Havana in dit prachtige stadje… Wat maakt ons zo uniek?!

Tapas zijn heerlijk, maar er is zoveel meer lekkers, maak kennis met onze Hapas. Hapas staat voor de lekkerste kleine hapjes. Veruit de meeste gerechten worden elke dag vers bereid door onze chefs! Wij kiezen er dan ook bewust voor om de meeste producten te laten leveren door onze lokale topleveranciers. Een keer geen trek in Hapas?! Wij hebben ook diverse heerlijke gerechten, en een ruime keuze uit diverse voorgerechten en vlees- en visgerechten. Buiten het heerlijke eten kunt u in Havana ook genieten van een prachtige zaak met een mooie sfeervolle inrichting. Nergens in Capelle aan den IJssel is er zo’n sfeervolle zaak als Havana. Ondanks dat je je midden in het centrum bevindt, begeef je je bij ons in een Caraïbisch sfeertje. De prachtige palmbomen, de gemoedelijke sfeer.. Het zou zomaar in Cuba kunnen zijn!

1453119251 80
1503682055 55

1. Voorafgaand aan een theatervoorstelling hebben wij bij Havana gegeten. Omdat er erg veel negatieve recensies op internet stonden waren de verwachtingen niet erg hoog gespannen.
    Je bent niet in een restaurant maar in een soort eetcafé, dus je moet niet je beoordeling geven alsof je in een restaurant gegeten hebt.

Het viel ons dus erg mee. Het eten was goed. Wel een minpunt vonden wij dat je naar het personeel toe moest lopen om de aandacht te krijgen. Men keek niet naar de gasten om te signaleren dat ergens iets nodig zou zijn.

2. Paula Parera

Het was heerlijk… Muziek had iets zachter gemogen! Moesten echt heel hard praten om mekaar te kunnen verstaan. Voor de rest TOP.

3. Zelden een restaurant beoordeeld, maar onze slechte ervaring in dit etablissement noopt mij anderen te behoeden voor een mislukte avond. De kwaliteit van het eten was niet eens zo slecht, maar het bedienend personeel ziet desondanks kans je met een figuurlijke kater naar huis te sturen. Om te beginnen werden we niet echt gastvrij ontvangen. Tussen de verschillende tapasronden moesten we veel te lang wachten, waardoor veel van de warme gerechten al koud waren toen ze werden geserveerd. Ook werden in geen enkele ronde alle bestelde gerechtjes geserveerd. Omdat één en ander van invloed is op de sfeer hebben we vroegtijdig zonder nagerecht het voor de helft gevulde pand maar verlaten.

4. k.van den Berg

Onbeperkt tapas gegeten het was geweldig behoorlijk grote porties en heerlijk van smaak.
    Maar slechte sfeer en slecht service lange wachten op ober bij tapas.

5. Personeel was bijzonder, stamgasten luidruchtig maar eten was goed.

6. Wij lunchen hier af en toe en nemen dan een verse jus en een uitsmijter. Geen verse jus dit keer, omdat de sinasappelen niet geleverd waren. Nou, dan ga je toch even bij AH (100 meter verder op) een paar netjes halen ipv de klant een jus uit een pak te schenken. De uitsmijter was redelijk gehalveerd t.o.v. vorige keren en de dikke, verwarmde snee brood was vervangen door een dun boterhammetje. Parner koos voor panini tonijn, jammer broodje koud. Bij het afrekenen dacht ik dat wel gevraagd zou worden hoe het was, maar hoorde alleen het bedrag en later een prettige dag verder. Doen we, we lopen voortaan wel verder.

7. Al een aantal keer bij Havana gegeten en wat ons opvalt is dat het eten slechter word. Bij de salade geen spekjes en bij de een de geitenkaas lekker warm en smeuïg en de andere koud. Ook het vlees was droog en niet wat wij in het verleden gewend zijn. Ze hebben wel het probleem van de salade opgelost door er alsnog spekjes doorheen te doen. De sfeer is er wel gezellig alleen staat de muziek wel erg hard zodat je elkaar nauwelijks verstaat.

8. Best leuk gegeten, soms ook wel verrassende tapas, alleen de sfeer in het restaurant is niet optimaal. Voorbeeld: een ober die voetbal zit te kijken en luid reageert op het voetbalspel. Luidruchtig personeel en stamgasten (de mannen dan).

