• Lid sinds 10 maart 2010

Momento

Arnhem

Ingeburgerd

Zwolle

Frits heeft nog geen foto toegevoegd

1. Frits's profielfoto
    Frits heeft een recensie geschreven voor Romagna

Frits

Meerdere malen hier geweest, en het eten is hier goed en écht Italiaans. Geen aftreksels en compromissen (Ok, geen steenoven). Maar hoe vaak ik niet ergens een pizza voorgeschoteld krijg en de tranen me in de ogen schieten van ellende? In de gemiddelde tent moet je 3 of 4 instructies meegeven aan de bediening om een pizza te krijgen zoals ze hier standaard worden geserveerd. Zo moeilijk is het dus toch niet.

Streekgerechten zoals Spaghetti alle Vongole, konijn en ander wild, een margharita zoals ‘ie hoort? Allemaal geen probleem.

Ok, de locatie zelf is niet uitstekend. Maar het eten? Als een warm bad.

2. Frits's profielfoto
    Frits heeft een recensie geschreven voor Ingeburgerd

Frits

Gelegen aan een gezellig pleintje. Eerlijk is eerlijk, we hebben hier echt heerlijk gegeten. Drie verschillende maar uitstekend bereide broodjes, en mascarpone met vers fruit en cantuccini als nagerecht (een nagerecht wat helaas niet meer op het menu staat!).

Een hamburger valt of staat wat mij betreft met het vlees van de burger, deze moet smakelijk, dik en sappig zijn. En dat was goed voor elkaar. Kies je dus voor een kipburger, dan is je vlees inherent niet sappig. Dus die zou ik niet een tweede keer kiezen, mochten we hier weer gaan eten. Iets wat ik zeker niet uitsluit, mochten we ooit weer in de buurt zijn van Zwolle.

3. Frits's profielfoto
    Frits heeft een recensie geschreven voor Sushi Koi

Frits

Bij Sushi Koi is de bediening in overvloed aanwezig. Ze lijken geen wijkjes of vaste tafels te hanteren, dus op een avond heb je zo 5 tot 7 verschillende bediendes aan je tafel. Dat is soms wat onpersoonlijk en ook even wennen, maar ook meteen het enige puntje wat ik aan te merken heb op dit restaurant.

Het eten is goed en de locatie is erg mooi gedaan; veel ruimte en sfeer. Ik verkies Sushi Koi tegenwoordig boven de sushi-concurrentie, de prijs maakt me dan niet eens zoveel uit.

Gewoon een goede all-you-can-eat tent, waar je eigenlijk geen miskoop kunt doen.

4. Frits's profielfoto
    Frits heeft een recensie geschreven voor Momento
    Mediterraans Arnhem

Frits

Hebben hier nu meermaals gegeten, lunch en diner. Gezellig rumoerig, de bediening is neutraal. De ruimte is een mix tussen een enorme huiskamer en een grand café. Het is een origineel concept, met kleine onderscheidende details. Zo kunnen thee drinkers lekker kneuterig hun eigen theezakje vullen met een keur aan theesoorten.

Het eten is uitstekend. Goede ingrediënten, mooie presentatie, originele gerechten. Wat een goed concept en wat een aanwinst voor Arnhem.

5. Frits's profielfoto
    Frits heeft een recensie geschreven voor Gavius
    Italiaans Arnhem

Frits

Paar punten: Goede sfeer, leuke locatie, uit-ste-ken-de ingrediënten, studentikoze bediening, porties zijn wat te klein voor mijn smaak. Maar daar hebben meer restaurants de laatste tijd last van: de grootte van de porties evenredig laten krimpen met de prijzen.

Conclusie: een beetje pretentieus, maar wel lekker!

6. Frits's profielfoto
    Frits vindt de recensie door Frits voor Ask de Chef leuk

Een kwartier moeten wachten ondanks een reservering: geen lekker begin van de avond. Vervolgens mocht de bediening geen bestelling opnemen, omdat de keuken te druk was(???). Daardoor hadden we gelukkig tijd genoeg om wasabi en bestek te vragen aan de bediening, want die waren niet aanwezig op tafel.

