1. Anneke

2. Internationaal Helmond

Wat hebben wij hier GENOTEN (met zeven hoofdletters inderdaad) gisteravond! Voor mij de eerste eetervaring in een sterrenrestaurant in mijn vierendertigjarige leven, maar voorwaar eentje die me nog héél lang bij zal blijven.

Van de vriendelijke ontvangst van de gastheer die ons de hand drukte en zich voorstelde tot aan het uitgeleide doen (bijna 5 uur later) een top avond beleefd. Heerlijke kleinere gerechtjes (we kozen voor 5 gangen inclusief wijnarrangement) mogen proeven, waarbij vooral het amuse (een mini versie van een rijsttafel op een moderne manier) en het piéce van tamme eend met jus van kafir limoen, structuren van pompoen en zoete aardappel, blini's en een krokantje van quinoa voor mij de absolute toppers waren.

Maar ook de rest van de gerechten mochten er zonder meer zijn, allemaal super qua opmaak, smaakbeleving, structuur / textuur en samenhang tussen smaak en de aanbevolen wijn.

Bediening uiteraard daarbij aansluitend op hetzelfde hoge niveau, zo drapeert men onder andere netjes je servet over de rugleuning van je stoel als je even van tafel gaat om van het (overigens ook tot in de puntjes verzorgde, er is namelijk naast de gebruikelijke handzeepdispenser ook in eau de toilette, deodorant en zelfs een pompje met handcréme voorzien) toilet gebruik te maken. ÉéN keer werd de deur zelfs zeer gedienstig voor me opengehouden door de gastheer. Qua verdere beleefdheid en etiquette ontbreekt het ook aan niets, en men blijft ondanks de volle bezetting steeds zeer vriendelijk, snel en adequaat.

Aandacht tot in de puntjes en met oog voor de allerkleinste details, zo was bijvoorbeeld de melk bij de koffie achteraf voorverwarmd en werden de gangen en bijpassende wijnen uitgebreid toegelicht, indien nodig met bijpassende "gebruiksaanwijzing".

Sfeer ook prima, op een behoorlijk luidruchtig aanwezige persoon na, maar daar kan het restaurant verder erg weinig aan doen.

Kortom, een ontzettend positieve eerste ervaring mijnerzijds met een restaurant van dit niveau. Het zal nog even sparen worden, maar dan kunnen de chef en zijn team me snel weer terug verwachten!

3. Internationaal Horst

Hier afgelopen donderdag heerlijk gegeten nav een verlaat verjaardagscadeautje tgv mijn moeders verjaardag. Eerder op de dag al wezen reserveren en meteen een drankje gedaan, bij binnenkomst rond 17.30 kregen we een mooie tafel aan het raam toegewezen. Eerste drankje en de kaart snel overhandigd gekregen, ruim voldoende keuze maar gezien ik wist waar ik zin in had was de beslissing snel gemaakt. Eenmaal brood met tapenade vooraf om te delen en vervolgens het trio van vis voor mij en de saté van varkenshaas voor mijn moeder.

Smakelijk brood, helaas niet warm afgebakken maar evenwel van goede kwaliteit, aangevuld met lekkere tzatziki, kerrieboter en tapenade. Daarop volgde ook het hoofdgerecht vrij vlot, echter zonder dat men mij toelichtte welke vis er op mijn bord lag, hier dus helaas een klein minpuntje, wat bij navraag snel door de attente collega-serveerster werd beantwoord.Maar sowieso verdwenen we na het opdienen helaas wat richting de vergeethoek. Een tweede drankje bestellen vergde nogal wat kunst- en vliegwerk, terwijl het toch eigenlijk helemaal niet zo druk was. Maar goed, de vis was super, mooi gaar, met lekker knapperige groenten en twee heerlijke sauzen, en ook de saté was af, dus verder niks te klagen en met een goed gevulde buik tegen een mooie prijs huiswaarts. Bediening, nog net iets meer oog voor je gast en dan is het plaatje af! Ik kom graag over een tijdje weer eens terug om te checken of hier iets mee gedaan is. Met vriendelijke groet, Anneke Machura

4. Anneke

Gisteravond genoten met een grote G. Super kwaliteit vlees, perfect gegrild en vooral niet te overheersend gekruid, zodat je de pure smaak van het vlees nog goed kon onderscheiden. Voor het eerst picanha op, één van de heerlijkste stukjes vlees ooit gegeten. Ook de zwaardvis was voor mij een primeur en tevens blijvertje. Buffet voor wat betreft salades en groenten ook prima (soep heb ik niet genomen, dat vind ik zonde van de ruimte in mijn buik). Goede kwaliteit, alles even vers en verrassende smaken en smaakcombinaties. Ook fijn dat men met een soort legenda werkt, bij iedere salade staat een nummer en op het bord boven het buffet staat precies waar elke salade uit bestaat. Zo voorkom je verspilling omdat er per ongeluk iets op je bord terechtkomt wat je toch niet lust of waar je misschien wel allergisch voor bent. Bediening ook goed, hoewel iets meer kennis over de wijnkaart geen overbodige luxe zou zijn. Alleen het systeem met de yes / no kaartjes vond ik in de praktijk niet helemaal uit de verf komen. Wanneer één van ons zijn kaartje op No had liggen werd de gehele tafel voorbijgelopen door de picadores. Uiteindelijk hebben we ze dan ook aan de kant geschoven en gewoon mondeling aangegeven of we nog een stukje vlees of vis wilden. Toiletten waren ook kraakhelder en zeer goed verzorgd. Bij het afrekenen vroeg de manager van dienst nog naar onze bevindingen, erg prettig! Wij hebben hem in ieder geval verzekerd dat er gauw een vervolgbezoek gaat komen. Hopelijk kunnen we snel weer genieten van een avondje op vakantie dicht bij huis.

5. Gisteravond heerlijk genoten met ons drietjes omdat ik wat te vieren had. Ik was al lang niet meer geweest, maar de kwaliteit en het niveau van zowel keuken als bediening is in al die tijd gelukkig niks veranderd.

