Op dit adres zit nu: Huis ten Bosch

Runderij Ten Bosch in Chaam

U kan uw auto gratis parkeren op eigen terrein.

Veolia lijn 132 stopt voor de deur.

Het eindcijfer is 7. (Minimum: 1, Maximum: 10)

1191766748 46
1342017825 72
1372068041 71
1447193579 69
1522319118 69

1. Reeds twee keer hier geweest.
    Erg vriendelijke bediening, onder het motto doe maar gewoon dan doe je gek genoeg.
    Verwacht geen culinaire sterren hoogstandjes, maar daarvoor betaal je hier dus ook niet.
    Gewoon goed eten, goed bereid, en voor een normale prijs.

Je krijgt het natuurlijk nooit iedereen naar de zin, maar wij komen hier zeker terug, en zullen dit restaurant zeker bij familie en vrienden aanbevelen.

2. Jan-Kees van Vliet

Afgelopen weekend eens langs geweest bij Huis ten Bosch te Chaam, voor een hapje eten en een borrel op het terras. Dit borrelen verliep uitstekend door de vlotte bediening en na een kijkje op de kaart werden we later naar binnen geroepen dat we aan tafel konden.
    Binnen was de sfeer gemoedelijk geen poespas, geen etiket maar gewoon gezellig. Het eten smaakte goed.
    Ook de bediening is gemoedelijk, we werden snel geholpen en telkens met een lach bediend!

We komen hier nog vaker terug, want voor de prijs hoeven we het zeker niet te laten met 4personen waren we slechts 120euro kwijt (borrel voor hoofd na en fles wijn).

Prettige ervaring dus daar in chaam

3. Echt een snackbar geworden volgens mij was wordt alles hier gefrituurd. Niet duur maar zeker ook niet lekker.

4. A. Brenders

Ik ben hier gisteren gaan eten met mijn moeder en partner. Het was heerlijk! Onze hoofdgerechten waren: varkenshaasspies met pepersaus, gegrilde entecote met kruidenboter en gamba's met pasta (voor mezelf)

De varkenshaas was lekker sappig, de entrecote was zo mals dat het mes er doorheen gleed. Mijn bord pasta met gamba's was overdadig gevuld met gamba's. Voor mijn eigen smaak had het iets pittigers gemogen maar dat is persoonlijk.

Zeker weten dat we hier nog eens terugkomen! Mijn moeder doet dat al regelmatig.

5. Per 1 maart 2011 is dit bedrijf overgenomen, en 5 april 2011 is het met nieuwe eigenaren open gegaan!

6. Gisteren voor het eerst iets gegeten hier.

Heb nog maar zelden zo goed gegeten tegen zo'n lage prijs!

7. Een hele gemoedelijke zaak, met eerlijke en vriendelijke eigenaren, met een geweldige nieuwe kok, die ook een eerlijk stukje vlees kan bereiden. Al om al een heerlijke geslaagde avond en zeker een aanrader om weer eens lekker te genieten!

8. paul berger

Prima ongecompliceerde tent! Voortreffelijk vlees, grilled to perfection. Scherpe messen, friet, mayonaise en een klein schaaltje sla: wat wil je nog meer! De inrichting is eenvoudig, landelijk en niet trendy, maar de serveerster was buitengewoon vriendelijk en good looking. Al met al heb ik daar meer dan genoeglijk gezeten.

9. Gezellig restaurant, heerlijk bereid biologisch vlees met lekkere garnituur erbij, goede wijn, vriendelijke bediening in huiselijke sfeer (eigenaars aten zelf ook een hapje in het restaurant). Goede prijs/kwaliteit verhouding. Een echte aanrader!

