De Heer van Backum in Castricum

Gratis parkeren Bakkerspleintje (tot 23:00)

vanaf 19:00 gratis parkeren naast de deur

Vanaf station Alkmaar in 11 minuten bereikbaar
    Vanaf station Amsterdam Centraal in 28 minuten bereikbaar
    Vanaf station Zaandam in 15 minuten bereikbaar

Bezorgrestaurants in de buurt van De Heer van Backum

Het eindcijfer is 8. (Minimum: 1, Maximum: 10)

1438419383 81
1467420370 83

1. Lieve ten Westeneind

Gisteravond heb ik met mijn ouders hier gegeten. Omdat mijn zusje en ik een heel andere smaak hebben (ik hou van vlees en zij van Italiaans) kunnen we eigenlijk nooit allemaal lekker eten. De serveerster was heel aardig en mijn vlees (bavette) was super lekker. De pizza van mijn zusje was ook heel lekker en mijn ouders hebben ook genoten van hun eten. De binnenkant van het restaurant was erg mooi en de pizza oven vond ik supergroot en wel cool. Het was heel gezellig!

2. Afgelopen zondag 26 april gegeten bij de heer van Backum. Bij het binnenlopen zie je meteen de houtoven. Erg sfeervol. Begroeting is vriendelijk en als je op het overdekte terras wilt zitten wordt meteen de terras verwarming aangestoken. Ook kun je een mooi rood fleese-dekentje voor over je benen krijgen. Eten was erg lekker en prima klaargemaakt. We gingen voor de spare-ribs. Bereid in marinade van de chef-kok en goed klaargemaakt in de kleine open keuken waardoor je kunt meekijken met de vaardige kok die ook graag even tijd maakt voor een praatje. Lekker met wat salade en huisgemaakte friet. Het was erg druk zondag, volgens mij zat het helemaal vol, maar alles werd keurig op tijd bereid. We gaan hier zeker vaker eten en bij vrienden aanraden.

4. Rob Droge

2e Pinksterdag op terras een biertje gedronken. Gezellige locatie. Bij de vraag of er nog meer biersoorten waren dan op het krijtbord was aangegeven, kreeg ik ontkennend antwoord. Later bleek er wel meer te zijn. Bij afrekenen kon ik niet gepast betalen. Ik kreeg wisselgeld terug met de mededeling dat ze het niet anders hadden. Later zag ik wat ik terug kreeg was bedrag maar even naar boven afgerond. Gaat het mij niet om het bedrag, maar wel de manier waarop. Ik kom hier niet meer.

5. PS 14 punten

Heerlijke houtovenpizza's. Ook de salade en fingerfood echt lekker. Zeer vriendelijke en hele snelle bediening. Prijs is prima, absoluut niet duur. Aanrader !!

6. Beperkte kaart met aparte gerechten, wel goede keuze uit Pizza's. Knus restaurant, goede bediening. We komen hier zeker terug.

7. familie Dijcks

2e kerstdag hier heerlijk gegeten. Helaas bij binnenkomst was de reservering via eet.nu niet aangekomen, maar door het personeel prima opgelost, even wachten maar toch een tafeltje gekregen.
    We hadden het kerstmenu dit was zalig met bijpassende wijnen.
    Mijn zoon had alleen een hoofdgerecht, en omdat hij anders zolang moest wachten kreeg hij van het huis een truffelsoep, en hij vond hem heerlijk.
    De bediening was top! Bedankt voor de geslaagde avond.

8. Hier zou iedereen die van "magret de canard" houdt, de op de huid gebakken eendenborst met mango-chutney moeten eten. Wat een smaaksensatie! Werkelijk super. Eigen houtoven in het restaurant waar heerlijke pizza's uitkomen. Ook de huisgemaakte frites zijn erg lekker. De chardonnay gedronken en deze vond ik ook erg smaakvol.
    Leuk terras buiten, erg leuk ook binnen, maar wel donker. Grappige teksten aan de muur, zelfs in het toilet. Vriendelijke bediening en een goede kok. Een aanrader.

9. chretienne

Prima kaart, het eten was vers en zag er goed verzorgd uit. De bediening was zeer vriendelijk. De inrichting kan nog wel een kleine boost gebruiken, het oogde wat clean allemaal.