9. Helaas wederom een hele slechte recensie. Bij aankomst was er geen reservering bekend en werden wij in een hoekje weggezet. Vervolgens bestellen wij patatas bravas die VERSCHRIKKELIJK zout, waarop de ober naar de keuken roept, jongens was die patatbak nog even af die zit vol met zout van gisteren… uhm die moet toch schoon zijn?! vervolgens komen de patatas bravas voor de 2e keer terug en zijn ze rauw van binnen. Ik vraag aan de ober of de geitenkaas kroketten zonder vlees zijn/vegetarisch waarop zij naar de keuken loopt en diezelfde vraag stelt, waarop ze het antwoord ja krijgt. Mijn vriendin is vegetarisch en had dus BIJNA een hap vlees gehad, want er zat dus wel spek in de kroketten. De chef vond dit raar. Kortom, hier gaan we niet meer naar toe, want je wordt slecht behandeld en ze hebben klaarblijkelijk geen verstand van horeca en klantvriendelijkheid.

10. Mevr.B.I.Hamer-Dost

Heerlijk gegeten. Prima bediening alleen 2x om extra servetten gevraagd en niet gekregen. Klein min puntje.

11. Onbeperkt tapas gegeten op een doordeweekse dag. Bij aankomst vonden we het al erg stil en erg ongezellig. Na buiten te hebben plaatsgenomen viel ons het terras en de vieze tafels ons op. Toen onze bestelling hadden gedaan en het eten op tafel kwam en we oa garnalen in knoflooksaus besteld hadden was dit garnalen in tomaten saus en ook het chorizo worst bleek een braadworst. De patatas bravas was de saus ook niet over naar huis te schrijven. Al met al als we dit hadden geweten en de recensies hier al hadden gelezen dan waren we zekers ergens anders gaan eten.

12. Het is als werkgever al een kwalijke zaak dat je zulk personeel aanneemt, zowel voor je zaak en voor haar collega's. 2 Meiden die zich "de blubber" werken en nummer 3 staat er met een partij arrogantie bij alsof ze de koningin zelf is. Het enige waar ze de koningin over is zal het rietje in haar neus zijn.
    Wat een belachelijke vertoning van het woord gastvrouw. Rondlopen op een terras en dan bij iedere tafel snauwend vragen of ze nog wat moeten. Wij moesten in ieder geval niets meer behalve de bon.

Hoop dat als we er ooit nog komen zij er in ieder geval niet meer is, een absolute blamage voor de zaak.

13. Heb hier op zaterdagavond 29 juli spareribs zitten eten. Spareribs waren echt heerlijk van smaak en lekker mals. Had even gevraagd wie ze gemaakt had en bij deze complimenten aan Wendy. Ik kom hier zeker nog een keer op een zaterdagavond spareribs eten!

14. Michelle m

Helaas vind ik de sfeer en het eten het afgelopen half jaar ontzettend achteruit gegaan.
    Gisterenavond liep de serveerster eten te bedienen met een hond op haar schouder, ontzettend onhygiënisch. In damestoiletten was 1 wc vies, de 2e heeft een kapotte wc bril en op de 3e zat geen slot...

Ons zie je hier niet meer terug.

15. Mevr. W. Bol

onbeperkt tapas gegeten het was geweldig behoorlijk grote porties en heerlijk van smaak

16. Viel deze keer behoorlijk tegen Aantal tapas waren koud, erg vet. Lamsgehakt balletjes waren gewoon smerig Aantal gerechtjes zelfs terug gestuurd Bediening was ook niet enthousiast Eten werd bijna op tafel gekwakt Gaven zelfs commentaar omdat er nachos over bleven, terwijl ze zelf heel veel gerechten op nachos serveren Leek alsof het opgewarmde restjes waren. Konden op de keuken kijken, gerechtjes stonden vaak lang te wachten voordat bediening ze serveerde terwijl de warmhoud lamp uit stond!
    Niet voor herhaling vatbaar dus.