De kaart is niet alleen kleiner dan bij de concurrentie, kwalitatief zijn de gerechtjes over het algemeen ook nét een stukje minder. En bij de concurrentie kun je bijvoorbeeld 2 porties van 5 verschillende gerechten bestellen. Maar niet bij Ask de Chef! Je mag maar 5 gerechten –in totaal– bestellen per ronde, wat betekent dat je als grote eter con-ti-nu eten aan het bestellen bent, omdat je het anders niet red binnen de 2 uur. Heel vervelend, en zeker niet voor herhaling vatbaar.

Kortom, het is het allemaal nét niet bij Ask de Chef.

7. Frits's profielfoto
    Frits heeft een recensie geschreven voor Ask de Chef

Kortom, het is het allemaal nét niet bij Ask de Chef.

8. Frits's profielfoto
    Frits heeft een recensie geschreven voor Ichiba

Een heel mooi en afwisselend menu, er worden goede en verse ingrediënten gebruikt. De rijst heeft een goede sushi temperatuur, niet te koud. Zelfs de Thaise vissoep komt in de buurt van the real deal. Ik zou wel graag meer groente en salades op de kaart zien, het aandeel gefrituurde sushi is gelukkig al minimaal.

De inrichting is fantastisch gedaan, zeker vergeleken met de vorige bewoners (Tempo Dulu). Bediening is consistent netjes en beleefd gedurende onze bezoeken aan Ichiba. Ik vind het ook erg prettig dat je de bestelling gewoon kunt doorgeven aan de bediening zonder een zgn. "bestel lijst", je begeeft je zowaar in een echt restaurant.

Als Ichiba dit niveau kan vasthouden, dan zitten ze geramd in Arnhem.

9. Frits's profielfoto
    Frits heeft een recensie geschreven voor Usine

De bediening is uitstekend: attent, snel en vriendelijk. Salade eet ik zonder dressing, dit werd netjes geregeld. Sfeer en inrichting zijn goed.

Het eten vond ik minder: het hoevekippetje was droog en de soep vond ik te flauw.

10. Frits's profielfoto
    Frits heeft een recensie geschreven voor Pannenkoekvilla Hartelust

De pannenkoeken die wij kregen waren lekker luchtig en werden ook snel geserveerd. Locatie is niet bijzonder sfeervol, in de zomer is het wel leuk buiten zitten.

Maar ga hier niet heen om even op adem te komen of rustig te kletsen tijdens een romantisch diner. Dit restaurant had tijdens ons bezoek meer weg van een kleuterschool dan van een restaurant: rennende, schreeuwende, huilende, zingende kinderen, verjaardagspartijtjes, taarten met sterretjes, et cetera.

Dit is geen klacht of kritiek, kennelijk hoort dit bij het concept van een pannenkoekenhuis? Wanneer je dus kinderen hebt, is dit waarschijnlijk helemaal je ding. Wij zoeken de volgende keer iets anders.

11. Frits's profielfoto

Bewaar
    Bewaren in lijst Sluiten
  12. Frits's profielfoto
    Frits heeft een recensie geschreven voor Ark van Noach

De pizza's bij deze Turk hebben last van identiteitscrisis, ze zijn noch Turks noch Italiaans. Verder grof belegd en niet al te groot.

Het restaurant is krap en er is inkijk van winkelend publiek. Kortom de locatie is niet erg goed. Nee, dit was een eenmalige avontuur.

13. Frits's profielfoto
    Frits heeft een recensie geschreven voor De Woerd
    Nederlands Elst

Locatie is natuurlijk erg leuk, met uitzicht over de Rijkerswoerdse plassen. De bediening is prettig. Wij zijn hier nu 3 keer geweest en er waren nooit meer dan 4 tafels bezet. Het eten is gewoon degelijk en de porties zijn ruim. Men heeft (zeer verstandig) voor een beperkte kaart gekozen, die regelmatig verandert.