10. Heleen Arnold

Mijn vriendinnen en ik vonden het een gezellig restaurant, leuk die teksten aan de muur en zo. Er kwam een gemengd publiek, ook een gezinnetje met twee jongens van 11 en 13 jaar. We mochten bij binnenkomst kiezen uit de gereserveerde tafels. Dat kwam gastvrij over. We vroegen eerst een kan water en deden toen onze bestelling. Mijn vriendin vroeg om een glas prosecco, later bleek dat dit niet per glas werd geserveerd. Het eten smaakte prima, alleen moesten we erg lang wachten na de soep van een van ons. We kwamen om even na 6 uur binnen, en kregen de soep iets na half zeven, maar het hoofdgerecht pas na half 8. Ook de tafel met het gezin moest na het eerste drankje erg lang wachten. De ober verontschuldigde zich bij ons niet, zei slechts op onze vraag waar het eten bleef, dat het er snel aan zou komen. Bij het gezin verontschuldigde hij zich wel.
    Al met al heerlijk gegeten, alleen was de wachttijd te lang.

11. Heerlijk gegeten. Het is een klein knus bedrijfje, misschien nog iets te leeg maar waar we voor kwamen is een avond uit. Zorgzame en attente bedienig, genoeg keuze uit gerechten, mooi opgemaakte borden, goede huis wijnen en vooral goede prijzen.
    Ook het verwarmde terras is fijn en gezellig! Wij raden het aan. Weer eens wat anders dan altijd het tentje er naast!

12. Heerlijk gegeten, borden zagen er goed uit, bediening gezellig, zeker voor herhaling !!

13. pufclub

Heerlijk gegeten, de bediening zeer goed. Er werd direct rekening gehouden met allergie van één van de gasten. Aanrader de prosecco!

14. Nelly 13 punten

Nadat ik bij een evenement al eens binnen was wezen kijken, hebben we er nu een keer gegeten. Omdat ik er niet van hou in de rook van een ander te zitten, hebben we binnen gegeten. Het is een robuuste indeling zonder kleedjes en gordijntjes. Het grote nadeel hiervan is dat er erg veel geluid weerkaatst wordt. Zeker als er kleine kinderen zijn, kan dat als storend ervaren worden. Kinderen zijn er zeker welkom. Het eten is zonder meer goed te noemen, leuke opmaak en zeer gemoedelijk. De specialiteit zijn toch de pizza's uit de houtoven! Met een kortingsbon is het helemaal een leuke prijs!

15. Peter en Joke Bakker

In zeer korte tijd 2 keer hier gegeten. Vanavond heb
    ik een overheerlijke pizza gegeten en Joke een risotto en die was ook heel erg lekker. Gezellige sfeer en leuke bediening.
    Komen hier zeker snel nog en keer terug.

16. Trudy Nijenhuis

Heerlijk gegeten en gedronken. Mooie plek, prettige sfeer en uitstraling. Vlotte bediening. Op terras gezeten. De kruidenboter met brood was ook zo vers en eigen gemaakt. Ook eigen gemaakte friet, precies goed!! (ik als kenner..)
    Pizza de lekkerste ooit. Echt een aanrader.
    En mijn man drinkt altijd cappucino en is deze zelden echt warm. De grote slot test en ja hoor perfect!!
    Helemaal goed!
    We komen zeker weer terug.

17. stella michels

Lekker gegeten, mooi afgemaakte borden en huis gemaakte frites. Wij vonden het een succes, wel een krietiek puntje op de bediening, wij vonden een kort broekje en panty onder het schort niet professioneel. Inrichting wel gezellig, niet onze smaak maar daar valt over te twisten. Wel heel amusant met een open keuken, leuk om naar te kijken hoe de kok bezig is.

18. Heerlijk geluncht.
    Lekkere koffie.

Broodje gerookte kipfilet met ananas, pijnboompitten, cashewnoten en kerriemayonaise.
    Goed belegd, heerlijk, vers, knapperig brood.

Vlotte, nette bediening.

Er is de laatste tijd veel zorg besteed aan de uitstraling van de zaak. Inrichting ziet er sfeervol uit. Leuk terras waar het heerlijk vertoeven zal zijn de komende tijd.

Zeker voor herhaling vatbaar.

19. Wij hebben er gezellig gezeten.
    Heerlijk gegeten!
    Vriendelijk personeel en het eten was hartstikke lekker.
    Voor ons een adres om zeker nog eens terug te komen!

20. Pand staat op een leuke locatie, maar is niet correct ingericht als je binnen zit dan kijk je tegen een muur aan, jammer dat je niet naar buiten kan kijken, de inrichting kwam bij ons erg Ikea achtig over, niet gezellig maar heel steriel. De bediening was te amicaal en over de top (de dame). Min punt, de kok of afwasser liep met regelmaat met afwas of vuil van achter naar voren langs onze tafel. De bediening sprak te luid over hun privé leven. Het eten was oke, maar aan de prijs. Het personeel nam eigenlijk de mooiste tafel in (bij de deur) hier zou je nog wel aardige kunnen zitten. Jammer het is wel een leuke plek en leuk terras in de zomer. O ja, ondanks dat het rustig was, waren de toiletten niet schoon en zonder wc papier.

