Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Capelle aan den IJssel verdeeld zijn.

1. l.juhrend

Vandaag zo teleurgesteld. Wij komen al sinds de opening haast wekelijks bij jullie eten, maar wat er sinds vandaag is gebeurd (1 november) begrijp ik niet. Heel lang wachten, kleinere porties en al het oude personeel verdwenen, we moesten zelfs vragen om een drankje. Heel jammer!!! We zijn zeer teleurgesteld.

2. Wij kwamen met 3 kleine kinderen, het duurde heel lang voordat we eten kregen en als we dan wat kregen werd het op tafel gesmeten, hele onaardige man. We voelden ons enorm opgelaten omdat de kinderen het lange wachten snel zat raakte.

Ik kwam via groupon bij Roy's tapas terecht dus had al betaald alleen voor de consumpties moest ik nog betalen, ik moest 20 euro betalen voor 3 drankjes! De kinderen vroegen nog om een ijsje daar werd heel bot met 'nee' op gereageerd. Zijn maar doorgegaan naar de McDonalds.

Raad het iedereen af om hier naar toe te gaan!

3. Op vrijdagavond 23 oktober 2015 hier met 4 personen gegeten, voorafgaande aan een voorstelling in het Isala Theater.

Sfeer: inrichting, verlichting, muziek etc. prima.

Eten: heerlijke voorgerechten; hoofdgerechten ( voor mij Kalfsvlees met witte wijn en citroensaus) boven gemiddeld; nagerecht presentatie mooi, maar op zichzelf eenvoudig.

Bediening: heel goed, een vriendelijke gastvrouw die voor haar klanten alles prima regelt.

Daarna even overstappen naar de buren, perfect. Voor wie ook naar dit arrangement op zoek is: een aanrader!

4. Martine Leuvelnk

Vanavond hebben we erg lekker gegeten bij Roy's tapas. De kwaliteit van alle gerechten was zeer hoog. De gerechten waren onderscheidend ten opzichte van tapasrestaurants die wij al kenden. De bediening was vriendelijk, relaxed en vlot.

5. Eten en drinken is behoorlijk, bediening zakelijk, wachttijden normaal, prijzen normaal. Tuinstoelen zijn vrij wiebelig, zouden wat stevigere stoelen mogen zijn, vooral voor wat zwaardere en grote mensen. Op website geen prijzen vermeld, jammer.

6. Smerig eten. Patat (waar ik bij stond) 3 keer teruggegooid en ook 3x gezouten, walgelijk... Hoe verzin je het. Aardige opa maar eten klaarmaken kan hij niet. Nooit meer, zaak zou gesloten moeten worden. Kip was warm maar geen smaak. Koop daar niets...

1,5
  7. Eten is goed, klantvriendelijkheid waardeloos. Een van de twee dames is kort en chagrijnig. Vriendelijke vraag of stoel in zonnetje gezet mag worden om sigaretje te roken: nee. Mag ik glaasje sinaasappelsap? Nee, geen sinaasappels meer. Mag ik nog nabestellen? Geeft gevoel dat ik stoor, stond net gezellig met collega te praten. Denk dat ik hier niet meer terug kom. Een glimlach is gratis hoor!

8. Francis van Slooten

Reeds vele malen eten gehaald hier. Vaak bestel ik het telefonisch en dan is mijn bestelling keurig op het afgesproken tijdstip klaar. Oké.... het ziet er niet flitsend uit hier, lekker belangrijk voor een afhaalchinees.... maar de mensen zijn altijd even vriendelijk! Hun Moksi Meti met Surinaamse nasi goreng is onovertroffen..... daar rij ik graag een straatje voor om.

9. Afgelopen weekend diverse gerechten gehaald waaronder de saté kambing, ikan bali, sambal goreng boontjes, atjar komkommer. De saté kambing bestond alleen uit vette brokken aan een stokje. Het was niet te eten of zelfs door te snijden. Vlees heb ik niet geproefd. Ik heb een klacht ingediend en mijn geld terug gekregen. Er werd gezegd, dat het aan de slager lag, maar dat slaat nergens op. Men ziet toch wat men binnenkrijgt, dan moeten ze dat niet accepteren. Het erge is nog, dat ze dat nog durven te verkopen.
    Ik vind het gewoon schandalig. De ikan bali, de boontjes en atjar waren oké. Ik heb al heel wat toko's bezocht, maar dit is één van de slechtere.