We kregen een fijn plekje bij de brandende open haard, erg prettig gezien de temperatuur buiten. Onder het genot van een aperitiefje met heerlijk, nog warm, brood besloten we te kiezen voor het drie-gangen verrassingsmenu, met als keuze voor het hoofdgerecht tweemaal wild en eenmaal vlees

Na korte tijd arriveerde ons voorgerecht, een Toscaanse tomatensoep. Een ruime portie, goed op smaak en prima van temperatuur. Tijdens het uithalen bij de zeer vriendelijke serveerster een glas rode wijn besteld, een gul glas van prima kwaliteit en voor een dito prijs, als begeleider voor mijn hoofdgerecht. Dit werd een prima bereide fazantenborst met wat zuurkool en een heerlijke saus. Verder een erg lekkere aardappelpuree op het bord en los op tafel gebakken aardappeltjes, frietjes, warme groenten en salade. Ook hier weer zeer royale porties, maar we weten inmiddels dat dit het handelsmerk van de chef is.

Tot slot nog een super dessert, waarvan ik vooral het ijs zalig vond, een heel aparte en nog nooit eerder geproefde combinatie van roomijs van witte chocolade en sorbet van rode vruchten. Daarbij nog een bavarois van rood fruit, wat slagroom, enkele vruchtjes en koekjes.

Kort samengevat: het was weer genieten voor een prima prijs.

Max en de rest van de crew, bedankt voor jullie aandeel in deze feestelijke dag en tot heel snel weer!

6. Anneke

Leuk zaakje in het centrum van Horst. Inderdaad "Efkes anders", heel gezellig en knus. Bediening vriendelijk, snel en meelevend. Heerlijke broodjes en pan-gebakken tosti's, mijn favoriet en zeer aanbevelenswaardig zijn de Champion, de tosti Efkes anders en de huisgemaakte salades. Zonder meer top en dat alles voor een betaalbare prijs. Ook fijn dat er voor degenen met een wat smallere beurs voor slechts € 1,- warme snacks (saucijzen- en worstenbroodjes of appelflappen) verkrijgbaar zijn. Rolstoeltoegankelijkheid ook meer als in orde, hetgeen voor mij een extra pluspunt is. Warm aanbevolen dus!

7. Anneke

Gisteravond voor de tweede keer gegeten, ditmaal in gezelschap van mijn partner en mijn ouders. Het eten was weer heerlijk, maar helaas liet de bediening deze keer wat steekjes vallen. Er werden een paar keer gerechtjes geserveerd die we niet besteld hadden of juist wél bestelde gerechtjes kwamen niet op tafel. Verder werd de bestelde kreeftensoep gepresenteerd als zijnde tomatensoep en raadde de kelner ons af om de dessertwijn te nemen omdat die "wel erg zoet was". Ja, logisch, daarom bestelden we hem ook! Nee, het was het net niet ditmaal. Hopelijk gaat het met de nieuwe crew (waar men, getuige de vele opgehangen oproepen, naarstig naar op zoek is) weer richting het niveau wat we gewend waren. We komen desondanks dan ook graag terug om dat uit te testen.

8. Gisteravond met tien dames gebruik gemaakt van het Gossi Unlimited menu, dit ter gelegenheid van het vrijgezellenfeest van mijn schoonzus. Gezien de grootte van ons gezelschap was ik vooraf nogal sceptisch, daar ik in andere eetgelegenheden in zulke situaties vaak lelijk op de koffie gekomen ben. Hier echter niets van dit alles, iedereen kreeg (voor zover logistiek mogelijk uiteraard) in een vlot tempo en gelijktijdig de bestelde gerechtjes en drankjes, die allemaal prima op temperatuur. en vooral heerlijk waren. Bediening vriendelijk, accuraat en zeer flexibel, men haalde op de vraag van mijn zwangere schoonzus, hoe op het bestelformulier aan te geven dat ze vlees en vis graag goed doorbakken wilde hebben, zelfs een speciale zwangerschapskaart voor de dag, waarop ze precies kon zien wat ze wel of niet veilig kon bestellen, top dus! Desondanks toch enkele kleine minnetjes: de patatas bravas waren helaas niet gaar, wat wel meteen gecompenseerd werd door een nieuwe portie die prima was, en de presentatie van de soepjes (wat mij betreft liever in een kopje in plaats van een glaasje) en de desserts (we hadden er begrip voor dat, zoals de menukaart al aangaf, bij drukte de gerechten op een schaal geserveerd worden, echter deze schaal bespuiten met chocoladesaus terwijl de gerechtjes nog onderling doorgegeven en verdeeld moeten worden. .. is gezien het risico op vlekken niet bepaald handig. En het verrassingsdessert was niet zo onze smaak, maar dat is nou eenmaal iets heel persoonlijks. Voor de rest, een absolute aanrader. Mede namens mijn collega tafelgenoten en in het bijzonder de "bride to be" wil ik de hele crew hartelijk bedanken voor een fijne afsluiting van deze bijzondere dag!

9. Prima indruk gekregen gisteravond. Goede en gastvrije ontvangst, met name ook omtrent mijn partner die invalide is. Hij werd door twee personeelsleden naar binnen geholpen en later op de avond ook nog eens op en neer naar het toilet begeleid.

Meteen een ouzo en de flink uitgebreide menukaart op tafel, waaruit het nog moeilijk kiezen bleek. Uiteindelijk gegaan voor de garnalen in tomatensaus met kaas en de gegratineerde escargots vooraf en een vlees/visschotel voor twee als hoofdgerecht. Afgesloten met koffie / thee en een tweede glaasje ouzo omdat we verder helemaal voldaan waren.

Het smaakte ons heerlijk, met als enig klein kritiekpuntje, zoals reeds vaker opgemerkt, de wat geringe hoeveelheid van frites en rijst. Soms wat lang wachten op de bediening, maar het zat dan ook goed vol.

