• Lid sinds 14 juni 2012

Kimono

Hilversum

Andrew Bergman heeft nog geen foto toegevoegd

1. Super lekker gegeten afgelopen week. Heel aardig personeel en een heel divers aanbod qua eten! Een aanrader voor groepen, maar ook voor een intiemer etentje kun je hier heel goed terecht.

2. Heel lekker gegeten, vriendelijk personeel, goede service. Voor herhaling vatbaar.

3. Jan

Heerlijk gegeten, veel keuze, zeer vriendelijk personeel. Zeer geschikt voor groepen of gewoon heerlijk met de familie. Zeker een aanrader en voor herhaling vatbaar.

4. Andrew Bergman's profielfoto
    Andrew Bergman heeft een recensie geschreven voor Kimono

Onlangs heb ik de aanbieding “7-gangen teppanyaki menu voor 2 pers € 29” via Marktplaats Aanbieding gekocht. Mijn echtgenote en ik zijn liefhebbers van teppanyaki, en vooral van de beroemde Japanse gastvrijheid. Professioneel ben ik gastronomisch schrijver en ook lid van ‘s werelds grootste gastronomisch gilde. Ik had grote verwachtingen van teppanyaki in de mediastad en we zagen beiden erna uit.

Ik kreeg netjes de tegoedbon per e-mail (om 17h38) maar moes nog even overleggen met mijn echtgenote over een passend avond. Dat lukte om ongeveer 18h55. Ik zag al het “verzoek” om tussen 17h00 en 19h00 te bellen, dus wachtte ik geen moment.

Na ongeveer twee minuten werd er opgenomen. I noemde (zoals op de tegoedbon gevraagd) dat ik i.v.m. de Markplaatsaanbieding belde, en ik werd meteen als een stoute schooljongen aangesproken. “Kan niet nu! Je stoort me in mijn drukke tijd! Vandaar dat de bon zegt vóór 7-uur te bellen!”. Blijkbaar stemde zijn horloge niet precies met de mijne, maar de hoorn werd in mijn oor neergezet. Nou ja, kan gebeuren dat hij het even druk had… Ik probeerde niet te veel ervan te maken, maar mijn echtgenote keek me wél met grote ogen aan.

De volgende dag belde mijn echtgenote ruim op tijd (ongeveer 18h00) vanuit de trein naar huis. Ik liet de datum aan haar over. Zij heeft begrepen dat de tegoedbon niet op feestdagen geldig is, maar had niet in de gaten dat het alléén maandag tot donderdag geldig was. De telefoon werd opnieuw héél kortaf opgenomen. Toen zij een reservering op een vrijdag wilde werd zij ook schoolmeesterlijk aangesproken. “Niet op vrijdag! Sta’ duidelijk op de bon!” Nou goed, regels zijn regels. Haar tweede keuze was donderdag maar voordat zij een andere datum kon opgeven werd de hoorn ook in haar oor neergezet.

Na dit tweede nare voorval hebben we besloten geen zin meer te hebben om bij Kimono in Hilversum te dineren. Ik heb een e-mail gestuurd naar Marktplaats om gebruik te maken van het (duidelijk op de bon) aangegeven “recht om de koopovereenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden”. Daar heb ik al bericht van teruggekregen en het is netjes afgehandeld: Marktplaats zelf niets te verwijten dus.

De Marktplaats klant is blijkbaar tweederangs-klant, maar gezien hun houding geloof ik niet dat er in hun ogen een eersterangs-klant bestaat. Doodzonde maar klanten zijn blijkbaar een lastige onderbreking van hun werk! Vermijden dus.