10. Gisteravond op doortocht van Antwerpen naar Friesland (waar wij wonen) rond etenstijd van de drukke snelweg afgegaan en terechtgekomen in De Runderij te Chaam. Bij binnenkomst ervaarden wij een leuke authentieke sfeer. Er kwamen wat geluiden uit de keuken, verder zagen wij niemand. Na een tijdje kwam een erg vriendelijke mevrouw ons welkom heten, waarna ook haar man een praatje kwam maken. Een verrukkelijke rode wijn werd geschonken. En het werd ons onmiddellijk duidelijk: dit restaurant is gespecialiseerd in eerste klas Frans rundvlees. De kwaliteit en de smaak van de maaltijd waren buitengewoon goed. Als u de kwalitieit van eten boven alles stelt, is dit restaurant zeker de moeite waard en voor ons een terugkerende stop voor als wij weer in zuidelijk Nederland zijn. Als u houdt van een chique uitstraling, personeel dat als een knipmes voor u buigt, kortom meer voor de uitstraling gaat dan voor de smaak van lekker eten, moet u misschien verder rijden. Hier heerst een vriendelijke ongedwongen sfeer. Op de inrichting is best iets aan te merken, maar als er een engeltje over je tong piest, moet je de ogen sluiten en genieten. De kwaliteit van de door ons genuttigde gerechten was duidelijk uitstekend te noemen. Kortom: een geweldig adres.

11. Zondag weer eens bij de Runderij gaan eten.

Het was een tijdje terug, we hadden de laatste keer het wat minder getroffen.

Er bleek een nieuwe keukenbrigade te zijn, die alle gerechten verrassend en heel smakelijk bereid had.

Ook de gastheer was weer enthousiast en echt met zijn gasten bezig.

Wij voelden ons weer echt thuis bij Huis ten bosch.

We komen snel weer eens terug!

12. Het was een dik jaar geleden dat we hier geweest waren. Er is het een en ander veranderd, nieuwe kok en wat lichtere inrichting. Ziet er frisser uit. Vriendelijk personeel (hele verbetering)! Het vlees is top, daar gaat het bij Huis den bosch toch om. Zeker weer een aanrader! We komen zeker sneller terug!

13. Fantastisch lekker gegeten, prima prijs-kwaliteitverhouding.

Gezellige sfeer, vuurdoop van nieuwe kok is geslaagd.

Een restaurant waar ook nog gelachen wordt, waar vind je dat nog!

Aanrader!

14. Afgelopen zondag super slecht gegeten.

Restaurant is vergane glorie.

15. Jammer, jammer, jammer!

Verwelkomd op een terras wat wel heel erg vergane glorie uitstraalt aan een egaal grauw tafeltje wat even afgedaan werd met een geel doekje... , een drankje op en even in het zonnetje genoten van een biertje. Na het aansteken van onze nicotineverslaving werd ons keurig netjes een niet schoongemaakte asbak bezorgd.... zoals afgesproken werden we naar binnen geroepen toen onze biefstukjes opgediend waren....

Ok, de biefstukstuk was goed maar de rest?! Wat een aanfluiting! Sla van weet ik wanneer, maar verre van vers! Een wel erg slonzige bediening. (kleding die vlgs mij niemand past...)Het interieur? Ronduit smerig! Vieze vloer, inbouwdozen in de muur zonder dekseltje of zo waarin de electriciteistsdraden dus gewoon zijn te zien (en sommige niet afgedopt....!). Leuk als bijvoorbeeld een kind daar zijn vinger in steekt!

En nou niet dat ik zelf zo'n schilderwonder ben... maar het schilderwerk is voor een amateur nog zeer slecht te noemen, zo slordig...ik weet zeker dat eenieder die daar op durft te letten zijn tenen bij elkaar knijpt...
    Damestoilet kapot... ach zo opgelost, hang je gewoon een briefje op "dames het toilet is defect gelieve gebruik te maken van het Herentoilet." En als het toilet nou schoon was... wat een zonde van het pand, en de goede naam.

Typisch voorbeeld van een horecagelegenheid die er in het duister leuk uitziet maar waar je bij daglicht eigenlijk niet moet komen!

Na gegeten te hebben en onze buik behoorlijk vol te hebben van het gore interieur en de oude sla maar even geklaagd
    en dus zonder dessert of koffie maar afgerekend en vertrokken.