Tevens een leuke sfeer en mooie inrichting, tenminste eens niet de heersende kitscherige Griekse clichés.

Al met al niet heel goedkoop, maar de prijs zeker waard. Kortom: woon of ben je in Sittard en houd je van Grieks, dan ben je hier aan het goede adres!

10. Anneke

Vanmiddag voor de derde keer een heerlijke tosti gegeten, goed geroosterd en in een hoeveelheid die zeker overeenstemt met de prijs die je ervoor betaalt. Verder ook een erg originele presentatie, vraag me nog steeds af wat het geheim van de chef is ;-). In ieder geval staat er wel iemand in de keuken die zijn of haar vak verstaat, een tosti besteld zonder paprika wordt ook daadwerkelijk zo uitgeserveerd, waar ik op andere plaatsen vaak nog de paprika (die ik niet goed verdraag) eigenhandig uit het bestelde gerecht moest vissen. Drank, service en prijs-kwaliteitsverhouding ook dik in orde, kortom, een aanrader in het Sittardse!

11. Anneke

Hier gisteren op een regenachtige middag neergestreken voor een glaasje wijn. Deze smaakte an sich prima, en werd ook in ruime hoeveelheden geschonken. Echter de bediening was absoluut abominabel te noemen. Had het idee dat ze puur op de vloer stonden om geld te verdienen, maar absoluut niet omdat ze het de gasten naar de zin wilden maken. Men liep rond in smerige sloven, glazen met een kelk werden daar zonder enige uitzondering bij vastgenomen en het schone bestek werd met blote handen bij het lemmet / het blad vastgenomen om het vervolgens in van die papieren zakjes te stoppen. Iets waar ik sowieso de kriebels van krijg, maar goed, dat is persoonlijk. Verder: bediening is traag (lang wachten met lege glazen) en niet representatief: er wordt achter de bar demonstratief uit flesjes gelurkt en één serveerster had afgebladderde nagellak op haar nagels. For Gods sake: dit kun je echt niet maken in de horeca.... noem me een zeurpiet, maar ik heb ruime horeca ervaring en vind dit echt niet kunnen!

12. Anneke

Enkele weken geleden hier oma's verjaardag gevierd met een lunch. Alles was an sich prima in orde, al had ik graag de warme gerechten op een warmhoudplaatje geserveerd zien worden.

Ook een duidelijk minpunt: ondanks een aankondiging vooraf onzerzijds was er geen enkele rekening gehouden met de komst van mijn nichtje. Geen kinderstoel en aangepast bestek aanwezig, pas bij navraag, en ze kreeg een normale portie soep, veel te heet en te veel voor haar.

Maar desondanks: heerlijk gegeten voor een prima prijs. Een dessert ging er voor mij niet meer bij, maar wat ik voorbij zag komen zag er dusdanig uitnodigend uit dat ik graag nog eens langskom om iets uit te proberen.

De ruimte bestemd voor groepen achterdoor behoeft wat mij betreft aandacht: mag sfeervoller en mensen hadden het koud!

13. Internationaal Venlo

Anneke

Afgelopen woensdag prima gegeten hier. Eerst een drankje genomen en daarna de kaart bestudeerd, waarbij het geen enkele moeite bleek om zelfs (kort) na 17 uur twee lunchgerechten te bestellen, top! De, in royale porties, geserveerde gerechten (respectievelijk een broodje Hereford hamburger en een caesarsalade met frites) smaakten ons heerlijk. Bovendien kregen we nog een kleine amuse en heerlijk brood vooraf, erg netjes. Na nog een lekker kopje koffie verlieten we met een voldaan gevoel het restaurant. Bediening mag hier en daar wat attenter, vandaar het iets lagere cijfer voor de service, maar over all een aanrader! Hans en de rest van de crew, bedankt voor een paar fijne uurtjes en tot snel!

14. Internationaal Venlo

15. Chinees-Indisch Horst

Anneke

Het spijt me geweldig, maar ik kan de positieve recensies helaas niet onderschrijven. Het feit dat het restaurant op zondagavond om 19.30 uitgestorven was had misschien al een waarschuwing moeten zijn, maar goed, ik had honger en geen zin om te koken, dus allez... het voordeel van de twijfel was ze gegund. Jammer genoeg kreeg mijn intuïtie gelijk, toen ik mijn bestelling thuis uitpakte was mijn trek eigenlijk meteen al over bij het zien van de inhoud van de tempex warmhouddoos waar notabene een elastiekje omheenzat. Besteld: een gevulde loempia met daging roedjak. Gekregen: een soppige hap deeg gevuld met 90 % tauge en hier en daar een beetje kip, ham of ei. Het stoofvlees wat eroverheen lag (?) was kurkdroog omdat de saus in het loempiadeeg getrokken was. Gevolg: de loempia zompig en taai en het vlees leek meer op hondenbrokken als op iets dat voor menselijke consumptie bestemd was. Nee, deze Chinees was voor mij een once in a lifetime experience... Volgende keer toch maar naar de concurrent!

1,3
  16. Eetcafé Delft

Hier een paar maanden geleden toevallig terechtgekomen op de terugweg van een afspraak in Delft naar Zuid-Limburg. Het liep tegen etenstijd en er brak een behoorlijke bui los, dus bij de eerst mogelijke gelegenheid de snelweg af om een avondmaaltijd te eten. Aangezien we geen liefhebbers van de Burger King zijn, hier naar binnengelopen, wat op zich geen verkeerde keuze was.

Personeel in de (ondanks het tijdstip vrijwel verlaten) zaak kwam erg geforceerd over, het aantal keren "goedenavond" en "kan ik u misschien helpen" was na afloop niet op één hand te tellen. Service was verder op zich prima, vervulling van een speciale wens (gekruide aardappels in plaats van frites bij mijn steaksandwich) was geen probleem, alhoewel ik het achteraf liever bij de frites gehouden had omdat de aardappels zodanig zout waren dat ik meer dan de helft heb laten liggen. We mochten alvast afrekenen en een plaatsje zoeken, terwijl mijn steak sandwich nog bereid werd. Deze werd toen hij klaar was persoonlijk door de kok aan tafel gebracht, prima.

