• Lid sinds 15 mei 2011

A.G.H. Goebbels heeft nog geen foto toegevoegd

1. A.G.H. Goebbels's profielfoto
    A.G.H. Goebbels heeft een recensie geschreven voor Brasserie De Smuiger

Op vrijdag 13 mei 2011 waren wij met een gezelschap van de Havensociëteit Groot Amsterdam met ongeveer 25 mensen te gast in de "Smuiger".

Voor enkele gasten was het een tweede bezoek aan dit restaurant. De rest was er op ons advies.

Bij het door ons gekozen 3-gangendiner had aan het voorgerecht met geitenkaas wat meer aandacht besteed kunnen worden.

Hoofdgerechten waren kwalitatief goed. Wij zouden de titel zeetongetjes vervangen door gestileerde sliptongetjes (graten).

Als een gezelschap bij elkaar hoort, ga je er als gast vanuit dat alle tafels zoveel mogelijk na elkaar en afgestemd op elkaar worden bediend. Dat was bij ons geenszins het geval. Logistiek klopte er een en ander niet.

Onze tafel met bank en hoge barkrukken werd als laatste bediend ; het leek alsof onze tafel er niet bij hoorde.

Het nagerecht werd helemaal vergeten. Een ander gezelschap had lang en breed hun nagerecht al op en in de keuken was elk personeelslid hard in de weer met schoonmaken en opruimen toen wij nog steeds zaten te wachten op onze 3e gang. Tot 2 keer toe hebben we gevraagd of ons nagerecht nog zou komen. Dat heeft erg lang geduurd en degene die onze aanmerkingen heeft doorgegeven bij het afrekenen kreeg een motief te horen over 3 nagerechten met een soufflé, die veel tijd vergden.

Het zou coulant zijn geweest om de genoemde tafel de koffie gratis te serveren of een andere faciliteit als goedmakertje.

Heel attent zou ik het gevonden hebben als de "patron" even zijn gezicht had laten zien en ons als klant daarmee de aandacht zou hebben gegeven, die je verwacht.

Wij zullen de "Smuiger" niet meer van harte aanbevelen.

Jammer, na zo'n grondige restauratie vraagt deze ambiance om een ontvangst met meer stijl.

G. Goebbels.