• Lid sinds 29 mei 2012

Bourgondier, de 40 gepasseerd met een voorliefde voor de goede dingen des leven: Lekker eten, ( . ) ( . ), Concerten, etc...
Ik kan zowel genieten van een lekker Surinaams broodje als van een 5-gangen diner bij een restaurant met Michelinster.

Lijsten

3. 9,3

Activiteiten

1. ADK's profielfoto
    ADK heeft gereageerd op het topic: Recensie verwijderen

Ik denk dat de nu door jullie gekozen oplossing de beste is: Van deze klanten zullen er ongetwijfeld meerdere recensies gaan verschijnen welke er dan voor zullen zorgen dat de mindere recensies vanzelf naar de achtergrond zullen verschijnen.
    Wat betreft de verdwenen recensies: Hier kunnen alleen de mensen van eet.nu op antwoorden wat er exact mee gebeurd is. Maar ik weet dat ze verschillende methodes gebruiken om te controleren of deze al of niet door (personeel van) het restaurant zelf geschreven zijn.
    Wellicht hebben deze klanten al een recensie ingevuld vanuit het restaurant vanaf jullie Wi-Fi netwerk (als jullie die hebben?). Laat de klanten dit echt achteraf vanuit thuis doen om problemen te voorkomen.

2. ADK's profielfoto
    ADK heeft gereageerd op het topic: Recensie verwijderen

En zo te zien zijn de spontane positieve recensies over de Appelsche Hof ook verdwenen.Het was natuurlijk al op zijn zachtst een beetje verdacht.
    Als restaurateur zou ik zorgen dat mijn toekomstige gasten een positieve ervaring hebben en ze motiveren/uitnodigen hier een recensie over te schrijven. Dan verdwijnen de huidige recensies vanzelf naar de achtergrond.

3. ADK's profielfoto
    ADK heeft gereageerd op het topic: Nieuwe eetgelegenheid ?? of Gesloten !! of Opnieuw geopend.

De foto van het restaurant staat op deze pagina op zijn kop: https://www.eet.nu/appelscha/de-appelsche-hof

4. ADK's profielfoto

Gesloten & het pand staat te koop: https://www.eet.nu/bavel/porto-fino

Overigens heb ik net mijn profiel naam aangepast. Dit lijkt overal doorgevoerd te zijn, behalve op het forum?

5. ADK's profielfoto
    ADK heeft een nieuw topic gestart: Link met VVV niet echt in orde?

Vorig jaar hier deze recensie achter gelaten voor Ruitersbosch in Breda: https://www.eet.nu/recensies/1283485
    Op de VVV kom ik deze tegen: https://www.vvvcadeaubonnen.nl/restaurants/breda/restaurant-ruitersbosch

Ik geef dus een 1 op eet.nu, maar op vvv.nl staat er doodleuk een 10? Ik denk dat er ergens iets fout gaat ;-)

6. ADK's profielfoto
    ADK heeft een recensie geschreven voor De Chinese Muur

Erg jammer dit.
    Om 16:00 gebeld om mijn bestelling door te geven en dat ik deze om 17:20 kom halen. Om 17:18 meld ik mij, reken ik af en zie ik mijn bestelling naar de keuken gaan. Mensen die na mij binnen komen en ter plekke bestellen zijn eerder weg dan ik. Uiteindelijk dus nog 20 minuten mezelf mogen vermaken met de leesmap. Voor niets van te voren besteld dus...
    De soep, mihoen, bami & tjap tjoi zijn OK. De 2 x Babi pangang zijn taai. Bij de ketjap versie zit nog voldoende saus om het eetbaar te houden. De normale met zoetzure saus zit zo weinig saus bij dat het eigenlijk niet meer fatsoenlijk te eten is.

