Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Capelle aan den IJssel verdeeld zijn.

1. Jan Hoogenboezem

Vandaag om 17.20 besteld, het is nu 18.45. Nog steeds niet bezorgd!!!
    Waardeloos zeg. Had al betaald via internet dus kan t niet eens afzeggen. Schandalig!
    Dit is toch geen service?

2. natasja Van Driel

Het eten is nog steeds van kwaliteit, alleen ik vind het de laatste tijd wel heel weinig wat je krijgt. Mijn man kon vroeger 4 dagen eten van wat we aan eten besteld hadden, nu maar 2 dagen. Ik ben nog steeds zeer blij met kwaliteit van jullie maaltijden, maar het mag voor de prijs die je nu betaald voor de maaltijden hetzelfde zijn wat jullie vroeger leverden. We betalen nu ook meer en ik weet jullie betalen voor de inkoop van jullie producten ook meer, maar de bakken van de maaltijden moeten wel gelijk blijven. Voor de rest ben ik nog steeds tevreden met jullie kwaliteit eten.

3. De lunch was ok, de bediening zeer onbeleefd! Drie kwartier moeten wachten op onze gerechten, toen we vroegen of ze ons niet vergeten waren, kregen we een grote mond toe! Eerste keer hier gegeten, maar ook de laatste keer.

4. Ineke van der Spek

Heb vrijdag 14oktober bij de Beren Zandrak met collega's gegeten, was heel erg warm, maar het ergste was nog de prijjs van een glas wijn, 6,75€, als het nou nog n goed gevuld glas was, maar was een klein glaasje, 2× wat van gezegd! Kreeg als antwoord : ga je maar met je glas naar de bar!
    Dus niet voor herhaling vatbaar!

5. P.J. Mokkenstorm

Gisteravond met mijn vrouw uit eten geweest voor mijn trouwdag. Tafel gereserveerd op het terras. Bij binnenkomst kregen wij te horen dat het terras ging sluiten vanwege de de verwachte regenval. Gemeld dat de regen pas morgen zou komen. Gemakkelijk zulk een app!

Besteld: Lamsrack en een vleeshaas. Daarnaast een glas witte wijn en twee rode wijnen en een flesje Sanprellegino.

In totaal genuttigd voor 82,40:

Vlees: Dutch cuisine 28
    Vlees: Dagschotel 24
    Frieten met mayonaise 4
    Nagerecht 7
    Drank 19,40

Personeel: wel aardig maar langzaam.

Eindoordeel: Porties veel te karig (lamsrack : 2 stukjes) en mijns inziens de wijn te hoog geprijsd.

Cijfer: 6

3,9
  6. Tinekez Zaat

Ivm covid hebben wij deze keer bij Fong Shou besteld. Wij hebben diverse keren bij hen gegeten en dat was heerlijk. Wat wij nu geleverd kregen was heel erg smakeloos en het andere product was mierzoet. Verschrikkelijk. Zo jammer. Bestellen doen wij zeker niet meer.

7. Vandaag het maandmenu besteld met een aflever tijd rond 18.30 uur. Staat de bezorger om 17.30 uur voor de deur. Daarbij Babi Pangang besteld zonder Chinees zuur eronder dus dan verwacht je geen zuur eronder. Dus toch en dat is niet de 1e keer.
    Daarbij is het niet meer de kwaliteit die we gewend zijn van dit restaurant, dus de volgende keer maar is een ander restaurant proberen.

4,5
  8. Met tropisch weer richting Capelle aan de IJssel voor een culinaire lunch. We streken neer op het terras aan het water waar een briesje voor verkoeling zorgde. Voornamelijk nieuwe gezichten in de bediening maar de gezellige maître gaf een vertrouwd gevoel.
    Als aperitief een Schiefer Riesling Feinherb 2017 van Claes die zeer goed beviel. Ernaast een hapjes trio. Vadouvan cakeje met gepofte rijst, plakje gele biet gemarineerd in passievrucht en takje citrus afrikaan. Prima van smaak en textuur.
    Tartelette met bereidingen van appel, hazelnoot en sherry, lekker.
    En een “pai tee” van bierbeslag gevuld met ragout van grotchampignon afgewerkt met geraspte Pecorino. Mooi hoog op smaak met stevige textuur.

