Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Callantsoog verdeeld zijn.

1. stoffel001

1e pinksterdag, patat viel zwaar tegen, was veel te hard gebakken en proefde vet. We hebben het niet opgegeten. Bamischijf ook veel te hard gebakken, we proefden alleen de vieze olie.

2. We hebben met z'n drieën hier 5 juni gegeten op een hele rustige avond, er was alleen een ander gezin van duitse afkomst. Onze bestelling bestond uit een biefstukje, kip-saté en een kindermenu met kipnuggets.

De biefstuk: het geheel was lauw. Het bord was niets meer dan een bende vettige, zoute groenten (een overdosis sperziebonen, twee verdwaalde wortels en iets wat moest doorgaan voor een courgette), een ernstig doorgebakken homp biefstuk (er werd ook niet gevraagd hoe ik 'm wilde hebben, en zelf ben ik het vergeten te vragen) en een '4 pepers saus' die volgens mij gewoon een opgelost bouillonblokje met water was, zó zout!
    De kip-saté: Smakeloze grote hompen kippenvlees met een drassige, opgedroogde pindasaus plus een taai stuk kroepoek en laffe atjar.
    Het kindermenu: de patatjes waren oké, alleen wat zoutloos. De kipnuggets lagen er al even denk ik, die waren taai. Op het bord lag er, misschien voor de sier, een leger blikfruit, nog in het vocht.

Voor dessert bestelden we een choco-ijsje, een dame blanche en twee koffie verkeerds. De koffie verkeerd was zeker verkeerd, erg waterig!
    De dame blanche hoort eigenlijk met een kuipje warme chocoladesaus geserveerd te worden, maar deze was doordrenkt in chocosaus uit een spuitfles en tja, aan een chocolade ijsje kan je natuurlijk niks fout doen.

De sfeer? Een typisch onpersoonlijk familie restaurantje met een op hol geslagen verwarming.
    Het personeel was overduidelijk jong en onervaren, wat in principe niet heel veel uitmaakt, want zij moeten ook leren, maar het kwam over alsof ze niet goed ingewerkt werden. Een stel wat later binnenkwam en wijn bestelde, kreeg te horen dat er maar één soort witte wijn was en rosé. Ze besloten om rosé te drinken. De serveerster, een zenuwachtige meid, kwam aan met een emmer, de fles en twee glazen die ze laveloos achterliet op hun tafel. Het hoeft geen chique boel te zijn in een simpel restaurantje, maar het is meer dan netjes om hun even de wijn in te schenken.

Dit restaurant valt absoluut niet aan te raden als je goed wilt eten. Het valt eigenlijk helemaal niet aan te raden.

2,9
  3. Vraag je om een normale portie majo bij je 3e zak patat, word je uitgenouwd dat je 50 cent bij moet betalen. Waardeloos.

3,7
  4. Kees Biersteker

Vandaag met 6 personen gegeten bij Prima Bella!! Leuke tent, je kijkt je ogen uit! Veel te doen voor kinderen, Speeltuin, Bioscoop. Het personeel is zeer vriendelijk. En de Pizza's en Pannenkoeken zijn helemaal Top!

5. Familie Kelderman

Wij hebben vandaag gezellig met z'n viertjes zitten eten in Prima Bella! We hadden 2 pizza's en 2 kinderpannenkoeken, en het was erg smaakvol! Prijs kwaliteit is zeker goed in dit restaurant! De bediening was erg gastvrij en toegankelijk, een echte aanrader. De sfeer is leuk en gezellig. Wij zijn zeker van plan om terug te keren in onze volgende vakantie dit jaar in Callantsoog!
    Wij wensen jullie veel geluk en succes toe dit seizoen want dat verdienen jullie zeker !
    Jammer van die paar slechte recensies die ik hier lees op dit forum, want dit hebben wij totaal niet ervaren. Die foutjes die worden gemaakt komen ook voor in andere restaurants. Maar het gaat erom hoe je ermee omgaat en dit oplost en dit zit denk ik bij Prima Bella wel goed. Tot een volgende keer.
    De Familie Kelderman

6. Samen een overheerlijke pannenkoek gegeten volgens geheim texels recept in een wel heel bijzondere omgeving. Oprechte bediening en zeker niet duur. Fris uit een klein flesje voor slechts 2 euro. Zeker voor gezinnen met kinderen een aanrader.

