1. Chinees-Indisch Gennep

Eten & drinken:

Over het drinken kan ik kort zijn, dat hebben wij niet uitgeprobeerd, aangezien het afhalen betrof. Het eten was "wel okee". De kroepoek was erg klef/vet, iets wat bij menig Chinees toch iets beter voor elkaar is. Ook de bami was nogal plakkerig. De rest van het eten smaakte ons wel goed.

Sfeer:

In de afhaalruimte wordt Chinese muziek gedraaid, welke opzich best gezellig is om te horen. Ook staat er borrelkroepoek op tafel voor de wachtenden. Echter, het feit dat men in een "schoolkringetje" zit en elkaar voortdurend zit aan te staren zodra iemand wat doet, geeft niet altijd een prettig gevoel. Vooral niet als er twee dames van middelbare leeftijd zitten te fluisteren als iemand iets doet.

Service:

Ondanks de redelijk grote wachtrij, werden wij toch snel geholpen. Ik kan niet meer dan positief zijn over de service.

Prijs / kwaliteit:

De prijzen bij Loong-Foong zijn gemiddeld, in vergelijking met andere Chinese restaurants, maar de kwaliteit van het eten laat nogal wat te wensen over. Ik vind € 2,50 voor kroepoek die niet te pruimen is nogal veel.

Conclusie:

Prima restaurant om iets af te halen, maar als je voor een verjaardag/feestje/etc. een goede indruk wil maken, zou ik toch even verder kijken..

2. Eten & drinken:

Voor-, hoofd- en nagerecht smaakten prima. Vooral de Akropolisschotel is aan te bevelen.

Ook krijg je als je iets te drinken bestelt een normaal, goedgevuld glas en niet een of ander smal glas en/of een glas wat slechts voor drie vierde is gevuld.

Service:

Het personeel is vriendelijk en behulpzaam. Er ging door een klein onhandigheidje een glas ijsthee om over tafel, maar dit werd zeer snel verholpen. Het voorgerecht werd kosteloos vervangen, net als de ijsthee. Dit niveau van service kom je niet vaak tegen. Ook hoef je niet lang te wachten voordat je geholpen wordt door een van de personeelsleden.

Sfeer:

De sfeer in het restaurant is erg gemoedelijk. De hoeveelheid licht doet romantisch aan volgens mijn vriendin. De eigenaar maakt graag een gezellig praatje met de klanten en vraagt ook of alles naar wens is. De humor van de eigenaar draagt zeker bij aan de gezellige sfeer in het restaurant.

Prijs/kwaliteit:

Voor een (over-)compleet driegangenmenu met daarbij twee maal te drinken iets meer dan zestig euro kwijt zijn, is niet duur te noemen. Zoals reeds onder eten & drinken genoemd is, is ook de kwaliteit van restaurant Kreta groots.

Conclusie:

Als je een gezellig avondje uit wil voor weinig geld, dan is restaurant Kreta te Gennep zeker een geschikt etablissement