Eten was qua prijs kwaliteit oké voor wat je mag verwachten van een "restaurant" van dit niveau, het brood van mijn sandwich was lekker knapperig, de bijbehorende rauwkost lekker vers en de steak goed gebakken, maar ik vond het geheel wat droog door een gemis aan saus / dressing. Focaccia met tonijnsalade was volgens mijn partner ook lekker.

Sfeer maar zo zo, het blijft toch een vreetschuur van het type buikje rond en weer door. Grote afknappers: de waterige post mix frisdrank uit de automaat en de smerige toiletten! Voor we de reis naar huis weer vervolgden maakte ik hier nog even gebruik van, maar van onder aan de trap kwam de geur me reeds tegemoet...

Had ik dit vantevoren geweten dan hadden we in de auto de bui afgewacht en waren we een deurtje verder gereden...

5,9
  17. Naar onze mening de beste in zijn soort in omgeving Schaesberg. Men serveert volgens mij zelfs echte lamsshoarma, althans, het vlees smaakt duidelijk anders (veel lekkerder) ten opzichte van dat van de concurrent. Prijs / kwaliteitsverhouding is zonder meer prima, je krijgt ruime porties voor je geld en alles is tot in detail afgewerkt (iedere bestelling wordt keurig geleverd met servetjes en een klein snoeperijtje voor achteraf). Volgens een goede vriend hebben ze ook de beste pizza's van heel Landgraaf, maar daar heb ik zelf geen ervaring mee omdat ik van het "schoenmaker blijf bij je leest" principe ben en mijn pizza's dus alleen bij een echte pizzeria haal. Sfeer en gastvrijheid scoren helaas minder, maar eerlijk is eerlijk, daar maal ik bij een shoarmazaak ook niet om. Als je van tevoren telefonisch je bestelling doorgeeft staat het netjes op de afgesproken tijd en goed warm voor je klaar en hoef je het alleen maar af te rekenen en mee te nemen, zonder dat je je aan de entourage hoeft te storen. Kortom: woon je in Landgraaf / Schaesberg of ben je toevallig in de buurt en heb je zin in een snelle hap, dan is dit de place to be!

18. Anneke

We hebben heerlijk gegeten hier vanavond, bij wijze van eerste personeelsuitje. Helaas was het hoofdgerecht gezien de grote porties veel te veel en hebben we dus lang niet alles opgekregen, maar gesmuld hebben we zeker. Ik genoot van de gebakken feta vooraf, lekker knapperig, niet vet en een heerlijke combinatie met de honing die eroverheen gesprenkeld was, terwijl mijn collega zich weer even terug in moeders keuken waande bij het eten van de vleessoep. De saladebar tussendoor was ook prima in orde, alles fris, vers en lekker uitgebreid. De pastasalades die de toevallig passerende eigenaar ons aanbeval waren inderdaad heerlijk! Zoals gezegd waren de porties van het hoofdgerecht daarna te groot om alles op te krijgen, maar ze waren beiden voortreffelijk. Heerlijk knapperige inktvisringen en de lekkerste gyros die ik ooit gehad heb (krokant gegrild, niet vet en, vooral erg belangrijk in mijn ogen, niet te overheersend gekruid) voor mij en voor mijn collega een moussaka die hem spontaan deed terugverlangen naar zijn vakanties in Griekenland. Dit alles in combinatie met een goede bediening en service en een prima prijs-kwaliteitsverhouding maakt dat wij onze favoriete Griek hier in de buurt gevonden hebben! Wat ons betreft: keep up the good work en tot snel!

Met vriendelijke groet,

het team van Computer Shop Online

19. Anneke

Tot mijn spijt moet ik mijn eerdere recensie in negatieve zin herzien. Helaas hebben we geconstateerd dat met het overlijden van de eigenaresse de kwaliteit en de service achteruit gehold is. Meneer en zijn nieuwe personeel verstaan je niet en doen daar ook geen moeite voor, daarnaast spreken ze amper verstaanbaar Nederlands, waardoor er iedere keer weer storende miscommunicaties bij het bestellen optreden. Soms lijkt het zelfs wel of ze het er om doen...... Ik bestelde één ijsje en vervolgens werd de dubbele prijs op de kassa aangeslagen, met als excuus: "ik dacht dat u zei twee ijsjes....." Wie spreekt er hier nou Chinees? Afijn, vanavond op hoop van zegen (de concurrent ligt een stuk verderop en we hadden geen tijd om daar naartoe te gaan) maar weer eens geprobeerd, maar dit was toch echt de laatste keer..... De snacks en frites leken wel gebakken in oud vet (er zat een vreemde bijsmaak aan) en de, eveneens in dit vet gefrituurde, kipsaté, was gortdroog en echt niet weg te krijgen.Verder zat er op het zogezegde terras (een rommelige verzameling tafels en stoeltjes die midden op de stoep in de weg staan) een, laat ik het netjes uitdrukken, behoorlijk aangeschoten stamgast die op luide toon alles en iedereen allerlei ziektes toewenste. Onze bestelling was net op het juiste moment klaar, anders had ik er zelf wat van gezegd, aangezien de eigenaar daar geen enkel initiatief toe nam. Na afloop hebben we meer als de helft van de frites in de vuilnisbak gegooid, met het vaste voornemen hier nooit, maar dan ook nooit meer terug te komen. Concurrenten genoeg in de buurt.....

