Strandpaviljoen De Molen in Cadzand

Het eindcijfer is 6. (Minimum: 1, Maximum: 10)

1381915328 53
1530371942 54

1. Peter De Mont

Wij komen graag naar dit strandpavilioen. Dat de uitbater regels opstelt stoort ons niet. Op drukke momenten, zoals 15 augustus -ook dan waren we er-, moet je overal een beetje (lang) wachten. Is dat er teveel aan, dan blijf je lekker thuis, toch. Nee, wij komen steeds weer met verlangen naar dit sfeervolle strandpavilioen.

2. Op een zonnige dag kwamen mijn man en ik samen met een bevriend koppel toe op het terras van strandpaviljoen De Molen. We waren met de fiets gekomen en het bord beloofde ons een 'oase van rust'. Die belofte werd meer dan vervuld! Door de Zuiderse muziek zat de ontspannen sfeer er meteen in. Het personeel was bovendien zeer vriendelijk en het eten heeft enorm gesmaakt! Ikzelf had een vissoep gekozen. De lekkerste vissoep die ik ooit gegeten/gedronken heb! Mijn complimenten voor de chef! Ik proefde dat het vers was en er zat veel vis in, zoals het hoort! Om af te sluiten kozen we voor een lekker kopje koffie en heerlijk huisgemaakt appelgebakje. Toen hadden we weer genoeg energie om verder te fietsen. 1 ding weet ik zeker, naar strandpaviljoen De Molen keer ik nog terug!

3. We waren gisteren op een van de heetste dagen van het jaar op het strand in de nabijheid van dit paviljoen. Ik heb daar ijs gekocht, maar zelfs bij deze kleine ontmoeting kreeg de ongekend chagerijnige gastvrouw het klaar om mij als klant bijna bezwaard te laten voelen dat je een ijsje bij hun komt kopen. Toen ik vroeg of ik wat water mocht tappen voor onze 10 maanden oude meid, reageerde ze verontwaardigd dat dit écht niet kon. "Water is kostbaar" zei ze zowaar. Ik had nog het plan te er zelfs voor te betalen, maar dat idee liet ik gauw varen...(wat kost een halve liter trouwens? 0,003 ct?).
    Ik lees nogal wat negatieve ervaringen hier en normaal neem ik die met een korrel zout. Er kan altijd wel eens wat mis gaan. Maar helaas lijkt al het negatiefs hier volledig waar te zijn. De positieve zaken zullen in mijn beleving dus de uitzondering zijn hier. Gastvrijheid en service is hier dus niet. Hun bestaansrecht zal dan wel volledig voortkomen uit het feit dat ze de enige tent zijn op dit stuk strand. Erg jammer, maar gelukkig zijn er ook nog andere plekken waar je naartoe kan gaan.

4. Wij kwamen hier op een doordeweekse dag vol goede verwachtingen aan maar werden al redelijk verrast door de reeks verbodsborden bij het betreden van het paviljoen. Vervolgens bij de bestelbalie was er een vraag over een bepaald gerecht waarop werd geantwoord 'daweetiknie' en er werd verder ook absoluut geen moeite gedaan om eventjes aan de kok meer uitleg te vragen over dit gerecht.

Toch maar wat anders besteld dan, een aantal broodjes. Het brood was echt duidelijk te oud om nog te serveren, en het beleg liet ook te wensen over. Toen wij dit bij het afruimen vriendelijk probeerden uit te leggen aan een van de medewerkers zodat de keuken hier iets mee zou kunnen doen, kregen we niet meer dan een snauw waarbij het er op neerkwam dat het niet haar probleem was en ze er ook niets mee ging doen. We hadden alle drie hooguit 2 hapjes gegeten maar aangezien het vooraf betalen is waren we toch een redelijke mep geld kwijt voor deze slechte kwaliteit.

Toen ik even gebruik wou maken van het toilet vroegen ze hier 50 cent voor, ook voor betalende klanten. Dit omdat 'ze ook de gemeente moesten betalen'.

Zelf werkende in de horeca was ik na deze ervaring redelijk verbijsterd. Het is wel erg makkelijk om dit op de jonge medewerkers af te schuiven. Als deze juist ingewerkt zouden worden zou dit ook al een hoop schelen. Een lesje klachtenbehandeling is vooral zeer aan te raden.

