't Eethuysje in Castricum

Geniet van smaak en gezelligheid

Gratis parkeren in de parkeergarage

• OV

vr lunch 12:00 - 15:00 diner 18:00 - 22:00
za lunch 12:00 - 15:00 diner 18:00 - 22:00
zo lunch 12:00 - 15:00 diner 18:00 - 22:00

Omschrijving

Restaurant 't Eethuysje is een mooi, comfortabel en gezellig restaurant op een prachtige locatie, in een uniek pand, aan de Dorpsstraat in Castricum. Ons mooie terras bevindt zich aan de zijkant van het pand, op een beschut idyllisch pleintje met vrij uitzicht op de historische dorpskerk. Een ideale locatie voor een fijne, ontspannen lunch of gezellig en heerlijk diner.

Wij bieden u een verfijnde internationale keuken. Onze chefkok Michiel Bakker en de overige koks hebben zeer veel ervaring (o.a. Vis aan de Schelde in Amsterdam, Merlet in Schoorl, TOV in Schagen en verschillende hotels in Frankrijk en Zwitserland). Zij bereiden voor u hoogstaande gerechten met een eigen draai en vooral veel smaak. Zij werken graag met eerlijke en verse seizoensproducten uit de streek. Dit in combinatie met passie voor koken en veel aandacht voor smaak en presentatie staat garant voor een avond culinair genieten.

Verder combineren we de gerechten graag met bijpassende wijnen. Onze spontane gastvrouwen olv Marieke Bakker kunnen u op dit gebied, desgewenst, adviseren.

Trakteer uzelf op een smakelijke middag of avond onbezorgd genieten in Restaurant 't Eethuysje in Castricum!

Prijzen

1479720144 90
1566204331 86
1671907226 86

1. Olga en Ed

Voor eerste kerstdag een 5 gangenmenu besteld. We hebben genoten van de heerlijke gerechten. Erg lekker, alles keurig verpakt en de bijbehorende uitleg was duidelijk. Dit is zeker voor herhaling vatbaar. Onze complimenten.

2. janine Bazuin

Het eten was goed, wat weinig groenten (en aardappelen), maar verder zeer smaakvol.
    Sfeer, wij zaten buiten omdat de hond niet mee naar binnen mag (jammer) en dat was wat pover, qua sfeer, beetje kaal.
    Service was Prima, alhoewel het water voor de hond vergeten was.
    Prijs/kwaliteit, beetje scheef, omdat er veel te weinig groenten bij zaten en mijn diamanthaas was taai/zenerig, de volgende dag thuis had ik een veel malsere.
    Al met al prima gegeten, maar kom niet nog een keer. Jammer.

3. Marieke

4. Carla kyipers

Als je nou eens op een donkere zondag hier gaat lunchen, dan wordt je echt heel blij. De ambiance is simpel en warm, bediening is top, maar de kok snapt en hoe je lekker moet koken en hoe je een bord prachtig opmaakt en dat alles zomaar op een zondag in castricum.

5. Erg lekker gegeten, het wisselende maand menu is geweldig. Goeie service en een prettige sfeer. Een aanrader.

6. Onlangs hebben wij hier met z'n drieën gegeten.

Wij hebben gekozen voor het maandmenu. Hierbij werden wij smakelijk verrast met een overheerlijk voorgerecht van Rouleau van runderlende en kreeft. Als hoofdgerecht genoten wij van verschillende bereidingen van lam, gecomplimenteerd met een heerlijk glas wijn. Tot slot een bijzonder smakelijk nagerecht van fondant au chocolat met frambozen en met fris frambozen sorbetijs. Complimenten aan de keuken

De bediening was zeer vriendelijk, behulpzaam en correct. Wij hebben genoten van de toelichting bij de gerechten en de sfeer die dit allen teweeg heeft gebracht. Kortom, wij komen hier terug!

7. Wij hebben hier op 4 juni 2016 met zijn 2en een high tea gehad. Het was geweldig. Wij komen zeker een keer eten.

8. Qualitativ und geschmacklich sehr gutes Essen, frische hochwertige Produkte schön angerichtet. Kleines Lokal mit ca. 20 Sitzplätzen, daher am Besten einen Tisch reservieren. Nette Servicekraft die auch englisch spricht. Womit wir schon bei einem Problem der holländischen Gaststätten sind, alle Lokale die wir besuchten hatten nur Speisekarten auf holländisch, keiner hatte eine englische
    Übersetzung dabeistehen, was aber Sinn machen würde.

Einen Besuch im 't Eethuysje kann man bedenkenlos empfehlen.

9. henkvis

Prettige sfeer, leuke bediening en bovenal uitstekend gegeten. Een verborgen pareltje!

