Nieuwe recensie
  1. An

2. Afhaal en bezorg Haarlem

An

Via de cateringdienst van Toko Nur hebben wij het eten voor ons bedrijfsfeestje besteld. Alles was zeer lekker! En niet onbelangrijk: ook opties voor onze vegan collega's (die ik overigens niet heb horen klagen). Dankzij de meegeleverde rechauds bleef het eten goed warm. Enkel een cijfer voor eten/drinken, aangezien ik geen idee heb van de kostprijs, niet in contact ben gekomen met het personeel van deze toko en de sfeer in dit geval niet van Toko Nur afhankelijk was.

3. Kleine eetwaren Sittard

4. An

Eergisteren zijn we hier met 6 personen wezen eten. Het was best druk, wat wel logisch is voor een vrijdagavond. We waren voor het 3u-arrangement gegaan en hadden gereserveerd vanaf 19u30. Dit betekent dat we tot sluitingstijd mochten blijven, al was dat misschien niet zo slim. Tegen het einde waren er namelijk een aantal dingen op en die werden niet meer bijgevuld. Wat wel te begrijpen is, maar toch… je hebt wel voor de 3u betaald en wil dan ook rustig eten, beetje uitbuiken, weer rustig eten, en echt op het einde pas aan het dessert beginnen.

Het was fijn dat de zitruimtes als het ware "ingedeeld" waren, zodat je toch wat "knusser" zat (voor zover je knus kunt zitten in zo'n grote zaak). De koks in het restaurant waren nogal "direct" en zeiden niet veel (op mijn vraag wat voor saus "a la wok" precies was, kreeg ik het antwoord "beetje pikant", wat ik ook wel had kunnen afleiden uit de ene peper die ernaast stond. Ik was meer benieuwd naar het soort smaak: zoet, zuur, barbecue-achtig, veel look,). De kok leek érg graag te weten welke saus ik nu wou (hij leek onrustig/ongeduldig, ookal stonden we maar met 2 aan de wok op dat moment: een tafelgenoot en ikzelf), dus had ik maar niet meer doorgevraagd en gewoon een keuze gemaakt. Bediening kwam de borden ophalen en was daarbij wel vriendelijk en beleefd. Ondanks de drukte verliep dit nog redelijk goed. Het vreemde was dat dit slechter werd naar het einde van de avond toe, terwijl het eigenlijk ook rustiger werd. Je zou verwachten dat de bediening dan net sneller is, maar dat was dus niet het geval. Het drinken moet je hier trouwens zelf gaan halen. De stoelen vond ik persoonlijk lekker zitten, terwijl anderen in mijn gezelschap ze een beetje zwaar vonden en onhandig in combinatie met de stoffen vloerbekleding: je kon niet makkelijk naar voor of achter schuiven, maar moest de stoel steeds opheffen daarvoor.

Qua eten (en drinken trouwens ook) is er ontzettend veel keuze! Wat ik gegeten heb was ok. Niet veel meer of minder dan dat. Het was naar verwachting.

Kortom: het is een groot all-you-can-eat restaurant. Alles was wel ok, maar niet op en top. Eigenlijk wat je van dit soort restaurant kunt verwachten. Hebben we een gezellige en lekkere avond gehad? Joa. Zouden we nog terug gaan? Misschien ooit eens in de verre toekomst, wanneer we nog eens naar een all-you-can-eat restaurant willen gaan.

5. An

6. Huiskamerrestaurant Sittard

An

Is een recensie zichtbaar als ie nog niet gekeurd, maar wel al gemarkeerd is?

2 vorige recensies
  7. An

8. An

9. An

10. Afhaal en bezorg Sittard

11. Mediterraans Diest

An

Onlangs heerlijk gegeten met een paar vriendinnen. De stoelen zitten wat minder comfortabel, maar dat is nog geen ramp.
    Ontzettend vriendelijke bediening! Een aantal van ons wilden graag de chili chicken, waarbij we op een schaal van 1-9 konden aangeven hoe pikant we het wensten. Toen we vroegen om een "4" wees de bediening ons erop dat dit al best pikant was. Dan maar een "2" en een "3" besteld en wat waren wij blij dat de bediening ons hierop gewezen had! Het was inderdaad al aardig pikant. Gelukkig zijn we niet voor die "4" gegaan. De schaal begint bij 1 en dit is eigenlijk al pittig en wordt zo steeds pittiger tot 9, terwijl wij oorspronkelijk dachten dat 1 niet pikant was. Top gereageerd door de bediening dus!
    Zowel het hoofdgerecht als het dessert waren erg lekker en mooie porties. Leuk restaurant, zeker een aanrader.

12. An

Het was weer een hele tijd geleden, maar eergisteren zijn we hier nog eens wezen eten. Erg vriendelijke bediening, die kwam vragen of alles naar wens was. Lekker aperitiefje van het huis en lekker eten. Het gereserveerde tafeltje waar we met 3 personen aan zaten, had wel ietsjes groter mogen zijn. Maar toch heerlijk buiten gezeten op het terras, genietend van het mooie weer!

13. An

Ondertussen hier al een aantal keer besteld. De Corronation Chicken vind ik erg lekker. Bezorging is altijd netjes op tijd en de laatste keer zat er zelfs 2x een gratis tea in de zak. Samengevat: top service en lekkere broodjes voor een nette prijs!

14. An

Holy cow (yes, pun intended), wat was het eten hier héérlijk!!

Dinsdagavond zijn we hier met 4 volwassenen en 2 kids gaan eten. Lucky us: want op maandag en dinsdag kan er “Molengras” besteld worden. Dit is hun versie van het steppegras (erg dunne frietjes) met een ontzettend malse steak eronder. Er werd keurig gevraagd hoe we de steak gebakken wilden hebben en dit werd zeer goed uitgevoerd. Mijn medium was perfect medium en zó ontzettend mals en smaakvol. Zeker een aanrader! Ook een ontzettend grote portie. Zelf had ik de champignon roomsaus erbij en anderen de pepersaus. Beide sauzen zeer lekker. Alleen was ik blij dat ik de pepersaus niet had, want ik ben niet zo’n held met pittig eten en het was écht PEPERsaus dus 😉
    Andere bestelde gerechtjes: gegrilde kipfilet, balletjes in tomatensaus en voor de jongste uit het gezelschap de visstick met tartaar en frietjes (zie bijgevoegde foto’s - het aparte kommetje met de sla hoort bij het Molengras, logisch apart geserveerd aangezien het bord lekker vol lag).

Het interieur past helemaal bij het “Meat”-concept. Wel ontzettend warm binnen, maar misschien ook logisch in een grill restaurant.

Geen voor- of nagerechten besteld, het hoofdgerecht was meer dan voldoende. We kregen er echt niets meer bij (zelfs de grote eters hebben aardig mogen duwen om alles op te krijgen).

De bediening zeer vriendelijk en bekwaam! Chapeau voor de jongedame die de bestelling van ons gezelschap volledig onthield, inclusief de verschillende gewenste bakwijzen en sauzen.

