eten is lekker wat robuust uitgevoerd. Geen fine dining, maar wel degelijk eerlijke gerechten en allemaal prima uitgevoerd en lekker op smaak. De prijzen vallen enorm mee en de bediening is prima. Af en toe moet net iets meer geduld hebben, maar dat hoort er bij in dit geval en is ook helemaal niet erg. Voor niet al te veel geld een hele leuke avond gehad!!

23. Arnaud de Klerk's profielfoto
    Arnaud de Klerk heeft een recensie geschreven voor Merila

Weer de lekkerste durums van Oosterhout en omgeving gehaald. Blijft een mooie en plezierige zaak. Op zich is het maar goed dat ze niet bezorgen, anders vrees ik dat dit de drempel nog lager maakt en we het nog vaker gaan bestellen!

De nieuwste recensie
  24. Arnaud de Klerk's profielfoto
    Arnaud de Klerk heeft een recensie geschreven voor Asian Boulevard | Kimchi Boulevard

Recent hier weer met zijn 4-en wezen eten en wederom goed geslaagd. Vriendelijk personeel, lekker verse producten en alles prima bereid (of zelf op de BBQ in de tafel te bereiden). Enige tip is wellicht om de menukaarten eens wat vaker te vernieuwen of eens wat nieuws aan de kaart toe te voegen. Alles was identiek aan vorig jaar.

25. Arnaud de Klerk's profielfoto
    Arnaud de Klerk vindt de recensie door adriaan voor Restaurant Zuyd leuk

De aantrekkingskracht van Zuyd is chef Stefan die smaakbeleving op de eerste plaats heeft staan. Hij kan met vrijwel ieder ingrediënt iets lekkers maken waardoor hij tot mijn favorieten behoort.
    Ditmaal weer sterke amuses met goede smaken. De tapioca cracker was ietsje te zout maar de heerlijke gado gado dip compenseerde dit.
    De tartaar van zeebaars was verrassend verfijnd en licht verteerbaar, de gel van bitter lemon en hartige dashi bouillon combineerde prima.
    Het kabeljauwgerecht was een typisch gerecht van Stefan, de krokante spätzle, remoulade van bloemkool en “Butter eek” saus waren verrassend.
    Het hoofdgerecht met wilde eend was slechts goed, de saus viel helaas wat uit de toon.
    In totaal weer tevreden, de prijzen zijn correct.

7 vorige recensies

More Activities