• Lid sinds 17 september 2011

Chique & Simpel

Lisse

Joyah

Baarn

andre heeft nog geen foto toegevoegd

1. andre's profielfoto
    andre heeft een recensie geschreven voor Brasserie de Houten Klaas

De inrichting zou niet misstaan in een Amsterdams bruin café, zeker waar het het bargedeelte aangaat.
    Op de houten tafels mist dan wel het namaak Perzisch tapijtje, maar een kniesoor die daar op let.

De ontvangst was een beetje rommelig. Bediening vriendelijk.

Voor de AH actie had men een speciaal menu bedacht. Mijn partner en ik kozen voor een carpaccio (Rund) nog net niet zo uit de koeling, maar in ieder geval niet op temperatuur. De grove kaaskrullen bepaalden de smaak. Pijnboompitten waren niet even geroosterd. Het leek er een beetje op dat de keuken overvraagd was, want de uitservering van dit gerecht duurde bijna drie kwartier.

Het hoofdgerecht voor mij was een lendenbiefstuk. Gelukkig werd het “standaard”mes vervangen door een steakmes. Dat is nodig zeker als de biefstuk niet door de vermalser gehaald is. Deze biefstuk was gelukkig niet behandeld met een dergelijk apparaat. Mijn medium biefstuk was koud aan de binnenzijde. Vreemd als je weet dat het voorgerecht en de uitservering van dit gerecht meer dan een uur duurde.

De groentes die geserveerd werden, waren wintergroenten, niet echt veel maar voldoende. Een compliment voor de frites. Licht geel (verse olie of vet) en erg knapperig.
    Mijn partner had een stoofpotje haasbiefstuk in Stroganoff saus. Erg veel champignons (uit blik?), erg veel saus. Smaak was redelijk.

Het dessert bestond uit ijs, slagroom (een beetje… teruggelopen) en boerenjongens.

En dan het volgende: Ik bestelde een tonic, keurig geserveerd met citroen. Echter degene die de citroen gesneden heeft had na het snijden van uien zijn handen niet gewassen en gezorgd dat ze niet meer naar uien roken of er is een mes gebruikt dat voor die tijd voor uien snijden gebruikt was. Bah, tonic dat naar uien smaakt.

Schuin achter me stond een homarium, echter zonder kreeft of schaaldieren en behoorlijk vuil.
    Kortom hoger dan een een 6 gemiddeld kan ik de Houten Klaas niet geven.

5,7
  2. andre's profielfoto
    andre heeft een recensie geschreven voor Joyah
    Internationaal Baarn

andre

Wij ons al afvragen waar deze plaats zou liggen. Maar het bleken de voorletters te zijn van de kinderen van de eigenaar die er overigens tijdens ons bezoek niet was.

We werden op vriendelijke wijze ontvangen door de gastheren. Op donderdag bleek het restaurant behoorlijk vol te zitten. Onze gasten kwamen uit Bunschoten-Spakenburg en hadden als eens gegeten in het restaurant.

We kregen een beperkte kaart met nogal verschillende gerechten aangereikt. Beperkt is meestal goed. Men heeft alles een beetje beter in de hand en kan snel serveren.

Gekozen voor een “standaard” carpaccio. Prima, niets op aan te merken. Daarna namen 3 van ons de spareribs en één de saté. Keurig geserveerd met wat rauwkost en frietjes in een zakje. Eén sparerib bleek het te zijn. M.i. een beetje karig. Dat hadden er zeker anderhalf kunnen zijn. Overigens zeer prettige bediening die haar best deed om het ons naar de zin te maken.

Voor mij als toetje vers fruit met meloenijs, voor de overige drie een triootje met verschillende (Italiaanse en Franse) smaken. Geserveerd in drie kleine bakjes. Alles was goed op een klein maar zeker aandachtspuntje. De spareribs proefden niet vers. Varkensvlees heeft de eigenschap relatief snel te verouderen (ook in de vriezer). Dat was hier duidelijk te proeven. De vraag rijst of het restaurant fifo of lifo toepast in het leeghalen van de vriezer, ook is het de vraag of alles op datum gelabeld is.
    Mocht het bovenstaande niet op de restaurateur van toepassing zijn, dan zou ik zeker de leverancier aanspreken op dit euvel.