Rob en Janneke

21. Wij hebben bij de " Heer van Backum " heerlijk gegeten en en gezellig gezeten. De rode wijn smaakt naar meer !
    De Rouleau van kip en de pizza Cor waren verrassend en heerlijk van smaak. We kregen van alles voldoende.
    De inrichting van het restaurant is gezellig en tijdens het dineren is er op de achtergrond een Italiaans muziekje.
    Dit restaurant is zeker een aanrader.

22. Dhr Ernst

Vandaag heerlijk gegeten met z'n 7ene, o.a. tournedos, gewokte groenten, roseval aardappeltjes met rode wijn saus, salade gerookte kip met mango, cashews en ananasdressing en ribroast met mosterdjus, kerrie/gember spitskool. Totaal plaatje van bediening, service en enthousiasme van werknemers was compleet.
    Ook heerlijk met de terrasverwarming buiten. Zeker voor herhaling vatbaar en een aanrader voor de rest.
    De nieuwe kok en nieuwe bediening zijn een aanwinst voor het bedrijf.

23. Heerlijk gegeten!!!
    Sinds twee weken werkt er een nieuwe chef-kok, ik kan niks anders zeggen dan dat het een echte top kok is.
    Heerlijk gegeten. Leuke menukaart met voor elk wat wils.
    Zelf heerlijk mals stuk entrecote gegeten. Lekker met groente en heerlijk gekruide aardappels op het bord.
    Zeker voor herhaling vatbaar!
    Ik zou het iedereen aanraden, hier werken mensen met liefde voor eten.

24. De Heer van Backum : Wij hebben er heerlijk gegeten.
    De entrecote was boter mals, en groot. Dit stuk vlees werd geserveerd met een heerlijk garnituur. ( dit is de nieuwe formule )
    En dan :een "pizza "Cor " die was lekker !!!! ... Zeer goed gevuld met van alles en nog wat. Gebakken in een echte hout oven. Echt een aanrader !!
    Vriendelijke bediening , kortom was een gezellig avondje uit .
    Wij komen beslist terug .

25. Ik vind het jammer te moeten melden dat mijn eerste ervaring niet positief was.

Ze hebben een kleine kaart waar ik in principe niets op tegen heb.

Ik bestelde de gamba's alioli en mijn schoonzusje de zwaardvis.

Het is vreemd dat je bij hoofdgerechten van € 18,50, de garnituur apart bij moet bestellen.

De ailoli was ver te zoeken, de saus die onder de zwaardvis van mijn schoonzusje lag, vond ik ook onder mijn gamba's. De zwaardvis was verre van gaar. De sla was een superklein kommetje met drie blaadjes sla, een paar ringetjes ui en twee tomaatjes. De patat was lekker.

Het allervervelendste was echter het feit dat we bijna een uur op het eten moesten wachten. Ik heb aan de serveerster gevraagd of het nog lang ging duren, want we stonden echt op het punt om weg te gaan. Ik kreeg ter verontschuldiging een drankje van het huis aangeboden. Heel lief maar toch..

Het meisje kon er ook niets aan doen, maar de koks hebben waarschijnlijk toch niet voldoende capaciteiten om enige drukte het hoofd te bieden.

Degenen die een pizza bestelden zaten veel eerder te eten dan wij, terwijl wij de eersten waren die de gerechten bestelden.

Jammer...

26. Wat een verademing, eindelijk weer eens gegeten in een restaurant waar mensen van het vak koken houden. Binnen komen en verwelkomt worden door de brandende houtoven. Geuren van gepofte knoflook, en een lekker, mooi getapt biertje om te beginnen. Met zn 6en aan tafel, kiezen was moeilijk uit al die pizza's oplossing simpel, gewoon alle 6 en onderling verdelen. Ze smaakte naar wat ze beloofte met ingredienten die vers en smaakvol zijn. Om me heen kijkend zag ik nog meer lekkers voorbij komen, ga gauw terug komen om de rest van de kaart te proberen!

27. Gister heb ik daar entrecote gegeten, ik kreeg een bleek gegrild stukje vlees voor mijn neus waar ook nog een taaie zeen doorheen liep waar het mes amper doorheen kwam. Als je een vleesgerecht bestel moet je de 'groente', saus, en patat er apart bij bestellen. De zelf gesneden patat was heerlijk maar dat was dan ook het enige wat ik lekker vond, de sla was een bakje slappe sla met 2 verdwaalde olijven. Ik was jaloers op de mensen die een pizza hadden besteld omdat die er smakelijk uit zag. Nee voor mij is er geen reden om daar nog eens te gaan eten.

28. Positief, heerlijk gegeten, prijs en kwaliteit heel goed! Ze schenken 'n goed glas en heerlijke koffie.

't Heeft 'n warme gezellige uitstraling. Een aanwinst v.d. omgeving!