Gratis parkeergelegenheid aanwezig

Alleen in het zomerseizoen

ma lunch 11:30 - 20:00 diner 11:30 - 20:00
di lunch 11:30 - 20:00 diner 11:30 - 20:00

Welkom op het profiel van Johanna’s Hof, al jaren lang, sinds 1933, gelegen op een prachtige plek in de bossen van het Noord Hollands Duinreservaat. Een restaurant dat elke dag vanaf 8.30 geopend is en bekend staat om haar gastvrijheid, gezelligheid en vooral kindvriendelijkheid. Kortom een familie restaurant bij uitstek.

In ons restaurant kunt u genieten van een hoofdgerecht, een compleet menu of natuurlijk een pannenkoek, dus voor ieder wat wils. Ons gezellige, zonnige en ruime terras is een prima plaats om na een wandeling, fietstocht of bezoek aan bezoekerscentrum de Hoep een kop koffie te gebruiken of een lekkere lunch van onze uitgebreide lunchkaart.

Ook bent u welkom tot in de late uurtjes onder onze luifel met verwarming.

• High tea: € 22,95

1336205362 60
1342094587 57
1383319162 74
1389208387 73

1. We hebben laatst na een flinke boswandeling geluncht bij johanna's hof.
    De lunch was super goed. (Wist niet dat het daar zo goed was)
    heerlijk vers ambachtelijk meergranenbrood(was zelfs nog een beetje warm)met een kroketten van Cas.
    Mijn Man had een uitsmijter met met maisbrood.
    Deze was ook super. (Had stiekem geproefd)
    het restaurant gedeelte had die week ervoor een opknapbeurt gehad en ziet er super gezellig uit.
    Ik zeg ga zo door en we komen indien het weer beter gaat worden zeker weer terug.

2. Michele

3. We zijn uitgenodigd voor een high tea ten gelegenheid van 60 jaar huwelijk.
    Er waren ongeveer 120 personen aanwezig.

Alles was goed geregeld, men is gewent om een uitstekende organisatie op touw te zetten voor grote gezelschappen.

De zaak is mooi warm en gezellig ingericht en je voelt je ook wel welkom!

Over de High Tea gesproken, dit is eigenlijk een Nederlandse versie.
    De focaccia hoort daar helemaal niet in thuis. Deze was ook verbrand! Jammer.

Verder geen klachten hoor!
    Zeker de moeite waard om terug te komen.

4. Weer terug in de regio wil ik graag eten bij een van mijn favoriete restaurants, Johanneshof, maar wat een tegenvaller, er waren meerdere gerechten niet in orde, ze hebben dat wel verrekend maar je komt om lekker te eten. Het damestoilet was vies.

Het personeel is heel vriendelijk en behulpzaam, top.

5. Francisca llamas

Sorry het eten was niet zo lekker..de bediening was een beetje chaotisch.
    Ondanks hebben we het we gezellig gehad..

6. Eten is altijd heel goed. De pannenkoeken niet. Maar dit is keurig opgelost. Hiervoor alle lof !!!! Bedankt Johanna's Hof !!!!!!!! Klasse !!!!! Dikke 10

7. Smuller

8. Dhr. E. Hammega

9. Kraampjesbuffet was helemaal geweldig. Niets op aan te merken. Ontzettend lief en goed personeel. Een aanrader.

10. Frits 2414 punten

07/05 Een bustocht in de kop van Noord Holland, bracht ons voor de eerste koffiestop , bij restaurant Johanna's Hof. We kregen de wintertuin toegewezen . De tafels waren gedekt met kopjes en gebak . Even later werd de koffie geserveerd. Na de koffie maar buiten, op het terras was het druk. Even verderop was de ingang van de Waterleiding duinen . Waar je eerst een kaartje moest kopen om naar binnen te gaan . Het restaurant is tevens het startpunt voor tal van wandelingen. Het werd tijd om met de bus verder te gaan.

Bij de foto's : de Wintertuin, de bediening, het terras, startpunt wandelingen .

11. Op Hemelvaartsdag heerlijke lunch op terras super bediening

12. Vorige week high-tea met 18 personen. Alles zag er verzorgd uit en het was erg lekker. Ondanks de drukte op het terras was de bediening voor onze groep uitstekend. Ook apart aandacht besteed aan de personen die geen suiker mochten. Zeker met kinderen, die dan heerlijk naar buiten kunnen een aanrader.