1,3
  20. Anneke

Super, super en nog eens super. Bij binnenkomst inderdaad de indruk van een friture, maar zogauw je plaats neemt op een van de comfortabele banken en de kaart bestudeert, verandert deze naar die van een eetcafe wat ook snacks serveert. Men serveert zelfs (goede) wijn, wat in mijn ogen ongekend is voor een friture. Gigantisch uitgebreide kaart, van een doodgewoon frietje met, met keuze uit 3 soorten frites, een hele waslijst aan snacks tot een compleet aangeklede biefstuk of een pizza, je kunt het allemaal krijgen. En: stuk voor stuk mooi geserveerd op echt porselein (zelfs de snackbakjes) en met een welgemeende gastvrijheid. Het decor is ook erg origineel, zeker als je het, zoals ik vanavond, voor het eerst ziet kijk je je ogen uit. Personeel is tussendoor constant bezig met poetsen en opruimen, het Smaakpolitie ok-keurmerk is wat mij betreft dan ook dik verdiend! Een tip: probeer (in het seizoen?) de zelfgemaakte aspergekroketten. Die zijn goddelijk! Wat mij betreft wordt dit onze stam-friture...... team van De hartige hap, tot gauw!

21. Anneke

De prijs-kwaliteitsverhouding is geweldig, we hebben hier gisteren met twee personen heerlijk gegeten voor nog geen € 30,-

De porties van een voorgerecht lijken klein, maar na het light-menu (twee voorgerechten naar keuze, waarvan het tweede wordt geserveerd met frites, afgesloten met een menu-ijsje of koffie) liepen we toch met een goed gevulde buik naar buiten.

Het eten was allemaal prima, met als enige puntje van kritiek dat ik de saladegarnituur bij mijn Caribbean Appetizer graag apart geserveerd had willen zien. Warme salade vind ik zelf namelijk niet zo lekker, maar dat is simpelweg een kwestie van smaak.

Decor en sfeer is ook zonder meer in orde.

Gezellig en vriendelijk personeel, maar aan de deskundigheid mag hier en daar nog wat bijgeschaafd worden.

Kortom, voor een goed en goedkoop etentje in de Utrechtse binnenstad ben je hier op het juiste adres!

22. Anneke

Eigenlijk zijn er maar zes woorden nodig om deze toko te omschrijven: bah, bah en nog eens bah.

Personeel is een ramp, spreken amper verstaanbaar Nederlands en begrijpen je al helemaal niet. Bij navraag of er ook ansjovis op de pizza frutti di mare zat, omdat ik dat niet lust, deelde mevrouw me lachend mede dat dat niet het geval was, maar dat ze het er wel voor me op konden doen als ik het zo lekker vond...

Nu ik het toch over de pizza's heb, deze zijn absoluut niet om over naar huis te schrijven. De bodem lijkt wel van rubber, ze zijn slecht belegd (dezelfde pizza zag er de tweede keer compleet anders uit) en bovendien nog eens zodanig vet dat het zelfs door de bodem van de doos heen lekt. Datzelfde geldt trouwens ook voor de frieten, die dan van binnen kurkdroog zijn.

Tenslotte is de sfeer vreselijk, er hangen vaak louche figuren rond waarbij ik me als vrouw zijnde absoluut niet prettig voelde. Need I say more? Een echte afrader dus, volgende keer weer lekker naar de concurrent.

23. Anneke

Ik ben niet zo iemand die met tienen strooit, tenzij men het echt verdiend heeft. En dat is hier wat mij betreft zeer zeker aan de orde! De kaart biedt weliswaar geen culinaire hoogstandjes, maar dat is ook niet wat je verwacht van een lunchroom. Hetgeen je op je bord krijgt ( in ons geval een pasteitje met kipragout en frites, gegrilde kipfilet met champignons en aardappelkroketjes, schnitzel met champignons en rosti's en een portie mini loempia's met frites) is qua prijs kwaliteit in positieve zin een lachertje. Goed gebakken frites, lekkere mayonaise en ieder bord voorzien van lekkere en gevarieerde rauwkost. Tel daarbij op een fijne sfeer en uitstekend gastheerschap en je hebt een absolute aanrader voor iedereen, van jong tot oud en van miljonair tot krantenjongen. Crew van Twenty Eight, bedankt voor de leuke avond, heel veel succes verder en tot snel!

24. Anneke

25. Anneke

Nadat ik hier al diverse malen, zowel alleen als met mijn partner of met een vriendin, wat heb gedronken en/of gegeten, dan nu toch eindelijk maar eens de moeite genomen om een recensie te schrijven. Afgelopen donderdag hebben we heerlijk in het zonnetje op het terras genoten van een late lunch. Mijn risotto met tomaat, basilicum en scampi's was erg lekker. Ook over de tomatensoep van mijn partner heb ik geen klachten gehoord. Hoogstens was ze een beetje aan de flauwe kant, want hij heeft er zelf nog wat peper in gemalen, maar naar mijn mening tekent dat een goede kok juist. De soep werd keurig geserveerd met een mandje vers knapperig stokbrood en twee kuipjes roomboter.

Zowel binnen als buiten is de sfeer prima. Binnen gezellig en warm met mooi glas in lood en buiten op het, ondanks de geringere grootte, leuk aangeklede terras heb je een leuk uitzicht over de drukke winkelstraat en het passerende publiek. De bediening mag af en toe echter wat attenter zijn. Zo hebben we vrij lang moeten wachten voor we iets te drinken konden bestellen, en toen dat geserveerd werd (1 cola, 1 spa rood en 1 rose) kwam de vraag wat ik naast mijn rose besteld had... Tja, het kan aan mij liggen, maar wijn met cola vind ik nogal een vreemde combinatie.. De rose, en zo ook de overige huiswijn, is overigens aanbevelenswaardig!

Prijs/kwaliteit voor wat betreft lunch, kleine kaart en drankjes (diner nog nooit geprobeerd) is wat mij betreft uitstekend. Je krijgt goed gevulde borden en glazen en alles is even lekker. Enige minpuntje vind ik dat men Pepsi cola serveert, maar goed, over smaak valt niet te twisten. Kortom: een aanrader om voor, tijdens of na het winkelen in Heerlen jezelf eens te laten verwennen!