Om dan toch 1 puntje van kritiek te geven: ik vond het jammer dat de ice tea niet met ijsblokjes, citroentje en stampertje werd geserveerd. Vooral voor die prijs (€2,70) had dat wel gemogen. Maar dat is dan ook het enige wat ik kan bedenken. Al bij al: een etentje hier is niet goedkoop, maar je krijgt er wel heel wat voor terug (zowel kwalitatief als kwantitatief). Zeker een aanrader! 👌

15. Huiskamerrestaurant Sittard

An

Even testen wat gebeurt met 2 recensies vanaf eenzelfde e-mailadres. Eentje vanaf een account en eentje niet ingelogd op het account. Deze is de ingelogde versie :p

16. An

Hoppa! Voor de zoveelste keer weer besteld bij Cooking4U en weer lekker genoten. Normaal gezien heb ik niet zo graag spareribs (behalve die van mijn oma :p), omdat ik het niet zo leuk vind om te knabbelen aan een bot (idem voor kippenboutjes bijvoorbeeld). Maar toen iemand deze besteld had en ik mocht proeven, wist ik dat ik die de volgende keer ook zou bestellen! And so I did. En ze waren heerlijk! Kwamen zo van het bot af en lekker gemarineerd/lekker sausje. Sommigen vinden de groenten net iets overkookt, maar ik zelf heb het liever niet beetgaar, dus voor mij is het perfect. En mooi op tijd bezorgd. Ik blijf hier bestellen :-)

17. An

Dit is echt een super goede frituur! We zijn eind 2016 naar Rekem verhuisd en hebben een aantal frituren in de buurt geprobeerd, maar Peper & Zout steekt er voor mij met kop en schouders boven uit. Binnen is het heel netjes en er is achter de frituur (dus niet aan de kant van de Rijksweg) een kleine parking. Het personeel is vriendelijk en het gaat er altijd snel vooruit, ook als het druk is!
    De frietjes, snacks en broodjes zijn dik in orde. Een keer (tijdens onze verhuis) ben ik 's middags broodjes gaan halen, waarbij ik graag een broodje met eiersalade wou. De eiersalade was op, maar dat betekende niet dat ik iets anders moest bestellen. Zonder problemen werd verse eiersalade voor me gemaakt en dat heeft gesmaakt! Qua prijs zijn ze niet duur, maar ook niet goedkoop.
    Kortom: ik heb deze frituur graag en zal die zeker aanraden aan anderen!

18. An

Een paar weken geleden iemand smakelijk zien eten van hun maaltijden, dus vorige week ook maar eens geprobeerd. Het was eerlijk gezegd beter dan ik verwacht had: qua hoeveelheid was het zeker in orde (het leek niet super veel, maar ik heb toch mijn best moeten doen om het allemaal op te krijgen) en de smaak zat ook goed! Ik denk dat ik hier in de toekomst nog wel eens zal bestellen :-)

19. An

Gisteren heb ik hier met 5 vriendinnen heerlijk ontbeten! Ik had zelf gekozen voor grootmoeders ontbijt en hou niet zo van hartige pannenkoeken, dus vroeg of het spek en ei op een apart bordje gebracht kon worden en dat was helemaal geen probleem.
    Super vriendelijke, attente en oplettende bediening. Er werd regelmatig gevraagd of alles naar wens was en of we misschien nog iets te drinken wensten (zonder opdringerig te zijn). Bij de reservering had ik doorgegeven dat 1 persoon (ikzelf) geen noten mocht eten o.w.v. een allergie. Bij het opdienen van extra brood werd door de bediening expliciet gevraagd wie de notenallergie had, want er was bepaald brood waarin noten waren verwerkt. Super! Voor mij werd vervolgens brood in een apart mandje gebracht.
    Het was er ook erg druk, dus maar goed dat we gereserveerd hadden! Binnen was het een beetje te warm, maar dat kwam misschien omdat we ons extra warm hadden aangekleed o.w.v. het koude weer en de geplande wandeling na het ontbijt. Verder wel een heel gezellige inrichting.
    Kortom: ik vond het top! We hebben heel erg genoten van ons ontbijt bij De Coeckepanne, een aanrader!

20. An

Hier een tijdje terug met vrienden gegeten. Het was zeer lekker en meer dan voldoende! Wat ik leuk vond, was dat we voor de calamaris konden kiezen voor verse calamaris of calamaris uit de diepvries (dat was wel handig, want met 2 zwangere vrouwen in het gezelschap konden we zo op zeker spelen). Normaal gezien eet ik niet graag Grieks, maar bij Rodos (inmiddels 2.0) vind ik het wél lekker! Je krijgt ook altijd een lekkere aperitief vooraf en degustief achteraf, van het huis! Het restaurant is nu wat kleiner dan op de oude locatie, maar nog steeds gezellig. Bediening was ook goed en vriendelijk, zoals we gewend zijn bij Rodos (2.0).
    Wij zijn alleszins blij dat Kosta met de pech in zijn vorige restaurant uiteindelijk toch een nieuwe start heeft kunnen maken! Veel succes en zeker zo door blijven doen!

21. An

Onlangs zijn we hier met een groep (13 personen: 11 duikers en 2 niet-duikers) gaan eten. Er was op voorhand gereserveerd en afgesproken dat we het duikpakket zouden nemen: duiken + spaghetti. Omdat niet iedereen in de groep duiker was, was de prijs per persoon alsvolgt: 33 euro voor de duikers (duiken + eten) en 15 euro voor de niet-duikers (alleen eten). Persoonlijk vond ik het al vreemd dat het voor de niet-duikers (waaronder ikzelf) dan 15 euro was, gegeven het feit dat je bij Nemo33 eigenlijk al 25 euro betaalt voor het duiken alleen. Maar goed, wij waren geen duikers en vielen dus niet écht onder de pakketprijs, veronderstel ik.

Dus, aangekomen bij Nemo33 gaan de duikers aan hun duik beginnen en ik, samen met de 2e niet-duiker (allebei in verwachting, vandaar dat we niet duiken), kunnen al fijn aan de gereserveerde tafel zitten. Leuk dat dit mogelijk was. De tafel was aan het raam van het duikbassin, dus we konden de groep ook goed zien toen ze in het water gingen. Het restaurant is ook wel mooi ingericht. Persoonlijk vind ik het wel een beetje "groots" of "massaal" aanvoelen, maar toch leuk dat je langs de raampjes de duikers kunt zien.

Minder positief waren we over de bediening. Er waren op dat moment nog maar 2 tafels bezet in het restaurant (waaronder dus die van ons) en toch zijn we na een half uur zelf maar opgestaan om drinken te bestellen. We dachten dat dit wel zou verbeteren zodra de rest van het gezelschap uit het water kwam, maar dit bleek helaas niet zo te zijn. Om drinken te bestellen voor de hele groep, hadden we dan maar een stukje papier van de papieren onderlegger afgescheurd en opgeschreven wat iedereen wilde drinken. Vervolgens opgestaan en dit aan de bar gaan afgeven. Dit hebben we iedere keer opnieuw moeten doen (dus er is niet 1x drinken opgenomen, we zijn dit steeds zelf moeten gaan vragen). Steeds als het drinken werd gebracht, stond de bediening aan het hoofd van de tafel en wij moesten zelf het drinken maar doorgeven. Voor de 15 euro die wij als niet-duikers hadden betaald vond ik dit al erg slecht, dus dan verwacht je wel iets van het eten...

Het eten kwam gelukkig snel nadat de duikers uit het water waren gekomen. Om eerlijk te zijn was dit best een mooie portie en ook lekker. Kaas werd erbij geserveerd, maar helaas geen brood. Even navraag gedaan, maar nee, brood dat hadden ze niet (vonden we ook wel weer gek en persoonlijk vond ik dat ook niet kunnen). Zoals eerder gemeld waren we dus met 2 zwangere vrouwen en allebei wilden we wel wat kaas bij de spaghetti. Even vragen aan de bediening of dit kaas was van gepasteuriseerde melk. We kregen het antwoord dat dit niet zo was, maar de bediende leek het niet helemaal goed begrepen te hebben (eigenlijk was er maar 1 bedieningslid dat ook Nederlands sprak, de rest sprak vooral Frans en leek niet veel van het Nederlands te begrijpen - wat ik ook al vreemd vond voor een restaurant in Brussel... Toegegeven: we hadden het ook in het Frans kunnen vragen, maar ik ben dan zo koppig om een moeilijke klant te zijn, als zij het vertikken van even aan tafel te komen vragen wat we willen drinken). Dus voor de zekerheid was iemand het gaan navragen in de keuken. Daar kreeg hij het pakje van de kaas in handen gedrukt en bleek het dus wél van gepasteuriseerde melk te zijn. Gelukkig! Dan konden we tenminste toch wat kaas bij de pasta eten.

