Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Cadier en Keer verdeeld zijn.

Beetje wennen aan de amicale ontmoeting, het enthousiasme van de kok, maar we hebben echt heerlijk gegeten.
    En achteraf eigenlijk een fantastische bediening met een heerlijk mooi opgemaakt kaasplankje.
    Dus ik ga wat reclame maken zodat ze ook wat later op de avond een volle herberg met eters krijgenđź‘Ť

Geen tweede keer meer jullie kunnen groepen van 14-15 man niet aan.
    Ga wat anders doen ijs verkopen bijv. zit een hele hoge marge op.

Marie Christine

Zoals de titel al prijs geeft, was onze avond jammer genoeg niet geslaagd. Over het eten was niets op te merken, maar de bediening heeft alles in de loop van de avond bedorven.

Onze wijnglazen werden rijkelijk gevuld. Zo rijkelijk dat het zelfs niet meer smakelijk was. Een fles wijn werd direct soldaat gemaakt over vier wijnglazen. Toen wij dit vriendelijk aangaven dat wij dit persoonlijk niet zo aangenaam vonden, werden wij meteen afgesnauwd. Wij vroegen nochtans enkel of het mogelijk was om iets minder wijn te schenken.
    De bediening (de zaakvoerder) ging meteen in de aanval omdat hij dit klein puntje van kritiek niet kon aanvaarden. Wij werden meteen gekleineerd op basis van onze leeftijd. Hij zei dat wij nog veel moeten leren en dat wij nog lang niet hebben bereikt "wat hij heeft bereikt tot nu toe."
    Na afloop van de avond zijn wij tenslotte degene die het geld op tafel leggen en horen wij zéker niet op deze manier behandeld te worden. Van de uitspraak "klant is koning" hebben zij duidelijk nog nooit gehoord, opmerkelijk na alle ervaring.
    Volgens de zaakvoerder moeten wij nog veel leren, maar wij weten wel wat het begrip "gastvrijheid" is. Hij kan misschien op dit gebied nog van ons leren ;)! Helaas overstemde de manier van antwoorden het smaakvolle eten.

We worden ontvangen door 3 personeelsleden, jassen werden aangenomen en werden begeleid naar onze tafel de amuses/hapje van asperge soepje en panna cotta waren erg lekker ook mooi in combinatie met de wijnen die ook bij ieder gerecht zeer toepassend waren. Het enige nadeel was dat we bij 2 gerechten van het 5-gangenmenu olijven crumble werd gegeven en ook de gels waren hetzelfde, voor ons was het geen probleem omdat het wel erg lekker was, maar we vinden het spannender om bij ieder gerecht iets anders te kunnen proeven.

Wat ons opviel was dat de wijnen erg vol werden geschonken en weinig uitleg over werd gegeven, als je zo veel ervaring hebt verwachten wij ook een leuke uitleg er bij om meer over de wijnen te weten te komen. En vonden het ook zeer onbeleefd dat de heer in de bediening ons de grond in duwde dat we nog veel moesten leren over het vak horeca dat klopt dan ook wel, maar dan kan het ook op een nette manier als wij als gasten vragen of de wijnglazen iets minder vol kunnen zodat we er van kunnen genieten en er bijgeschonken kan worden, hoeft het niet zo te zijn dat we uit vissenkommen moeten drinken, want dat is niet lekker als je zoveel wijn in een glas hebt. Vind het goed dat er met een wijn argument rekening word gehouden dat je genoeg wijn krijgt, maar als dan iemand zegt van we schenken tot het streepje en dat er dan 2 cm boven de streep word geschonken wordt, dan spreek je niet de waarheid. Toen we op een nette manier vroegen of de glazen iets minder vol mochten, werden we op een zeer onvriendelijke manier aangesproken en dat we er dan achter komen dat het de eigenaar is van het restaurant, wat we niet verwacht hadden. Want iemand met zoveel ervaring en passie voor zijn vak, het zo onbeleefd kan over brengen we schaamde ons diep maar het is goed recht getrokken en hebben nog heerlijk kunnen genieten.

