• Lid sinds 12 februari 2012

Ichizai

Kaatsheuvel

Alderliesten heeft nog geen foto toegevoegd

1. Alderliesten's profielfoto
    Alderliesten heeft een recensie geschreven voor Ichizai

Prima gegeten, helaas wat rumoerig 'op het podium'. Gelukkig konden we in het kleinere deel lekker rustig zitten. Bediening is jong, maar daarom juist ook erg leuk! Ze doen hun best "u" te zeggen, maar vergeten dat soms en dat is juist goed!
    Het pand ziet er aan de buitenkant niet uit en de locatie is ook weinig sfeervol, maar kom je binnen dan ziet het er allemaal prima uit!!
    Misschien moeten ze nog een beetje de 'weg vinden' in wat ze allemaal op de kaart willen zetten (en ook in welke porties) maar dat komt vast goed! Ze hebben de smaak in iedergeval goed te pakken!

Wat tips: meer variatie in de tempura (groenten) en dan ook wat kleinere porties (na een enorme wortelschijf zit je al snel aan je max). Ook de zoete broodjes zijn heerlijk, maar maagvullend.
    De nigiri is ook erg lekker (net als alles eigenlijk) al is het misschien beter de inktvis niet op de nigiri te doen (taai).
    De salades (maar dat kom ik in elk sushi-restuarant tegen) zijn teleurstellend. En de handrolls wat te droog. Dit zijn echter zeer ondergeschikte minpuntjes op een prima avond!

Tot slot, ik snap dat iedere sushi-liefhebber waarschijnlijk overdadig sashimi bestelt en dat dat teveel in de papieren loopt. Om dat te voorkomen, zou je een max. per tafel kunnen serveren. Zo kun je nog steeds een totaalprijs all-you-can-eat hanteren, maar toch sashimi erbij doen, dat zou een hele grote pré zijn!

Over het algemeen een dikke pluim voor dit beginnend restaurant in Kaatsheuvel (of all places ;-))