Kortom… een beetje ambivalent over dit restaurant. Dit wil natuurlijk niet zeggen dat dit altijd zo is.

3. andre's profielfoto
    andre heeft een recensie geschreven voor BBQ Restaurant Hillegom

Na Jaren weer eens gegeten in het BBQ restaurant in het centrum van Hillegom
    Natuurlijk is het moeilijk om het interieur aan te passen daar tafels een vaste plek hebben op de gas barbecue. Maar toch staat hier de veroudering langzamerhand toe.

Na een vriendelijke ontvangst met brood een kruidenboter kan men zich figuurlijk op de barbecue werpen. Natuurlijk wel eerst even een soepje eten, en dan naar de koelingen met vlees, vis en groenten.

Alles voldoende de hele avond door. Hat was vrijdag en het wat vol. Om dan te zorgen dat niemand iets te klagen heeft moet er aangevuld worden. Perfect beter kon het niet.

Waar het de kwaliteit betreft kan ik ook kort zijn. Gewoon goed. Vlees hoort mals te zijn, het als het gemarineerd is hoort dat ook op een goede manier gedaan te zijn en niet te vergeten verheid.
    Op de producten snijwijze en marinades niets dan lof. Gewoon lekker. Bij onze gasten viel met name de kwaliteit van de biefstuk op. Ook als deze medium werd gebakken dan nog was het prima te eten.

Missertjes zijn er ook. Met name een ijsje met fruit (Sorbet voor bijna € 7,00) bleef duidelijk achter in smaak bij de rest van het eten en onze gasten misten de oer Hollandse (Franse of Belgische) frietjes.

Wijn kon ik door omstandigheden niet drinken dus ook geen oordeel.

Voor het overige hebben we weer een gezellige en smakelijk avond in het restaurant gehad met onze vrienden.
    Wat opviel is dat het erg rustig was toen we weggingen. Of dat aan ons gelegen heeft?

Misschien toch eens kijken of er aan de sfeer wat gedaan kan worden. Het begint ons in ziens gedateerd te raken.

4. andre's profielfoto
    andre schreef:

Beste redactie het is verstandig om Brasserie Puck te voorzien van een nieuwe informatie harder.
    Het restaurant is opnieuw gestart met nieuwe eigenaars. Het is niet reeel om ze te laten lijden onder de voorgangers

5. andre's profielfoto
    andre heeft een recensie geschreven voor Vitaria Eeterij Family

andre

Snackbar Family sorry Vitaria. Even naar de film geweest en geen tijd gehad om wat te eten. Dus maar even naar een snackbar. Voor de eerste keer in Nieuw Vennep. Family licht ruim en vooral schoon was de eerste indruk. Aardige mensen uit het verre oosten staan ons te woord. We bestellen niets bijzonders. Gewoon een frietje, kipkorn, kaassoufflé. Verder niets. Het wordt klaar gemaakt we zitten op de krukken rond een tafel. Wordt een keurig opgemaakt bord met de bestelde producten opgediend en dat voor net 8 euro 50. Erg vriendelijk, en vers vet goede friet en standaard overige producten maar niets op aan te merken.
    Eens rond gekeken. Alles lekker fris. Alleen dat al een aanrader, een modern frietkot maar dan net even meer veel meer.

Bij het naar buiten gaan bleek dat er ook nog een zijdeur was dan hoefden we niet zo ver door de regen. De deur zat op slot maar niets was de man te veel na ons een vriendelijke prettige avond gewenst te hebben stonden we weer buiten. Een oordeel geven over een goed restaurant is best leuk. Maar een cafetaria (vivaria) kwam eigenlijk nog niet in beeld. Tot vanavond. Als we weer naar de film gaan eten we hier vast weer. Beoordeel eerlijk en kijk naar de prijs in verhouding met de kwaliteit.