7. ADK's profielfoto
    ADK heeft een recensie geschreven voor Pizza Planet
    Pizzeria Breda

ADK

Omdat het een van de weinige zaken is waar je op dinsdag Döner e.d. kan bestellen in de omgeving van Bavel hier maar eens besteld. Stipt om 18:00 stond de vriendelijke bezorger voor de deur met de bestelling.
    De Mixed grill & Döner schotel waren prima in order. De frietjes een tikkie slap, maar smaakte wel prima. Alles was nog goed warm. Veel sauzen & broodjes er bij. Hoeveelheden ook meer dan prima. Vooral de spareribs waren trouwens geweldig.
    Kortom: We hadden niet veel keuze, maar het resultaat was gelukkig prima :)

8. ADK's profielfoto

Ondanks wat op de zwaar verouderde website staat zit Pizza Planet (https://www.eet.nu/breda/pizza-planet) al enkele jaren op het volgende adres:
    Schorsmolenstraat 3, 4811 VN Breda
    Het telefoonnummer klopt wel: 076 530 9433
    Het pand op de ignatiusstraat is denk ik al 5 jaar gesloopt ;)

9. ADK's profielfoto
    ADK heeft een recensie geschreven voor Asian Boulevard | Kimchi Boulevard

ADK

Ik ben normaal gesproken, op zijn zachtst gezegd, niet echt een fan als het gaat om het All You Can Eat principe, maar… dit was toch een erg goede ervaring.
    We zijn hier met Belgische vrienden (zij is eigenlijk Koreaanse) wezen eten en eigenlijk was alles meer dan prima. Je krijgt een menukaart en eigenlijk werkt het net zoals in een all you can eat sushi restaurant. Op deze kaart staan voor, hoofd & na gerechten en per ronde geef je er persoon 3 gerechtjes op. Extraatje hier is de BBQ die in elke tafel ingebouwd zit, waardoor je ook gerechten kan kiezen die je zelf nog kan bereiden (als je dit niet wenst: Ze hebben ook meer dan voldoende zaken die je warm uit de keuken kan bestellen). Het eten kwam in een plezierig tempo. De porties waren redelijk ruim (tip: deel de gerechtjes met je buurman/vrouw: Dan kan je meer c.q. verschillende gerechtjes proberen).
    Het eten was allemaal erg lekker (op de wat pezige ribbetjes na). Voor de echte Hollanders: Je kan er zelfs friet en frikandel bestellen ;-)
    drinken zat niet bij de prijs in, maar met 2,30 per glas zeker niet overdreven duur. Het personeel was erg vriendelijk en legde alles duidelijk uit. Kortom: Zeker voor herhaling vatbaar!

10. ADK's profielfoto
    ADK vindt Asian Boulevard | Kimchi Boulevard leuk

11. ADK's profielfoto
    ADK heeft een recensie geschreven voor Senang Makan
    Indonesisch Breda

ADK

Naar aanleiding van de zeer positieve recensie in BN De Stem hier maar eens wat diverse gerechten besteld om af te halen. De zaak is zelf simpel ingericht. Je gaat hier niet echt romantisch eten. Maar... om het daarom links te laten liggen zou een grote fout zijn. We hebben heerlijk gegeten. De diverse sateetjes (spek, gamba's) waren heerlijk van grill. De gado gado heerlijk fris en de sambal goring Buncis (pittige boontjes) goed van smaak. De makreel was ook zalig bereid. De nasi was lekker pittig. Alleen de bami was wat flauw.
    Vanwege de drukte (we moesten een half uurtje wachten) werd ons wel aangeraden de volgende keer de bestelling telefonisch door te geven. Dan staat het klaar op het afgesproken tijdstip. En dat zullen we de volgende keer zeker doen!

12. ADK's profielfoto

Senang Makan
    Teteringsedijk 138
    4817 MJ Breda
    076 888 8941

13. ADK's profielfoto
    ADK heeft een recensie geschreven voor The Tosti Club

ADK

Op aanraden van mijn 13-jarige dochter hier naar toe geweest. Het zit in het pand samen met Bakker Vromans. De inrichting is dan ook volledig in bakkers-stijl en doet heel warm aan. Dat geldt trouwens ook voor het personeel: Erg vriendelijk en leuk!
    Met zijn 4-en tosti's besteld, Waaronder een BLT, een tonijn, een zalm met kruidenkaas en een Aziatische (met Pindakaas, sambal, taugé & kipfilet). Smaakte allemaal prima. Frisdrank kwam in halve liter flesjes: een verademing ten opzichte van die 20cl die je tegenwoordig vaak in de horeca ziet. Kortom: een leuke plek voor een lekkere hap tussendoor.
    Enig minpuntje: Er zouden wat meer zitjes mogen zijn.