Heel veel complimenten over het eten, was mega lekker. Goed menu, maar aan de bediening mag meer aandacht worden besteed, vooral de gastheer wat ik aan neem mag ook de jeugd die graag iets bij willen leren en wat vriendelijker behandelen. Komen graag nog eens terug, want het is ons goed bevallen hopelijk worden we dan wel iets vriendelijker behandeld!

Het eten smaakte voortreffelijk; de service en gastvrijheid laten behoorlijk te wensen over. Ik kan het restaurant dan ook zeker niet aanraden bij mensen met een voedselintoleratie of voedsel-allergie. Er worden bewust keuzes gemaakt door gastvrouw/gastheer met behoorlijke gevolgen voor de gezondheid van de gasten. Vervolgens neemt men geen enkele verantwoordelijkheid voor hun eigen handelen en kan men feedback allerminst waarderen, oftewel, verdedigt men zich middels een uitermate schaamteloze en onbeschofte reactie.

Bij aanvang hebben we gevraagd of er rekening gehouden kon worden met een persoon met een gluten-intolerantie. Dat was geen probleem en ik zag ook op de kaart vermeld staan dat men zorgvuldig met allergieën en intoleranties omging.

Tijdens het voorgerecht kregen we allemaal een broodje. De gastvrouw die de broodjes serveerde, twijfelde bij mij even en mompelde toen 'glutenvrij’. Het viel mij wel op dat we allemaal hetzelfde broodje hadden gekregen, maar het feit dat deze mevrouw even twijfelde en vervolgens 'glutenvrij’ mompelde, maakte dat ik er vanuit ging dat dit een glutenvrij broodje betrof. Na 10 minuten kwam een jongeman met 'speciaal glutenvrij brood’ voor mij. Dit broodje zag er ook heel anders uit dan de eerder geserveerde broodjes. Op dat moment schrok ik wel behoorlijk; had deze mevrouw mij dan toch willens en wetens een glutenvol broodje gegeven onder de noemer 'glutenvrij’.

Het kan altijd gebeuren dat er onbewust een foutje gemaakt wordt met een glutenvol ingrediënt; van dat risico ben ik me terdege bewust. Maar het feit dat deze mevrouw twijfelde en toch 'glutenvrij’ mompelde, hetgeen mijn tafelgenoten kunnen bevestigen, heeft er alle schijn van dat dit geen onbewuste vergissing was.

Helaas heb ik al ruim een week allergie-klachten van deze 'vergissing'. Aangezien dit me toch wel behoorlijk dwars zat, omdat het mijn inziens niet echt een onbewuste vergissing was, heb ik een mail gestuurd over de voorgevallen situatie, met het verzoek hier in de toekomst meer aandacht aan te besteden. Niet snel erna ontving ik een mail terug van de gastheer van 'De Pastory'. Ik ben werkelijk geschrokken van de onbeschofte en schaamteloze reactie. Volgens de gastheer had ik, als ik twijfelde, het broodje niet moeten eten, ondanks dat de gastvrouw het broodje als 'glutenvrij' had bestempeld. Tevens werd in de mail de twijfel door de gastheer uitgesproken of ik geen buikgriep had... Een ding dat ik zeker weet is dat iemand met een glutenintolerantie het verschil tussen een reactie op gluten en buikgriep wel herkent. De mail werd afgesloten met de zin dat ik verder met een gerust hart bij hen kon dineren.

Zoals in de vorige recensies te lezen is het ons bijzonder goed bevallen. Het eten wordt met
    veel zorg bereidt en opgediend.
    Het personeel is idd erg vriendelijk en gelukkig niet te opdringerig.
    Kortom een goede keus waar men geen spijt van krijgt.

Hilda en Cor

Op 8-01-2017 hebben wij, vrij onverwacht, bij het rijk van Margraten gegeten. Via internet gereserveerd en 2 uur later aangeschoven in het gezellige restaurant waar het gezellig druk was. We hadden het 2 voor de prijs van 1 menu. Bij het voorgerecht en het hoofdgerecht keuze uit vis of vlees en het toetje een verrassing van de chef. Het eten was heerlijk, de bediening vlot en vriendelijk. Het dieet waar rekening mee gehouden moest worden, geen probleem. Kortom, we hebben gezellig en lekker gegeten.