26. Na mijn super positieve ervaring deze zomer ook besloten om vanavond onze eerste kerst samen hier te vieren. En dat was absoluut geen verkeerde keuze..... We zijn van begin tot eind in de watten gelegd en hebben genoten van een heerlijk 4-gangen kerstmenu. De tartaar van tonijn als voorafje was heerlijk, gevolgd door een risotto bereid in kreeftenbouillon met Hollandse garnaaltjes en coquilles, welke helaas wat flauw en vlak van smaak was, maar wel prima bereid. Het hoofdgerecht van hertenrugfilet met zuurkool, zoete rode kool, aardappel-knolpuree, rode wijn jus en cantharellen was super. Rondom me hoorde ik klachten over een te zoute jus op basis van een pakje van een bekende bouillonfabrikant, maar daar herkende ik me absoluut niet in. Wij vonden het juist erg smakelijk, en ik heb werkelijk waar (ben er absoluut geen fan van als ik hem zelf niet op mijn manier klaarmaak) nog nooit eerder de bijgeleverde zuurkool geheel opgegeten. Het dessert, chocolade ganachetaart met witte chocoladesaus en amarenakersen, was het topstuk, maar helaas wat te veel voor mij, zodat ik een gedeelte aan mijn partner moest opofferen, wat hij overigens absoluut niet erg vond.... De service en bediening gedurende de hele avond was bijna voortreffelijk, waarbij vooral de uitvoerige uitleg over en het laten voorproeven van de wijnen in het wijnarrangement eruit sprong. Toch nog wat kleine aandachtspuntjes: de communicatie tussen het personeel onder en boven liep niet geheel soepel. Bij aankomst vergat de kelner te vragen naar de eventuele wens voor een wijnarrangement, terwijl dit wel op de website aangegeven stond. Later excuseerde hij zich keurig hiervoor, maar vervolgens werd het eerste gerecht zonder de begeleidende wijn uitgeserveerd. Deze arriveerde zo'n vijf minuten later, met opnieuw excuses van (volgens mij) de eigenaresse. Geen onoverkomelijk probleem, maar wel te voorkomen..... Verder vonden we de tijd tussen het opdienen van het aperitief met brood en het voorgerecht wat te kort. En we misten aparte bordjes en een mesje om het brood mee te smeren. Voor de rest: zeker een aanrader, misschien zijn we over een paar weken, en anders zo niet over een paar maanden, weer te gast!

27. Tja, wat moet ik hier van vinden..... Toegegeven, je kunt er voor een redelijk prijsje relatief lekker eten, maar daar is dan ook wel alles mee gezegd. Het begint al met de knullige en amateuristische menukaart boordevol spellingsfouten (boulenaise sauce, rouwe ui, sneeetjes) en gaat vervolgens verder via de tupperware suiker- en melkhouders op tafel naar de volledig ongeïnteresseerde bediening die ofwel je opmerkingen over de fouten in de menukaart giechelend weglachen ofwel totaal niet opletten (= bruin brood in plaats van het gevraagde wit brood bij de kroketten serveren of de gast 10 minuten achterstevoren op zijn stoel laten zitten als hij wil afrekenen of nog wat wil bestellen.) De lunch die we gegeten hebben was o.k., op het verkeerde brood bij de kroketten na. Verder vond ik het beslag van mijn hartige pannenkoek wat aan de zoete kant. Daarentegen moet wel gezegd worden dat het geheel goed gaar was, iets wat ik bij collega's nog wel eens anders heb aangetroffen. Mijn advies: investeer in een goede spellingscontrole, doe wat aan de bediening en serveer suikersticks en melkcupjes bij de koffie, dan gaat het vast een stuk beter en zullen wij ook nog wel eens terugkomen.

5,9
  28. Chinees-Indisch Brunssum

Een veelal positieve indruk overgehouden aan ons etentje van gisteravond hier. Erg veel keuze in prima gerechten, zelfs uit dingen die ik nog niet eerder in een ander wok restaurant ben tegengekomen, zoals pekingeend of de lekkere mosselen in saus. De ingrediënten voor het wok buffet zagen er prima en lekker vers uit en smaakten ook zo. Ruime keuze ook aan gerechten voor op de bakplaat, vooral de lamskotelet en biefstuk vond ik erg lekker. Er wordt nog bij gevraagd hoe je het gebakken wilt hebben, erg netjes! Ook de nagerechten, fruit en kleine desserts, waren prima. Over het ijsbuffet kan ik niet oordelen omdat ik hier geen gebruik van gemaakt heb. De toiletten waren eveneens keurig in orde.

De sfeer in het restaurant vond ik helaas wat minder. Nu maak je de avond natuurlijk toch met je eigen gezelschap, maar ik heb gezelligere wok restaurants bezocht. Ook een duidelijk minpunt vond ik de on-alerte houding van het bedienend personeel. Lege / vuile borden werden weliswaar uitgehaald, maar daarbij werden lege glazen op tafel genegeerd. Na opnemen van het eerste rondje drank bij binnenkomst hebben we dan ook constant zelf moeten wenken om nog iets te drinken te kunnen bestellen. Nu hadden wij een all-in arrangement, maar volgens mij blijft er door deze houding veel omzet liggen bij het gewone arrangement waarbij de drank los betaald dient te worden. Kleine tip: misschien een betere werkverdeling onder het personeel maken, zodat er een aantal mensen expliciet bezig zijn met het opnemen en serveren van drankbestellingen.

Maar over all: zeker een aanrader als je eens in de buurt bent en van wokken houdt!