14. ADK's profielfoto
    ADK vindt The Tosti Club leuk

15. ADK's profielfoto
    ADK heeft een recensie geschreven voor Happy Italy
    Italiaans Breda

ADK

Deze locatie is recent geopend. Het is een mooie grote zaak met een beetje een industriële look. Bij binnenkomst werden we naar een tafel gebracht waar we onze selectie kunnen maken. Samen met mijn tafelgenote ieder een pizza besteld welke vrij snel dampend warm voor ons stond. De pizza's smaakte prima en waren van een flink formaat waardoor er nogal wat over was. De bediening bood uit zichzelf aan om deze evt in te pakken om mee te nemen.
    Je kan hier best OK eten voor een vriendelijke prijs. Een beetje een Italiaans cafetaria/eetcafe, maar erg groot uitgevoerd :)

16. ADK's profielfoto

Happy Italy Breda
    Bavelseparklaan 13, 4817 ZX Breda
    076 766 0529

17. ADK's profielfoto
    ADK heeft een recensie geschreven voor VANE
    Internationaal Eindhoven

ADK

Vane zit op de 13e verdieping van het NH hotel, hartje Eindhoven. Omdat er veel glas gebruikt is, heb je een prima uitzicht over de stad. We werden hartelijk ontvangen en naar onze plaatsen geleid.
    Eerst kregen we wat amuses voorgesteld. Niet echt enorme smaakexplosies, maar ook zeker niet verkeerd. De smaakexplosie was wel op het volgende bord te vinden. Als voorgerecht kregen we gepekelde groenten. Deze hadden een heerlijke byte en de frisse smaken knalde er van af.
    Het hoofdgerecht bestond uit diverse paddenstoelen en als ik het mij goed herinner rib-eye. Ook een zeer smakelijk gerecht. Ook het dessert met banaan & dulce de leche was zeer aangenaam.
    Bij de koffie ging het helaas mis. De geserveerde melk (ook gebruikt in de cappuccino) was zuur. Dit werd op zich allemaal netjes opgelost en vervangen, maar kan eigenlijk natuurlijk niet. Ter compensatie kregen wel allemaal nog wat lekkere friandises.
    Wel nog een ander klein puntje: De portiers hadden wellicht wel iets groter gemogen... Maar dat doet aan de smaken niets af, want dat hebben ze hier wel prima begrepen. Verder een zeer vriendelijke & correcte bediening!

18. ADK's profielfoto
    ADK heeft een recensie geschreven voor L'Anatra
    Turks Breda

Hartelijk ontvangen in dit sfeervolle Turkse restaurant. Na de mozaïek van Mezes (voorgerechten) vijf verschillende gerechten laten aanrukken voor ons 4-en en iedereen een eigen bord zodat we alle gerechten konden delen. Alle gerechten smaakten heerlijk. Lekker gekruid, zonder zout te zijn. Ook een flinke keus uit vegetarische gerechten.
    Verder een zeer vriendelijke bediening en de mooie verhalen van Osman :). Niet voor niets het beste Turkse restaurant van Breda en omstreken :)

19. ADK's profielfoto
    ADK heeft een recensie geschreven voor Bunga Melati
    Chinees-Indisch Alphen nb

ADK

Het restaurant ligt een beetje verscholen en ziet er uit als een boerderij. Van binnen is het een tikkie oubollig, maar eigenlijk past het wel bij de setting. We werden vriendelijk ontvangen en naar onze tafels geleid. Met 4 man is er de rijsstafel "Bunga Melati Speciaal" besteld, terwijl er een persoon aan de kikkerbillen & pangasiusfilet ging. Van deze laatste kreeg ze helemaal de keus over hoe deze werden bereid en met wat voor saus & kruiden.
    Alles stond lekker vlotjes op tafel. Het eten zag er prima uit, smaakte goed en was overvloedig: Geen mogelijkheid dat het allemaal op kon. Alles was erg lekker op smaak. Van sommige rijsttafel gerechten kon je merken dat deze opgewarmd waren waardoor het rundvlees bij enkele gerechten een tikje droog was. De a la carte gerechten waren overigens helemaal perfect.