4,3
  10. whpoot

11. Irodion is voor het eten een regelrechte aanrader. Na een aantal malen lekkere gerechten met verse ingrediënten gegeten te hebben weten we nu zeker dat we weer een uitstekend restaurant hebben ontdekt. Voor mijzelf vlees of vis en voor mijn vrouw vegetarisch allemaal steeds prima. Verder verdient de vriendelijke bediening zeker ook een vermelding!

12. Eten was niet echt smakelijk, service was slecht. Werkelijk alles was belabberd.

13. Heerlijk gegeten met mooie wijnsuggesties, vriendelijke bediening die ook vakkennis bezit.

14. Weinig eten voor best veel geld. Eigenlijk geen groente erbij, dat wil zeggen 2 eetlepels gewokte paprika stukjes. 3 sliptongetjes, meer graat dan vlees! Schaaltje patat erbij, 17 euro. Kassa!

15. alice neef

Heerlijk gegeten, alles zag er netjes verzorgd uit. Sommige porties mochten van mij zelfs wel wat minder zijn zodat je wat meer dingen kunt proberen. Mooi excuus om nog een keer te gaan... dat wel!! Gezellig op een ongewone locatie en met de kortingsbon ook nog in the pocket zien jullie ons vast snel weer. Een absolute aanrader dus!!

16. Hans stolk

Wij zijn er nu 5 keer geweest en de kwaliteit en service is nog steeds constant. De sfeer kan wat mij bereft wat intiemer.

17. Nu twee maal bij Roy's geweest en twee maal heerlijk gegeten! De locatie van het restaurant is niet ideaal, maar wordt ruimschoots goed gemaakt door de kwaliteit van het eten. Vriendelijke bediening.

Nu ook éénmaal thuis laten bezorgen, dit voldeed ook zeker aan onze verwachtingen. Alles netjes in aparte bakjes, stokbroden erbij, sausjes etc.

Zeker de moeite waard!

18. jack nelemans

Ben op aanbeveling van vrienden speciaal van Rotterdam naar Roys Tapas gegaan. Heb er heerlijk gegeten en ik vond de inrichting er gezellig. Vooral wat ik erg origineel vond was de rode vloer, wat een leuke sfeer toebracht aan het restaurant.

Ik ga beslist vaker terug en zal het iedereen aanbevelen. Ga zo door. Mmmm smullen daar.

19. Met familie een etentje georganiseerd. Wat viel het voor mij tegen. De volgende punten zijn voorgevallen:

Tijdens serveren drankje viel het dienblad van de hand van een serveerster. Een familielid zat onder de drank. Er is geen voorstel gedaan van stomerijkosten of iets in die zin. Ook is er geen gratis drankje voor de schrik aangeboden. De pannenkoek is erg dun, en niet voedzaam. Ik had na mijn tweede zelfs nog trek. Ik heb dit aangegeven en de reactie was: De meesten nemen er toch maar één? Ja ik weet nu ook waarom. De drankjes lieten erg lang op zich wachten, soms zelfs 10 min. Zolang wachten kom je zelden tegen, vooral omdat het bijna leeg was. De slagroom voor bij het ijs (of toetje) is goedkope spuitslagroom, welke na een paar minuutjes al inzakt. Niet te vergelijken met de betere bussen spuitslagroom.

Enige voordeel van dit restaurant is de locatie, en na een frisse opknapbeurt, het interieur. Ik zal er dus niet meer eten, hooguit een drankje nuttigen.

Uitleg van mijn score: een gemiddeld restaurant krijgt 4 sterren. Alleen toppers 5. Dit restaurant is beneden het gemiddelde, vandaar een lage score.

4,3
  20. Pieter Homan

We hebben heerlijk enkele uren in de zon op het terras gezeten in een ontspannen sfeer langs het water. Vriendelijke bediening en smakelijk gegeten. Jammer dat er op het terras mag worden gerookt.