13. Schönes Ausflugsziel mit kleinem Streichelzoo für die Kleinen. Die Auswahl der Gerichte ist OK, die Qualität der Speisen ist gut. Allerdings bekommt die Tomatensuppe nur einen Stern von mir, die war sicherlich nicht selbst gemacht. Oder man kann dort in der Küche eine Tütensuppe 1 zu 1 kopieren, das war zu 100% eine Maggi oder Knorr Tüte. Das dann für €5 ist schon eine Frechheit.
    Ansonsten alles gut, die Bedienungen waren freundlich, ließen aber hier und da auf sich warten.

Vrije vertaling door Eet.nu:

Prachtige locatie met kleine kinderboerderij. De opmaak van gerechten is ok, de kwaliteit van het eten is goed. Toch krijgt de tomatensoep van mij slechts één ster, die was zeker niet zelfgemaakt. Of men kan in de keuken soep uit een pakje 1 op 1 kopiëren, dat was 100% een Maggi of Knorr zakje. Dat dan voor €5 is gewoonweg schandalig. Verder alles goed, de bediening was vriendelijk, ze lieten echter hier en daar op zich wachten.

14. Eerst gekeken naar vorige recensies die wat negatiever waren ten aanzien van service. Ik heb hier met mijn kinderen zowel 's avonds gegeten, geluncht, overdag op terras gegeten. Alle keren zijn we meer dan vriendelijk geholpen. Heerlijke locatie terwijl kinderen in het speelbos een stukje verderop volop hutten bouwen.

15. Bediening is echt bagger, lang wachten, niet vragen of het gesmaakt heeft etc. en na geen fooi gegeven hebben (Ik vond het geen stuiver waard) stonden 3 obers mij belachelijk te maken alsof ze niks beters te doen hebben!

16. Eerst kwartier wachten voordat je kunt bestellen. Vervolgens opmerking krijgen dat het druk is. Dan nog meer dan 45 minuten wachten. Na zelf vragen hoe het stond met de bestelling bleek er iets mis gegaan met de printer. Bediening had dit zelf kunnen zien, met 3 kids die op een pannenkoek zitten te wachten... Wel werd toen een gratis drankje aangeboden.
    Dit was al een herkansing na eerdere bezoeken die op ongeveer dezelfde manier verliepen. Bediening heeft geen idee wat er zich afspeelt. Het eten was prima verder. Niet goedkoop, maar wel een prettige locatie. Wij komen nooit meer terug.

17. Bezocht voor lunch op een vrijdagmiddag. Mooie locatie, wel ligt de gemiddelde leeftijd van de bezoekers aan de erg hoge kant (Soms vergezeld van kleinkinderen :-)).

18. 589 punten

Vandaag, na een lekker boswandeling, even neergestreken op het buitenterras. Was heerlijk weer en redelijk druk. Toch was de bediening vlot en zeer vriendelijk. 2x Cappuccino en 2x Gegrilde panini met ham en beemsterkaas. Cappuccino was prima en de panini ook. Prijs is wat je mag verwachten van een dergelijke locatie. Niet goedkoop, niet over de top.

19. Vorige week donderdag met twee meiden naar deze locatie gegaan om wat te drinken en poffertjes te eten. De ervaring was niet positief. Bij binnenkomst liet ik de meiden (9 en 10) aan een tafel plaatsnemen (meeste bezet) om zelf even naar het toilet te gaan. Bij terugkomst bleken ze weggestuurd door een norse ober omdat de tafel gereserveerd zou zijn. Dit was heel onduidelijk aangeduid en om twee jongere kinderen weg te sturen kwam op mij wat vreemd over. Een alternatieve tafel aanwijzen ging weinig van harte. Afijn....de bestelde warme chocolademelk met slagroom kwam zonder slagroom en de poffertjes waren niet te eten. Het smaakte naar magnetron poffertjes. Een vriendelijke dame in de bediening bevestigde ook dat de poffertjes uit de magnetron kwamen. De bijgesloten boter zat in zo'n hotelkuipje. Niet te geloven dit. Zet het dan niet op je kaart als je geen poffertjes kan maken. Weinig stimulerend om hier naar toe te gaan wat mij betreft. In ieder geval niet met kinderen of als je verwachtingen hebt ten aanzien van je eten.