De chefsbite mocht niet ontbreken. Wederom een mooie presentatie met schelpen. Gillardeau oester met vlezige textuur in een vinaigrette van dashi en peer afgewerkt met een dot vlierbloesemgel. Verrukkelijk.

De amuse was een soepje van bospeen met passievrucht, karwijzaad en quenelle room. Dat lepelde lekker weg.

De eerste begeleider werd keurig gepresenteerd door de jonge sommelier, Weissburgunder vom Löss 2021 van Bernhard-Koch, verrassend fris met tonen van groene appel. Ernaast een mooie compacte presentatie in rode tinten. Geplette langoustine op een bedje van tomaat in een vinaigrette op basis van pruim, afgewerkt met dotjes limoenmayonaise en krokantjes van tomaat. Verfijnde smaken met frisse toetsen en aangename texturen waarbij de wijn keurig aansloot, genieten. (9)

Uit zuid Frankrijk de Auzines Albariño 2021 van Laurent Miquel, bloemig aroma, in de mond verfijnde zuren met tonen van steenfruit. In een donkere ovalen schaal een compacte presentatie. Centraal een zacht gegaarde kabeljauwfilet waarop stukjes gerookte paling, stukjes groene asperge, fijne brunoise van appel, parels van verse kaas en een schep oscietra kaviaar, aan tafel afgewerkt met een vinaigrette van paling en dille. De kabeljauw was nog mooi glazig, de paling was goed gedoceerd en de kaviaar zorgde voor luxe ziltigheid. De wijn was in balans. (8,5)

Uit Spanje een Reserva 2017 van Bodegas Príncipe de Viana, krachtig met tonen van braam, kers, vanille en zeker naast het gerecht een stevige afdronk. Op een zwart bord een bruingebakken filet van bommerig hoender waarnaast bereidingen van aubergine met cantharellen afgedekt met een dun krokantje, aan de andere zijde een stukje terrine van eendenlever. Aan tafel afgewerkt met de eigen jus verrijkt met knoflook. Apart uitgeserveerd in een leuke kop mousseline van aardappel waarop gepoft spelt en fijngesneden bieslook. Keurige bereidingen met goede smaken waarin ik de hartige lever het meest kon waarderen. De wijn vond ik hiernaast net iets te krachtig. (8)

Als dessertwijn een Late Harvest 2018 van Royal Tokaji, verfijnd en niet te zoet met tonen van rijpe peer en perzik. Uit de keuken een mooie presentatie. Als basis een dunne financier waarop grove compote van wilde perzik met smeuïg ijs van kokos afgedekt met lobbig schuim van kwark versierd met bloemen en een dun krokantje van zuurtjes. Een licht en fris dessert met zeer goede smaakbalans waarbij de wijn naadloos aansloot. (8,75)

Bediening was zeer goed verzorgd op correcte wijze met veel gezelligheid.

Samengevat was het een hele fijne culinaire middag op het zon overgoten terras met verfrissend biesje. Keurig gepresenteerde gerechten waarin de signature van de chef goed te proeven was en een gezellige ambiance. Bedankt.

9. Gre Ockeloen

Diverse malen wezen lunchen, vandaag met oud collega beiden hebben saté genomen, als je omschrijving leest verwacht je een aantrekkelijk gerecht. Wat een tegenvaller, vlees van de saté was niet smakelijk, kleine stukjes kip waarbij wij beiden onze twijfels hadden of het helemaal gaar is, weinig saté saus, paar stukjes casave en "beetgare" groenten. Personeel is vriendelijk en als je aangeeft dat saté tegenviel zou het doorgegeven worden aan de keuken.
    Ik ben heel verbaasd want dit heb ik niet eerder meegemaakt. Jammer.