Al bij al: de pasta had gesmaakt, het interieur is ok, maar de bediening was lachwekkend (alhoewel, eigenlijk eerder om van te huilen...). Voor de duikers qua prijs-kwaliteit misschien ok, aangezien een duik buiten een pakket al 25 euro kost, maar voor mij als niet-duiker vind ik het echt duur: geen service en niet eens brood bij de spaghetti. Prijzen voor het drinken zijn overigens ook niet goedkoop (3.30 euro voor een pepsi), dat je dan ook nog zélf moet opstaan om erom te vragen vind ik al helemaal niet kunnen. Misschien dat ik hier ooit nog eens eet, als ik opnieuw mag duiken na mijn zwangerschap. Maar dan enkel en alleen in pakket-vorm, omdat het gewoon gezellig is om dit na het duiken met de groep te doen. Ik raad dit restaurant in het algemeen niet aan en voor niet-duikers raad ik het zelfs af!

22. An

Dit is echt een super goede frituur! De frietjes zijn hier altijd lekker, niet te dik, niet te dun en perfect gebakken! Heerlijk goud-bruin en krokant, zonder extreem hard te zijn. De snacks zijn natuurlijk ook altijd in orde :-)
    Het is hier vaak erg druk, juist omdat het zo'n goede frituur is, maar zelfs dan gaat het nog redelijk vlot vooruit. Ze staan meestal met 3 personen en hebben elk hun eigen taak (bestellingen en kassa / frieten en snacks / broodjes), waardoor het volgens mij zo vlot gaat. Je kan er ook telefonisch bestellen en afhalen. Ze laten je dan weten hoe lang het ongeveer duurt eer je bestelling klaar is. Verschrik je echter niet, want als je op een echt druk moment belt, kan dit makkelijk een uur duren. Zelf heb ik daar geen problemen mee. Als wij bellen, is dat meestal omdat we nog onderweg zijn naar huis en dan komt een uurtje eigenlijk goed uit (tegen dan zijn we thuis en hebben we de auto kunnen uitladen van vakantie/inkopen/whatever en dan kan je stilaan naar de frituur vertrekken).
    De inrichting is mooi, beetje modern, gezellig en vooral proper. Er staan een paar tafeltjes, zodat je ook in de frituur zelf kunt eten. Als je binnenkomt zijn er aan het raam comfortabele bankjes waarop je kan zitten tijdens het wachten.
    Qua prijs is het te vergelijken met andere frituren, niet per se duur of goedkoop, gewoon de normale prijs. Maar doordat de frietjes hier zo lekker zijn, vind ik de prijs/kwaliteit zeker goed! Ik heb alleen de indruk dat er vroeger meer frieten in de kleine/gewone/grote zak friet zaten dan nu.

23. An

Vlak voor de drukte van de feestdagen, hier met 7 personen wezen eten met social deal bonnen. Voor de prijs van 20 euro per persoon, hadden we wel iets lekkers verwacht (3-gangenmenu met steppegras in het hoofdgerecht), maar niet per se veel. Eerlijk gezegd: onze verwachting werd serieus overstegen!

We kregen eerst een kleine amuse: klein tasje pompoensoep en een klein beetje vlees (weet niet meer wat het was). Verrassend, vooral omdat het niet op de social deal bon stond, en lekker! Vervolgens kwam het voorgerecht: carpaccio. Op voorhand was het voorgerecht voor 1 persoon afgezegd, omdat die geen rauw vlees mocht eten. Dit werd erg netjes vervangen door preisoep (en dit was geen klein kommetje!). Toen anderen in het gezelschap, die niet zo graag carpaccio eten, dit hoorden en vroegen of zij misschien ook de soep mochten hebben ter vervangen, was dit geen enkel probleem! Erg nette service dus.

Vervolgens weer een verrassing, want we kregen een tussengerecht: een lekker bolletje citroensorbet, eenvoudig maar mooi gepresenteerd in een groot wijnglas. Hierna het heerlijke hoofdgerecht: steak met steppegras en een apart kommetje groenten per persoon. Het hele bord lag vol, dus over de hoeveelheid valt zeker niet te klagen! En we konden kiezen welke saus we bij de steak wilden (champignonsaus, pepersaus of stroganoffsaus). De steak was ook precies goed gebakken bij iedereen: well done was well done, medium was medium en rare was rare. Niemand die een onjuist gebakken steak had.

Tenslotte afgesloten met een lekker dessert: een bordje met een klein beetje crème brûlée, nutellamousse, een gebakje en een beetje mandarijn. Leuk gepresenteerd.

De bediening was ook heel vriendelijk en er werd bij elk gerecht verteld wat we op ons bord hadden liggen. Voor het drinken hadden ze iets vaker mogen langskomen, maar misschien kwam dit omdat het wat drukker begon te worden. Uiteindelijk makkelijk opgelost door gewoon een paar keer teken te doen naar de bediening dat we nog iets wilden bestellen. Qua sfeer was het ook dik in orde: er hing al leuke kerstversiering op en de tafels stonden niet te dicht op elkaar.

Kortom: bovenverwachting goede ervaring voor een érg voordelige prijs dankzij de social deal bonnen! Zeker en vast een aanrader.

24. An

Een tijdje terug bij Da Lidia (het grand café) gegeten met een hele groep en ik moet zeggen dat het me aangenaam had verrast! Het eten was echt super lekker en véél. Zelfs de grote eters in de groep hadden moeite om alles op te krijgen. We kregen eerst een aperitief van het huis, waarna alvast wat brood met olijfolie op tafel werd gezet. Daarna volgden een aantal antipasti (voorgerechten), gepresenteerd op een etagère. Hierna het hoofdgerecht, wat bestond uit 3 soorten pasta die ook alle 3 apart werden geserveerd. Ontzettend lekker!! Tenslotte was er nog een heerlijk dessert.

De inkleding mocht er ook zeker wezen: gezellig, warm en rustig. De bediening was erg netjes gekleed en ook heel erg vriendelijk. Er werd bij het afruimen van de borden steeds gevraagd of het gesmaakt had en ook kwamen ze regelmatig kijken of we nog wat te drinken wensten. Tussen de gerechten door (vooral omdat "de 3 hoofdgerechten" apart werden geserveerd - elk bijna een volwaardig bord pasta) werd ook gevraagd of we nog even wilden wachten of dat ze mochten beginnen aan het volgende gerecht. Heel erg handig, want na de broodjes, de antipasti en het eerste bord pasta, was een pauze meer dan welkom!

Omdat we met een hele groep waren, had ik de reservering niet geplaatst en was dus ook niet op de hoogte van eventuele afspraken omtrent het budget. Ik verwachtte wel een stevig prijskaartje voor al het lekkers dat we die avond hadden gegeten, maar uiteindelijk hebben we maar €45 per persoon betaald (inclusief het drinken)! Misschien hebben we korting gehad omdat we met zo'n grote groep waren, maar zelfs dan is €45 euro voor de kwantiteit en kwaliteit die we die avond hebben gehad best goedkoop (ik had €60 per persoon verwacht).

Kortom, zeer zeker een aanrader!! Lekker eten in een goede sfeer, met vriendelijk personeel en voor een aantrekkelijke prijs :-)

25. An

Tijdens een snelle shopping-trip hier afgelopen zaterdag even een pannenkoek komen eten. Ik was best gehaast, maar gelukkig kwam de bediening snel de bestelling opnemen. Omdat ik niet veel tijd had, vroeg ik voor de zekerheid of er een lange wachttijd was als ik een pannenkoek zou bestellen. Heel vriendelijk kreeg ik het antwoord dat het redelijk rustig was in de keuken (het was ongeveer 14u) en dat het dus niet zo lang zou duren. Ook zei ze erbij dat het fijn was dat ik er even naar vroeg.

Mijn pannenkoek kwam inderdaad vlot op tafel, denk dat ik zo'n 15 minuten heb gewacht. Het was een gewone pannenkoek (eigenlijk 2) met suiker, maar toch leuk aangekleed op het bord. De smaak zat alleszins goed. Qua inrichting was het ook gezellig, met kerststukjes op tafel en kerstversieringen in de rest van de zaak. Het terras buiten is afgeschermd met een dikke plastic 'tent', volgens mij zodat mensen er toch kunnen zitten en de warmte van de heaters niet verloren gaat. Misschien dat iets van glas (meer veranda-achtig) wat gezelliger is.