20. Afgelopen zondag scheen er weer een heerlijke zon, een mooie dag voor een wandeling in de duinen van Castricum, samen met mijn familie. Zo belanden sinds een aantal jaar weer eens bij het restaurant Johannnashof. Om even een lunch te genieten, tot onze verbazing zagen wij een hele leuke ijsbaan (+/- 35 m2, hopen dat het gauw gaat vriezen). Bij aankomst werden we ontvangen en netjes naar een plaatsje aan het raam gewezen. Want als Castricummmer was ik hier al een tijd niet geweest, en waarom? Geen idee? Want uit eindelijk hebben we daar 2 uur genoten van heerlijke broodjes en verse snert!
    De bediening en service waren zeer goed, zelfs met de drukte die zij hadden. Het leek wel de Kalverstraat. De kaart erg varierend en ook genoten van een goed glas wijn! Ik ben overtuigd en zal deze dag en het restaurant Johannashof weer vaker gaan bezoeken. En voor iedereen een keer aan te raden!

Inwoner uit Castricum!

21. Komen hier al vele jaren, tijdens een fietstocht, na een boswandeling of zomaar tussendoor, af en toe wat drinken en/of eten bij dit familie-restaurant. Bij mooi weer kan het grote (altijd met mooie bloembakken getooide) terras wel zeer druk zijn, want het is een goedlopend restaurant/terras op een goede locatie. En ondanks het vele personeel, moet je dan soms wat langer wachten. Doorsnee menukaart, maar wel in orde. Vriendelijke bediening.

22. De bediening was goed, we hoefden niet lang op ons eten of drinken te wachten.
    Het eten liet te wensen over en zeker voor de prijs die we ervoor betaalde.
    Bij de surf en turf zaten twee gamba's. De biefstuk was prima maar de saus was ver te zoeken. De verhoudingen van de garnituren waren niet ok.
    Gezien de prijs kwaliteit verhouding zou ik volgende keer een pannenkoek bestellen.

23. Wij hebben gisteren geborreld en gedineerd in Johanna's Hof, ter gelegenheid van mijn 65e verjaardag.
    In een woord geweldig! Goede bediening, lekker eten.
    Prima verzorgd. Ook mijn gasten waren zeer tevreden.
    Voor herhaling vatbaar.

24. A. Offerhaus

Het was voor mijn man en mijzelf de eerste keer dat we daar een kopje koffie wilden gaan drinken op een mooie dag, behoorlijk druk, al vrij snel koffie besteld, vervolgens een half uur gewacht en zijn toen maar weggegaan. Zonder koffie, personeel zie je bijna niet, als ze naar binnen gaan dan blijven ze daar, af en toe komt iemand wat van de tafels opruimen en als je je hand opsteekt lopen ze je straal voorbij, over goede service gesproken.
    Ik heb dit niet eerder meegemaakt hoor, het was gewoon slecht!

25. Gereserveerd voor 7 volwassenen en 4 kinderen. Bij aankomst was de reservering wel in de agenda gezet maar niet op de kaart, dus geen tafel. Dit werd opgelost, nadat wij een kwartier buiten hadden rond gehangen konden we aan tafel, drinken besteld voor iedereen, en daar ging het fout. Iedereen om ons heen die later bestelde had alles al en wij nog helemaal niets, na een kwartier maar eens gaan vragen of het nog lang ging duren. Uiteindelijk kwam het drinken, op onze vraag waarom het zolang moest duren kregen wij het snauwerige antwoord dat het druk was. We hebben ons drinken opgedronken en zijn weg gegaan. Heel erg jammer, we vierden het feit dat we 35 jaar waren getrouwd en wilden gezellig met de kleinkinderen en kinderen wat eten, maar dat ging dus niet.
    Ik zal het niemand aanbevelen.

26. eem klant

Helemaal te gek voor kinderen!

Goeie service en je kan er heerlijk genieten van de mooie "sferen" van het terras!