20. ADK's profielfoto
    ADK vindt de recensie door adriaan voor Restaurant Breda leuk
    Internationaal Amsterdam

Ze stonden al weer even op onze wensenlijst. Bij onze eerste poging was reserveren via hun site niet gelukt. Het zag er ditmaal wederom zo uit, dus de telefoon gepakt, dat ging meteen goed. Geboekt voor een lunch op de zaterdag. Het restaurant is makkelijk te vinden en op loopafstand vanaf station Amsterdam Centraal.
    We waren ruim op tijd en mochten een tafeltje uitkiezen, fijn. Het werd er een aan het raam van de voorgevel met zitplaatsen op de bank en wel naast elkaar. De inrichting is bistrostijl, rechthoekige tafels met hieraan thonet stoelen en langs de muur banken bekleed met groen fluweel. Op de achtergrond een jazzy muziekje.

Als aperitief een frisse witte, het werd een Menetou Salon van Jean Teiller die erg goed beviel. Kiezen van de kaart was makkelijk, je geeft het aantal gangen op met persoonlijke wensen. De amuse kwam op tafel, een trio van paprika. Om te starten kroepoek van parmezaan gevuld met paprika crème, goede smaak met mooie textuur. Gevolgd door een taco met een chutney van groene paprika afgewerkt met crumble van schapenkaas, mooi hoog op smaak. Als laatste gazpacho van paprika, lekker pikant en mooi hoog op smaak, een goede start.

De eerste begeleider werd keurig door de maître gepresenteerd. Fledermaus Rood 2016, een natuurwijn gemaakt van de Fruhburgunder, beetje boers met tonen van rood fruit en een sappige afdronk, speciaal. Op het bord plakken rode biet gelakt met een frambozen vinaigrette, eronder stukken haring met gerookte crème fraise en wat haringkuit. Een hele mooie smakencombinatie waarbij de wijn naadloos aansloot. (9,3)

Uit Zeeland een Auxerrois 2015 van De Kleine Schorre in een mooie volle Pinot Blanc stijl. In een schaaltje blaadjes botersla met zacht gegaarde mosselen afgewerkt met takjes wilde venkel en een oester beurre blanc saus. Relatief simpel maar verrassend lekker met een heerlijk frisse saus die de koppeling naar de wijn vlekkeloos liet verlopen. (9,3)

Een speciale Alsace 2015 de La grange de l’oncle Charles, een blend van verschillende druivensoorten, complex beetje romig met een mooie afdronk. In een schaaltje plakken gekonfijte aardappel in een vis beurre blanc afgewerkt met dunne plakjes sjalot gemarineerd een een Japanse dashi. Wederom relatief eenvoudig zodat je het idee krijgt dat je het zelf kunt reproduceren. Ook nu weer een verrassend goede smakencombinatie met een hoofdrol voor de frisse beurre blanc. De wijn was keurig in balans. (9,3)

Voor bij het pièce een natuurwijn, Les Rennes van Pierre Boyat uit de Beaujolais, in het glas troebel oranje geel, complex aroma, speciaal! Op het bord een filet van parelhoen, welke gepekeld was in een bad met sinaasappel en hooi, erop plakjes rode druif, gepofte parelgort en een royale portie trompet de la mort, ernaast een bolletje crème van blauwe druif en een eigen jus getrokken in hooi. De cuisson van de hoen was prima de smakencombinatie was weer uitstekend, de wijn sloot verrassend goed aan en maakte het gerecht compleet. (9,5) Ik was inmiddels erg nieuwsgierig geworden wie de wijnen bij de gerechten selecteerde, ik was behoorlijk onder de indruk. Het bleek het de jonge dame achter de laptop. Elske Mostert die, ondanks ze niet zelf de wijnen heeft gepresenteerd, toch meteen op mijn lijst met favoriete sommeliers is terecht gekomen.

Als overgang een pre dessert. Een custard van witte chocolade waarop een quenelle ijs van pastinaak in een vloeibare karamel aangemaakt met Jack Daniels. Dit lepelde heerlijk weg.