11. Onlangs hier heel lekker gegeten. Verrassende menukeuzes. Huiswijn keuze zou wat beter kunnen. Bediening was ongedwongen en prettig, geen poeha.

We gaan snel weer terug. Een aanrader dus!

12. Wat een feestje was het eten bij het Eethuysje! Ik heb niet alleen een lactose-intolerantie, ik kan ook niet tegen varkensvlees, rauwe ui, komkommer en de meeste fruitsoorten. In de meeste restaurants krijg ik dan een uitgeklede maaltijd, maar niet hier.

Er werd niets weggelaten, maar vervangen door iets anders dat net zo lekker zo niet lekkerder was! En het bord werd zo mooi opgemaakt, het was haast jammer om op te eten. Toen de dessertkaart kwam, ging ik er vanuit dat er zoals gewoonlijk niets voor mij bij zou zijn. Er stond inderdaad niets voor me op de kaart, maar de uiterst vriendelijke bediening stelde voor om de kok zelf iets buiten de kaart om te laten maken van ingrediënten waar ik wel tegen kan. Spannend, maar ik was ook erg benieuwd. Nou, het was een kunstwerkje wat er voor me neergezet werd. En elke hap was een feestje.

Ik heb echt genoten van heerlijk eten, dat prachtig geserveerd werd door hele vriendelijke bediening. Ik ga hier zeker nog vaker terug komen! Een aanrader voor mensen met een voedselallergie!

13. Op zich goed gegeten maar prijs-kwaliteit verhouding heel scheef. Daarnaast weinig oog voor service. Hadden aangegeven 15 jaar samen te zijn tijdens het reserveren en hadden hier een drankje voor besteld, dit was vergeten. Verder vonden we de uitstraling onprofessioneel terwijl de prijs professionaliteit pretendeert.

2,8
  14. Eerste kerstdag een geweldige avond gehad. Het kerstdiner was heerlijk, net als de wijnen. We hebben genoten van de ontspannen sfeer en de goede verzorging. Toen we naar huis gingen kregen we nog een doosje zelfgebakken kerstkoekjes als kerstcadeautje mee naar huis. En ook die waren overheerlijk!!

15. Robbiedoes

Dankzij de eet.nu app op pad geweest naar deze eetgelegenheid, omdat we spontaan even ergens wilden eten. Dat is ons zeer goed bevallen. De bediening was uiterst correct. Ontvangst met een heerlijk broodje met boter en kerrie humus van de zaak. Ook het aperatief van het huis was een lekkere verrassing.

En daarna het heerlijke 3-gangen maandmenu, dat was echt supersmakelijk. Het heeft onze verwachtingen overtroffen.

Er werd zeer goed opgelet op de drankjes en ook werd zelf tussendoor nog gevraagd of we nog een extra broodje met boter en kerrie humus wilden.

Hier komen we zeker weer eens terug. We hebben nog een verjaardagskado liggen voor een High Tea naar keuze. Deze gaan we waarschijnlijk hier besteden, want we zijn na zo'n heerlijk diner erg nieuwsgierig geworden naar de High Tea die hier aangeboden wordt.

16. Als je langs dit restaurant loopt en niet anders weet, zou je het fantastische niveau van de keuken niet direct verwachten. Eenmaal aan tafel wel!
    Attente en zeer vriendelijke bediening, een kaart met gerechten die je zeker niet overal ziet. Het eten was een ware smaaksensatie! Prachtig gepresenteerd en vooral zo gruwelijk lekker! Een waar feestje, anders kan ik het niet omschrijven.
    Ook leuk: er is een 3,4, of 5 gangen keuzemenu, waarbij het Eethuijsje bij ieder gerecht een aanbevolen wijn op de kaart heeft gezet. De wijn die wij bij ons eten dronken was in één woord super en paste inderdaad heel goed bij het gerecht.
    Kortom: Voor ons met stip op 1 binnengekomen! Wij komen zeker weer!

17. Was heerlijk en gezellig, zeer aan te raden.

18. Weer zijn wij hierheen gegaan om te dineren..
    Het gehele kerst menu was grandioos,, en weer is het gelukt,, om met een vol gevoel het restaurant te verlaten.,. hoe krijgt de brigade het ieder jaar toch weer voor elkaar.
    De complimenten gaan dan ook uit naar de gehele brigade,,
    Jongens en meisjes, het was wederom top en een TOP AVOND.

19. Jacques

De variëteit aan smaken heeft ons verrast. De wijn prima afgestemd. Een heel bijzonder kaasplankje maakte deze avond kompleet. Een aanrader. Zou ik bijna vergeten.. heerlijk Limmens biertje (Zomerse Skarrel) vooraf.

20. Elly &n Tinus Post

We hebben hier al meerdere malen gegeten, altijd voortreffelijk, ook nu werden we weer verrast met oog- en tongstrelende gerechten. Het was voortreffelijk, compliment aan de kok!
    De bediening charmant en voorkomend en alles met een glimlach. We komen hier graag terug.