Anyways: ik heb er geen spijt van dat ik hier snel een pannenkoek ben komen eten. Het was lekker, de bediening vriendelijk, sfeer was ok (binnen gezelliger dan 'buiten') en de prijs was normaal.

26. An

Eind mei ben ik hier met een groepje vriendinnen geweest. Bij binnenkomst roken we meteen de kaasgeur. Langs de ene kant natuurlijk te begrijpen, langs de andere kant is misschien een beter afzuigsysteem nodig? Ik weet niet meteen of dat mogelijk is en uiteindelijk denk ik dat zo'n geur in de meeste fonduehuisjes wel te verwachten is.

Het eten was heel lekker en meer dan voldoende. Wij hadden gekozen voor de combinatie vleesfondue & de raclette voor de hele tafel (er was ook nog visfondue, "fondue Chinoise Suisse", kaasfondue, tatarenhut en uiteraard chocoladefondue). We kregen er ook lekkere, rustieke krielaardappeltjes in schil bij, leuk gepresenteerd in zo'n karton-met-jutte-zak. Ook de saladebar was oké, vooral omdat er standaard geen dressing op zat, dus je kon zelf kiezen of je dit wel/niet wilde. Er was onder andere sla, komkommer, wortel, witte kool, zilveruitjes, maïs, bicky-uitjes, stokbrood...

De bediening is vriendelijk, maar had gerust wat vaker aan tafel mogen komen. We hadden namelijk een paar keer lege glazen en waren dan een beetje aan het zoeken naar rondkijkende bediening om te seinen dat we nog iets wilden bestellen. Als de bediening wat zichtbaarder was geweest of wat vaker aan tafel was gekomen, hadden we waarschijnlijk wat meer drinken genuttigd.

Al bij al wel een leuk zaakje om eens een keertje gezellig te fonduen.

27. An

Vandaag weer eens gaan lunchen bij The Duchess en opnieuw mogen genieten van Ben's kookkunsten en Claar's ontzettend vriendelijke bediening! Ik heb eerlijk waar nog nooit meegemaakt dat de chef uit de keuken komt om persoonlijk te komen vragen hoe het smaakt, maar hier dus wel en dit elke keer opnieuw. Je merkt echt dat Ben met heel veel passie kookt en dat ze allebei hun uiterste best doen om het gezegde waar te maken: "klant is koning" en dat ben je bij The Duchess ook echt!

Het eten is heel erg lekker. Ben maakt gebruik van lokale producten, maar gebruikt bij de bereiding vooral Engelse recepten. Ik vind het super dat Ben ook veel gebruik maakt van "vergeten groenten". Zo hebben we vandaag tussen het slaatje "Blue Meat" gehad (geen idee of dit juist is geschreven). Dat had een erg neutrale smaak, maar aangename bite. Ook was er een soort gele biet. Ook hiervan weet ik de naam niet meer, maar super lekker. Beetje een combinatie tussen wortel (beetje zoet) en radijs (beetje een bittere nasmaak).
    Meestal kies ik soep tijdens de lunch en dit was altijd weer een andere soep en heel erg lekker, met vers gebakken brood erbij. Meestal heb ik niet zo graag soep in een restaurant, omdat ik vind dat dit vaak naar Maggi (smaakversterker) smaakt, maar dat is bij Ben absoluut niet het geval. Je proeft echt de pure smaken en met het verse brood erbij, is deze maaltijd een stuk vullender dan je zou verwachten van soep.
    De laatste tijd opteer ik echter de Coronation Chicken, omdat ik soep met warm weer gewoon niet zo leuk vind. Ook dit gerecht is super lekker. Eerst was dit een koud gerecht, maar het is ook mogelijk om de Coronation Chicken warm te bestellen en dat is echt super (toont ook weer: "klant is koning").
    Van de desserts heb ik al vanalles geprobeerd en altijd heerlijk: de Red Velvet, Sticky Toffee Pudding, Brownie en de Earl Grey Posset (zie de laatste 2 foto's). En van deze desserts is de Earl Grey Posset mijn favoriete topper! Dit dessert heeft allerlei verschillende texturen en smaken, in 1 klein potje, love it!
    Verder vind ik het super dat Ben altijd weer nieuwe dingen probeert met dezelfde gerechten: een kleine aanpassing hier, andere kookwijze daar, hij is alles continu aan het verbeteren en aanpassen, wat toont met hoeveel liefde hij alles bereidt. Ook met de truffels (die overigens allemaal erg lekker zijn) experimenteert hij graag. Zo hadden we vandaag mogen proeven van de truffels met wijn en koffie: heel verrassend! Wat betreft de truffels is de versie met de whisky en krokante buitenlaag mijn favoriet (lekker krokante bite, dan de zachte en smeuïge binnenkant, even kort de boost van de whisky smaak en dan de cacao/chocolade.

Qua interieur vind ik het ook erg passend. Het is heel erg rustig en toch gezellig en knus. De stoelen zitten heerlijk comfortabel (niet van die harde houten stoelen) en de muziek op de achtergrond is ook passend. Vandaag herkende ik op een gegeven moment José Gonzalez, vind ik trouwens een super artiest, maar dat terzijde :-) Verder zie je het niet meteen van de buitenkant, maar ze hebben ook een gezellig binnenterras waar we vorige week lekker hebben gegeten.

Kortom, ik ben zeker weten fan van The Duchess, van hun vriendelijkheid, gastvrijheid, gerechten, gewoon van alles! Je merkt echt in alles dat ze allebei erg veel passie hebben voor het restaurant, voor het koken, voor het tevreden stellen van de klanten en dat vind ik super! Alleen qua prijs-kwaliteit ga ik geen uitspraken doen, omdat ik zelf de rekening niet hoef te betalen, maar gezien het totaalplaatje denk ik dat dit best een goede verhouding zal zijn.

28. An

29. An

30. An

Deze zomer hebben we hier met vriendinnen een leuke reünie gehouden. We zaten op het terras vooraan omdat we met zoveel waren. Klein nadeel hiervan was dat we helaas in de volle zon zaten en op het randje van het terras, a.k.a. het randje van de weg. Gelukkig passeerden er niet zoveel auto's en als dit toch gebeurde, reden ze erg traag aangezien het centrum Hasselt is.

Het eten was best lekker en aan een schappelijke prijs voor centrum Hasselt. De porties waren ook best groot! Zelf had ik de macaroni met kaas en hesp, die lekker gegratineerd was en nog erg heet. Mijn vriendinnen hadden dan weer andere dingen besteld zoals bijvoorbeeld videe, een hamburger, varkenshaasje, kip en een salade met kip. De bediening was vriendelijk, hoewel de gemaakte grapjes soms wat vreemd overkwamen.

31. An

Met een paar vriendinnen zijn we hier in augustus gezellig iets gaan eten. Binnen gezellig warm, maar wel een beetje druk ingekleed. Voor mij kwam dit nog wel gezellig over, maar ik kan me inbeelden dat sommige mensen dit te druk of misschien zelfs rommelig zouden vinden.

Qua eten hadden we diverse zaken besteld: spareribs, lasagne, pasta met scampi's, kaaskroketjes en een wokgerecht. Alles smaakte ons wel. De bediening was vriendelijk en vlot, hier ook niets op aan te merken. De prijs viel ook mee. Niet duur, niet goedkoop, beetje wat je mag verwachten voor een zaak in Leuven.

32. An

Hier al een aantal keer wezen eten met collega's en altijd weer tip-top in orde! Mijn favorieten zijn het broodje pittig gehakt of anders de steak met pepersaus en frietjes. Die laatste is voor mij echt de beste steak pepersaus die ik ooit heb gehad! De pepersaus heeft een andere smaak dan de meeste pepersauzen en dit bevalt me aardig goed.