5. Na zelf ons drinken afgehaald te hebben en blikjes drinken geweigerd te worden, want die ''zijn er alleen om op het strand op te drinken'' waren we al wat minder gehumeurd, toen we vervolgens onze broodjes filet americain, tonijnsalade en zalm kregen leek het brood wel 4 dagen oud, lagen er welgeteld 3 miniscule plakjes zalm op mijn broodje. Dit hebben we dan ook niet opgegeten. Toen mevrouw onze tafel kwam afruimen vroeg ze of alles in orde was, waarna wij haar verteld hadden dat dit niet zo was zei ze ''daar kan ik toch ook helemaal niks aan doen.''

Toiletten, 50 cent, ook al heb je er gegeten. Op de vraag of de olijven groen of zwart zijn wist de gastvrouw ons met een 'dat weet ik niet hoor' volledig te verrassen. De tafel naast ons kwam terug met 2 glazen bitter lemon, want de rest van de frisdrank was allemaal al uitverkocht.

Met deze klantvriendelijkheid, slechte service, belachelijke wc-regels, slechte broodjes, en kortom een verschrikkelijke ervaring rijker raad ik iedereen af om er ook maar 1 stap binnen te zetten. Ze moeten zich daar diep schamen.

6. Ine (Gent)

In het Hemelvaartweekend was dit echt wel het zonnigste terras van Nederland. Het was er druk, maar iedereen wou natuurlijk van het eerste zonnige weekend genieten. We genoten van een lekkere sangria en de salade met scampi's was zeker voor herhaling vatbaar. Op een zonnige dag, gaan we er zeker opnieuw heen!

7. franco en co

Super toffe muziek, je voelt je op verlof zelfs voor één dag,
    het vlees was perfect gebakken met een mooi slaatje erbij.
    Bij de frietjes was er verse mayonaise. Super tof heerlijk in de zon met een flesje cava op Gilbert Bécaud.
    Tot later!

8. Uitbater

Ik wil even reageren op wat gezegd wordt over de vliegen op ons terras. Wij liggen met ons paviljoen in een landelijk gebied. Achter de duinen ligt een boerderij met akkers. Als de wind van over de duinen waait nl. Zuidenwind, dan brengt die lucht een massa vliegen met zich mee. Daar is niets tegen te doen. Vliegen gaan niet dood of worden niet verjaagd met het zeepsopje waarmee de tafels worden gepoetst. Wij proberen alles zo netjes mogelijk te houden, maar aan die vliegen kunnen we niets doen. Gisteren waaide de wind uit een andere richting en waren de vliegen weer weg.
    Een ander punt: goed personeel vinden in de horeca is vandaag de dag niet meer gemakkelijk. Wie wil dat nog doen.
    Wij zijn al blij dat we nog iemand kunnen vinden die ons op koninginnedag en andere weekends en feestdagen wil helpen. De ene student is al beter dan de ander. Wij doen ons best om het iedereen naar zijn zin te maken. De ene keer lukt dat al beter dan de andere keer.

9. EllyHamelink

Wat een gezellig dagje aan het strand had moeten zijn, werd een grote teleurstelling tijdens ons bezoek bij dit strandpaviljoen. Wij hadden een baby bij van 6 weken oud en wilde graag een flesje warm laten maken. Resoluut werd dit geweigerd door een belgische vrouw op zeer onvriendelijke toon, "ze hadden wel iets beters te doen"!
    Na een poging van mijn echtgenoot, heb ik nog een poging gedaan, maar werd nogmaals afgesnauwd. Om toch het flesje te kunnen verwarmen heb ik een kop thee besteld, deze bestelling werd me geweigerd! Dit liet ik niet over mijn kant gaan en gaf de opmerking dat ik het zeer belachelijk vond, vervolgens kreeg ik een grote mond van een Belgische man die een agressieve houding aannam. Dit ontaarde in een ordinaire scheldpartij. Uiteindelijk hebben we het strand moeten verlaten om ons kindje te kunnen voeden. Nooit meer gaan wij naar Strandpaviljoen de Molen!!