Huis ten Bosch is voor ons van een voetstuk gevallen! Sorry maar wij hebben onze buik behoorlijk vol, hier zien ze ons echt nooit meer!

16. Zonde van zo'n tent. Bediening slecht, onverzorgd haar en te kleine kleding. Niet netjes aangesproken.
    Het vlees was goed, maar de sla met zoveel dressing ... niet te eten! Zonde, deze tent zit op zo'n leuke plek.
    En omdat ik in de horeca zit kijk je net iets anders.
    Koffie werd verkeerd geserveerd bij gasten naast ons. Bij cola met ijs werd het glas helemaal vol gedaan, de gast moest slurpen om het eerste beetje eruit te krijgen.
    Nee, niet onze tent. En het bestek, dat vergat ik bijna, dat was gewoon vies, het vlees van de vorige mensen zat er nog aan. Een dikke 1 voor mij!

17. Een absolute aanrader!

Eenvoudig, maar goed!

Lekker nostalgisch, vriendelijke en behulpzame bediening...

Lekker ontspannen, wat helemaal bij de uitstraling past...

Hier weten ze wat ze met rundvlees moeten doen!

Uitstekende prijs kwaliteitverhouding!

18. 2e paasdag gegeten: Heerlijk eten, echt waar.

De bediening is erg vriendelijk maar erg slonzig.

Een schoongemaakte tafel is een kleine moeite, maar geeft een hoop plezier. Hetzelfde geld voor het toilet, vloer, bestek etc..

Dit restaurant heeft de mogelijkheden om met weinig inspanning een topper te worden.

19. Afgelopen zondag gegeten bij de Runderij en het was heerlijk. Alles klopte, eenvoudige ambiance, goede wijn en vooral voortreffellijk vlees (toch wel zijn specialiteit)! Achteraf zeer gezellig natafelen met de gastheer.

20. Ook wij zijn hier nu een aantal keren geweest. Je komt hier voor het vlees en dat is elke keer erg goed geweest.
    Ook de bediening, het enthousiasme van de kok, het persoonlijke contact, het zonder poeha bevalt ons prima. Een heel origineel en Bourgondisch restaurant.

21. Wij kwamen binnen en er was geen personeel te zien. Er zaten 2 tafels binnen waaraan 2 mensen zaten te roken. Na even wachten kwam er een meneer uit de keuken. Het licht was nog uit in het restaurant en het was er ijskoud binnen. We gingen dicht bij de verwarming zitten, maar het bleef koud.

De meneer was alleen en moest dus zowel koken als bedienen, wat dus niet ging. De kwaliteit van het eten was ook slecht. De pot au feu was uit een pakje net zoals de bearnaise saus. De cote a los was wel heerlijk, In eerste instantie te rood en koud, maar was goed opgelost. Alles terug naar de keuken en weer warm terug. Al bij al € 100,00 afgerekend en absoluut niet tevreden (hebben we ook gezegd), werd niks mee gedaan. Heel erg jammer!

22. Inmiddels heb ik meerdere keren bij de Runderij gegeten en keer op keer blijft het goed smaken. Er hangt daar ook echt een leuke ambiance. De Chateaubriand is een echte aanrader voor de vleesliefhebber, maar voor de rest zijn de gerechten ook altijd erg lekker moet ik zeggen.

Er is tot nu toe geen een keer geweest dat het tegenviel. Als het heel druk is kan het wat langer duren, maar de sfeer en de kwaliteit van het vlees maken dat allemaal weer helemaal goed.

Zeker een aanrader dus.

23. Laatst op zondagmiddag een broodje gebakken beenham gegeten op het terras. We vroegen om de lunchkaart (moest de vraag een aantal keren herhalen) en kregen 1 lunchkaart en 1 dinerkaart. Broodje was duidelijk oud; beetje natgemaakt, de oven in en weer vers. Er op zaten 2 hele dunne plakjes beenham uit een pakje die even onder een grilletje warm gemaakt waren. Een van ons beiden kreeg een klein bakje met een kwakje saus erin erbij op het bord, dat moesten we kennelijk delen. Geen placemat of bestek, degene die ons bediende (man met bril) ging uiteindelijk nog 2 servetten halen.