De dessertwijn was een Brachetto d'acqui van Guasti Clement, met in het aroma tonen van framboos en roos, in de mond soepel en rond. Uit de keuken structuren van schapenyoghurt. Als basis de yoghurt met erop een quenelle ijs, schotsen en gel van hibiscus, eromheen een saus van gefermenteerde braam. Licht en fris met mooie smaken waarbij de Brachetto naadloos aansloot. (9,3)

Als afsluiter nog een krachtige espresso met een kogel gevuld met gezouten karamel, heerlijk! Nog even een kijkje in de keuken waar we Vladimir Gijsbertha (Auberge du Bonheur, Prikkelz, Redemption) in actie kunnen zien, leuk!

Bediening was zeer goed verzorgd, door hele vriendelijke en gezellige jonge dames met een hoofdrol voor maître Anne de Boer.

Prijs-kwaliteitverhouding vond ik uitstekend,

Samengevat kunnen we stellen dat het een speciale beleving was. Relatief eenvoudige gerechten met hele goede smakencombinaties waarbij uitstekend geselecteerde wijnen in een bistro ambiance. Ik snap helemaal waarom ze bij de beste restaurants van Amsterdam behoren. Aanrader voor de levensgenieters en wijnliefhebbers.

21. ADK's profielfoto
    ADK heeft een recensie geschreven voor VinPearl
    Vietnamees Den Bosch

ADK

We werden vriendelijk ontvangen in het nog lege restaurant, maar we waren ook redelijk vroeg: 17:30. Restaurant is wellicht een wat groot woord: Het zit een beetje tussen een cafetaria & eethuis in qua inrichting.
    Als voorgerecht hebben we de wan tans (lekker) en loempia's (OK) op. Vrij snel daarna kwamen de hoofdgerechten op tafel:

* Bun Thit Nuong, gegrilde spek met noodles.
    * Bun Thit Bo Xiem Que, beefsate met noodles
    * Gewokte ossenhaas met rijst

Hier krijg je een dressing bij om overheen te gooien en daarna te mengen. Hierdoor hebben de gerechten wel allemaal een soort van zelfde basis smaak, waarbij het (lekker gemarineerde vlees) voor het verschil zorgt.
    Alles is klaargemaakt met veel verse groenten.
    Met zijn 3-en waren we (na korting via boeken) nog geen 50 euro kwijt en we hebben prima gegeten. Ze hebben ook nog verschillende soepen en zelf te maken dumplings op het menu staan, dus we hebben ook nog reden om eens terug te gaan.

22. ADK's profielfoto
    ADK heeft gereageerd op een recensie van Liefdegesticht

Yep, dankzij jou staat hij hier ook op het verlanglijstje :)

23. ADK's profielfoto
    ADK vindt de recensie door adriaan voor Liefdegesticht leuk

Een tweede bezoek aan het team van Bart Klomp, ditmaal op een mooie zomerse dag. Nu niet de ingang van het hotel genomen maar die aan de “achter” zijde van het restaurant zelf. We werden begeleid naar een mooie grote ronde tafel aan het raam centraal in het restaurant, fijn.
    Als aperitief een zuid Afrikaanse Chenin Blanc 2016 van Blaashoek die goed beviel. We startten met een zomerse amuse, gazpacho van komkommer, lekker fris en licht gekruid.
    De tweede amuse was een toef crème fraise met erop stukjes ijs van wortel en gember met voor de bite dunne plakjes wortel, afgewerkt met een zoet zure schuim van atjar. Verrassend smaakvol met mooie smaak overgangen.

De eerste begeleider werd met een goed verhaal gepresenteerd. Portugees wit, Mimo 2015, complex aroma met tonen van perzik en meloen, in de mond licht met verfijnde zuren en mineraliteit. Op het bord een zomers vegetarisch gerecht dat voortborduurde op de eerste amuse. Als basis burrata in een sap van snijboon met stukjes cherrytomaat, partjes zilverui, blokjes geschroeide avocado en stukjes komkommer. Verfijnde smaken en goede texturen. (9,3)

Verder met Duits wit, Tapps 2015 van Oliver Zeter, een blend van witte druiven, lekker sappig met subtiele kruidigheid. Het gerecht werd ditmaal door de chef ingezet. Een mooie presentatie in pasteltinten. Blokjes zwaardvis met toefjes hangop van pompoen, toefjes gel van calamansi, stukjes zoetzure pompoen, beetje granité met barbecue toets, voor de bite gepofte amaranth, aan tafel afgewerkt met een saus van pompoen aangezuurd met verjus. De zwaardvis was delicaat, het garnituur maakte er een feestje van, heerlijk. (9,6)