10. wim en johan

Wij komen al jaren op dit terras. Wij kiezen dit terras uit omdat alles er goed geregeld is. Wij houden niet van rondlopende kinderen en luidruchtige klanten. Wij denken dat de uitbaters hier willen selecteren door hun 'regeltjes' en hun 'kaart'. De doorsnee-strandpaviljoenklant wil friet mét, maar hier bieden ze gebakken tongetjes, schol, paling, tarbot, enz... Het loont ook eens de moeite om dit terras te bezoeken voor de muziek. Je komt er direkt in vakantiestemming met de muziek van Cabo Verde e.d.
    Besluit: dit strandpaviljoen is uniek!!! Wij komen er graag en zullen er blijven komen!!!! Doe zo verder en trek jullie verder niets aan van de negatieve kritiek.

11. Ik bezoek dat strandpaviljoen al jaren en bekom altijd alles perfect. Misschien een raad aan de Nederlanders dit is een Belgische zaak, met jullie mentaliteit en eetgewoontes iets apart en ook voor jullie portemonnee. Low budget! De vis is er altijd super, aan te raden is de paling, vispannetje en de sliptongetjes.

12. Nooit en nooit meer..

Een pizza van de supermarkt en dat opwarmen en goed geld voor vragen, voor 10 euro verwacht je een mega zelfgebakken pizza maar het viel vies tegen.

Voor extra bestek betaal je 2 euro..

Slechte service..

Zelf je drinken gaan halen en meteen betalen voor je eten, fooi kregen ze dan ook echt niet!

13. Nooit naar toe gaan. Deze strandtent ligt op een geweldig mooie plek maar de sfeer, de service en de kwaliteit van het eten zijn dramatisch slecht. De pannenkoeken kwamen volgens ons zo uit de magnetron en de dure salade nicoise ziet er zeer onsmakelijk en onverzorgd uit en smaakt nergens naar.

Ook de sfeer laat zeer te wensen over; iedere meter hangt er op het terras een bordje met "verboden je voeten op een stoel te leggen" en ook het personeel maakt een zeer onsympathieke indruk.

14. Nooit, maar dan ook echt nooit naartoe gaan. Het eten was niet gaar, de kok loopt in korte broek en onderhemd, met handdoek over schouder waar hij zowel borden, werkbank en zijn bezwete voorhoofd mee afveegt.

Veel eten komt uit magnetron.

Eten is niet gaar, frietjes (10 stuks om precies te zijn) bij hoofdgerecht worden op koffiebordje geserveerd. Na indienen van klacht, loopt personeel gewoon weg. Ze willen het niet horen. De eigenaresse geeft vervolgens aan dat we dan maar niet bij hun hadden moeten komen eten. Deze tent is berucht onder de vele vaste toeristen in de omgeving, helaas hoorden wij de vele verhalen te laat.

Helaas kun je niets beginnen verder, men laat je al betalen bij het bestellen en niet achteraf. Waarschijnlijk vaak klachten gekregen in verleden.

15. William en Georgette (Aalst)

We komen reeds jaren aan de Zeeuwse kust en hebben de beste ervaring bij "de Molen". Altijd verse produkten en een koffie om U tegen te zeggen. Verscheidenheid van bieren valt zeker op, regematig veranderd de kaart, zaken met suggestie-bord zijn in.
    De vissoep en het vispannetje zijn toppie.

16. We hebben genoten van de super lekkere slibtongetjes met verse frietjes en sla en tartaar. Dit met een lekkere fles Pinot blanc. Zeker een aanrader, te lekker voor het strand.

17. Moniek Heinen

Wat een onbeschofte madam die ons te woord stond!
    Niet vaak zo onbeleefd behandeld.
    We mochten niet zitten bij de tafels in het midden van het terras, terwijl wij toch met een groot gezelschap waren en ons dus noodgedwongen tussen de andere bezette tafeltjes moesten wurmen.
    En dat wordt niet op vriendelijke toon gezegd, maar werd ons toegeblaft in het plat Belgisch. Alleeeeh!

Als je zoveel last hebt van je gasten en hun kinderen, moet je gewoon je tent verkopen en ergens 3 hoog achter de geraniums gaan zitten mokken.