7. giovanni rothuizen

Lekkere frietjes, klantvriendelijk en super goed eten. Echt een aanrader! Super

8. Eten vreselijk, bediening vreselijk, inrichting oud en vreselijk, kortom vreselijk.

9. De keuken is ronduit slecht!! Ook al is betaal je weinig. Keiharde schnitzel, champignonsaus was waterig.. De entourage was mooi. Voor de kids leuke toestellen om op te spelen. We gingen uiteten voor m'n verjaardag. Ik had een bruine boterham met kaas lekkerder gevonden....

1,6
  10. Internationaal Callantsoog

Leuke locatie, mooi ingericht, leuke bediening en goed eten.

11. Thomas

15 pizza's besteld om af te halen vanuit Sint Maartenszee; de pizza's waren snel klaar en waren allemaal erg lekker. Smaakvol en niet teveel kaas en vet. Aanrader!!!

12. Caroline

Met 5 personen gegeten bij Prima Bella omdat de recensies goed waren. Mijn dochter en ik namen een pizza, allebei hebben we nog nooit zo'n slechte pizza gegeten: droog, niet te snijden, geen kaas, droge zalm uit blik (er stond verse zalm op de kaart), verbrande champignons.

Eén van ons nam een pannekoek, die waren ze vergeten te maken, kwam dus veel te laat. De bediening was ronduit chagrijnig. Verder waren de visgerechten die op internet op het menu staan niet aanwezig op de kaart in het restaurant.

13. Nederlands Callantsoog

vanessa

Laatst wezen eten met mijn vriendinnen.

Het eten was totaal rauw en koud. De seveerster biedt haar excuses aan en vertelt dat de magnetron kuren heeft. Pardon? Ik ga lunchen en niet om een lekker stukje vlees uit de magnetron te krijgen.

De pizza van 1 van mijn vriendinnen was een ramp, je proefde rauw deeg en de kaas was beschimmeld. Een pizza magharita hoort niet zo te zijn.

Vervolgens zie je de bediende bestek pouleren met ammoniak en spiritus. Wij zijn weg gelopen. Vind ook niet dat je jezelf een bedrijf mag noemen.

Wij zullen hier nooit meer komen en raden het ook niemand aan!

2,7
  14. Nederlands Callantsoog

Sandra Moerbeek

Afgelopen weekend gegeten bij brasil in Callantsoog. Na een dagje op het strand vertoeft te hebben, is dit een prima restaurant om de dag af te sluiten. Op het terras was het nog zeer aangenaam mede door de fijne muziek. De bediening stond ons vriendelijk te woord en al snel hadden wij onze drankjes en de voorgerechten, welke erg smakelijk waren. Ook de hoofdgerechten, een grote portie spareribs en een rijkelijk belegde pizza, waren lekker. Met een kopje koffie na was het voor ons een goede ervaring. Als wij weer eens in Callantsoog komen, zullen wij zeker weer op het terras van brasil eten!

15. Nederlands Callantsoog

Vandaag zijn we hier wezen eten, wat een gezellig restaurant! De pizza was bijzonder lekker en de twee pannenkoeken voor mijn zoons ook. Een terugkomst zal zeker spoedig volgen! Bedankt voor de goede service.

16. Nederlands Callantsoog

Gisteravond 19:00 uur met z'n tweeën gegeten bij Brasil buiten op het terras. Al met al een zeer slechte ervaring!

Nadat er 3 keer door een serveerster werd gezegd dat er iemand aankwam om de bestelling op te nemen kwam er na 20 minuten (dit terwijl het erg rustig was in het restaurant) een hyperactieve, vermoeide serveerster welke haar beklag deed over de stofzuigkwaliteiten van haar collega's de vorige avond, en de vele uren welke zij in het restaurant moest werken. We bestelden 2x de knoflooksoep als voorgerecht en als hoofdgerecht 1x een schnitzel en 1x een carpaccio pizza.

Kort daarna kregen we de soep met kruidenboter en werd er gezegd dat het stokbrood er aan kwam. Na even gewacht te hebben zijn we alvast met de soep begonnen voordat het koud werd. De smaak van de soep was redelijk/goed echter de kok was waarschijnlijk uitgeschoten met de zoutpot want het was ernstig zout! Na de soep bijna op te hebben kwam de serveerster eindelijk met geroosterd brood. Erg laat maar ja... beter laat dan nooit!