17. S van der Stam

het terras was smerig. Vuil lag tussen en op de tafels. Binnen was het netter en sfeervoller dus binnen gaan zitten ondanks de warme temperaturen. na het welkomstwoord en het start drankje duurde het 40 minuten voor er een bestelling voor eten is opgenomen. de eerste ronde van tapas was na het bestellen 20 minuten later aan tafel waarbij de kwaliteit slecht was. het rundvlees was taai en bestond bijna alleen uit spier. de nachos waren niet meer dan chips uit een zak met een bakje salsa ernaast opengetrokken. vervolgens duurde het weer een uur voor ronde 2 is opgehaald en wij een nieuw drankje konden bestellen. ondertussen was er iemand ter plaatse gekomen die blijkbaar een manager was. zij stuurde plots iedereen aan en ging alle tafels langs om excuses aan te bieden en de avond trachten te redden. het was wel een zeer apart gezicht dat de dame in kwestie dit deed in een dikke jas met daaronder alleen een bikini ( waarschijnlijk is zij van een strand afgebeld met de melding dat het een chaos was) helaas was hiermee de avond nog niet gered. de rondes duurde alsnog veel te lang en de kwaliteit was dramatisch. het ging zelf 2 keer weer verkeerd met de bestelling waardoor wij ook nog eens de verkeerde gerechten kregen. 3.5 uur later en 52 euro armer zijn wij met een onbeschrijfelijke teleurstelling weg gegaan met een vies gevoel van het eten en de angst voor voedselvergiftiging. dit is de allereerste keer dat ik een beoordeling geef maar deze avond was zo slecht dat ik met liefde 15 minuten spendeer om iedereen te waarschuwen voor dit rampzalig "restaurant"

18. Marianne Plijnaar

Niet tevreden. Het begon meteen al fout. Het duurde wel een kwartier eer dat we onze bestelde drankjes kregen. Ik moest er een tweede keer om vragen. Als menukaart kregen we 1 placemat die kleverig aanvoelde. Ik had aangegeven dat we naar de film gingen en dat we niet al te lang konden wachten op het eten. Nee, dat kwam helemaal in orde werd gezegd, er was tijd genoeg, maar het duurde zo lang dat we van onze bestelde maaltijdsalade noodgedwongen de helft moesten laten staan. Bovendien stonden de gerechten die ik van tevoren op internet had uitgezocht niet op de menukaart/placemat. Niet voor herhaling vatbaar.

19. Bianca

We hebben lekker tapas gegeten. Gerechten waren lekker van smaak en kwamen vlot uit de keuken. Bediening was vriendelijk maar niet altijd even vlot. Jonge meiden die mijn inziens soms wat aansturing nodig hebben. Jammer dat je komt om tapas te eten en te willen betalen met een cadeaubon.. Maar dat er op de menukaart staat dat dit niet mag. Op hun website staat dit nergens vermeld..

20. C M 9 punten

Waardeloos! Bediening onervaren en onprofessioneel. Het eten kan ik niet beoordelen want dat hebben we niet op. We kregen namelijk geen kaart, dus konden ook niets bestellen. Na bijna een uur ons drankje betaald, en weg gegaan.
    Het zat niet eens heel erg vol, maar er was totaal geen overzicht. De houding en attitude van het personeel is ver onder de maat.

21. Spareribs en zalm. Miste alleen en bakje om mijn vingers af te doen. Verder heerlijk gegeten. Havana bedankt.

22. Corina de Jong

Wij hebben prima gegeten. Sommige gerechten waren te zout maar de smaak was verder goed.
    Bediening was vriendelijk en vlot.

23. Erg lekkere tapas. Ze kwamen ook redelijk snel uit de keuken. De service was tenenkrommend, we hebben twee uur gezeten en slechts twee drankjes kunnen bestellen. De dames van de bediening hadden totaal geen oog voor de tafels. Na een kwartier met mijn tapas bestellijst omhoog gezeten te hebben werden we pas gezien. Andere gasten besloten de bestelling zelf maar door te geven aan de bar. Anderen verlieten het restaurant gewoon. Helaas hebben de dames hun fooi daardoor verpest en de omzet van het restaurant tekort gedaan. Zonde van de goed functionerende keuken en lekkere gerechten.