6. andre's profielfoto
    andre heeft een recensie geschreven voor De Buren bij Jou Thuis

Normaal gaan we eten met zijn tweeën. Nu, in verband met mijn verjaardag, hebben we het iets forser aangepakt: een mannetje (en vrouwtje) of 40. Natuurlijk wel een afspraak gemaakt en voor deze 40 gereserveerd. Een menu werd samengesteld en het feest kon beginnen. Trouwens opvallend dat je in een populair restaurant in Lisse voor 40 man kan reserveren op zaterdag. Als extra service werd het keuze menu zoals was afgesproken op mooi papier gedrukt met daarop een foto van het slachtoffer (in mijn geval was ik het zelf).

Een ruime keuze uit voorgerechten waar carpaccio het meest gekozen werd. Verrassend waren de twee droog gebakken strips bacon boven op de carpaccio. Erg goed moet ik zeggen. Ook de andere voorgerechten hadden hun aftrek. Een garnalencocktail, nu eens niet met van die roze sompige garnalen, maar met gamba’s. Geen commentaar van de eters. Eigenlijk over de voorgerechten geen klachten gehoord.

Zowel de keukenbrigade alsook de bediening was aangevuld met wat extra krachten. Gelukkig, want het was echt vol in het restaurant. Toch verliep alles op rolletjes en de bediening was erg vriendelijk. Complementen voor de keuken die ervoor zorgde dat alle ongeveer 40 gasten op hetzelfde moment het eten voorgeschoteld kregen.

Keizerskroon, een bier van de Sligro, viel zeker niet tegen. Ook de huiswijn was prima te drinken en paste bij deze avond. Complimenten voor de bediening die alert was op iedere vraag en deze naar behoren invulde. In een groep waaronder de ouderen de meerderheid vormden werd met name de loftrompet gestoken over het enthousiasme en vriendelijkheid van deze jonge mensen.

Hoofdgerechten. Hier viel de keuze voor velen op een stick saté met ruim voldoende vlees. Maar ook biefstuk was een toppertje. Wederom goed door de keuken in de hand gehouden, rood, rosé of doorbakken alles verliep voor zover ik heb gehoord gewoon goed. Ik zelf besloot voor een mixed grill, prima. Een stukje varkenshaas, biefstuk en een stukje spareribs completeren deze schotel. Doordat op de borden ook een goed garnituur te vinden was, was het voor iedereen ruim voldoende. Samen met de frites opgediend in een zakje en salade een goede maaltijd.

De proeverij De Buren, een dessert dat prima opgemaakt was en bestond uit drie verschillende kleine hapjes zoet. Maar niet zo zoet dat het pijn deed aan je mond. Het geheel werd afgesloten door een kopje koffie, cappuccino of thee met een stukje boterkoek. Trouwens leuk een theestaafje in plaats van een o zo bekend zakje.

Bij de afrekening bleek dat er geen 40 maar 37 mensen gekomen waren. Zonder dat we ze attent hoefden te maken werden de drie afwezigen op de rekening in mindering gebracht.

Ze gaan verhuizen niet ver, maar naar letterlijk de buren. Ik hoop alleen dat ze de lampen niet meenemen. Ik denk dat een groot deel van de gasten hiermee kennis gemaakt heeft. Je hangt er al snel in als je wat langer bent en zonder te kijken op staat. Maar dat niet alleen: de spiegel met het speciale menu is door niemand die achter een lamp zit (en dat is bijna iedereen) te zien. Denk bij de inrichting van het nieuwe deel alstublieft aan een invalidentoilet, deze werd node gemist.

Goed eten, aardige mensen, een fijne verjaardag. Kortom het is goed toeven bij De Buren.

André Grundmann
    “Beoordeel op prijs, kwaliteit, gastvrijheid en vergelijk eerlijk”

7. andre's profielfoto
    andre heeft een recensie geschreven voor Den Ouden Heere

De Franse Week bij De Ouden Heere in Lisse. We zijn op een prettige manier ontvangen en verwezen naar de eerste etage (pas op je hoofd want de balk hangt een beetje laag). Een tafel onder een dakbalk, maar het ging prima. Een in plastic geseald menu. Mensen wat onpersoonlijk maar wel makkelijk in het schoonmaken, maar in uw bedrijf dat een beetje klasse wil uitstralen is dit wel erg matig.