29. Anneke

We hebben hier heerlijk gegeten gisteren, als waardige afsluiter van een gezellig dagje in onze hoofdstad. Een prachtige ambiance, bediening zoals het hoort en mijn eendenborstfilet was uit de kunst. Exact medium gebakken, met een lekker knapperig vel en een heerlijke sinaasappel-cointreausaus. Goede garnituur op het bord, al had de gegratineerde tomaat wat beter schoongemaakt mogen zijn, een smaakvolle aardappelgratin en mooie beetgaar gekookte groenten als bijlage. Dit alles weggespoeld met een lekker glas Spaanse rosé, en ik had niets meer te klagen. Over de prijs-kwaliteitverhouding (voor wat betreft de totale rekening) kan ik niet oordelen omdat ik het etentje cadeau heb gekregen, maar in het algemeen is deze volgens mij zeer goed. En als ik dan toch een kleine kritische noot mag plaatsen: ik heb mijn vraagtekens bij de levende kakatoe op de bar. Ik begrijp de gedachte erachter, het dier past prima in de entourage en is zeker voor kinderen een leuke bezienswaardigheid, maar uit ervaring weet ik dat zo'n dier heus wel eens fladdert of zich uitschudt waarbij de veren en het stof in het rond vliegen. En of je dat moet willen in een restaurant?

30. Internationaal Amsterdam

Anneke

Het concept is leuk bedacht, maar helaas rammelt de uitwerking ervan aan alle kanten. Dat je wat meer betaalt omdat je in hartje centrum van Amsterdam zit is tot daar aan toe en vind ik ook absoluut niet bezwaarlijk, MITS de prijs-kwaliteitverhouding in orde is. En dat was absoluut niet zo. Vier man bediening voor een bomvol terras op een zomers warme middag in de vakantie is op zijn zachtst gezegd niet toereikend. Geen wonder dus dat we minstens 10 minuten hebben moeten wachten voor we uberhaupt konden bestellen.

In de tussentijd ging ik even naar het toilet, en bij terugkomst was ik blij dat we alleen kwamen voor een drankje, want had ik al iets te eten willen bestellen dan was me na mijn toiletbezoek de eetlust wel vergaan. Een krap, benauwd halletje met maar 2 toiletten die allebei een uur in de wind stonken. En omdat zoals gezegd het terras helemaal vol zat, mocht ik daar ook nog lekker lang van genieten achteraan de file van zo'n 10 andere gasten. Toen ik klaar was bleek het sanitair trouwens niet alleen onhygiënisch, maar ook nog eens gevaarlijk te zijn. Er kwam namelijk zonder enige waarschuwing geen warm, maar HEET water uit de kraan....

Afijn, terug op het terras konden we eindelijk bestellen, maar duurde het nog eens 10 minuten voor onze drankjes kwamen, die eerst bij de buren geserveerd werden. De rosé die ik kreeg was lekker, maar niet uitzonderlijk, en had zeker kouder gemogen. Afrekenen was ook weer een drama, aangezien slechts 2 van de 4 personeelsleden een portemonnee bij zich droegen.

Kortom: een afrader in mijn ogen. Er zijn genoeg leukere adresjes in onze hoofdstad die hun zaakjes wel voor elkaar hebben.....

5,1
  31. Anneke

Ik kan niet anders dan constateren dat we hier heerlijk gegeten hebben vanavond. We hebben genoten van het driegangen filmmenu (in combinatie met een bezoekje aan de bioscoop kostte dat slechts € 18,50, ik hoefde alleen maar de drank af te rekenen) en ik was echt positief verbijsterd over de prijs-kwaliteitverhouding. De carpaccio die we kozen als voorgerecht smolt werkelijk op de tong en was voorzien van een heerlijke truffelmayonaise, precies genoeg parmezaanse kaas en een lekkere pittenmix (pijnboom-, zonnebloem- en pompoenpitten). De lekkere salade met een frisse maar niet overheersende dressing maakte het helemaal af. Daarbij een lekker glas rode wijn gedronken. Vervolgens door met een droge witte wijn die mooi combineerde met mijn hoofdgerecht, zeewolffilet, goed gebakken en perfect op smaak met een lekkere saus. De varkenshaas met kalfsjus van mijn partner was ook prima. Enige puntje van kritiek: de hoeveelheid garnituur had wat ruimer gemogen. De gepofte tomaatjes en de rucola waren erg lekker, evenals de aardappelpuree met stukjes groente, maar voor mij als kleine eter net aan voldoende. Mijn partner had dankzij de ruim bemeten portie vlees gelukkig wel genoeg. Tip: serveer in het vervolg wat meer garnituur, eventueel in aparte schaaltjes. Het dessert, creme brulee met verse aardbeien, was ook weer heerlijk. De drankrekening die ik aan het einde van de avond moest betalen stemde me meer als vrolijk. Prima prijs voor de drankjes die we genoten hebben! In combinatie met de gezellige, romantische en stijlvolle atmosfeer, prima bediening, super sanitair en leuke, originele details (het brood bij het voorgerecht werd opgediend in een kistje en bij de koffie achteraf kregen we een heus ouderwets snoeptrommeltje met allerhande lekkernijen geserveerd) absoluut een ervaring om bij te schrijven op ons favorietenlijstje en verder aan te bevelen.

32. Anneke

Heerlijk gegeten hier! Alle door ons geprobeerde gerechtjes (en het leuke is dat je van elkaar kunt proeven en kunt delen) waren zonder uitzondering prima, hoewel enkele (de oliebolletjes van Manchego en spinazie en de salades die wat veel noten bevatten) tamelijk machtig waren voor een tapa. Ook de drank was goed van kwaliteit, lekkere wijn en originele, sommige ons nog onbekende, cocktails. Het concept is goed doordacht, doordat je aan tafel bediend wordt is het niet zo'n massaal gebeuren als bij andere all you can eat gelegenheden. Al kan dat er ook aan gelegen hebben dat wij er op woensdagavond waren en het dus sowieso niet heel erg druk was. Een aanrader dus als je in de buurt bent!

Toch nog enkele aandachtspuntjes:

- de toelichting bij de ** op de menukaart vonden wij niet helemaal duidelijk. Vermeld werd dat deze gerechten, waaronder de desserts, slechts één keer per persoon besteld mochten worden. Wij hadden dat dus geïnterpreteerd als: we mogen één keer per persoon een kaasplateautje bestellen en kunnen dan nog een zoet dessert nemen. Jammer dat we, doordat bleek dat we maar één dessert per persoon mochten bestellen, geen kans meer hadden om de Crema Catalana te proeven.... Beter was geweest om te schrijven: slechts één dessert per persoon te bestellen.