Toen we af wilden rekenen was er al geruime tijd niemand van het bedienend personeel meer op het terras.

Wij gaan hier nooit meer naar toe. Een broodje is het hier kennelijk niet waard om moeite voor te doen.

24. De Runderij: Wat een ballentent uit het jaar nul.

Nadat wij onze jassen hadden opgehangen werden wij verwelkomd door de serveerster. Vervolgens bromde een bierdrinkende en krantlezende persoon aan de leestafel iets van :"goedenavond"; later bleek dit de eigenaar te zijn.
    Wij werden verwezen naar een kale houten tafel zonder tafelkleed met een paar papieren servetjes.
    Vervolgens kregen wij de kaart. Drie van ons vieren bestelden Filet pur (200 gr) à € 29,50. Graag alle drie medium met bearnaisesaus.
    Eerst kwam het vlees met de mededeling : 'de saus komt zo"; 'zo' bleek ruim 5 minuten later, lauw geserveerd.
    De Filet Pur bleek ook nog eens rood te zijn i.p.v. medium. Is dit nu zo moeilijk om een goed stuk vlees medium te braden? Toen de eigenaar kwam vragen of alles in orde was hoefde het van ons niet meer. Inpakken en wegwezen. Zonde, want de kwaliteit/smaak van het vlees was uitstekend. Eén pluspunt: thuis was de hond heel blij met het rauwe vlees. Wat een teleurstelling, nooit meer.

25. Willy Gerritsen

1e keer gegeten op Zaterdag 30 Mei, waanzinnig goed, de bediening leuk en het eten waanzinnig.

31 Mei terug. Niet te geloven was dit hetzelfde restaurant? De bediening waardeloos. Er viel een glas op de grond en er waren gasten met honden het glas lieten ze liggen en de honden zaten het glas op te eten we zaten al een half uur binnen en hadden nog geen kaart. Mensen die veel later dan wij binnen kwamen kregen wel een kaart, nog een kwartier gewacht, toen hebben we 10 euro op tafel gelegd voor de drankjes en zijn ergens anders gaan eten.

Wij denken dat een restaurant als dit wat meer ''klasse '' personeel kan gebruiken want het loopt hier echt spaak op het ongeschoolde personeel jammer.

26. Mieke van den Berg

Vanavond wezen eten met mijn man en kinderen.

Het was voortreffelijk, het vlees was geweldig en goed klaargemaakt. de sfeer was goed en de bediening was heel goed, heb respect voor deze mensen die zo hard werken.

Wij zullen het iedereen aanraden en zeker zelf vaker komen. De prijs is niet duur voor hetgeen je voorgeschoteld krijgt. In een woord het was af, we waren echt een avondje uit.

Mieke van den Berg

27. Benedicte

Herman den Blijker heeft hier nog veel werk te verichten, alhoewel ik niet denk dat hij hier nog een keer komt. Wij eigenlijk ook n iet. Vlees was prima maar de bediening ronduit schandalig. Ruzie in de keuken, een bediende die zeer wazig uit haar ogen keek, laat ons raden naar de reden.
    Bijna vlam in de fonduepan, maar dit maakte niet veel indruk. Jammer, het kan zoveel beter zijn voor dit geld.

28. H.W.A. de Bruin

Enkele maanden geleden hebben wij daar met twee personen gegeten. Heden zijn wij met een wat grotere groep uit ons bedrijf daar wezen eten. Beide keren was het eten voortreffelijk, de bediening beleefd maar vlot en de prijs was zeker niet overdreven. Voor ons een aanrader met een constante kwaliteit.