24. Bediening kwam niet heel professioneel over, o.a bordje werd met de hand nog even snel schoongeveegd voordat het op tafel kwam, was dus niet erg schoon.. Begrijpelijk dat bij de "Onbeperkt" variant de goedkopere gerechten wat groter zijn, maar een schaaltje aardappels voor 1 persoon is met 4 amper op te krijgen.

25. Verwacht geen restaurant. Een merkwaardig gebruik van serviesgoed. De sate werd geleverd op een soort cake-schaal met een bakje/schoteltje gele rijst. Het glas witte wijn was werkelijk ijskoud. Te koud voor een goede smaakbeleving. Eenmaal op temperatuur een goede keuze. Voor de zalm, gebruik rode wilde zalm. Deze is niet te overtreffen vanaf de grill. De saus was prima en meer dan voldoende frites. Bediening was attent en vriendelijk.

26. Fred de Bruin

Het eten vonden wij perfect. Zijn met z'n vieren tapas wezen eten, alleen de hapjes kwamen per 2 en niet per 4 dus zaten er altijd 2 personen te wachten. Hoop dat het de volgende keer anders gaat. Zou jammer wezen als we daarom niet meer zouden komen.

27. Zeer teleurstellend, laatste keer dat we zijn geweest. Bediening ronduit arrogant, over het eten... laten we het zo zeggen, dat het had me niks had verbaast als we een paar pingetjes hadden gehoord van een magnetron.

28. Het valentijnsmenu dat op de website stond bleek er niet te zijn. De bediening wist mij te vertellen dat dit van vorig jaar was en nog niet van de website gehaald (??). Voorgerecht was in orde, enkel bij het hoofdgerecht kreeg ik het verkeerde bijgerecht. Dit werd uiteindelijk nog gebracht toen ik het hoofdgerecht al op had... Het nagerecht was een thee met appeltaart, maar helaas kreeg ik thee en kwam de appeltaart toen de thee inmiddels afgekoeld en opgedronken was. Overigens was de appeltaart niet lekker van smaak.
    Ik ga er ieder geval niet meer terug. Naar mijn idee maakt de keuken een rotzooi van de bestellingen, kan men een beetje drukte niet aan en is perfectie niet waar dit restaurant naar streeft.

29. Eten was prima behalve de vruchtensorbet. Deze bevatte geen vruchten, geen aardbeiensaus en er zaten harde ijsstukken in; waarschijnlijk ontdooid geweest en weer ingevroren. De sorbet werd niet in rekening gebracht.
    Bediening was niet professioneel; gerechten werden vergeten, de klacht over de sorbets werd ontvangen met: "Ik heb het niet gemaakt!"
    Bediening ging vaak naar buiten om te roken en er hing een enorme rooklucht om hen heen.
    Voor de vergeten bestelronde bij de tapas kregen wij gratis koffie.
    Al met al waren wij niet ontevreden, zeker voor herhaling vatbaar, alleen misschien zorgen voor beter ingewerkte serveersters.

30. Ik heb hier afgelopen zondag gegeten met een vriendin. We hebben gebruik gemaakt van het driegangenmenu voor 14,95. Een prima prijs uiteraard!

We zaten er om iets voor 18.00 uur. Vooraf vermeldden we dat we naar een theatervoorstelling gingen en of ze daar qua tijd rekening mee konden houden. Dit was allemaal geen probleem zeiden ze. Drie kwartier later gingen we toch maar eens informeren waar ons voorgerecht bleef. Oeps, ze waren ons glad vergeten.... Vervolgens werd het hoofdgerecht al op tafel geschoven terwijl wij nog uitgebreid van ons voorgerecht zaten te eten. Helaas werd de friet bij de varkenshaas vergeten en zaten we alleen een stuk vlees weg te kauwen. Het vlees was overigens best oké, maar klaargemaakt met echt VEEL te veel ZOUT!! De twee horecadames waren zo druk dat wij ons stuk vlees al op hadden eer we aan het vermelden van de ontbrekende friet toekwamen. Die hoefden we dus niet meer. Inmiddels hoorden wij aan het tafeltje achter ons dat er ook ontevredenheid was.

De balans bij de horecadames zat zo in elkaar dat één van beide dames de benen uit haar kont liep en overal compleet ongemakkelijk haar excuses stond aan te bieden, terwijl de andere dame er met een kop als een oorwurm bijliep, alsof de hele wereld tegen haar was. En dat terwijl zij toch degene was die naar ons idee de meeste fouten maakte.