Verder met een droge witte Chileense PX 2016 van het huis Achuma. Rijk aroma met hints van perzik en sinaasappel, in de mond complex en elegant. Op het bord langzaam gegaarde licht afgeschroeide kabeljauwfilet met toefjes crème van kippenlever en partjes van artisjokhart aan tafel afgewerkt met een hele frisse beurreblancsaus. De vis was lekker sappig, de bite kwam van de artisjok en aangename fruitigheid door de saus. De lever zorgde voor wat extra body, de dames hadden vongole dat leek mij nog iets lekkerder. De PX bleef keurig overeind en vulde het gerecht aan met zijn heerlijke aroma. (9,3)

Voor bij het pièce was Portugees rood 2014 geselecteerd van het huis Van Zellers, gemaakt van verschillende inheemse druiven met een jaar houtrijping op Frans hout. Rijp fruit, vleugje vanille, medium body en een fluweel zachte afdronk, heerlijk. Op een zwart bord twee bereidingen van het Ibérico varken, uitstekend gegaarde medaillons en een stukje sukade, ernaast partjes meiknol en gestoofde ui afgedekt met een schuim van aardappel, aan tafel afgewerkt met een eigen jus. De Ibérico haas was super zacht en delicaat van smaak, de sukade was om te zuigen en duidelijk wat hoger op smaak. (Top kwaliteit Ibérico). Met het garnituur kon voldoende worden afgewisseld. De wijn sloot keurig aan, bij de haas wat kleinere slokjes, genieten! (9,6)

Voor de dessertwijn was een schnaps glaasje geselecteerd. Erin Noble Taminga 2012 van het Trentham Estate, mooi aroma, in de mond geconcentreerd met rijp exotisch fruit en mooie zuren, heerlijk. Uit de keuken een dessert met speciale presentatie. Bananenijs met calamansi waarop stukjes merengue voor de bite, afgedekt met lobbig schuim van kokos, waarover zeste van limoen, aan tafel afgewerkt met stukjes gedroogde banaan en kokos. Pure smaken met aangename texturen, een lichte hoofdrol voor de banaan. De wijn vulde het gerecht aan met zijn heerlijke aroma en tonen van tropisch fruit, prima. (9,4)

Als afsluiter nog een krachtige espresso met schaaltje heerlijk vers zwart fruit en een viertal lekkere friandises.

Bediening was zeer goed verzorgd op correcte en gezellige wijze door de jonge Anouk Vissers, ondersteund door Bart Klomp.

Prijs-kwaliteitsverhouding was zeer goed tot uitstekend.

Het restaurant is inmiddels ruim een jaar geopend, er is duidelijk een stap in de goede richting gezet en met twee gerechten zelfs indruk gemaakt, complimenten voor het team. Breda heeft er een topper bij, ik voeg ze dan ook graag toe aan onze favorieten. Bedankt!

24. ADK's profielfoto
    ADK vindt de recensie door adriaan voor OH30 leuk
    Internationaal Weert

Na een tip wederom op smaken avontuur, ditmaal op een speciale locatie. Een oude windmolen aan de rand van het centrum van Weert. Makkelijk te bereiken met een eigen parkeerplaats, prima. Het weer was te veranderlijk om de hele middag op het terras te zitten maar het aperitief moest lukken op de comfortabele lounge bank. Daar we de twee rundvlees gerechtjes door vis hadden vervangen besloot ik ditmaal eens voor een wijn van de kaart. Het kiezen viel nog niet mee van de redelijk uitgebreide kaart. De TO van Velich zag er het meest verleidelijk uit. Een blend van voornamelijk Chardonnay aangevuld met Sauvignon en Welschriesling, erg lekker.
    Drie goede hapjes verschenen, een makaron van wortel met ananas en curry. Een krokant tacootje met een milde crème. En een hoorntje gevuld met kalfstartaar afgewerkt met piccalilly.
    De amuse zag er verzorgd uit in een met goud bekleed schaaltje. Gepoft tomaatje, watermeloen, fris schuim, blaadje basilicum en een zacht kletskopje van parmezaan, mooie smaken.