- Over het geheel gezien was de bediening correct en plezierig, maar het ontbrak hier en daar aan wat alertheid van de ober. Met name richting het einde van de avond hebben we wel erg vaak moeten wuiven voor we nog iets te drinken konden bestellen.

33. Anneke

Gisteren deden we onze wondermooie hoofdstad aan voor een gezellig middagje en lieten ons met de rondvaartboot afzetten aan de aanlegsteiger van Slavante. Na een stevige klim omhoog was daar de beloning, in de vorm van een heerlijk koel (rosé)biertje van de tap. Voor mij was deze keus eenvoudig, omdat ik buiten rosébier geen ander bier lust (en anders was het een roséwijn geworden, maar wie kan er weerstand bieden aan een Liefmans van de tap?) maar voor mijn partner viel het nog niet mee om te kiezen tussen de 6 of 7 verschillende bieren. Voor het eten en drinken, ondanks dat we wegens enige haast om de laatste boot terug te halen ons moesten beperken tot een drankje, dus een zeer ruime voldoende. Dit geldt ook voor het de bediening, die de drankjes tijdig bracht, zodat we er toch nog tamelijk op ons gemak van konden genieten. Helaas zat het terras vanwege het mooie weer tot de laatste stoel vol en zagen we ons genoodzaakt om binnen neer te strijken, maar ook dat zag er erg gezellig uit. Chapeau, een aanrader in combinatie met een rondvaart en / of een rondleiding door de grotten van de Sint Pietersberg.

34. Anneke

Wat een gezellige tent is dit zeg, helemaal mijn smaak qua aankleding en uitstraling. Vriendelijke bediening die nergens moeilijk over doet (ik wilde graag na het maken van mijn keuze nog even wachten alvorens mijn bestelling door te geven omdat ik nog (te) veel tijd had tot mijn volgende afspraak en een extra ingrediënt op de pannenkoek was ook geen probleem), een goede kaart met een flink aanbod aan no nonsense gerechten, een lekker en goedgevuld glas wijn voor een prima prijs en een heerlijke pannenkoek die zijn geld ook meer dan waard was. Kortom, dit adres nodigt uit voor meer dan een snelle hap! Ik kom zeker nog eens langs om de rest van de kaart uit te proberen. Ga zo door!

35. Anneke

Hier vanavond tussen de bedrijven door snel een hapje gegeten. Sfeer is wat je mag verwachten van de standaard shoarmatent, drie keer niks dus, maar de service / bediening is daarentegen prima. De friet wordt geserveerd op een apart bordje, je krijgt keurig een glas bij je blikje frisdrank, er wordt je netjes een smakelijk eten gewenst en men informeert tussendoor of alles naar wens is. Lekkere combinatie overigens, broodje shoarma met feta. En die combi-deal (of zoiets) die ik nam is prima, waar voor je geld! Een lekker broodje met een ruime portie vlees, een kommetje knoflooksaus en friet, sla-garnituur op je bord en een blikje fris voor € 7,20 is geen euro te veel betaald. In zijn segment een aanrader wat mij betreft.

36. Chinees-Indisch Landgraaf

Anneke

Sinds we drie jaar geleden in Schaesberg zijn komen wonen is er voor ons geen ander adres meer als we zin hebben in een avondje Chinees. Gastvrije ontvangst, altijd een amuse (en al lijken de smaken of smaakcombinaties soms ietwat curieus, het smaakt steeds prima) en uitstekende bediening en service. Een voorbeeldje: bij één van onze laatste etentjes bestelde mijn vriend peking-eend. Even later kwam de gastheer terug om te vertellen dat de eend nog moest drogen na de marinade en dus niet de smaak zou hebben die hij hoorde te hebben. We konden daarop kiezen of we de eend alsnog wilden bestellen of toch liever iets anders wilden uitzoeken. Uiteindelijk een andere, en eveneens heerlijke, keuze gemaakt, maar dit voorval is absoluut tekenend, evenals bijvoorbeeld het feit dat ze al weten wat je gewoonlijk drinkt zogauw ze je zien. De standaard Chinese gerechten heb ik nergens zo lekker gegeten, maar probeer ook vooral eens de niet alledaagse dingen. Zo heb ik de laatste keer genoten van de lamsfilet met groene groenten in kerriesaus, bereid in een zandpot. Heerlijk! Kortom: het beste restaurant in zijn soort in de omgeving als je het mij vraagt. Alle lof!

37. Heb hier nu al twee jaar op rij gegeten op carnavalsmaandag om na de optocht een bodem te leggen voor de rest van de avond. Voor de sfeer hoef je er niet te komen wat mij betreft, ondanks de carnavalsmuziek blijft het voor mij namelijk een ongezellige "vreetschuur", maar gezien de drukte zijn de toiletten toch goed schoon en is de bediening alsnog redelijk snel en vooral erg vriendelijk. Het eten en drinken is ten opzichte van de prijs prima. Kortom, voor een snelle hap zeker aan te bevelen, maar voor een gezellig of romantisch avondje kun je beter elders je heil zoeken.

38. Wat mij betreft de beste frituur in de buurt, en niet alleen omdat-ie op vijf minuten loopafstand zit.... Vaste prik adresje voor een vette hap als ik eens geen zin of tijd heb om te koken. Constante kwaliteit, waar voor je geld en vriendelijke en snelle service. Nu ze de (toch wel storende) televisie hebben vervangen door een rustgevend muziekje is het er eigenlijk alleen nog maar beter op geworden. Het nodigt nu ook meer uit om ter plekke je friet of snacks op te eten. Tip: probeer vooral de (zelfgemarineerde?) saté met heerlijke saus!