10. Gisteren wilde ik met m'n nichtje van 12 jaar lunchen bij de boekenkast, aangezien het heel benauwd was stelde m'n nichtje voor om binnen bij de airco te zitten.
    Een serveerster gaf aan dat ze personeelstekort hadden en dat ze liever niet wilde dat we binnen zouden eten, we bleven toch zitten en een ober nam onze bestelling op voor de drankjes.
    Even later kwam er een andere ober naar ons toe en vertelde boos dat we niet binnen konden blijven zitten, dat hij geen tijd had om binnen te serveren en dat we buiten moesten zitten.
    Ik vroeg hem wat voor moeite het zou kosten om binnen te serveren want als hij naar het terras zou lopen, liep hij langs ons tafeltje? De ober bleef bij z'n standpunt, we stonden op en ik zei dan gaan we weg!
    De serveerster kwam achter ons aan en stelde een tafeltje op het terras voor, ik zei nogmaals we gaan weg!
    De klantvriendelijkheid was helaas ver te zoeken, we komen al jaren in dit restaurant en worden altijd vriendelijk benaderd, goed eten etc.
    Deze domper was niet nodig vind ik, we zijn uiteindelijk ergens anders heen gegaan, alleen maar lof en zo werd het uiteindelijk toch nog een gezellige middag!

11. Maandag 25 juli broodjes gehaald.
    Broodjes waren oud vlees was droog en smaakloos en kwam duidelijk uit de vriezer.
    Eens maar nooit meer.

2,6
  12. Ik bestelde een 2-gangenmenu met garnalen vooraf en een medium rare bavette als hoofdgerecht. Bij het hoofdgerecht ging het mis, deze was helemaal dood gebakken. Ik heb de bavette teruggestuurd. Uiteindelijk kon ik kiezen; een nieuwe bavette voor de volledige prijs of een gratis kopje koffie.

Ik heb voor geen van beide gekozen en ben direct gaan afrekenen. Als mosterd na de maaltijd ontvingen wij een compenstatie van 2 wijn en 2 cola, maar kon wel met een lege maag de deur uit (met een rekening van 150 euro).

Ik kom niet meer terug bij Fuiks!

13. Js Sens

Twee verschillende gerechten voor mijn vrouw en mij besteld. De gerechten zijn volgens de kaart opgebouwd uit diverse componenten. Echter bij nadere beschouwing toen de gerechten op tafel stonden, waren er minder of andere ingrediënten dan op de kaart. Ik ga dan ook twijfelen of de ingrediënten afkomstig zijn uit de gestelde landen. De bediening vraagt het na bij de keuken en, deze trekken mijn conclusies in twijfel. Zonder zelf aan tafel te kijken of mijn beweringen juist zijn. Ter compensatie werd er een dessert aan geboden. Deze niet geaccepteerd omdat men mij niet geloofde.
    IK KOM HIER NOOIT MEER!!!!

14. Olga Cornelissen

Fantastische bediening, super aardig en het eten was heerlijk, alleen wij dachten dat de porties wat kleiner zijn geworden, maar de prijs nagenoeg het zelfde is gebleven, wij begrijpen de achterliggende gronden,
    Maar wij gaan zeker nog eens terug.

15. Waar is Fuiks gebleven waar we zo graag en zo vaak aten? Wat een teleurstelling na een coronajaar niet geweest te zijn. Vis hoort te zwemmen maar niet in een halve cm olie op mijn bord. Waar was de couscous en de bijbehorende makreel? Bord moest terug om aan te vullen, makreel nooit meer gezien en later kwam nog een hapje dat erbij hoorde maar vergeten in de keuken. Twee flinters groente zo keihard dat het niet te eten was. De vis was niet meer dan 100 gram en dat voor 30 euro. Personeel in restaurant en was keuken vervangen, hadden ze nooit moeten doen. Een aanfluitingen, voor ons ons zo geliefde restaurant zeg ik “nooit meer Fuiks”.

16. N. Creemers

17. Wilma van rijn

We kwamen te laat ivm autopech. En sat op zaterdagavond. Was gelukkig geen probleem. Het eten wat al klaar is in de bakken vond ik echt heerlijk. Mals vlees. Goede smaak. Bij de wok en plaat idem dito ossenhaas was zo zacht dat je niet eens hoefde te kauwen. De tong was een mooi en malse vis. Goed bereid. De kok is kort van stof en is gedreven. Maar het is druk en hij stond alleen. Niettemin vond ik het wachten zeker meevallen. Voor ons was een zeer geslaagde avond. Top gegeten, lieve mensen. Voor herhaling vatbaar!