21. Gisteren ben ik met een vriendin wezen eten bij Roy's Tapas. Het restaurant is gevestigd in een parkeergarage onder het winkelcentrum. Het eerste wat door mijn hoofd ging was "waar zijn we terecht gekomen?" Het restaurant ziet er aan de buitenkant nou niet heel uitnodigend uit. Bij binnenkomst van het restaurant moest ik ook al even slikken. Er ligt een knalrode vloer in en qua decoratie en sfeer ziet het restaurant er ook niet geweldig uit. Ik dacht nog "wellicht hebben ze geen aandacht voor de uitstraling, maar is het eten wel fantastisch."

Ik heb nog werkelijk nog nooit zo slecht gegeten en ik zal puntsgewijs beschrijven waarom:
    1. Het stokbrood was keihard
    2. De kip was zo taai als mijn schoenzolen
    3. De gerechten waren qua smaak heel flauw
    4. De zalm was te doorbakken
    5. De meloen werd geserveerd met gewone ham i.p.v. seranoham
    6. Er zat bijna nergens een sausje bij (voorbeeld: inktvisringen)
    7. Ik mocht niet meer dan 2 tapas per persoon bestellen
    8. Er vlogen kleine vliegjes boven de tafel
    9. Er werden gerechten geserveerd die ik helemaal niet had besteld
    10. Ik heb 20 minuten moeten wachten op 1 Ice Tea
    11. Ik had warme appeltaart besteld en ik kreeg ijskoude appeltaart

Vervolgens werd er heel nonchalant met mijn kritiek om gegaan. Ik heb bij beide serveersters de bovenstaande punten aangegeven maar ik kreeg als antwoord "andere mensen hebben hier wel lekker gegeten" en "misschien ligt het wel aan jouw smaak." Kortom ik heb hier echt geen woorden voor en ik kom hier dan ook nooit meer terug.

23. Ik kom hier minstens één keer per jaar met familie en met goede reden. Ik kan het iedereen aanraden, heerlijk buffet.

24. Karin Oudenaarden

Prima zaak, lekkere friet en gezellige mensen!

25. Gegeten met 4 personen. Bij het bestellen ging het een en ander mis. De verkeerde drankjes werden gebracht. Water in een fles was op. Moesten zelf toen verzoeken of een kan leidingwater mogelijk is. De prijzen zijn voor wat je krijgt redelijk hoog. Maar eten smaakte goed.

26. Weet ik niet

Heerlijk eten, maar helaas is de service weer verslechterd. Helaas.
    NOOIT bestellen bij Mosaïk, het duurt te lang, en het is koud

27. Zeer slechte zaak, bestel nooit je eten bij Mosaïk. Slechte service, de bestelling na ander half uur pas gekregen.

Bleek de bestelling verkeerd, ik bel ze op om het aan te geven. Word er niet netjes naar een oplossing gezocht, maar zegt de eigenaar "geen tijd voor deze onzin".

Dus wees gewaarschuwd: bestel er nooit. Vies eten, geen service en altijd te laat. Ik bestel er nooit meer.

28. Op vrijdagavond 5 juni 2015, hier met 5 personen lekker buiten onder de parasol gegeten.

De jongedame van de bediening is echt heel erg vriendelijk en doet veel moeite, bijna alles is hier mogelijk. Wil je samen een pizza delen: is geen probleem. Wil je een bepaald ingrediënt niet op de pizza of in de salade, is allemaal geen probleem.

Vegetarische pizza was erg lekker met een heerlijke dunne bodem. Lekkere witte wijn in mooie glazen en ook goed gevuld. Goede koffie voorzien van een lekker likeurtje. Op verzoek kregen de dames een warm kleedje voor de koud wordende benen.

Al met al hier samen met mijn schoonouders een fijne middag/avond gehad. Kortom erg gastvrij en gemoedelijk. Eten in goede portie's en dit allemaal tegen een ZEER betaalbare prijs!

29. Heel erg lang geleden hier gegeten en toen niet zo veel indruk gemaakt. Vandaag weer eens heen gegaan en we waren positief verrast. Uitermate vriendelijke bediening, heerlijk eten, zowel vooraf als achteraf drankje van het huis. Hele zaak zat ook vol, dat zegt ook wat. Door de week leuk drie gangen menu voor 20 euro.

30. Oud broodje, smaakte totaal niet. Afvalbak in toilet vol. geen papier in de handoekautomaat. Kortom, hier komen we nooit meer.

2,4