• Lid sinds 2 juni 2017

3. 7,6

Bistro Nijeholt

Beetsterzwaag
Nieuwe recensie

Anne Lammers heeft nog geen foto toegevoegd

Activiteiten

1. Anne Lammers's profielfoto
    Anne Lammers heeft een recensie geschreven voor De Kroontjes

We aten salade met lamsham. Daar had ik eigenlijk wel een broodje met boter bij verwacht. Ik at de vangst van de dag, heek. De vis was lekker. Mijn man maakte de verkeerde keuze , zoals hij zelf achteraf zei. Lamsburger.
    Niks mis met de burger, maar de presentatie? Bijgerechten: een bakje frites, geen sla
    De kaasplank daarentegen was heel erg goed.

2. Anne Lammers's profielfoto
    Anne Lammers heeft een recensie geschreven voor Vogelhuis Oranjerie

Als we op Texel zijn is de Oranjerie ons vaste eetadres. We gaan van start met het vistrio (gerookte paling, garnalen en gerookte makreel), heerlijk en heel mooi opgediend.
    Manlief gaat voor 2 tongen en ik kies voor het gerecht van de dag, forel met kreeftensaus. Een van de 2 tongen is heel goed, maar van de tweede hadden we het idee dat hij 2 keer was gebakken. Onze opmerking daarover werd ontvangen zoals het hoort.
    Mijn forel was uitstekend, zo ook de bijgerechten.
    We sluiten af met koffie en een juttertje.
    Compliment voor de bediening, die spontaan meldt dat ze even een flesje water bij de bestelde wijn brengen. Klasse zo hoort het, maar dat maak je niet vaak meer mee.

3. Anne Lammers's profielfoto
    Anne Lammers heeft een recensie geschreven voor Bistro Nijeholt

Omdat mijn man weer eens oesters wilde eten naar Nijeholt gegaan. De oesters vielen in de smaak zo ook mijn brandade met gerookte forel, op de eendenbout was niets aan te merken, maar je moet wel durven om voor een kaasplankje met 4 kleine stukjes Nederlandse kaas €4 extra te vragen op de menuprijs. Ik wil best meer betalen voor een kaasplank, maar dan moet het ook iets zijn.

4. Anne Lammers's profielfoto
    Anne Lammers heeft een recensie geschreven voor De Trijehoek

De Trijehoek is weer open.
    Voorgerechten: een proeverij van diverse gerechtjes, maar het voorgerecht van mijn man was grote klasse: huis gerookte zalm en een hele gerookte paling.
    Beide aten we snoekbaars met dillesaus, 2 perfect bereide filets op een bedje van gegrilde groente met als bijgerechten salade en gebakken aardappelen.
    Prima prijs/kwaliteit verhouding.
    Het restaurant heeft nog te lijden van de slechte recensies van de vorige eigenaren, maar verdient nu beslist een groter publiek. Wij komen zeker terug en wensen hun succes

5. Anne Lammers's profielfoto
    Anne Lammers heeft een recensie geschreven voor Restaurant Het Spijshuys

Niet iedere verder de erg summiere kaart, kaas als dessert is van de kaart verdwenen, voor mensen die niet zo van zoet houden is dit wel een punt van kritiek.
    De amuses konden mij niet bekoren, twee uitersten van smaak, het gekarameliseerde taartje te zoet en de gefrituurde bloemkool te scherp.
    Met de smaak van het voor- en hoofdgerecht van het BIB menu (voorjaarssalade en lamsnek) was niks mis, maar de porties zijn wel erg klein evenals de maat van de geschonken wijn.
    Ik loop niet direct warm om hier binnenkort weer te gaan eten.

6. Anne Lammers's profielfoto
    Anne Lammers heeft een recensie geschreven voor Pier's Hiem

We hadden gehoord dat Pier's Hiem nieuwe eigenaren had en wij waren nieuwsgierig. Dus op een miezerige avond binnengestapt, we werden vriendelijk ontvangen.
    Het wildnemu (wildpastei, hertenstoof en ijs met warme kersen) had de goedkeuring van de heren, ook de andere voorgerechten van gerookte vis en de carpaccio vielen in de smaak. De hoofdgerechten, schnitzel en roodbaars waren heel lekker, de bijgerechten waren gebakken aardappeltjes, frites, Italiaanse biet en snijboontjes. De salade was niet bladsalade maar knolselderijsalade.
    Je moet de locatie weten te vinden, maar met deze kookkunst is Pier's Hiem een aanwinst in de omgeving.
    Wij komen nog weleens terug.

7. Anne Lammers's profielfoto
    Anne Lammers heeft een recensie geschreven voor Hét Postkantoor

Gegeten met 4 personen, het is een aardig concept, maar reclame maken met onbeperkt eten en dan melden 4x2 gerechtjes is niet onbeperkt. Voor ons was het voldoende maar ik kan me voorstellen dat jongemannen hier niet genoeg aan hebben.
    Het is misschien een suggestie om op de kaart ook aan te geven welke gerechten iets meer geschikt zijn als voorgerecht en welke als hoofdgerecht.
    De gerechten waren smaakvol, maar de door mij in een ronde gekozen seviche van makreel en Griekse salade zagen er op het oog hetzelfde uit.
    We hebben wel genoten, maar de wijn is er belachelijk duur. € 6,90 voor een glaasje (echt geen glas) is te gek voor woorden. Met dit formaat haal je gemakkelijk 6 glazen uit een fles van € 29,50 en dan per glas zoveel rekenen doet de wenkbrauwen fronsen.