18. Joan de Priester

Top zaak! Heerlijk eten en heel goed en gezellig personeel.

19. Ik kom al jaren bij dit restaurant. Vrij standaard Chinese gerechten, maar altijd lekker geweest. De laatste tijd duidelijk achteruitgang in service en gerechten. 3 X online bestelling, 3 x verkeerd! Afgelopen week weer een poging gedaan. Dit keer gebeld en uitdrukkelijk verzocht om in mijn gerecht de pinda's weg te laten en graag iets meer gedroogde Spaanse pepers toe te voegen. Aan de telefoon bespeurde ik al enige irritatie, blijkbaar omdat ik andere wensen had. Naar mijn mening zeker geen extreme wensen. Vol verwachting mijn bestelling afgewacht. Toen de bestelling geleverd werd heb ik de bezorger gevraagd om even te wachten zodat ik het gerecht even kon controleren. Ik zag direct dat het weer mis was. De pinda's hadden ze weggelaten, maar er was dit keer geen gedroogde Spaanse peper te bekennen. IK heb de bezorger netjes betaald en hem zelfs nog een euro tip gegeven, want die jongen kon er niets aan doe. Vervolgens gebeld en netjes mijn ongenoegen geuit. Hij excuseerde zich en gaf aan dat hij direct een nieuw gerecht zou komen brengen. Ook dit gerecht werd gebracht. Het eerder geleverde gerecht moest wel mee terug naar het restaurant. Ik had toen een telefoontje en ging niet eten, maar mijn vrouw schepte op en spuugde het na enkele seconden uit. In het restaurant zijn ze blijkbaar zwaar geïrriteerd geweest om onze wensen, want ze wel 100 gedroogde Spaanse pepers in het gerecht gedaan. Dit gerecht was niet te eten. Ik was zo boos dat ik het gerecht persoonlijk door de keuken daar had willen gaan smijten. Mijn vrouw heeft mij belet en ik moest met een lege maag gaan werken. De volgende dag heb ik gebeld en hem gevraagd of er veel plezier aan beleefd hebben? Ik heb hem verteld wat voor een gerecht er bij ons geleverd is. Hij hield zich van de domme, maar excuseerde zich en zou de keuken daarop aanspreken. Ik heb hem duidelijk gemaakt dat dit onacceptabel was, een gerecht met zoveel pepers. Ik heb de pepers uit het gerecht gefilterd (zie foto). En dit was nog maar een klein deel, aangezien er al uit het gerecht was opgeschept door mijn vrouw en ook waren er al velen pepers in het gerecht uiteengevallen. Ik heb duidelijk gemaakt dat dit gelijk klant af was bij Fong Shou. Hij bleef volhouden dat het om een misverstand ging en dat het niet een opzettelijke actie was. Hij vroeg mij een mail te sturen hoe het eea was gegaan en vroeg mij een foto te sturen. Dat heb ik gedaan. Nu bijna een week later, geen enkele reactie! Zoals ik hem ook duidelijk heb gemaakt zou ik mijn ervaringen delen. Bij deze!
    Wij de klanten hebben dit restaurant gemaakt tot wat het is en de eigenaren veel welvaart doen toekomen! Maar zo'n arrogantie, nee zo'n restaurant zou niet mogen bestaan!

2,4
  20. Eten was prima zoals altijd en ik kom al jaren geregeld bij jullie maar de prijzen voor een wijntje en een biertje zijn echt belachelijk mij zie je niet meer.
    Gr Wim de Graaf

21. Vandaag, zondag 26 maart, getracht op het terras van Fuiks een glas wijn en klein hapje te eten. Tijdstip rond 14.00 Uur.
    Op het terras waren zeker 3 tafels leeg.
    Na 15 minuten wachten met een tafel vol gebruikt glaswerk en bordjes zelf maar initiatief genomen om serveerster aan te spreken. Mij werd te verstaan gegeven het terras te verlaten. Er zou worden ingedekt voor het diner? (14.00 Uur). Geen klantvriendelijk aanbod om wellicht binnen optie te verkennen, of welke gastvriendelijk aanbod dan ook.
    Ik ben eerder regelmatig klant geweest met mijn gezin voor borrel, lunch en diner. Dit is nu wel de allerlaatste keer geweest.
    Een cursus gastvriendelijke klantenadministratie ontbreekt volledig en een ciursus bij Horeca Nederland is geen overbodige luxe.