Wel eens een keertje een steak rare gekregen, maar medium besteld. Dit uiteraard even doorgegeven en werd netjes opgelost! Excuses en bord ging meteen terug naar de keuken. Na niet al te lang wachten kwam het weer terug en was het vlees medium gebakken. De groentjes die op het bord lagen en al deels waren opgegeten, waren zelfs terug aangevuld.

Meestal vallen de wachttijden erg goed mee. Maar ik moet wel erbij zeggen dat ik alleen nog maar 's middags hier heb gegeten, dus ik weet niet goed of dit 's avonds ook zo is. Bediening is ook altijd erg vriendelijk en beleefd! Komt regelmatig eens vragen of alles naar wens is, of het eten smaakt, of we nog wat drinken willen hebben. Kortom: erg goed!

En wat de sfeer betreft: dit is ook dik in orde! De decoratie en het interieur passen ook helemaal in het plaatje van een Australisch restaurant. Zo hangen er bijvoorbeeld schilderijen op van een struisvogel of van aboriginals, of hangen er didgeridoos aan de muur. En de muziek is ook altijd in het Australische thema, net als de kaart uiteraard.

Voor mij echt een super zaak, waar ik zeker ook eens met mijn vriend naartoe zal gaan!

33. An

Ergens deze maand nog eens naar Brasserie 360° geweest met mijn vriend. Een gezellig terrasje doen en iets eten, genietend van het laatste beetje zon dit jaar. Vorige keer was er wat misgelopen met de bestelling van ons hoofdgerecht, maar dit keer kwam ons eten super vlot door. Bediening had een aangenaam tempo en was erg vriendelijk.

Zelf had ik een croque madame besteld, die erg lekker was en mijn vriend had de videe, die hem ook erg had gesmaakt. De sfeer was dit keer veel aangenamer. Misschien omdat we buiten op het terras zaten, lekker in het zonnetje. Of misschien omdat het wat minder druk was dan vorige keer. Het was hoe dan ook een gezellige middag en een stuk beter dan de vorige keer!

34. An

35. An

Met zes vriendinnen een weekendje weg in Profondeville. Was een super weekend, met prachtig weer, dat we wilden afsluiten met een klein etentje in Les 7 Meuses (niet al te uitgebreid dus, gewoon een spaghetti of croque ofzo). Een zaak met werkelijk een prachtig uitzicht!

We kwamen toe rond 17u op een zondag. Het was erg mooi weer en de zaak zat dus goed vol. We vroegen of er nog een tafeltje vrij was en kregen toen de vraag of het om te drinken was (je kan er ook gewoon iets drinken, zonder te eten). We zeiden dat we graag iets wilden eten en kregen te horen dat de keuken gesloten was en terug open ging om 18u, maar dat het wel mogelijk was om iets van de kleine-/desserten kaart te eten. Dat vonden we een beetje vreemd en ook erg jammer, maar toch gebleven.

Na lang wachten en heel vaak zwaaien en roepen naar de bediening (leek wel alsof ze ons negeerden), werd eindelijk onze bestelling opgenomen: drinken en voor 3 van ons een pannenkoek. Het drinken volgde vlot, maar op de pannenkoek was het even wachten. Het was dan ook erg druk.

Op zich geen probleem dat we moesten wachten, maar wat ons tijdens dat wachten opviel, deed ons wel verstommen. Ineens kwam er een ober naar buiten gewandeld (we zaten op het terras) met 2 borden eten in z'n handen. Na even kijken op de menukaart, bleek dit een voorgerecht te zijn! Vreemd, maar misschien viel dit ook nog onder "kleine kaart" (hoewel wij hadden begrepen dat we enkel desserts konden bestellen).

Toen kregen wij eindelijk onze pannenkoeken. Qua smaak waren ze wel ok, maar de presentatie kon echt een stuk beter. Ik had de pannenkoek met suiker en kreeg gewoon een klein potje kristalsuiker erbij. Om eerlijk te zijn, had ik een schoteltje met verschillende soorten suiker verwacht, aangezien bij bestelling niet werd gevraagd wat voor suiker ik wilde hebben. De pannenkoek van een vriendin zag er niet beter uit: slagroom en chocolade lagen gewoon over de pannenkoek, in plaats van (op z'n minst) de chocolade in een apart potje te doen. Tijdens het eten viel ons helaas op dat er opnieuw een ober naar buiten kwam, dit keer met 2 borden spaghetti!! Ok, dit vonden we echt niet meer leuk, vooral omdat het op een tafel werd neergezet waar een koppel zat dat nà ons was toegekomen.

Nadat de pannenkoeken op waren, wilden we de rekening vragen. Ook hier meermaals teken gedaan naar de bediening, die gewoon langs ons door liep en wanneer ze aan de deur stonden te "kijken" naar het terras om te zien of ze ergens van dienst konden zijn, keken ze nooit onze richting uit. 3 vriendinnen zijn zelfs nog naar de wc kunnen gaan en toen hadden ze nog steeds niet gezien dat onze borden en glazen leeg waren en dat we teken op hen deden! Dit vonden we echt schandalig.

Uiteindelijk zijn we gewoon opgestaan en nog vriendelijk naar de kassa gelopen. Daar ook nog 5 minuten gestaan, voordat iemand ons aansprak. We vroegen beleefd de rekening en toen kon ik het niet meer laten. Ik vroeg naar de keukenuren en kreeg te horen dat de keuken in het weekend doorlopend open is. Toen ik vroeg waarom wij dan geen eten hadden kunnen bestellen, kreeg ik als antwoord dat het zodanig druk was, dat ze de keuken vroegtijdig hadden moeten sluiten, zodat deze zich kon voorbereiden op de volgende dienst. Intussen was er nog een man bijgekomen, die het woord overnam (ik vermoed de leidinggevende) en deze vroeg wat het probleem was. Ik legde het aan hem uit en kreeg hetzelfde antwoord als ervoor. Toen zei ik dat wij nog borden uit de keuken hadden zien komen, die bij mensen werden neergezet die na ons waren toegekomen. Hij keek verbaasd en zei dat dit niet had mogen gebeuren, verontschuldigde zich en zei dat hij het met het personeel zou opnemen. Ook bedankte hij mij voor de feedback. Wij vermoeden dus dat de keuken inderdaad gesloten was, maar dat sommige personeelsleden dit niet hadden meegekregen en toch nog mensen hadden laten bestellen.

Om een lang verhaal kort te maken: prachtige locatie en heel mooi interieur. De pannenkoeken waren ok, maar niet super. Jammer dat de bediening zo was tegengevallen, wat tegelijk ook de sfeer verpestte: dat andere mensen nog eten kregen en wij niet (ook al komt het misschien door een interne communicatiefout) en dat we zo goed als volledig genegeerd werden door de bediening (bij afrekenen hadden we gerust naar buiten kunnen wandelen zonder betalen, dus in feite hebben ze nog geluk dat wij dat niet hebben gedaan), was écht niet leuk. Waarschijnlijk een heel leuke zaak als het wat rustiger is, maar bij de drukte van die warme zondag was het niet goed.

36. An

Op een woensdagnacht met een paar mensen nog zin in een lekkere snack. We hadden inmiddels best wat afgereden, op zoek naar een plekje waar we nog iets konden eten. Het was al voorbij 2u en dus was Cité normaal gesloten, maar we hadden geluk: er brandde nog licht en de deur stond open. Eindelijk iets gevonden!

We gingen naar binnen en vroegen of we nog iets konden bestellen. De eigenaar zei dat hij gerust nog wat frietjes voor ons kon voorbakken en dat we mochten bestellen. Heel vriendelijk dat hij die moeite nog wou doen, ook al was hij normaal gesloten!

Goed, bestelling doorgegeven, waaronder ook Bicky Burgers. De eigenaar liet beleefd weten dat de Bicky uitjes helaas op waren en dat we iets anders mochten bestellen. Maar voor ons geen probleem. We gingen zitten aan een tafeltje en na even wachten (logisch, want de frietjes moesten nog voorgebakken worden), kregen we onze bestelling. Echt lekker! Bicky Burger broodje was lekker krokant, maar niet te droog. Jammer van de Bicky uitjes, maar goed dit wisten we op voorhand. Ook de frietjes smaakten heerlijk!