21. Na goede verhalen gisteren hier heerlijk gegeten onder het genot van prima wijn en zeer goede bediening. Komen hier zeker terug!

22. Wat een fantastische avond hebben wij hier beleefd! We zijn van A tot Z in de watten gelegd! Voortreffelijke gerechten gecombineerd met bijzondere en verrassende wijnen van uitmuntende kwaliteit! De Hera van Marco Tanganella ( biologisch!) is een absolute aanrader! We komen snel weer terug in ons favoriete restaurant!

23. ja en marianna

Alles had een vlakke smaak, de wijn (wit en rood) was waterig.

De porties abominabel klein. Zeer teleurstellend.

24. Dilie de Hond

Vrijdag 2 november.

Prima restaurant. Goede kwaliteit en presentatie. Bediening vriendelijk en adequaat. De overigens voortreffelijke wijn wordt wat benauwd geschonken.....

25. Het Eethuysje is een drukbezocht klein restaurantje midden in Castricum. Vantevoren reserveren in het weekend is dan ook dringend aanbevolen. De stoelen staan wel redelijk dicht op elkaar, dus je kan ook goed horen wat de buren meemaken.

Het is niet goedkoop, maar de gerechten worden met veel liefde bedacht, klaargemaakt en geserveerd. Je bord is een waar kunstwerk en bijzondere ingrediënten worden gebruikt.

Ook aan te raden om geen haast te hebben (bv. naar de bios na het eten), het duurt wel een tijdje voordat alle gerechten geserveerd zijn.

26. Marieke Bakker

27. Van het weekend daar gegeten.

Goede wijnen....lekker klein broodje vooraf...mals vlees....gezellige bediening.

Zeker een aanrader.

28. Ik ging hier eten en ik was smakelijk verrast, ik heb genoten van elke gang. Ik ging met een zeer voldaan gevoel naar huis. Top avond!

29. Floppie 255 punten

Het Eethuysje is in goede zin veranderd.

We waren al zeer tevreden over het eten daar maar nu het is overgenomen is het gewoon nog beter geworden. Leuke speciale gerechten, echte smaak sensaties!

Ik ben fan!

30. Ilona Pomstra

31. Gezellig zitten, erg druk, wachten op een plekje, best sfeervol, eten vond ik wat minder, niet slecht, maar niet lekker.

Vond het geen topavond.

32. Wij hebben hier zondagavond gegeten en ik kan niets anders zeggen dan dat wij blij verrast waren.
    Verrassende kaart met interessante smaakcombinaties (eindelijk weer eens wat anders dan het gebruikelijke). Een open keuken en een vriendelijke gastvrouw maakte dat wij hier vol goede zin gingen zitten.
    Kan na afloop niet zeggen dat wij zijn teleurgesteld, in tegenstelling zelfs.
    Heerlijke gerechten, smaakte zeer goed. Wij wilden eigenlijk gelijk de volgende dag weer komen om de rest van de kaart ook uit te proberen.
    Houd dit vol, dan hebben jullie ons als vaste klant erbij.

33. Vanavond hier gegeten. Werkelijke kunstwerkjes op mijn bord gekregen die er niet alleen mooi uit zagen, maar echt heerlijk smaakten. Na drie gangen van het maandmenu en een kopje koffie na, met een bijzonder voldaan gevoel naar huis gegaan.

Werkelijk een aanrader voor al diegenen die eens echt culinair willen genieten.

34. Ik heb het Eethuysje sinds de overname door de huidige eigenaren intussen al enkele keren bezocht, en kan me volledig herkennen in zowel de negatieve als de positieve kritiek.

Als je het Eethuysje namelijk bezoekt met de gedachte dat je het weer verlaat met een goed gevulde maag, dan heb je het toch echt wel mis.
    Het is wat dat betreft helemaal gericht op de moderne keuken: veel aandacht voor de presentatie, maar op het bord is het niet veel (afgezien dan van de samenstelling van de gerechten, de bereiding hiervan en dus ook de smaak).

Het Eethuysje is onder de nieuwe directie een geheel andere weg ingeslagen dan de vorige eigenaren.
    Toen kreeg je veel voor weinig geld. Nu is het eerder andersom.
    Maar ook hier geldt dat alle waar is naar zijn geld.
    En het Eethuysje in huidige vorm is in elk geval veel meer dan simpelweg een hapje eten.
    Geniet en neem hiervoor de tijd.

6,3
  35. Heerlijk maandmenu gegeten! De gerechten worden heel mooi opgemaakt en je vindt veel onverwachte maar lekkere combinaties van ingrediënten op 1 bord. Je eet echt iets speciaals, maar door de "normale sfeer" is het niet stijf of opgedirkt ofzo. Dit restaurant schijnt ook mee te doen met de Restaurantweek in augustus, dus dan ga ik er zeker weer heen.

