Tong Fong in Bussum

Bezorgrestaurants in de buurt van Tong Fong

Het eindcijfer is 7. (Minimum: 1, Maximum: 10)

1197666069 82
1205238822 82
1220384330 88
1265820852 59

1. Tong Fong, wij laten al jaren eten bezorgen door tong fong en we hebben nog nooit te klagen gehad. Altijd erg lekker, volle bakken voor een eerlijke prijs.
    Echt een aanrader!

2. Top Chinees. Kom hier al jaren halen en ze worden steeds beter. Wie ooit door China heeft gereisd en lokaal gegeten heeft weet dat dit de plaats is voor de echte Chinese keuken. Voor sommige mensen is het ook nooit goed, die willen voor weinig geld een drie-sterrenbediening. Dat kan sowieso niet wanneer je echt Chinees wil! En dat men duidelijk is met de regels komt omdat ze anders voor die prijs niet kunnen leveren. Enkele keren buffet laten bezorgen; ook hele goede ervaringen mee. Lang leve Tong Fong in Bussum.

3. russchenberg

Heb er vanavond samen met mijn vrouw gegeten, erg vriendelijke bediening, goede gastvrouw, eten lekker vers en warm.

4. Ik kan mij (gelukkig) niet vinden in de negatieve recencies. De goedlachse Chinese dame kwam keurig vragen of ze ons een voorafje mocht serveren. Wachtend op het eten, een "tafelwijntje" (Merlot 2013) vooraf. Geen zure wijn waarbij de tannines je tandvlees doen optrekken. Tongstrelend ... voor een "simpel" tafelwijntje een 10. Ik ben nogal kieskeurig maar alles wat ik hier uitgeprobeerd heb, was over 't algemeen goed bereid. En, bovenal, vers. Sommige (Thaise) gerechten hadden wat mij betreft wat pittiger gekund maar dat zal niet iedereen plezieren. Men heeft hierin een goede balans weten te vinden. Als spicy je ding is, kun je dat de (uiterst vriendelijke) kok bij de bakplaat laten weten en dan komt dat vanzelf voor elkaar. Last, but not least, de bediening. Die was uit de kunst. Uiterst vriendelijk, goede adviezen, vuile borden werden snel weggehaald. Ik kan (bijna) niets negatiefs over dit restaurant berichten behalve 1 ding ... zet de verwarming a.u.b. een paar tandjes lager. Dat voorkomt een onnodig hoge energierekening en klanten die zich, puffend als een rode kreeft door het restaurant heen bewegen.

Heel veel succes toegewenst, beste mensen van Tong Fong ... dat verdienen jullie ! Enne ... tot weerziens.

5. M 17 punten

Wat een verschrikkelijke zaak. Vroeger had het nog enigszins sfeer zoals je gewend bent bij een Chinees restaurant, tegenwoordig ziet het eruit als een Chinees ogende snackbar. Het eten was te eten maar zeker niet lekker. Prijs/kwaliteit-verhouding klopt dus totaal niet. Daarnaast is het personeel uiterst onvriendelijk en de klant wordt zeker niet als klant behandeld. Ook een paar keer laten bezorgen, alle keren duurde het ontzettend lang en werden we aan het begin voorgelogen over de bezorgtijd. Zo laatst zou het 45 - 60 min duren en duurde het uiteindelijk 2 uur (!). Het eten was toen niet eens lauw meer maar gewoonweg koud en werd er geen enkele compensatie aangeboden en was er geen sambal bij.

6. Naar mijn weten en ervaring kun je er heerlijk eten. Maar het personeel is zo ongelooflijk onbeschoft. Als je een klant bent en je bent personeel zou ik goedemiddag zeggen... maar het gros van dit personeel niet. Als je 2 bakken nasi bestelt kun je met de gratie God 1 of als de pet goed staat van het personeel, 2 mini-kuipjes sambal erbij krijgen, en dan gaat het nog gepaard met een van kwaadheid verwrongen smoelwerk. Nee qua vriendelijkheid geef ik het de grootste onvoldoende ooit.

7. Zeer slechte ervaring opgedaan. Het eten is niet om naar huis te schrijven. Van de grillplaat rook naar een zweetvoetenachtige geur. Behalve de geur was het vlees zelf ook niet goed. Toen we er wat van zeiden reageerde de serveerster dat we dan twee euro moesten betalen als het bordje niet leeg gegeten werd. Daar gingen wij natuurlijk niet mee akkoord. Zelf ruiken wilde ze niet. Naar der baas gegaan en ze kwam terug dat het deze keer door de vingers gezien werd. Alsof we iets stouts gedaan hadden.... Naar de baas gestapt en die deed ook heel laconiek en luisteren en begrip was ver te zoeken. Hij herhaalde zelfs nog eens dat het deze keer door de vingers gezien werd. Wij komen daar nooit meer en ik had alles behalve de indruk dat het personeel inclusief eigenaar (op 1 jongen na die wel begrip toonde) daar een probleem mee heeft. Ga liever ergens eten waarvan je weet dat het goed is, wij waren ook vergeten de recensies te lezen......