Met 50% korting 3 gangendiner genoten. Erg lekker, zeer vriendelijke bediening.

Heerlijk genoten van het verrassingsmenu. De bediening was zeer vriendelijk en attent. Het eten voortreffelijk. De tafeltjes stonden mooi ruim opgesteld zodat je voldoende privacy hebt, ook als alle tafels bezet zijn. Gratis parkeren en een prachtig uitzicht over Maastricht en de Maasvallei. Echt een aanrader!

We hebben heerlijk gegeten. Voor ons was dit het eerste bezoek aan dit restaurant en het verrassingsmenu was hiervoor een uitstekend begin. Dit smaakt naar meer.

Wederom een mooie avond. De visgerechten waren heerlijk. Kogelbiefstuk iets minder. Toch een dikke 8.

Graag wil ik nog vermelden dat er rekening mee werd gehouden, dat 1 persoon geen gerecht kon eten waar melk of melkproducten in verwerkt waren. Ze kreeg een goed alternatief. Mijn complimenten.

Reeds verschillende keren genoten van een heerlijk verrassingsdiner.

Mooie omgeving, goede sfeer en bediening!

Ook gisteravond was het prima, een minpuntje, de kogelbiefstuk van mijn man was

niet zo mals, nogal pezig.

Maar dat kan een keer gebeuren.

We gaan in ieder geval weer vlug terug.

Cor en Irene van der Biezen

Na een intensive dag was het heerlijk om met z'n achten in de schaduw van een parasol te genieten van een heerlijke diner. Heerlijke koude drankjes en gastvrijheid!
    Wij waren allemaal heel aangenaam getroffen. Chapeau!

Herrmann jacques

Dit was voor ons drietjes een ware verrassing. Voortreffelijke smaak & kwaliteit. De moeite van een ommetje waard! Jacques-Rieja-Olga, en komen zeker terug!!

Erg vriendelijke service, we hebben de orientaalse tapas geprobeerd en deze was om heel eerlijk te zijn super! Behoorlijk wat gerechten in totaal wat we mochten bestellen maar de eind ronde niet gehaald.

Absoluut aan te raden, enig minpuntje het mocht iets gezelliger zijn qua muziek.

Wij hebben hier gisteren (20-10-2015) zonder van te voren te reserveren heerlijk gegeten. Wij werden door de gastheer heel vriendelijk ontvangen. Wij hebben gekozen voor het drie gangen menu dat ons uitstekend is bevallen. We kregen een amuse van ganzenlever als een crème brûlée. Het voorgerecht bestond uit zalm met couscous. Als hoofdgerecht kregen wij de hertenrugfilet wat ruim voldoende was voor ons. Daarna een heerlijk dessert. We hebben ons laten verrassen door de gastheer om voor ons de bijpassende wijnen erbij te serveren welke goed paste bij het diner. Wij zijn hoog tevreden over de prijs kwaliteit en de zeer vriendelijke bediening.

Norman Martijnse

In alle eerlijkheid ben ik nog nooit zo onfatsoenlijk behandeld als bij de Pastory. Mijn boeking was door IENS bevestigd, maar de Pastory heeft deze niet erkend. Dit werd ons, op vrij onfatsoenlijke toon, duidelijk gemaakt. Na een reis van 180 km was er niet eens ruimte voor een excuus voor het ongemak of een momentje om even rustig tot een oplossing te komen. Het was de schuld van IENS, hij kon er niets aan doen, hij had geen tijd om zijn emails te lezen en we werden met lichte dwang richting de deur gewerkt. Gelukkig heeft iemand anders in Valkenburg onze avond gered met een fenomenale maaltijd en een ander voorbeeld van Limburgse gastvrijheid.
    Mijn advies voor de heer Vermeulen: heroverweeg waarom IENS wel een goed idee was en leg onmin met IENS niet bij uw cliënten neer. Dit is noch chique, noch een toonbeeld van ondernemerschap. Norman Martijnse