22. Gegeten met vrienden en kinderen hier. Kaart ziet er chique uit eindelijk wat je op je bord krijgt (entrecote) was koud, taai en smaakloos.. Voor kinderen weinig keus…

3,4
  23. Bestellen is een drama bij dit restaurant.
    Nederlandse taal is blijkbaar toch heel moeilijk.
    Bestel iets anders dan de doorsnee gerechten en je krijgt gegarandeerd een verkeerd gerecht.
    Nooit meer!

1,4
  24. Vincent

25. Het geheel viel tegen. Om te beginnen was onze tafel nog bezet. Maar alla, kregen een prima ronde tafel.
    Het duurde lang voordat het eten op tafel kwam, brood duurde zelfs lang. Dan waren we met 5 personen. 3 Hadden hetzelfde besteld. Varkenshaas. Toen die op tafel kwam, na ongeveer 1 uur binnen, bleken 2 van de 3, nagenoeg koud te zijn. De andere 2 gasten hadden tonijn. Niets over te klagen.
    De patat die geserveerd werd was het laatste patat uit bakschaal. Veel patatrestant. Na hier ook wat van gezegd te hebben kregen we 1 nieuw zakje patat. Alles zonder excuus.
    Voor de prijs/kwaliteit betaal je bij Fuiks teveel.
    Zelfs werd er niets, ter excuus voor alles, aangeboden.
    Kennelijk weet de bediening hier niet goed mee om te gaan of, en dat is een aanname, komt dit vaker voor. Voor datgene wat uit de keuken komt.

26. We komen hier al tijden. Maar het wordt steeds minder. Kleinere porties, lang wachten, vergeten bestellingen, niet afruimen. Na klagen nog 20 minuten wachten op gerechtje. Jammer.

27. Sfeer, kwaliteit van het eten was prima. Op de plaats waar wij zaten kwam bij geopende buitendeur wel vrij veel kou naar binnen.

28. Was erg teleurgesteld. We hebben Indonesisch eten besteld en het was niet te eten. Alles in vreemde gebonden sausen. Smaken leken totaal niet op Indonesisch. Het leek wel op bij elkaar geraapte restjes. Slechte kok. Vroeger at je daar lekker.

3,5
  29. Ik ben dol op Chinees eten.
    Bij Nieuw Azië kennen zij mij inmiddels bij naam.
    Ook heb ik wel eens ergens anders gegeten en een enkele keer besteld, maar Nieuw Azië is dé beste!

Gisteren, 31 januari 2022, heb ik een Chinese rijstafel voor één persoon besteld, voor mij alleen: héérlijk en véél!

De babi pangang mocht vervangen worden door foe yong hai.
    Het bordje op de foto laat 1/5e van de hoeveelheid zien!

Let op: enkel cash!

30. Ik heb nog nooit maar dan ook nog nooit zo een slechte ervaring gehad. Personeel (en dan heb ik het voornamelijk over de oudere vrouw met blond haar) was zeer onvriendelijk. Alles was teveel. Ik bestelde een frietje en vroeg er nog een kroket bij en ze begon al te zuchten en puffen. De vraag of ik mijn handen kon wassen in de wc was ook teveel gevraagd. Mijn vader vroeg om zout waarop ze antwoordde: "pff nou dan doe ik er zo wel bij hè" En zo smijt ze met een boze toon zout in onze tas. Bij het weggaan was mijn vader nog verbouwereerd van de reactie die we kregen op het zout en wist even niets meer te zeggen. Toen we de winkel verlieten werden we uitgescholden. Nu het ergste: de friet was slap en ongebakken, smerige friet!

Nu denkt u misschien, wat is hier aan vooraf gegaan. Nou niets! Helaas waren deze mensen bij onze binnenkomst al niet blij met ons bezoek en is er later ook niet beter op geworden helaas.1 woord: ga hier niet naar binnen!

Ik heb het te doen met de collega's van deze vrouw, want ik denk niet dat hun erachter staan hoe zij ons heeft behandeld en dit zal denk ik ook geen fijne collega zijn.

2,2