Na het voorgerecht op te hebben, kregen we de schnitzel met friet en groenten opgediend. Dit smaakt prima en was voldoende! Het wachten was alleen op de pizza. Eén van de serveersters merkte het op en ging navragen in de keuken waar de pizza bleef. Hierna hoorden wij niks meer en werd na 15 minuten de pizza pas opgediend. Ondertussen had ik mijn gerecht maar vast opgegeten voordat het koud werd.

De pizza was goed van smaak echter wederom was de kok uitgeschoten met de zoutpot en was het ernstig zout.

Ondertussen was het ongeveer 21:15 uur en begon het personeel om ons heen de buitentafels op te ruimen. Zelfs de kaars op onze tafel en het peper/zout werden alvast van onze tafel gehaald. Er waren op dat moment nog 3 tafels bezet. (Ik was blij dat de stoel nog niet onder mijn kont vandaan werd getrokken door het personeel.) Het bordje "gesloten" werd ook alvast voor de ramen gehangen. Bovenstaand gaf een gejaagd gevoel alsof het personeel ons weg wilden hebben zodat zij naar huis konden gaan.

Een man aan de tafel naast ons had een pizza besteld en hoorde wij zeggen dat de champignons niet op zijn pizza thuishoorden en dat zij ook nog rauw waren. Volgens de serveerster hoorden de champignons wel rauw op de pizza (geen idee wat voor pizza dit was maar heb nog nooit een pizza meegemaakt waar rauwe champignons op hoorden).

Al met al was het eten redelijk van smaak doch ontzettend zout. De bediening was uitermate slecht en alles behalve gastvrij.

Ondanks dat ik betere berichten heb gehoord zullen wij hier niet snel naar terugkeren.

17. Internationaal Callantsoog

suus kol

Mooi restaurant in callantsoog. Samen met mijn zus en zwager heb ik heerlijk gegeten. De hamburgers zijn echt verukkelijk! De kaart is niet heel groot maar juist goed. Anders kan ik nooit een keuze maken tussen al dat lekkers. Wijn is ook goed!
    Topavond.

18. Nederlands Callantsoog

A de Bruijn

We hebben met vrienden bij Brasserie Brasil gegeten, een sfeervolle ambiance. Bij het voor, hoofd -en nagerecht waren de ingrediënten van uitstekende kwaliteit. De samenstelling van de gerechten waren verrassend en creatief, de bediening optimaal. We komen z.s.m weer terug. Dank. Fam. A de Bruijn

19. Nederlands Callantsoog

Heerlijk gegeten. Een mooi opgemaakt bord met één grote satéspies, een enorm stuk kroepoek en nasi. Ook werd er nog patat en mayo bijgezet, dus meer dan genoeg.
    En een goed gevuld brood(je) hamburger, was te groot om er een hap in te nemen. De salades waren zeer goed van smaak en als eerste op!
    Zeker een aanrader, eerst een strandwandeling en dan een lekkere hap toe.

Heel hartelijk dank en zeker tot een volgende keer, groetjes Ton & Marian

20. Internationaal Callantsoog

Wat ben ik blij dat het weer zonnig is. Bij Iegewies zit je dan heerlijk op het terras! Afgelopen week was daar even tijd voor en ik heb samen met mijn moeder genoten van een heerlijk broodje met seranoham en gamba's. Gezellige sfeer, leuke bediening die tijd had voor een praatje.
    Daarna nog een kopje koffie met hun likeurtje waar ze bekend om staan. Kom maar op met die lente! En bedankt Iegewies!

21. Dit is een tweede review. Ik kan deze keer niets over het eten en drinken melden omdat we na drie tellen al weer buiten stonden. Gevlucht, zeg maar.

We waren in Callantsoog voor de lunch. We hadden eerst de lunchkaart bij de buren even bestudeerd. Dat was gemakkelijk, want de lunchkaart hangt buiten in een vitrine.

Nu wilden we ook de kaart bij De Foyer even bekijken. Die hangt niet in een vitrinekastje. Dus even binnen gaan kijken. De lunchkaarten hangen daar in een rekje. Mijn vriendin pakte er eentje uit om te bekijken.

Dat was tegen het zere been van een serveerster. Ze was hierdoor getergd en liet dat goed merken. Ze blaatte dat we de verkeerde kaart te pakken hadden en drukte ons de goeie in de handen, ondersteund door wat onvriendelijk geblaat.

Kortom: het was geen welkom heten, maar meteen in de aanval gaan met een ondertoon van 'rot maar op'. We zijn meteen naar buiten gerend. We hebben ons gezworen nooit meer naar de Foyer te gaan.