Charles en José Storm van 's Gravesande

Een bijzonder ervaring voor een verjaardagslunch voor 30 gasten. Alles was perfect, het aperitief vooraf, de lunch zelf, de sfeer, de geruisloze professionele bediening, de vriendelijkheid en verrassingscadaus alom. Zelfs de uitloop in tijd werd aanvaard - de gasten wilden nog niet weg - daarom onze grote dank aan Alain, Mathijs en de overige leden van de witte en zwarte brigade. We komen terug!

Dirk

Fam. Lont

Afgelopen week hebben wij met een groep vrienden heerlijk genoten van de Smakelijke 2 voor 1 actie bij Restaurant Het Rijk van Margraten. Het panorama uitzicht over Maastricht is fantastisch. Er is naar onze mening geen restaurant in Maastricht en omgeving met zo'n prachtig uitzicht. De kwaliteit van het eten was prima. De bediening en service was goed en toegankelijk. Kortom; aanrader!

R. Smeets

Al een aantal keren met een groter gezelschap heerlijk gegeten bij Het Rijk van Margraten. Ook de gastvrije bediening zorgde er mede voor dat iedereen het naar zijn/haar zin had. Wij gaan er zeker snel weer een keer terug.

Het eten is goed. Maar een verrassingsmenu is de restjes van de keuken en niet iets origineels buiten de kaart om. Ook kan de gastheer niet met feedback omgaan. Dan verwijst hij naar de chef en loopt zelf weg.
    Jammer, want smaak is goed en prijs ook.

Erg vriendelijke service. Het eten heeft zeker een goede prijs/kwaliteit verhouding.
    Ruime parkeerplaats voor de deur. Aanrader voor als in de buurt bent!

carina sotgiu

wij hebben met zeven personen het five course degustation menu genuttigd.
    unaniem hebben wij allen genoten van de gastvrijheid,
    het menu was zeer smaakvol-gevarieerd en met
    passie en enthousiame geserveerd.

Zeer goed diner, goede bediening, fijne wijnen voor een zeer redelijke prijs. Een aanrader. Zou bijna voor een 1 ster restaurant kunnen doorgaan.

Ik heb afgelopen week gegeten in de Pastory en het is top.
    Er zijn altijd wel gasten die iets te zeiken hebben, en voor de prijs van jubilieum-menu op de eerste rang willen zitten. Ga dan in een eetcafe eten.
    Eten was super, geweldig lokatie, super bediening, niet te arrogant en stijfjes. Top, ga zo door!

Tiny Jetten

Sorry mijnheer Vermeulen, meer dan een uur en bijna drie kwartier wachten op het hoofdgerecht (nadat wij er om vroegen) is niet erg professioneel. Bovendien, horen m.i. frites bij het hoofdgerecht geserveerd te worden en niet vijf minuten nadat eenieder zijn bord leeg heeft!
    Een verontschuldiging Uwerzijds zou dan misschien op zijn plaats zijn, helaas!
    U hebt "klantvriendelijkheid"beslist niet hoog in het vaandel staan. Voor mij hangt uw vlag half stok!

Frans Willems

Jubileummenu gegeten; mogelijk een leuke kennismaking met dit restaurant nietwaar ?
    Voorgerechtjes verschenen vlotjes en waren niet bijzonder; wel smakelijk.Op het hoofdgerecht hebben we welgeteld anderhalf uur moeten wachten en werd pas geserveerd toen we het personeel attent maakten op de lange wachttijd.
    Porties minuscuul en zonder bijgerecht. Dit werd pas nadat iedereen klaar was met eten uitgeserveerd in de vorm van een kommetje frites."Wel wat laat", oordeelde de ober.
    Bij protest onzerzijds volgde slechts een schouderophalen.
    Absoluut géén aanbeveling !

Smeets Huguette

We hebben top gegeten in het restaurant, super bediening, mooi opgemaakte borden...ons avond was zeer geslaagd in dit restaurant