Recentelijk heeft men echter afstand gedaan van de eetcafe-prijzen. Jammer, want de prijs/kwaliteit verhouding komt hiermee in gevaar.

14. Frits's profielfoto
    Frits heeft een recensie geschreven voor Kwong-Chow
    Chinees-Indisch Arnhem

Één van de weinige plaatsen in de verre omtrek waar daadwerkelijk Chinees eten wordt geserveerd. Ik loop meestal tussen lunch en diner naar binnen om te reserveren, het zit dan stampvol met Chinezen die tegen (Nederlandse?) etenstijd weer verdwenen zijn.

Je gaat hier niet heen voor de bediening, het is echt een eethuis door Chinezen voor Chinezen. Het is aan te raden om met een Chinese vriend of collega hier te gaan eten, er gaat een wereld voor je open. Probeer één van de vele dim sum!

15. Frits's profielfoto
    Frits heeft een recensie geschreven voor De Chinese Muur
    Afhaal en bezorg Arnhem

Ik heb de pekingeend in het restaurant besteld, zo'n twee maanden geleden. Nu had ik van dit (FER) restaurant verwacht dat men de eend op authentieke wijze zou bereiden en serveren, met pannekoekjes en lente ui. Zo heb ik het gerecht immers in Peking zelf gegeten.

Het was echter de gebruikelijke berg vet vlees overgoten met dikke saus, zoals je dit in elk Chinees restaurant krijgt. Dit kan ik overal krijgen, dus waarom naar de Chinese Muur? Wat een teleurstelling.

5,7
  16. Frits's profielfoto
    Frits heeft een recensie geschreven voor Restaurant Van Heeckeren

De setting is uitstekend, wij hadden een prachtig uitzicht over het park. Het restaurant is lekker ruim. De bediening is erg scherp en attent, houden overzicht over de tafels zonder dat je je opgelaten voelt.

De porties zijn niet bourgondisch, maar de smaak is echt bijzonder goed. Daarnaast worden er worden voldoende bijgerechten geserveerd.

De gerechten zijn aan de prijs, maar voor de kwaliteit die je krijgt spotgoedkoop. Perfect restaurant voor een romantisch diner.

17. Frits's profielfoto
    Frits heeft een recensie geschreven voor Salathai

Voor een zakelijk diner waar ook Thai bij aanwezig waren, zijn wij naar Salathai gegaan. Bij het aanspreken van de hostess in het Thais bleek al dat de aanwezige serveersters in ieder geval niet Thais waren. Dit is verder geen big deal, maar dit zegt mij wel iets over de authenticiteit van het restaurant.

De bediening was erg correct, maar niet hartelijk. De curry's waren waterig. Ik kreeg een eetcafe-ervaring maar dan voor restaurant-prijzen. Kortom, de zoveelste pretentieuze tent aan de Arnhemse Rijnkade.

18. Frits's profielfoto
    Frits heeft een recensie geschreven voor Wokparadijs
    Chinees-Indisch Arnhem

Het eerste wat mij opviel toen ik binnenkwam was de plakkende vloer. Dit geeft een onhygiënische indruk en ik hoop dat dit een incident was.

Vergeleken met de wok in Arnhem-zuid en Zevenaar is het vloeroppervlak van deze wok beperkt, maar toch niet minder gezellig. Zeker vanwege het leuke uitzicht op het Velperplein.

De wok is gewoon netjes en volgens het bekende concept. Bij dit restaurant kun je daarnaast je eigen glas bijvullen, wat ik persoonlijk erg prettig vind.

19. Frits's profielfoto
    Frits heeft een recensie geschreven voor Mytilini

Ik heb hier van het buffet gebruikt gemaakt. Één van de voorwaarden van een succesvol buffet is een snelle doorlooptijd. Dit was tijdens mijn diner niet het geval. De paar gerechten die ik van het buffet heb genomen waren daarnaast niet dagvers.