36. Menno de Wit

Voorjaars - 3 gangen menu.

Voorgerecht:
    Schoorlse wilde zeebaars, krokant gebakken op pancetta met tabouleh-salade, heldere gazpacho en een luchtige mayonaise van artisjok.
    Wijn: Chardonnay, Aimery Sieur d'Arques (frankrijk)

Hoofdgerecht:
    Proeverij van Veenweide lam met fondant aardappel en verschillende bereidingen van jonge zomerse groenten.
    Wijn: Les Vignerons de Correns, (frankrijk)

Dessert.
    Perzik, gepocheerd in specenrijensiroop met roomijs van champagne en citroenmadeleines, krokante pistache en haagse bluf van frambozen.
    (prijs EURO 32,50, exclusief wijn)

Onverwacht gaan eten in een restaurant wat voor ons erg aantrekkelijk leek.
    De kaart was uitnodigend en trok daarom onze aandacht
    Bij entree krijg je meteen de indruk dat er hier mensen werken die hart voor de zaak hebben.
    OK zitten en genieten maar!
    Om even voor zevenen waren wij gearriveerd, om zeven uur zijn we tot een keus gekomen en hebben onze bestelling aan de overigens vriendelijke bediening gedaan.
    Het werd het mooie voorjaars 3 gangen menu inclusief de geadviseerde wijnen.
    De amuse was goed te noemen en is doelbewust samengesteld, een lekkermakertje, met de verwachting van wat er allemaal komen zou.
    Het voorgerecht dat overigens even voor achten arriveerde was verrassend. De koude soep was erg lekker en de zeebaars voldeed helemaal. De pancetta maakte het geheel mooi af.
    Mmm we kregen zin in het hoofdgerecht. Ondanks de lange tijd die we door moesten brengen zaten we wel knus buiten.

Ik weet het niet maar vanaf dat moment kregen we de indruk dat het allemaal niet vlot liep.
    Het hoofdgerecht (tien voor half negen) was uitermate bedroefend.
    Ik moet zeggen dat het vlees keurig bereid was en ik kreeg medelijden met het lam. De verschillende bereidingen van jonge hollandse groenten ontbraken totaal.
    Het werd eigenlijk na aanmerking niet echt goed opgelost en zo hadden we een hoofdgerecht die in een holle kies paste en steeg de boosheid.
    Hoewel de bijpassende wijn zijn uiterste best deed om die te blussen. Het kwaad was geschied, we hoefden geen dessert meer en vroegen om de rekening voor 2 personen.
    Deze kwam op EURO 80,- inclusief twee glazen wijn tijdens diner, een biertje en nog een rosé vooraf.
    Dat vonden we buitensporig en we voelden ons echt belazerd.

Het is een veel belovend restaurant en er is zeker de potentie om er een goed restaurant van te maken maar is het nu nog even niet.

3,1
  37. Het 5 gangen maandmenu gegeten, mooie tongstrelende samenstelling, ingrediënten die verfijnd zijn samengesteld.

De sevice was prima, heldere uitleg over wat je voorgeschoteld krijgt. Daarbij worden prima wijnen geserveerd, de dessertwijn was werkelijk verrukkelijk!

Gezellige, rustige en intieme sfeer, niet zomaar een alledaags restaurant. Het is een smakelijk avondje uit waar je als gast tijd voor moet nemen.

Prijs/kwaliteit verhouding is zeer acceptabel, deze jonge ondernemers zie ik met hart voor hun zaak werken. Wij wensen jullie veel succes en komen graag terug voor een volgend maandmenu.

38. J. Winkel

Superlekker en culinaire hoogstandjes gegeten in laagdrempelige sfeer. Alle gangen waren even smakelijk en ingrediënten goed op elkaar afgestemd. Er staan gerechten op de kaart die ik niet zo snel zelf zou kiezen, maar die echt ontzettend lekker en goed klaar gemaakt waren.

De toetjes zijn helemaal top. Echte aanrader zijn de aardbeien met rozencreme! En de zelfgemaakte dingetjes bij de koffie. Heerlijk!

Voor vegetariërs een aanrader. Je krijgt er echt iets aparts en niet de geijkte groentelasagne of geitekaassalade.

39. M.deBeurs

Geweldig lekker gegeten in een knus restaurant, waar je kunt genieten van heel goed eten. De koks komen je zelf aan tafel vertellen wat ze gemaakt hebben en de dames van de bediening zorgen ervoor dat je je echt op je gemak voelt.

Wij hadden bij het eten een wijnarrangement genomen en vonden de wijnen echt top.

We komen snel weer terug!