We werden door de charmante gastvrouw naar naar een plekje binnen begeleid op de begane grond van de molen. De ruimte heeft de vorm van een kruis. Centraal een stukje restaurant met aan de keuken zijde een bar. In twee gemetselde vleugels liep het restaurantgedeelte door. In een vleugel was de open keuken en in de andere de toiletten met een opslagruimte. Op de vloer drukke tegels. De tafels zijn voornamelijk rechthoekig en van blank eiken. Op de achtergrond een modern muziekje.

De eerste gang was een gestapeld gerecht. Fijngemalen koningskrab op een bedje van gewelde quinoa met erop rolletjes komkommer en een krokantje met avruga kaviaar afgewerkt met een quenelle ijs van groene appel, ernaast een saus van curry. Goede texturen, een minpuntje was dat de koningskrab niet echt te proeven was. Eigenlijk dus meer een lekker vegetarisch gerecht. (8,8)

De tweede gang was in klassieke stijl. Een mooi dik stuk heilbotfilet gegratineerd met tomaat en gruyère op een bedje van lente-ui met ertussen grijze garnalen, ernaast een schuimige bisque van garnalen, het geheel werd aan tafel afgewerkt met een bouillon van geschroeide ui. Een prima smakencombinatie, de heilbot was lekker sappig mede door de bouillon, de garnalen gaven het gerecht aangename ziltigheid. (9,4)

De topper van de middag werd door de chef zelf uitgeserveerd. Een strakke presentatie op een lang zwart bord. Twee lange smalle filets van op de graat gebakken Noordzeetong waarop daslook blaadjes, geroosterde macadamia, partjes Amsterdamse ui, gebakken paddenstoelen melange en een schuimige saus van notenboter. Hele mooie smaken die prima combineerden, de macadamia maakte de wijn nog lekkerder. (9,6)

Het hoofdgerecht was roodbaarsfilet op een bedje van spitskool, erop een crème van peterselie, zacht gegaarde aardappel fondant en stukje courgette, ernaast een frisse saus van appelcider. Goede bereidingen in klassieke stijl. (9,3)

We sloten af met een lekker fris dessert. Een flinke quenelle kwark ijs van mango, ernaast een bolletje ijs van gezouten karamel op een bedje van ananas compote, toefjes crème van passievrucht en een siroop van passievrucht met citroen. (9,4)

Bediening was zeer goed verzorgd door de hele vriendelijke gastvrouw.

Prijs-kwaliteitsverhouding van deze aanbieding was zeer goed tot uitstekend.

Samengevat kunnen we stellen dat het een hele aangename kennismaking was op een bijzondere locatie, gerechten hebben als basis de klassieke Franse keuken met goede bereidingen en mooie ingrediënten. Bedankt.

25. ADK's profielfoto
    ADK heeft een recensie geschreven voor Tasos
    Grieks Breda

ADK

Samenvatting: De beste Griek van Breda.
    We hadden een Mixed Grill (vlees) en een Tasos Schotel (vlees & vis) besteld. Zoals standaard bij een Griek zeer ruime hoeveelheden, maar wel: Kwalitatief uitstekend vlees. Super mals, lekker op de grill bereid. Kortom Zoals het eigenlijk hoort, maar je het te weinig krijgt.
    De bijgeserveerde frietjes & rijst waren prima. De salade had iets meer pit mogen hebben, dus die hebben we maar gelaten voor wat het was en lekker genoten van de rest.

26. ADK's profielfoto

Eigenlijk dacht ik dat deze er al op zou staan, maar blijkbaar niet:

Griekse Taverna Tasos
    Haagweg 239
    4812 XD Breda
    076 562 0702

In principe van plan om het morgen oid eens uit te gaan proberen, dus de recensie volgt nog ;-)

27. ADK's profielfoto
    ADK heeft gereageerd op een recensie van Restaurant By Pascal

Het blijft heerlijk eten bij By Pascal. Vooral grappig dat zijn gangen eigenlijk altijd uit meerdere gerechten/delen bestaan. Als hij te veel smaken voor zijn gangen heeft. Elke keer weer een belevenis!

Meer activiteiten