De kok die bij de grill stond, verstond en sprak nauwelijks Nederlands. Mijn verzoek om niet over al mijn vlees en vis dezelfde kruidenmix te gooien sloeg hij dan ook vrolijk in de wind.

6,1
  20. Frits's profielfoto
    Frits heeft een recensie geschreven voor Claudio
    Italiaans Huissen

De geserveerde gerechten zijn aangepast aan de Nederlandse smaak. Iedereen die regelmatig in Italië eet kan dit bevestigen.

Volle scheuten kookroom door de carbonara? Nederlandse kaas op de pizza's? Ik waande me even in de Efteling. Wij zetten onze zoektocht naar een echte Italiaan voort!

21. Frits's profielfoto
    Frits heeft een recensie geschreven voor Atlantis

Het concept van wokrestaurants is beproefd en wordt in dit restaurant goed uitgevoerd. Er is veel zitplaats en een zéér uitgebreid assortiment. De woksauzen die worden gebruikt gaan van zoet t/m zéér heet (ook voor de geoefende Papaya Pok-Pok tong).

De bediening is niet bijzonder vriendelijk en zijn de Nederlandse taal niet altijd machtig. Ze zijn altijd wel zeer attent met het afhalen van het gebruikte servies.

22. Frits's profielfoto
    Frits heeft een recensie geschreven voor De Steenen Camer
    Pannenkoekenhuis Arnhem

Mooie locatie hoor in Arnhem Zuid. De pannenkoeken zijn ook erg lekker en op zich goed betaalbaar.

Echter meerdere malen meegemaakt dat wij tussen de 30 en 60 minuten op een bestelling hebben gewacht. De bediening wordt pas wakker als je aangeeft al drie kwartier op je bestelling te wachten en dreigt met opstappen. Goede tent als je de hele avond de tijd hebt voor een paar pannenkoeken.

23. Frits's profielfoto
    Frits heeft een recensie geschreven voor Miss Jazzlyn Mixed Flavours

Ik zou me als kok nooit wagen aan het carnaval van gerechten dat bij Miss Jazzlyn geserveerd wordt. Caribisch, Japans, Italiaans, Thais; het is allemaal erg gewaagd. Dit heeft dan ook als resultaat dat alle gerechten op zijn best gemiddeld zijn.

De setting is wel heel erg goed met een terras aan een rustige straat. De services is gewoon O.K. Echt een plek om te lunchen.

6,3
  24. Frits's profielfoto
    Frits heeft een recensie geschreven voor Lestari
    Indonesisch Arnhem

Eten is goed, prijs aan de hoge kant. Zal wel aan de (dure) locatie liggen.

25. Frits's profielfoto
    Frits heeft een recensie geschreven voor Tempo Dulu
    Indonesisch Arnhem

Ik kwam hier als klein kind al en heb fantastische herinneringen aan dit restaurant.

Ik zou niet weten waarom je uberhaupt zou overwegen om hier van de kaart te eten!

Het buffet is echt zeer goed en oprecht Indonesisch eten. (natuurlijk kun je ook kiezen voor de gebruikelijke gerechten met Nederlandse en Chinese invloeden).

Het restaurant is lekker ruim en er zijn meer dan genoeg zitplaatsen. Je zit dus niet rug tegen rug met andere gasten. Dit ervaar ik altijd als zeer prettig.

26. Frits's profielfoto
    Frits heeft een recensie geschreven voor Fong Sho

Frits

Iedere week zit het afhaalgedeelte vol met buurtbewoners, al 20 jaar lang. Hoe het restaurant is, weet ik niet. Maar het eten wat wij afhalen is altijd snel klaar, gloeiend heet, netjes verpakt en goed van smaak. Geen hoogstaande keuken, maar toch gewoon lekker.