• Lid sinds 26 december 2012

Papendrecht

Kom Aan Tafel!

Sliedrecht

1. Adrie en Marion Hartog's profielfoto
    Adrie en Marion Hartog heeft een recensie geschreven voor Kom Aan Tafel!

Afgelopen donderdag voor de eerste maal genoten van Onbeperkt tapas eten. Een enorm succes, alles wat we namen was heerlijk en prima verzorgd. Gewoon perfect wat smaak betreft.
    Het enige wat ik op zou kunnen merken is de wat mij betreft wat te grote portie gefrituurde aardappeltjes, welke overigens wel erg lekker waren. In het algemeen vond ik de porties wat aan de grote kant, waardoor ik wat minder gerechtjes kon nemen dan ik zou willen. Het voordeel is wel weer dat we zeker snel terug gaan om nog wat van die andere gerechtjes uit te proberen. Kruiff zou zeggen "elk nadeel hebt zijn voordeel."
    Want een ding staat vast: dit gaan we zeker nog meerdere malen doen, lekker op een donderdagavond. We hebben er nu al zin in en we zitten al te dubben wat we als eerste gaan bestellen, ik Marion ben er al uit: Garnalen in knoflooksaus en een garnalenkocktail, zeker weten. Lekker hoor!!!

2. Adrie en Marion Hartog's profielfoto
    Adrie en Marion Hartog heeft een recensie geschreven voor Schering & Inslag

We komen op zondagmorgen rond twaalf uur regelmatig in dit restaurant om bij voorkeur koffie (zeer goed) met een appelkanjer te nuttigen (werkelijk een meer dan heerlijk appelgebak) vaak even wachten op het de appelkanjers, maar dan komen ze ook recht uit de oven en als het weer er naar is nog een glas heerlijke zoete wijn. Ook hebben we hier een broodje oude kaas genomen dat rijkelijk was belegd.

Zeker weten we zullen hier nog vaak naar toe gaan. Voor ons een echte topper. P.s.: onze poedel krijgt ook altijd een bakje vers water aangeboden, kijk dat is nu service.

K.M.M. Hartog. Papendrecht.

3. Adrie en Marion Hartog's profielfoto
    Adrie en Marion Hartog heeft een recensie geschreven voor Frittella
    Pannenkoekenhuis Papendrecht

Voor de eerste keer koffie gedronken met appelflap, gewoon geweldig op alle fronten. Met name de bediening is "on-Nederlands" vriendelijk. Het enige wat we samen jammer vonden is dat we niet eerder zijn binnengehuppelt. Dit betekend dat we zeker vaker hier naar binnen gaan voor de steengoede capucino en koffie met of zonder lekkernij. Oh ja ook onze Poedel bleek van harte welkom te zijn en werd direct voorzien van een bak water, helemaal top hoe jullie klanten behandelen.

4. Chinees-Indisch Papendrecht

We halen met de regelmaat van de klok heerlijke gerechten bij Kam Lie en alles is meer dan verrukkelijk, we nemen het ook altijd mee als we naar Duitsland gaan en wel de onovertroffen Babi Pangang Kam Lie, een dag later bij onze oosterburen even in de magnetron of koekenpan en smullen maar, bijna net zo lekker als direct nuttigen na het te hebben afgehaald in Papendrecht. Een echte aanrader als je snel wat heerlijks wil eten op je vakantieadres zonder dat je er op uit hoeft. Laatst op aanraden van de vrouwelijke medewerkster voor ons iets nieuws geprobeerd, ze zei dat het kip was en nogal wat aan de hete kant. Wat het is kan ik niet zeggen maar wel dat we het heerlijk vonden. Maar ja dat waren we al bij voortduring gewend bij deze Kam Lie.
    K.M.Marion & Adrie Hartog.

5. Adrie en Marion Hartog's profielfoto
    Adrie en Marion Hartog heeft een recensie geschreven voor Kamlie
    Chinees-Indisch Papendrecht

K.M.Marion & Adrie Hartog.

6. Adrie en Marion Hartog's profielfoto
    Adrie en Marion Hartog heeft een recensie geschreven voor Kom Aan Tafel!

Gewoon een restaurant om even een broodje met een goede kop koffie te nemen voor een mooie prijs. Je hebt met een broodje gelijk geluncht. Dit betekend dat het broodje zeer rijkelijk is belegd met hoogwaardig beleg. Echt een aanrader en niet voor niets al een paar jaar het leukste restaurant van Sliedrecht en dit jaar ook nog eens het leukste restaurant van Zuid Holland, en dat is dik verdiend.