De zaak zelf was vanbinnen erg proper en modern ingericht. Leuke kleuren! De prijs is zowat gelijk andere snackbars, dus niet per se duur of goedkoop, maar gezien hij normaal gesloten was en het ons echt had gesmaakt, zeker een 8 waard.

37. Internationaal Sittard

An

Gisteren bij Soho gaan lunchen met collega's. De aankleding van de zaak was leuk gedaan. Lounge of modern-retro, volgens een van m'n collega's.
    We bestelden alle drie de steak, medium gebakken, met groene pepersaus en frietjes. Het had me wel gesmaakt, maar vond het niet wauw. De portie frietjes leek ook weinig voor 3 personen (check foto: 1 bakje). Uiteindelijk net genoeg, dus geen probleem. Hoewel ik er wel wat meer had kunnen opeten. Het slaatje dat erbij zat, had een lekker zoet-zuur smaakje en de steaks waren alledrie inderdaad mooi medium gebakken, niets op aan te merken.
    De bediening was eveneens in orde. De borden waren heet bij het opdienen en hier werden wij vriendelijk op geattendeerd. Al bij al, zeker niet mis!

38. An

Bij Huis Meers onlangs een pannenkoek gaan eten met m'n mama. Voor mezelf een pannenkoek met banaan, een bolletje ijs en chocoladesaus. Voor mijn mama een gewone pannenkoek met suiker.
    De pannenkoeken (2 per persoon) waren erg lekker en hebben onze maag goed gevuld. De banaan was erg rijp en dus lekker zoet. Handig dat het bolletje ijs en de chocoladesaus apart werden geserveerd (zie foto). Zo heb ik de helft van het ijs op mijn pannenkoeken gedaan en de andere helft apart met het geserveerde lepeltje kunnen opeten.
    De bediening was erg vriendelijk. De prijs was niet zo goedkoop, maar wel ok voor de geleverde kwaliteit. De sfeer en aankleding waren ook goed.

39. An

Zojuist wezen lunchen in Bie 't Gruuzekirkske. Een nieuwe zaak in Sittard, dus dit moesten we eens proberen en dat is zeker niet tegengevallen!
    Ontvangst was zeer vriendelijk. We konden kiezen waar we wilden zitten en met de zon die juist scheen, leek het ons wel leuk om in de "serre" (gedeelte volledig uit glas: muren & plafond) te zitten. Zo gezegd, zo gedaan. Het drinken konden we ook meteen bestellen.
    Na even de menukaart bekeken te hebben, was de keuze snel gemaakt: 5x steak en voor mezelf de kaaskroketjes met brood. De steaks waren lekker, alleen had hier en daar de cuisson iets beter gemogen. Mijn kroketjes waren ook heel lekker. Hoewel ik eerlijk gezegd een klein mandje brood had verwacht (4 of 5 sneetjes) in plaats van 2 sneetjes op het bord. Maar goed, in verhouding tot de hoeveelheid kaaskroketjes was dit nog wel ok. Ook even ter verduidelijking: op de foto ligt er weinig sla op mijn bord, maar dit komt omdat ik gevraagd had de rucola er niet bij te doen.
    Wanneer de glazen leeg waren, werd beleefd gevraagd of we nog wat wilden drinken. Dit zonder te zeer storend/opdringerig te zijn.
    Al bij al een zaak waar we waarschijnlijk nog eens naartoe zullen gaan!

40. An

Voorbije zondag zijn mijn vriend en ik gezellig gaan ontbijten in 't Törrep. Het was stoet in Maasmechelen en ze waren hier druk bezig met voorbereidingen voor (volgens ons) een brunch. Daarnaast waren ze buiten ook alles in gereedheid aan het brengen voor de namiddag, wanneer de stoet zou passeren. Iedereen was dus druk in de weer.

Bij binnenkomst werd vriendelijk gevraagd of we gereserveerd hadden. Dit was niet het geval, maar we kregen toch een plekje. De kaart volgde snel, net als onze keuze: croque madame met spekjes voor mijn vriend en een gewone croque madame voor mezelf. Spekjes zitten hier niet standaard bij, maar voor het personeel geen enkel probleem om dit erbij te serveren. Erg vriendelijk!

Toen de bordjes ons bereikten, zag het er heerlijk uit, zelfs voor een gewone croque. Elk hadden we 2 croques met op elke croque een eitje. Ook lag er een slaatje met dressing op het bord en wat mayonaise. En bij mijn vriend natuurlijk de spekjes erbij. Wel best een mooie portie voor een mooie prijs.

Ik vond het grappig/leuk dat iedere keer dat er iemand ons tafeltje passeerde die dat nog niet had gedaan, deze persoon ons smakelijk eten wenste. En geloof me, met de bedrijvigheid die er op dat moment was, passeerden er heel wat mensen. Ik denk dat we een stuk of 7x smakelijk eten toegewenst kregen :-)

Qua inrichting was het natuurlijk in de carnavalssfeer: overal slingers en zelfs de bediening was min of meer verkleed (met bijvoorbeeld een kleurrijke das of een gek hoedje). Ook de muziek was op carnaval afgestemd. Als je niet voor carnaval bent, is dit waarschijnlijk niet zo leuk, maar wij vonden het zeker passen (dit gebeurt per slotte maar 1x per jaar)!

Kortom: een gezellig plekje met erg vriendelijke bediening en lekker eten voor een goede prijs!

41. An

Wij gaan geregeld op woensdag een pizza halen bij Bruno's in Maasmechelen, dan is het namelijk pizzadag. De pizza's daar zijn erg lekker: geen te dikke bodem, voldoende belegd en lekker gebakken.
    Qua sfeer is het niet mis, zeker niet als je bedenkt dat het eigenlijk een tankstation is. In het eetgedeelte staan een paar tafels en stoelen voor wie daar blijft eten.
    Service is een beetje afhankelijk van de drukte, wat ook normaal is. Als het er erg druk is, zijn ze nog steeds vriendelijk en beleefd, maar meer gehaast. Daar heb ik zeker en vast begrip voor. Ze doen duidelijk hun best.
    Prijs/kwaliteit is niet super, maar zeker ook niet slecht. Gewoon ok, wat je ongeveer op andere plaatsen betaalt.
    Ze hebben ook broodjes e.d., maar die hebben wij nog nooit geprobeerd. We zijn gewoon fan van hun pizza's.

42. An

Vorige week vrijdag hier gaan eten. Voor mij was het de eerste keer en ik moet zeggen dat dit me erg goed is bevallen!

Na binnenkomst konden we al meteen een drankje bestellen. Hier hebben we gelukkig niet lang op moeten wachten. Toen we binnen kwamen, was het nog niet erg druk, maar later op de avond zat het restaurant vol. De inrichting was leuk gedaan. Gaf echt een knus en gezellig gevoel. Voorin is er zelfs een open haard. Volgens mij erg gezellig op een koude dag/avond.

Eenmaal we voltallig waren, kregen we de menukaart en werd een beetje uitleg gegeven. Aangezien we met een groep van 10 personen waren, werd ons vriendelijk gevraagd om maximum 7 verschillende gerechten te nemen. Voor ons geen enkel probleem. Wat we zoal besteld hadden:

- Voorgerecht: hoofdzakelijk kipcocktail, maar ook de tomatensoep en kaaskroketjes. Alles werd op een mooie manier gepresenteerd, in redelijk grote porties. Ikzelf had de tomatensoep en kan hier enkel vol lof over spreken! Man, wat was die soep lekker! Mijn tafelgenoten heb ik ook allemaal horen genieten van hun eten -of misschien niet letterlijk "horen", aangezien het plots erg stil werd aan tafel toen we het eten kregen- teken dat het iedereen erg smaakte!