29. jg spaans

wij hebben hier gegeten met 18 man,alles uitstekend bevallen.Hoge vlees kwaliteit en goed bereidt heeerlijk wij komen zeker hier nog een keer voor terug ook al moeten we er 100 km voor rijden de filet pur en de rib eye.Heb nog nooit zo lekker vlees gegeten als hier

30. Prima restaurant! Werden verrast vanaf het moment dat wij binnen waren. Erg aangenaam!

31. Ik ben hier pas met een vriend gaan eten maar het viel allemaal reuze tegen. De sfeer was redelijk maar het duurde allemaal te lang met vervelend personeel. Het eten was wel oké, maar het was niet echt bijzonder. Wij komen er nooit meer terug.

32. Goed restauarant, basic maar lekker want daar draait het om. Geen poespas! Goeie steaks; hoge vlees kwaliteit en goed bereidt. Ambiance doet al vermoeden dat het allemaal draait om vlees. Voor ons het lekkerste restaurant van het zuiden.

33. Het eten was voortreffelijk. Helaas wordt er enorme bocht geschonken als huiswijn en de koffie is werkelijk niet te zuipen.
    Bediening bij binnenkomst was allerhartelijkst en zeer gastvrij. Nadat het wat later werd was het afwassen, zelf eten ed. belangrijker dan de klanten die er zaten. Kunt u hier tegen ga dan gerust een keer eten en neem zeker niet de huiswijn.

34. Heerlijk gegeten, leuke ontspannen sfeer.

35. Tijdens onze fietstocht zijn we hier iets gaan drinken op het terras. Een drankkaart was niet voorhanden en bij het afrekenen kreeg ik zonder één woord voor 1,60 euro muntjes van 5 cent op tafel. Vriendelijk is toch iets anders!

1,7
  36. Helaas zijn we niet toegekomen aan het waarschijnlijk zeer goede gerechten, want voordat die op tafel kwamen ging er al zoveel mis en zijn we maar vertrokken want we hadden absoluut geen hoop op een goede afloop. Communicatie is waar het in hoge mate aan ontbreekt in Huis ten Bosch. Als we aankomen en vragen om een tafel, worden we verzocht even geduld te hebben. Wij geven aan even buiten op het terras te zullen wachten. Er komt geregeld een serveerster langslopen maar ze doet haar uiterste best ons niet te zien. Als we dan maar iemand wenken kunnen we eindelijk een drankje bestellen. We zeggen haar dat we wachten tot er binnen een tafel vrij is. Die blijkt er al lang te zijn zonder dat het aan ons medegedeeld was. Na nog een kwartier, nu binnen aan tafel krijgen we dan eindelijk de drankjes (we zijn dan al een half uur bij Huis ten Bosch aanwezig) Een menukaart hebben we nog steeds niet ontvangen. Nadat het eindelijk weer is gelukt iemands aandacht te trekken, kunnen we om de menukaart vragen. We waren naar binnen gelokt door een bord "Verse Asperges" in het menu is dat echter nergens terug te vinden en het wordt ook niet genoemd door de persoon die de kaarten heeft gebracht. Nadat we de kaart een kwartier op tafel hebben en er nog steeds niemand is komen vragen of we een keuze hebben kunnen maken, besluiten we maar te gaan, dit kan niets meer worden. Men is hoogst verbaasd dat we vertrekken, we worden zeer onvriendelijk geholpen wanneer we naar de bar lopen met het verzoek onze drankjes af te rekenen. Als we de reden van ons vertrek vertellen krijgen we te horen "Ja, snelheid zit er bij ons niet in" en "Dan hoeft u ook niet meer terug te komen" Een verontschuldiging kon er niet af. Zelfs de rekening klopte niet, we zouden drankjes moeten betalen die we helemaal niet op hadden. Herman de Blijker moet weer DRINGEND langs komen om orde op zaken te stellen !! Ons advies, Hard doorrijden als u Huis ten Bosch langs de weg ziet liggen. Zonde van uw tijd !!

37. Henk en Liesbeth

Goed verzorgd, ontspannen sfeer en alles uitstekend van kwaliteit. Een aanrader!