Aan het tafeltje direct naast ons zat een zeer lief en geduldig echtpaar, waarbij het geduld echter op een gegeven moment ook op was. Meneer had in eerste instantie een verkeerd hoofdgerecht geleverd gekregen. Mevrouw heeft dus in haar eentje zitten eten. Drie kwartier later was er nog geen hoofdgerecht voor meneer. Oeps...vergeten.

Wat een SLECHT verhaal zeg, dat HAVANA! En denk maar niet dat er gerept werd over enige compensatie. Niet bij ons, niet bij het echtpaar naast ons. Nou HAVANA, die zoute varkenshaas mag je volgende keer zelf opeten. En wat ons betreft neem je daar een flinke portie friet bij.

Ons zie je daar in ieder geval nooit meer terug!

31. Ons laatste bezoek! Na jaren goed eten bij de Brasserie en later wat minder bij Havanna hebben we nu een historisch dieptepunt bereikt en zullen we er nooit meer terugkomen. Vandaag was de bediening zo onbeschoft dat we vertrokken zijn voordat ik zelfs een slok thee gedronken had.
    De serveerster was te beroerd om naar onze tafel te komen en deed er behoorlijk lang over om maar eens te informeren "wat we wilden" terwijl ik nog aan het praten was, liep ze al weg. Ik had gevraagd om zoetjes, die zaten er niet bij. Bij het bestellen van de lunch begon mijn vriend met zijn bestelling voor een uitsmijter, en ineens loopt ze met een diepe zucht weg met de tekst "ik ga wel een notitieboekje halen". Vervolgens levert ze commentaar op mijn lactosevrije omelet bestelling, daar gaat normaal melk of room in en wilde dat verkopen als altijd zonder lactose. Toen ik daar wat van zei, kwam er een lullige opmerking. We hebben toen besloten om weg te gaan en daarna werd ze pas echt onbeschoft. Natuurlijk zal het je gebeuren dat je eens een manager nodig hebt die er dan niet is. Stuur maar een mailtje - die waarschijnlijk zoek raakt voordat iemand het leest - ze wilde niet eens haar naam geven voor dat emailtje. Ze beschuldigde ons ervan onbeschofte klanten te zijn, terwijl we heel normaal, zoals altijd onze bestelling deden.
    Nooit meer!!!

32. Prima gegeten, prima service.

33. Voor een menu van 14,95 mag je misschien niet heel veel verwachten, maar wat erg jammer was dat het eten op koude borden geserveerd werd. Gevolg je eten is erg snel koud. Ook was het in het restaurant beetje koud... Maar dit kwam misschien ook omdat er met ons maar 7 mensen zaten te eten.

34. Paludanus

Lekker gegeten. Alleen de sfeer kan beter. We zaten ook niet op een al te beste plek ondanks dat we gereserveerd hadden. We moesten de stoelen en tafel verzetten om goed te kunnen zitten, anders zat ik bijna op de rug bij de vrouw achter mij.

35. De gerechten op de kaart klinken goed maar de uitvoering, kwaliteit en bereiding is minder.

Je proeft dat de meeste gerechten uit de diepvries of een potje komen.

Een gemiste kans...

36. Goed eten voor de juiste prijs/kwaliteit verhouding, best een aanrader met vriendelijke bediening.

37. J.H. Broersen

Lekker en gezellig gegeten en prima bediening.

38. Connie de Witte

Sinterklaasavond voor de tweede keer Havana ervaring gehad, en ik vond het weer super! Wat was het druk! En wat heeft de bediening zich rot gelopen! Respect hoor!

Ik kom zeker nog terug bij jullie!

39. Trudy droog

Wij hebben heerlijke tapas gegeten. Voor ieder wat wils. Bediening was goed en vriendelijk. Wij gaan zeker nog een keer terug.

40. Gisteren voor het eerst tapas gegeten bij Havana. Er was veel keuze. De tapas die wij besteld hadden waren erg smakelijk. De bediening was vriendelijk. Wij komen snel nog eens terug!

41. Ontzettend lang op ons eten moeten wachten, hele kleine porties bij de onbeperkte tapas, moesten steeds zelf vragen om drinken. Echt heel jammer.