- Hoofdgerecht: vooral de steak met steppegras werd besteld, maar ook de scampi's en het konijn. Ikzelf had de steak met steppegras. Aangezien op de menukaart stond dat dit met een XL steak opgediend zou worden en ik nogal een kleine eter ben, had ik bij de bestelling gevraagd of dit gerecht door 2 gedeeld kon worden: de helft voor mij en de helft voor de vrouw naast mij (zij is ook een kleine eter). Dit was geen enkel probleem!
    Ook over het hoofdgerecht enkel lof! De steak was lekker mals en heerlijk gekruid. Het steppegras was krokant, maar niet te hard gebakken. De scampi's bleken ook lekker te zijn. Het grappige is dat ook hier weer een stilte viel, toen we het eten kregen voorgeschoteld. Iedereen was ervan aan het genieten.

- Dessert: iedereen had nogal gespeeld met het aantal bollen ijs, wel/geen slagroom, wel/geen chocoladesaus,.. Kort samengevat werd het volgende besteld: chocomousse met een bolletje ijs, dame blanche en een kamille thee met honing voor mezelf (ik kreeg echt geen dessert meer naar binnen, zo royaal zijn ze daar met hun porties).
    Ik vond het vriendelijk dat het mogelijk was om mijn thee met honing te krijgen, aangezien dit niet standaard zo gepresenteerd werd. Maar ook hier weer geen enkel probleem om er honing bij te serveren. En dan toch stiekem een lepeltje ijs gepikt bij mijn vriend. Dit was erg lekker! Toch zeker 3 mensen aan tafel horen zeggen: "Hmm, zou toch graag dat derde bolletje ijs nog hebben. Erg lekker!" Dus ook hier weer niets op aan te merken.

De bediening was ook erg vriendelijk. Ze vroegen steeds bij het afruimen, alsook tussendoor, of alles naar wens was. En dat was het zeker! Enkel een beetje jammer dat we meestal zelf om drinken moesten vragen. Maar het lekkere eten compenseert dit meer dan voldoende! Bovendien was het ondertussen ook erg druk geworden: de zaak zat goed vol. En zoals hierboven blijkt, zijn ze ook erg flexibel (1 gerecht verdeeld onder 2 personen en honing bij de thee).

Prijs/kwaliteit is zeker en vast in orde: ruime porties en enorm lekker eten! Kortom: ik heb er een nieuwe favoriet bij. Hier kom ik zeker nog eens terug!

43. An

Een paar weken geleden zijn we hier gaan eten met een grote groep (zo'n 35 personen). Bij binnenkomst werden we vriendelijk onthaald en naar onze tafels gebracht. Het personeel had even gewacht tot iedereen zat en nam toen de bestelling voor het drinken op. Dit werd redelijk snel gebracht.

Daarna beginnen aanschuiven voor het eten. Het was er die avond enorm druk, maar het verliep toch redelijk vlot. Er is voldoende keuze qua eten: koude voorgerechten, warme voorgerechten, keuze uit vanalles en nog wat voor wok en/of bakplaat en natuurlijk het dessertenbuffet. Ook voor mensen die niet graag wokken of oosters eten, was er iets voorzien: frietjes, frikandel, lasagne, spek of vis voor op de bakplaat, enzovoorts. Qua smaak vond ik het eten niet slecht, maar ook niet super. Gewoon ok. De prijs/kwaliteit verhouding is ook ok.

Het personeel leek nogal jong, maar was wel erg vriendelijk. Voor drinken moesten we steeds zelf het personeel aanspreken (behalve de allereerste bestelling), maar voor mij vormde dat niet meteen een probleem (het was dan ook erg druk). De bediening reageerde dan steeds vriendelijk en nam onze bestelling op.

Qua sfeer vond ik het wel gezellig. Het was mooi ingericht en de bediening droeg allemaal dezelfde outfit. Dat maakte een professionele indruk. Enkel jammer dat het zo druk was, dat er op sommige plaatsen een beetje opstopping was om langs te geraken. Maar goed, die drukte zegt ook al iets over het restaurant :-)

De enige twee minpunten voor mij, waren dat de noedels al allemaal gebakken waren en dat je die bij het wokken dus nog apart erbij moest doen. Ik heb het liever dat de noedels mee in de wok gaan, waardoor de woksaus beter verdeeld wordt. Misschien had ik dat kunnen doen, heb het eigenlijk niet geprobeerd, maar aangezien de noedels zelf ook al een smaak hadden, leek me dat niet zo'n super idee. Dit maakt natuurlijk niet dat het slecht was, het is gewoon niet mijn persoonlijke voorkeur.
    Het tweede minpuntje was dat het dessertenbuffet ver op was toen wij aan het dessert toe waren. Ik denk dat wij bij de laatste "ronde" van de avond waren, en dan nog met zo'n grote groep, dus het was inderdaad laat toen wij aan ons dessert begonnen. Gelukkig waren de desserten die ik wilde er nog, maar misschien toch een klein aandachtspuntje.

Al bij al wel gezellig, vriendelijke bediening en voldoende keuze uit het eten! Voor ieder wat wils.

44. An

45. An

We komen hier regelmatig pizza's afhalen. In onze ogen erg lekker, vlotte bediening en niet te duur. Onlangs hebben ze het interieur vernieuwd, erg mooi! In de zaak staat ook altijd een tv aan (gelukkig niet te luid). Voor mij ideaal als ik de pizza's ga halen: kan ik een klein stukje tv kijken tijdens het wachten. Of het zo ideaal is als je er blijft eten, weet ik niet meteen. Afhankelijk van waar je gaat zitten, zie je de tv wel of niet. Uiteindelijk zijn we er nog nooit blijven eten, dus kan ik me er niet echt over uitspreken. De keuken (of toch het deel waar de pizza's gemaakt worden) is open. Zo kan je zien hoe de pizza's worden gemaakt en dat ze vers gebakken worden. Wij vinden het een leuke zaak, hoewel we nog nooit de pasta's of andere gerechten hebben geprobeerd. De pizza's zijn alleszins dik in orde!

46. An

Eind december ben ik hier, samen met mijn vriend, gaan eten. We hadden wel zin in een gezellig avondje: lekker aperitiefje, voorgerecht, hoofdgerecht en dessert. Aperitief was in orde. Voor mij een lekker glaasje Kirsch en voor mijn vriend een wijntje. Na even de kaart te bekijken, konden we onze bestelling plaatsen: als voorgerecht een tomatensoep en als hoofdgerecht de wok. Er werd door de bediening nog gezegd "dat is lekker makkelijk om te onthouden, 2x hetzelfde".

De tomatensoep kwam redelijk vlot door, ongeveer een kwartier na bestelling. Dit is een simpel, maar hier erg lekker gerecht! Ik had de tomatensoep met room, echt super! Helaas hebben we na ons voorgerecht erg lang moeten wachten op het hoofdgerecht. Na 50min de bediening toch maar eens aangesproken, aangezien andere mensen die na ons waren binnengekomen, wel gewoon hun eten kregen. Ons vermoeden was juist: er was iets misgelopen met de bestelling en ze zouden het zo snel mogelijk in orde brengen. Inderdaad, het was snel opgelost.

Na een paar keer excuses te horen en een kwartiertje wachten, kregen we allebei het wokgerecht. Mijn vriend vond dit ook erg lekker, maar ik vond het iets minder. Op zich was er niets mis met de wok: groenten waren niet te hard/te slap, de kip was goed doorbakken en de noedels waren ook gaar. Maar de smaak op zich sprak mij iets minder aan. Achja, smaken verschillen nu eenmaal.. Laat je hierdoor dus niet afschrikken om de wok te bestellen, want mijn vriend heeft het wel erg gesmaakt. Aangezien we ondertussen toch al een tijdje in de zaak zaten, hadden we beslist geen dessert meer te nemen (we waren namelijk ook wat moe na een dagje sauna). Prijs/kwaliteit was oké.

Over de bediening weet ik niet goed wat ik moet denken. Langs de ene kant waren ze vriendelijk, maar langs de andere kant hebben we ze toch een paar keer zelf moeten aanspreken om bijvoorbeeld nog wat drinken te bestellen. Plus het feit dat ze het hoofdgerecht vergeten waren, zelfs na 20x langs ons door te lopen en te zien dat we geen eten en bijna geen drinken meer hadden staan, viel me wel een beetje tegen (ondanks de excuses achteraf). Misschien had dit iets te maken met de drukte..?