Wel een leuk uitzicht op de verbinding met de bar. Middels een lift met een oud tegengewicht (gewicht van een oude weegschaal) worden de drankjes, voor iedereen zichtbaar, naar boven gehaald en de nieuwe opdracht naar beneden verstuurd.

Het Franse menu bestond in mijn geval uit eend, paddenstoelensoep, lam en een kaasplankje met vijgenbrood. Het diner was best wel goed te noemen. Niet uitzonderlijk maar oké, Frans.

Toch twee dingen over de ambiance. Allereerst is het ronduit vies als je in de baklucht zit van vissen-vet. Gewoon een echt goede een schone afzuiging moet dit toch op kunnen lossen.
    Een tweede was zeker de achtergrond muziek die alleen maar bestond uit het dreunen van de bas en verder niets. De boxen zijn zo opgehangen dat inderdaad alleen de bas doordringt in de restaurantruimte. Of uitzetten die muziek als het druk is of het geluid in de zaak beter verdelen zodat muziek echt gehoord kan worden.

Als je een dergelijk menu hebt zou het leuk zijn als er een wijnarrangement bij aangeboden wordt. Dat maakt een avond compleet en een tikkie meer Frans. Tevens valt het op dat de horeca steeds meer zichzelf uitkleed. Een amuse? Niet gezien. Betalen voor een stokbroodje?

Het eten was zeker niet slecht te noemen zoals ik al eerder zei. Maar De Ouden Heere van Lisse zou toch iets moeten doen aan het geheel. Lisse en nabije omgeving hebben overigens een behoorlijke bezetting waar het eetgelegenheden betreft. Vandaar mijn advies aan De Oude Heere, "zorg net iets meer voor uw gasten. Het hoeft niet veel meer te kosten maar het levert zeker meer op".

Andre Grundmann

8. andre's profielfoto
    andre heeft een recensie geschreven voor Chique & Simpel

Gegeten bij chique en simpel.
    Druk, dat was het bovenzaal bezet met een partij beneden de restaurantweek.
    Wat moeten de eigenaars trots en zuinig zijn op hun bediening. Door de drukte en zeker 1 medewerker te kort versloegen zij zich op zeer goede en vriendelijke wijze de drukte.
    Een amuse opende het diner. In Duitsland noemt men dit een groet uit de keuken. Terecht want de salade van gerookte kalkoenborst verraadde iets van de signatuur van de chef.
    Het vervolg was een op de huid gebakken stukje haring in combinatie met gerookte zalm en een dressing met vanille. Een goede combinatie die dan ook helemaal op ging.
    De bediening had vooruit gevraagd wat we wel of niet wilden eten. Iets wat de mise en place voor de keuken niet eenvoudiger maakte. Toch waren er geen klachten in de buurt van mijn tafel.
    Wel een verontschuldiging van het personeel dat het wat langer duurde, extreem vol en druk dus we hebben inderdaad even gewacht..
    Het hoofdgerecht bestond uit in eigen jus gegaarde kalfssucade. Een groot stuk perfect gegaard aangevuld met geroerbakte groentes, een salade en in de schil gebakken aardappelen. Wanneer de aardappelen een kruiderijtje mee gekregen zouden hebben was het vermoedelijk een completere smaak geweest. Toch was ook dit gerecht op deze manier goed te noemen.
    Het nagerecht was een kopje met een pannakotta een bramen gelei gecompleteerd met een bolletje chees cake ijs. Zeer smakelijke en gelukkig geen mierzoete afsluiting.
    Een lolly ??? en eigengemaakte pepermunt begeleiden de rekening. Bij in het diner dronken we een witte een rode en een dessertwijn allen van een redelijke kwaliteit, waarbij de laatste boven het gemiddelde uitstak.
    Gewoon erg lekker gegeten in een prettige maar drukke ambiance.
    Wij komen op een iets rustiger moment zeker terug.