8. Ik heb nog nooit zo een bizar slechte ervaring gehad in een restaurant. Het is de naam restaurant niet eens waard.

Personeel is onvriendelijk en niet assertief. Er is totaal geen sfeer, koud en een continu geluid van de koelingen. Koks staan in hun dagelijkse kloffie te "koken". Ik zag zelfs iemand even aan het eten voelen om te kijken of het nog wel warm genoeg was. Het is smerig, eten is niet vers of gewoon simpel gezegd op.

Een regelrechte aanfluiting die me een flink genaaid gevoel heeft gegeven. Verbrand je geld maar gewoon, dan ben je nog beter af. Lijkt me ook verstandig dat de smaak politie hier een keer langs gaat!

9. Het was een goede sfeer en het eten was lekker, maar ook wel duur.

10. Een absolute afrader. We hadden besproken voor à la carte.
    Geen welkom bij binnenkomst.
    Personeel komt opnemen met plastic handschoentje aan om vervolgens weer achter een barretje te gaan staan werken.
    Een dessert van ons werd bij de ijsbar gemaakt van het buffet / wokgedeelte en was volgens een personeelslid te groot.
    Waarop de ander er weer fruit af ging halen.
    Niemand keek meer naar ons na 22.00 uur en niemand zei gedag toen we het restaurant uitliepen.
    We hadden er allemaal een kater van.
    Eens maar nooit weer.

11. Popular for takeaways and the rice table, but go a la carte and you know you are in the best restaurant 'this side of the Wall'. The chef is a wizard.

12. geertje rozendaal

wij werden getrakteerd door vrienden van ons, we hebben fantastisch gegeten.
    Een zeer net restaurant, met een geweldige keus voor een warm- en wokbuffet wat bestaat uit veel soorten vlees, vis garnalen, zalm, tong een heerlijke groentes, geweldig ijsbuffet met veel vers fruit, het geheel ziet er geweldig verzorgd uit, dus voor iedereen wat wils, vriendelijk personeel, steeds schone borden, een echte aanrader.

13. Een echte afrader! Waarom? Het begon al met het volgende opgemerkt aan de tafel door kennelijk de “bedrijfsleider”, wellicht beter omschreven als de bewindvoerder?
    Zijn eerste welkomstwoorden: ”Ik zal eerst even de huisregels bekendmaken:
    Regel 1: Het is de bedoeling dat de borden worden leeggemaakt. Als er voedsel op de borden blijft liggen is dit zonde van het eten en als dit blijkt brengen wij bij de afrekening extra kosten in rekening.
    Regel 2: Dit geldt idem voor het gebruik van de dranken. Als blijkt dat het glas niet leeggedronken is worden ook hiervoor extra kosten in rekening gebracht.”
    Ook werden wij er opmerkzaam op gemaakt dat “u gerust kunt eten en drinken” voor maximaal 2 uur. Dat wij hier in de praktijk ook aan werden gehouden bleek al gauw. Met wat gezellig heen en weer gepraat als gezelschap onder elkaar ben je uiteraard zo 2 uur verder. Echter ruim een kwartier voor deze limiet werden wij heel duidelijk door dezelfde “ober’ er op gewezen dat als wij nog een toetje wilden nemen het wel belangrijk was aan de tijd te denken. Wij hadden nog zoveel minuten.
    Toen ik mij met enige tegenzin samen met een paar anderen naar het dessertgedeelte begaf, kwam “meneer” nogmaals daar weer heen en attendeerde ons op het feit dat we nog slechts enkele minuten tijd hadden om van het dessert te nemen. Weer 2 minuten later kwam hij alweer langs en gaf ons nog 5 minuten extra gelegenheid.
    Al met al voor ons grote gezelschap van meer dan 40 personen op de eerste dag in het nieuwe jaar 2012 een onthutsende gewaarwording om zo in dit “buffetrestaurant” ontvangen te worden, een aparte belevenis die hierdoor wat lacherig en onthutst door de opmerkingen van deze “bedrijfsleider” een aanvang nam, maar uitliep op een veel te abrupt eindigende negatieve ervaring.
    Een echte afrader dus!

14. Kevin, Beau, Tessa

Het was erg rustig, het eten viel voor mij tegen, voor de rest mee, ik had de avond daarvoor ergens anders wezen wokken, in Atlantis in Almere. De bediening was erg slecht, je werd de tent uit gekeken, hoe snel je weer weg moest, borden werden niet opgehaald. En de bediende waren erg chagerijnig.