Qua sfeer vond ik het ook niet echt om over naar huis te schrijven. Het is een grote zaak, die gelukkig wel gevuld zat, maar het voelde er een beetje "koud" aan. Er is in de zaak een stukje afgezet door muren van een meter hoog. Volgens mij is het wel een stuk gezelliger om daar te zitten. De stoelen vond ik ook erg hard, hoewel dat kan liggen aan het feit dat we er zo lang hebben gezeten.

Al bij al een gemiddelde ervaring, hoewel de tomatensoep echt overheerlijk was! Ik kom hier toch liever gewoon in de zomer een terrasje doen en een kleine hap eten. Dan vind ik het een stuk gezelliger.

47. An

Op nieuwjaarsdag zijn we hier met de familie gaan eten. De ontvangst was zeer open en vriendelijk. Wij waren als eerste (en ook wat vroeg) daar, dus was het in het begin een beetje koud in het restaurant. Gelukkig kwam dit enkel doordat er verder nog niemand in het restaurant zat, want vlak na binnenkomst werd het al wat warmer. Het interieur oogt huiselijk (met een haardvuur!) en gezellig. Echt leuk ingericht.
    Qua eten was het ook super. We konden kiezen tussen het menu of iets van de kaart. Voor wie graag het menu had, maar bv. het voorgerecht niet wilde, was het zelfs mogelijk om iets anders op de kaart in de plaats te kiezen (en toch binnen de menu-formule te blijven)! Iedereen had het menu gekozen, met hier en daar een aanpassing (zo heb ik bv. het voorgerecht van ganzenlever niet genomen): we begonnen met een glas Veuve Clicquot en 3 amusehapjes, waarna het voorgerecht van ganzenlever kwam. Vervolgens werd het hoofdgerecht geserveerd. Dit bestond uit lekker malse kalkoen (smolt gewoon op je tong, heerlijk!) met o.a. boschampignons en een speciale puree van maïs. Hierna kwam het dessert met moelleux, banaan en chocolade. Super lekker! Tijdens dit alles werd het drinken vlot aangevuld, hier ook niets op aan te merken. Tenslotte kregen we nog een koffie of thee met koekjes en snoepjes (zie foto). Leuk gepresenteerd en het idee van de snoepjes vonden wij wel origineel. Nog vermeldenswaardig is dat er 2 vegetariërs in onze groep waren, die beide goed en lekker hebben gegeten.
    Zoals uit bovenstaande afgeleid kan worden, was de bediening zeer goed. Niet iedereen van de bediening sprak Nederlands, maar dit vormde eigenlijk geen probleem. De gastheer en -vrouw kwamen regelmatig aan tafel en zorgden ervoor dat alles in goede banen liep. Heel vriendelijke mensen trouwens!
    Ondanks dat het restaurant uiteindelijk erg vol zat, is het allemaal vlot verlopen. Misschien een klein verbeterpuntje, los van het eten, is dat de handdoekjes op de wc wat vaker aangevuld/ververst mogen worden. Maar goed, dat is een detail.
    Qua prijs-kwaliteit kan ik echter geen punten geven, aangezien mijn oma de hele maaltijd betaald heeft (ik weet dus niet wat het heeft gekost).
    Kortom: lekker eten, vriendelijke bediening en een mooie zaak. Zeker een aanrader!

48. An

Afgelopen zaterdag zijn wij hier met 5 personen gaan eten. Sommigen van het gezelschap hadden zin in mosselen, maar deze waren (waarschijnlijk met de feestdagen) helaas op.
    Toen hebben we met z'n allen het feestmenu genomen: steak met frietjes, salade en een saus naar keuze, een glaasje wijn en een dessert voor maar 10 euro! Heeft ons goed gesmaakt. Alleen de wijn was niet zo super, maar het is dan ook geen sterrenrestaurant.
    Qua bediening ook niets op aan te merken. Ikzelf had liever wat wortel in plaats van sla en dat was geen probleem: zonder meerkost gewoon mogen wisselen. Klein minpuntje: mayonaise of ketchup was er helaas niet standaard bij en 1 klein potje kostte 60 cent.

49. An

Afgelopen zondag ben ik hier met een paar vriendinnen gaan eten. Bij binnenkomst werden we meteen geholpen en naar een tafel gebracht. De bediening was zeer vriendelijk en maakte ook af en toe een grapje. Klein minpuntje hier is dat ze niet allemaal heel erg goed Nederlands spraken/verstonden: korte woorden lukte wel, maar hele zinnen was soms wat moeilijker. We konden al redelijk snel een drankje bestellen en kregen ook meteen de menukaart. Al meteen een positieve indruk!

In het restaurant hadden ze fijn de kerstversiering opgehangen: niet overdreven veel, maar ook niet te weinig. Wel gezellig, vonden wij.

Qua eten was het ook zeer positief. Zelf had ik de penne al forno. Deze was zeer lekker en goed gegratineerd. Ook besteld waren de tagliatelle van de chef en een pizza. Volgens mijn vriendinnen ook super lekker.
    De grootte van de porties was ok voor ons, hoewel het voor grote eters misschien net te klein zou zijn. Maar als je dan nog een voorgerecht en dessert neemt, denk ik dat het wel goed zit. Prijs-kwaliteit vonden wij ook in orde.

Na het hoofdgerecht waren we aan het overwegen om nog een dessert te nemen (ik had gezien dat ze ook tartufo hadden en wou dit wel eens proberen). We wilden net de kaart opnieuw vragen, toen we plotseling de rekening "geserveerd" kregen. Dit hadden we helemaal nog niet gevraagd! Toen we naar de deur keken, zagen we dat er net een aantal mensen aan het wachten waren (het was dan ook kerstmarkt en dus gezellig druk). Nu snappen we wel dat ze niet graag mensen laten wachten, maar op deze manier vonden we niet echt kunnen. Zeker niet omdat we nog een dessert wilden. Ze hadden tenminste kunnen vragen of we de rekening wilden, in plaats van die zo plots en ongevraagd voor ons neer te zetten. Dit gaf voor ons helaas een kleine nasmaak aan de anders zeer aangename ervaring, jammer (anders was het een 9 geweest!). We zijn dan maar even doorgewandeld en hebben elders nog een toetje gegeten.

50. An

Afgelopen zondag ben ik hier gaan eten met mijn familie. We hadden op voorhand gereserveerd en maar goed ook, want het was gezellig druk.

Bij aankomst werden we meteen geholpen en naar onze tafel gebracht. Klein minpuntje hier is dat er maar 2 menukaarten waren voor 7 personen. Hoewel we niet moeten vergeten dat het een brasserie is en geen restaurant :-)

Twee mensen in het gezelschap hadden een klein voorgerecht besteld: stokbrood met kruidenboter en uiensoep. De kruidenboter was duidelijk zelfgemaakt, wat zeker een pluspunt is! De uiensoep was ook extreem lekker. Fijn bij de soep, was dat de kaas in een klein kommetje apart werd gedaan.

Verder naar het hoofdgerecht. Hier hadden we wel even op moeten wachten, maar volgens mij hing dit samen met het feit dat sommigen een voorgerecht hadden. Bovendien was het ook wel druk. Zelf had ik de goulash met kroketjes: heerlijk! Het vlees was fijn mals en lekker gekruid (hoewel het volgens mijn vriend wat pikanter mocht zijn). Verder waren nog de biefstuk en het vispannetje besteld. Ook deze 2 gerechten vielen in de smaak!

Kleine tip: ze hebben mosselen, maar dit bestel je best op voorhand (bijvoorbeeld bij de reservering) - vooral op een zondag. Anders loop je het risico dat ze op zijn, zoals bij ons helaas het geval was.

Over het interieur kan ik zeggen dat dit een erg gezellige zaak is. Tenslotte heeft het personeel ons de hele avond met een glimlach bediend.

Kortom: zeker een aanrader!