Andre Grundmann

9. andre's profielfoto
    andre heeft Aroi toegevoegd als favoriet restaurant
    € -
    • Thais
    • Afhaal en bezorg
    Meerstraat 2 Hillegom
    Bewaar
    Bewaren in lijst Sluiten
  10. andre's profielfoto
    andre heeft een recensie geschreven voor De Gouden Muur

Vernieuwend eenvoudig en geniaal gevonden. Het “nieuwe” Chinese restaurant.

Een grote bak bami speciaal of nasi met saté en natuurlijk niet te vergeten de oer Hollandse Babi Pangang. Zo kennen we het Chinese restaurant tot een aantal jaren geleden. Zichzelf respecterende Chinese koks hebben jaren geleden het platgetreden pad verlaten en zijn zich gaan profileren als topkoks met een eigen kookstijl. Deze stijl gaat uit van Aziatische invloeden maar vernieuwd zich dagelijks door het componeren van de meest verfijnde gerechten. Ga maar eens eten bij de Far East Restaurants (FER)
    Dan is er natuurlijk de vernieuwing die in de “bulk” restaurants ingang deed. Een jaar of 9 geleden deed de WOK de intrede. Een kookwijze die in het verre oosten bijna op iedere straathoek wordt toegepast is in Nederland inmiddels gewoon geworden. Maar ook hier grote verschillen zowel in omvang alsook in kwaliteit.
    Een echte vernieuwing (2011) trof ik aan tijdens ons bezoek aan de Gouden Muur aan de boulevard in Noordwijk. Daarmee bedoel ik een vernieuwing die voor mij onbekend was.
    Vernieuwing is niet echt het goede woord het is meer een aanpassing aan de tijd. Een aantal jaren geleden was een rijsttafel het summum van chinees eten. Zeker als daar ook een ti-pan gerecht aan wordt toegevoegd. Een nadeel is dat toch maar een klein deel van de zeer uitgebreide Aziatische keuken aan bod komt. De Gouden Muur en met name de dochters van de eigenaar hebben hierop iets gevonden dat in haar eenvoud geniaal te noemen is.
    Asian Tapas. Natuurlijk kent u de van origine Spaanse kleine hapjes. Een vertaling daarvan zijn kleine Aziatische hapjes. Natuurlijk moet je dit als regelmatige bezoeker van restaurants proberen.
    Een menukaart van bijna 70 gerechten (iets meer als je ook de friet en babi pangang meerekent)
    Keurig verdeeld in standaard gangen, zoals voorgerechten, soepen, gril gerechten, enz, enz.
    Daarnaast een soort bestel bon waarop je, in net zo veel gangen als u wenst, duidelijk kunt maken wat u wilt eten.
    Gelukkig geen grote porties maar kleine en soms hele kleine keurig opgemaakte gerechtjes. Deze gerechtjes geven een zeer goede dwarsdoorsnede van wat de standaard Aziatische keuken te bieden heeft. Van Dim Sum en Pangsit, via pekingsoep naar zalm of Yakitori.
    En daarna spek in zout, peking eend en Mihoen. Natuurlijk komen ook wokgerechten en ti-pan gerechten aan de beurt.
    Na de eerste gang van een paar gerechtjes kun je doorgaan met het bestellen. Zelf de volgorde of smaak kiezen. Het maken van combinaties per gang alles is mogelijk.
    Na 8 of 9 gerechtjes (in 3 of 4 gangen maar 5 of meer mag ook) die allemaal voorzien zijn van een keurige plate opmaak zult u een behoorlijke doorsnede van de Aziatische keuken hebben geproefd. Terwijl bij een volgend bezoek u gewoon een andere keuze kunt maken uit als die andere overgebleven gerechten. Want alles in één keer proeven is ons niet gelukt.
    Een aanrader, voor de echte liefhebber, aan de boulevard van Noordwijk