22. Als een warme deken ontvangen door Maja. Vriendelijk als altijd. Perfecte gastvrouw en manager. Snel of langzaam eten, er wordt naar je geluisterd. Dus dankzij het eten en de bediening een heerlijk avondje gehad.

23. Nederlands Callantsoog

Mijn man had vooraf garnalen. De portie was ruim en lekker. Ik had Thaise garnalensoep. Was lekker pittig. Het vlees van de hoofdgerechten was mals en veel. De patatjes waren lekker, maar de groente stelde niet veel voor. Het drinken was niet duur. De rode wijn was 'slobberwijn'.
    Het was jammer dat de hele zaak om 20u. al leeg was en dat toen grondig met schoonmaakmiddelen de tafeltjes werden geboend. De wanden van het restaurant zijn tjokvol, kan naar mijn idee wel met de helft minder.

24. Nederlands Callantsoog

Koolhaas H.

Lekker en goed gegeten, service was prima, eten werd snel geserveerd. Vooraf lekker emping met lekkere aparte javaanse sate saus. Sate goed en compleet met alles erop en eraan. Koffie goed en compleet.

25. Gezellig gezeten en gegeten. Goede prijs voor alles wat je krijgt voor het geld. Aanrader voor de toetjes-mensen, neem de zelf gemaakte moorkop met ijs en slagroom. Toppie.

26. Mj

27. Wij hebben vanavond tapas gegeten. Bij de Foyer. Het was geweldig. Het zag en smaakte heel erg goed. De sfeer was goed. Leuk personeel. Zeker voor herhaling vatbaar. Groet Riena

28. fam.Rijstenberg

hebben hier zaterdag 4-1-2014 gegeten lekker en goed bediening ook top prijs kwaliteit goed sfeer ook mooi mocht wel wat warmer maar dat is onze mening. komen hier weer als we aan de kust zijn

29. Vandaag op nieuwjaarsdag voor het eerst geluncht. Eerder alleen koffie, wat altijd prima is. We waren blijkbaar vrij vroeg 13:00 want de drukte kwam na ons enorm op gang. De service was uitstekend totdat het echt heel druk werd. Toen konden we ook opeens niks meer te drinken bestellen, er kwam gewoon niemand meer terwijl we hadden aangegeven bij het afruimen nog wat te willen drinken. Jammer.
    Echter toen het nog niet druk was, top! Veel aandacht, erg leuk voor kinderen en de lunch kwam vlot. Zowel de pannenkoek, de uitsmijter, de tosti en de salades waren uitstekend!! Dat kom je niet vaak tegen, als je zo divers besteld is er vaak wel iets wat minder dan de rest.
    Ook heel goed dat de verkeerde salade in no-time werd hersteld voor de goede. Ik vrees echter dat dat een uur later zeker niet zo was gegaan ivm drukte....

Wij komen zeker terug. En een beetje op tijd!!!!

30. Internationaal Callantsoog

Berenthaler

Stap voor stap
    Eten&drinken prima. Eten is altijd lekker hoewel de hoofdgerechten van de winter kaart klein van portie zijn. Wel apart en lekker!

Service is goed. Vriendelijke bediening, vrijwel altijd een leuke lach aan tafel. Vlot, jong en attent

Sfeer is prima er word veel aandacht geschonken aan een gezellige sfeer maar personeel van Woest: doe toch eens iets aan de toiletten, de vloer in de zaak en de deur van de keuken want wij zitten graag op een hoge tafel maar die deur ontneemt gewoon mijn eetlust.

Prijs kwaliteit is de laatste tijd slecht te noemen! De gerechten zijn allemaal ongelofelijk duur en dat voor een strandtent. Er is geen hoofdgerecht onder de 20 euro te vinden en de porties zijn belachelijk klein voor het geld. Serveer op z'n minst extra friet bij. Voor-, hoofd-, nagerecht laten wij tegenwoordig wel uit ons hoofd. Jammer Woest, dit jaagt klanten weg. Jullie willen er vast warm bij zitten deze winter, werkt averechts.

Al met al komen we er graag en zoals gezegd nemen wij geen voor-, hoofd-, na gerecht meer, maar 2 voorgerechten (ben je evengoed al dik 11 euro per gerecht kwijt) met wat frietjes (aandachtspunt voor de nieuwe kaart).

Meiden van Woest en sinds kort ook jongen: toi toi toi, op jullie niks aan te merken.