42. Hoogendijk

Vriendelijk personeel, gezellig, kwaliteit tapas viel tegen

43. Het eten was goed, de bediening was ongenuanceerd, opdringerig en té amicaal. Dat kan stukken beter.

44. Rinus van heel

Gezellig en goed gegeten en het is weer eens wat anders dan één biefstuk eten.

45. Tapas gegeten, maar het was allemaal opgewarmd en soms koud, ik kom hier niet meer...

46. Het eten was goed, de bediening en zeker het barpersoneel helaas minder. Zo erg dat dit de reden voor ons is om hier niet meer terug te komen. Jammer want de uitstraling van de tent en het decor oogt allemaal heel goed en gezellig.

47. contrabasje

Jammer dat de televisie aan stond. De ober was nu erg geïnteresseerd in de voetbalwedstrijd. Later was dit gelukkig beter.
    De tapas waren wel lekker maar niet overdreven goed. Ik heb ze wel eens lekkerder gegeten.

48. Marjolein

Het eten van de kaart was prima. De bediening was matig. Jammer, met net iets meer aandacht voor ons hadden ze meer omzet kunnen maken en hadden we nog wel een keer terug willen komen. Nu niet meer dus.

49. Marianne

Deze keer was het eten toch echt iets minder als we gewend waren! We waren met 5 personen en hoewel het totaal niet druk was, had de bediening weinig tijd voor ons. Daardoor liepen ze ook wat drankomzet mis! Sowieso was een van de meisjes super chagrijnig! We zaten eerst buiten op 't terras en toen we vroegen of we naar binnen konden 'verhuizen' zei ze; "Ja hoor, als je je eigen troep maar mee naar binnen neemt, want daar begin ik niet aan."

We bestelden de tapas. Sommige waren erg lekker. Maar bijvoorbeeld de gegrilde zalm was zó droog! De Spaanse tortilla was ook niet echt lekker, net als de makreel. Er werd meer aandacht aan elkaar besteed door het personeel (zaten te gieren van de lach achter de bar) dan aan ons. Jammer. Tot nu toe altijd erg goede ervaring gehad, we komen hier al jaren.

50. Leuk terras, leuk interieur. We hebben binnen gegeten en hadden een tafel bij het raam. Alleen jammer dat de bediening aan de andere kant van het raam (buiten) hun bestekbakken, schoonmaakemmertje e.d. hadden staan. Dat was het uitzicht naar buiten.
    Het eten was goed, alleen als ze vragen wil je het vlees medium gebakken, blijft het raar dat het doorbakken is...
    Weinig friet voor 2 personen bij de gerechten.
    En wat ik wel heel storend vind van een goed vers getapt biertje, dat het "dood" slaat in je glas, net nadat het is neergezet. Dat moet een aandachtspunt worden!
    Verder een gezellige sfeer.

51. Reeds ben ik nu een aantal keren wezen eten bij Havana te Capelle a/d IJssel. Eenmaal binnen, bevind ik mij in een typisch Cubaanse omgeving. Met de bachata op de achtergrond, voel ik mij toch een beetje in het land. Een dikke plus!

Het eten is zeer divers, en lekker. Echter mag de menukaart wel wat overzichtelijker (plaatjes van het gerecht ontbreken). De cocktails daarentegen zijn echt smerig.

Het minst ben ik te spreken over de bediening. Ondanks dat het personeel zo'n 10x langs mijn tafel is gelopen, werd mijn bestelling niet opgenomen, werd er niet gevraagd of ik wat wilde drinken, en werden lege bakjes niet afgeruimd mits ik hen staande hield. Per persoon mogen er 2 tapas per ronde besteld worden. Op zich geen probleem, maar dat men vervolgens een kwartier lang moet wachten op het eten, en er maar een karig worstje of kippenvleugel wordt gereserveerd, vind ik behoorlijk slecht.

Nogmaals mijn ervaringen zijn gebaseerd op meerdere bezoeken. Over het algemeen is de prijs kwaliteit verhouding prima, alleen service kan dus velen malen beter.

52. Heerlijk gegeten en een gezellige avond gehad in havana en dat voor een klein prijsje! Erg gezellig en leuk personeel. Een aanrader!