7. Adrie en Marion Hartog's profielfoto
    Adrie en Marion Hartog heeft een recensie geschreven voor Natuurlijk aan de Amer

We zijn gisteren via Vakantieveilingen voor de tweede keer in dit restaurant wezen eten zeg maar gerust dineren en het was weer ronduit voortreffelijk.
    Allereerst een amuse bestond uit een heerlijk koude extra gebonden soepje dit gerecht had natuurlijk een andere naam, maar hoe ?
    Vervolgens kregen we een plateautje met carpaccio, 2 gevulde tomaten, met een gepoft aardappeltje gevulde zalm, en twee gamba's op een bedje van sla en twee plakken gekruid stokbrood.
    Toen een fijne tomatensoep.
    Het hoofdgerecht van mijn vrouw was varkenshaas in pepersaus met een bepofte aardappel wat sla en een tomaat uit de oven met kaas bedekt.
    Mijn hoofdgerecht bestond uit een steak met champignonnensaus dit alles met de zelfde garnering als die van mijn vrouw.
    Het dessert was Dame Blanche cq Mangotaartje met aardbeienijs slagroom aardbeiensaus.
    We zijn zeer tevreden over dit restaurant en wat het nog beter maakt is de voortreffelijke bediening die bij elke gang verteld wat er wordt opgediend en je op een ongelooflijk vriendelijke manier benaderd zodat je het gevoel krijgt dat ze alleen maar aanwezig zijn voor jou en dat ondanks het feit dat de zaak stampvol zat.
    We hebben de volgende boeking dan ook al weer vast staan en gaan zeker ook eens gewoon a la cart eten hetgeen ook werd aangeraden.

ADRIE EN MARION HARTOG en ook onze Poedel die van harte welkom was.
    Ergo Conclusio een geweldige avond gehad.

8. Adrie en Marion Hartog's profielfoto
    Adrie en Marion Hartog heeft een recensie geschreven voor Taverna Aphrodite

Vanavond voor de derde maal via Vakantieveilingen hier gegeten en we zijn weer zeer tevreden erover. Water werd opgediend, de mosselen hadden een goed zilte smaak met een heerlijk sausje. Keurig gegarneerd. Ook het voorafje van mijn vrouw spinazie in bladerdeeg was prima van smaak, vervolgens de mixed grill was er lekker niet te veel maar precies genoeg. Als dessert twee bolletjes ijs met chocoladesaus en ik walnotentaartje met honing en slagroom. Het geheel afgesloten met perfect goed warme koffie. Ergo-Conclusio. Heerlijk gegeten, en zeker voor herhaling vatbaar.

9. Adrie en Marion Hartog's profielfoto
    Adrie en Marion Hartog heeft een recensie geschreven voor Olympia

We zijn eerste kerstdag weer eens bij deze Griek wezen eten en ik kan zeggen mede uit naam van mijn vrouw. Het was weer geweldig, steengoed voorgerecht mijn vrouw varkenshaas met champignons en ik gebakken mosselen in zo een kroepoek achtig bakje, toen een lekker champignonsoepje met de opmerking dat mijn vrouw daar eigenlijk niet van houdt, maar dat ze er toch erg van heeft zitten smullen. Daarna samen de mixed grill gekozen en dat was weer zo als we dat hier gewend zijn "meer dan voortreffelijk". Uiteindelijk geëindigd met verschillende soorten ijs met verse vruchten, ook dit werd weer op een geweldige manier gepresenteerd, en zoals het bij ons te doen gebruikelijk is hebben we deze heerlijke ervaring weer afgesloten met koffie resp. cappuccino met daarbij een glas Kum Kwat. Ook de zoete witte wijn en voor mij de Samos maakte het voor ons kompleet af. Ook heb ik hier zo'n kleine negen jaar geleden mij afscheidsdiner met mijn collega's laten verzorgen. Ook dat was geweldig georganiseerd, dat als ik mijn oud collega's nog eens zie ze altijd teruggaan naar die voor ons onvergetelijke avond.
    Tot slot een opmerking van mijn vrouw vanochtend 2e Kerstdag de dag na dit besproken diner "Ik zou vanavond best weer willen. Ik denk dat dit het grootste compliment is wat je als restaurant kan krijgen. Je snapt het al een echte aanrader voor als je eens heel erg lekker uit eten wil. Wij zulle er in ieder geval nog vak te vinden zijn.

Adrie en Marion Hartog.

Ps. De bediening was ook weer geweldig met de sprankelende Griekse vriendelijkheid.