27. Ik heb er laatst een keer gegeten met mijn familie maar ik kan zeggen dat ik uitermate teleurgesteld was. Het eten was niet slecht maar al koud toen het bij mijn tafel was aangekomen. Ik werd geholpen door een jongen die bij mij overkwam alsof er iets mis met hem was en hij schreeuwde me toe dat ik niet mocht betalen. Tot overmaat van mijn ergenis begon de eigenaresse (!) tegen mijn kind te schreeuwen omdat hij moest huilen. (nog geen 4 jaar oud) Daarna schreeuwde ze dat ze gek werd en liep ze weg (!), iets wat ik echt niet vind kunnen voor een restaurant wat zichzelf kindvriendelijk noemt. Ik was eigenlijk helemaal overdonderd over het feit dat zoiets kan gebeuren en ik kom er zeker nooit meer terug.

28. Ik heb kortgeleden een High Tea geregeld ivm met mijn 40 jarig jubileum vooor mijn naaste familie en goede vrienden.

We zaten in het Koetshuis met onze eigen groep en dat zag er allemaal heel goed en verzorgd uit. Ook de High Tea was heel goed verzorgd, de bediening heel vriendelijk en accuraat.

Mijn gasten waren zeer tevreden en vonden dat hen niets te kort was gedaan. Ik deel mijn mening uiteraard met hen. Prachtige omgeving, mooie rustieke locatie. Wij kijken terug op een onvergetelijke middag.

29. Wij zijn al meer dan 20 jaar klant van Johanna's Hof, je kon er altijd uitstekend eten en er was een gevarieerde, uitgebreide kaart. Helaas is alles veranderd. De menukaart is teruggebracht tot standaardgerechten die je overal kunt krijgen. De heerlijke variëteit aan verse groente bij het eten is verdwenen en over het eten, met name het vlees, wordt steeds een flinke hoeveelheid saus gegoten die altijd hetzelfde smaakt.

We komen nu zelden meer eten bij Johanna's Hof en als we toch maar weer eens komen hebben we vaak spijt. Steeds hopen we dat het oude niveau, zowel wat de kaart betreft als het eten, terugkomt, maar helaas...

Op de bediening is niets aan te merken, altijd vriendelijk en snel.

30. Mooie locatie, geweldige ligging, groot ruim opgezet, leuke boerderij voor de kinderen.
    Gezellig zitten, alleen werd je aangevallen door de wespen en de vliegen en stonden de kraaien je etensresten op te wachten, erg druk, eten heel slecht!

Misschien door de drukte?

Andere keer wel gezellig gezeten en gedronken, maar eten nee.

Ga er, denk ik nooit meer eten.

31. familie groeneveld

Mooie locatie, zer goed verzorgd allemaal! Leuke speeltuin voor de kinderen maar je moet er niet komen om lekker te eten. De bediening is zeer vriendelijk maar ze moeten snel een nieuwe kok zoeken. We hebben er nu 2 keer gegeten. Zeer smakeloze wienerschnitzel gegeten met veel te dikke korst. Patatjes zien er lekker uit maar proeven naar niets en de kinderen eten de pannekoeken niet op. Te klef en te dik. We komen er vast nog wel eens maar dan voor wat drinken en misschien is de appeltaart wel lekker?

32. Familie Jonker

Hier eten wij regelmatig met onze kinderen. De kinderen kunnen er heerlijk spelen en hoeven niet de hele tijd aan tafel te zitten. Buiten is een speeltuintje en een soort kinderboerderij. Binnen is ook genoeg speelgelegenheid.

De kinderen eten lekker patat en zelf kun je kiezen uit heerlijke gerechten.

Kortom... wij zijn zeer tevreden! En het is ook niet duur!

33. Het is jammer, wat voorheen een restaurant was met een echte kok in de keuken, is nu een veredelde lunchroom geworden met prijzen van een kwaliteits restaurant.

Kort geleden een avond een grote party gegeven met een koud en warm buffet. Tot nu aan toe schaam ik mij voor mijn gasten.

34. Vrijdag feest van vriend die 65 werd. Gewoon top, mooie locatie
    bediening geweldig hapjes perfect wat wil een mens nog meer.

Gewoon klasse.