15. Eten en sfeer is goed. Niks op aan te merken. Alleen de service is ronduit slecht. Komen er met huisregels. Dat je netjes je bordje moet leegeten anders moet je betalen. Tegen 1 autistisch kind werd gezegd of hij zijn bord wel leegat anders moesten ze betalen. We mochten maar klokslag 2 uur wokken, alles wat erna werd genomen moest je extra betalen, ja en als je met een grote groep bent kan je niet verwachten dat iedereen op dezelfde tijd binnen is. En laten we het over de rekening maar helemaal niet hebben. Die klopte van geen kanten. Niet eens geteld hoeveel het er exact waren en deden erg moeilijk omdat iedereen voor zichzelf wilde betalen. Tja is het zo moeilijk om voor iedereen een apparte rekening te maken. Dan weet je in ieder geval dat alles klopt. Je ziet geen lachende gezichten bij het personeel. Denk je een leuke avond te hebben kom je uiteindelijk met een flinke kater thuis. Hier komen wij dus nooit meer.

16. ria wiersema

Wij eten er vaak op zondagavond, het is er dan redelijk druk. Wij vinden het eten zeer goed, de sushi's zijn nergens lekkerder en we zitten er prettig. Alleen de keus aan drankjes zou beter kunnen.

17. Enige tijd geleden geweest met familie van mijn schoonzoon. Omdat zij lang moesten reizen vanuit Hardinxveld-Giessendam lieten we de keus aan hun over. Zij wilden gaan wokken. Dus bij tong fong gereserveerd. Wij waren niet bepaald onder de indruk van het restaurant. Zowel het eten, als de bediening als de inrichting scoren volledig onder de maat. Wij hadden gereserveerd maar kwamen kwartier later dan afgesproken i.v.m. file van gezelschap uit Zuid-Holland. Bij binnenkomst zei bediening: Jullie zijn te laat gekomen. Het restaurant was nauwelijks gevuld, dit verpest gelijk de sfeer.

Ik had begrepen dat ze de zaak hebben verbouwd. Dus met volle moed een laatste kans gegeven. Dineren met z'n tweetjes. Weer onvriendelijke bediening die ik hier eerder gewend was (maar nu van een ander persoon). Bij vragen om schoon bestek vroeg de bediening geïrriteerd en boos waarom het bestek dat er al lag niet goed genoeg was. Wat betreft het eten smaken de wokgerechten echt eigenaardig. Smaak kan ik niet goed beschrijven, maar het was niet bepaald lekker. Ook een tweetal achter ons had het erover.

18. Vandaag eten besteld voor 18.30, kwam om 17.30! Bezorger excuus...ik geef het wel door.

Een meelderige vieze bami, alles smaakt naar meel en is smakeloos. Babi pangang en sate, waardeloos. Enige lekker was satesaus.

Jammer, vorige keer was het redelijk lekker.

Dit was de laaste keer. Weggegooid geld.

1,1
  19. R.Lap 11 punten

Wat een keurig en na de verbouwing perfect restaurant.

Het menu is goed te noemen en op mijn verzoek mocht ik de keuken zien: brandschoon en netjes!

Heerlijk gegeten.

De kwaliteit van Tong Fong is beter dan de gemiddelde dorpschinees en de smaak is meer dan goed.

Een authentieke keuken uit Azieëtref je niet veel meer aan, we zijn hier veel te verwesterd vrees ik.

Tong Fong bewijst dat kwaliteit en smaak wél samen gaan.

Dank voor de maaltijd en de gezellige avond!

20. Een zeer ontevreden klant

Bij de afhaal babi ketjap met chinese bami i.p.v rijst besteld. Thuisgekomen blijkt het babi pangang te zijn met chinese bami met kip, garnalen en varkensvlees. Gebeld met het restaurant. Veel discussie over de bami. Volgens hen hadden we zelf verkeerd besteld. Na veel gedoe wordt er toegezegd dat er direct iemand komt om de gerechten om te ruilen voor hetgeen we besteld hadden. Dit was blijkbaar slechts een tactiek om van ons af te komen, want er is nooit iemand komen opdagen. Tong Fong is bij deze dus weer een klant kwijt.

21. We hebben afgelopen weekend heerlijk gegeten in het restaurant we werden erg snel geholpen en de bediening was erg vriendelijk, er was veel eten en ook erg lekker en zelfs ondanks dat het druk was werden we goed geholpen. Kortom een erg goed restaurant, zeker een tweede keer waard.

22. Heerlijk, kan daar super eten en drinken, goede kwaliteit, gezellige mensen, en super betaalbaar!

23. Kitty Haak

Wij zijn al lang vaste klant, en bestellen regelmatig iets bij de afhaalservice. Op maandag 19 april 2010 deden we dat ook. Er werd ons gezegd dat het 30 tot 45 minuten kon duren voordat de bestelling thuisbezorgd zou worden. Na 50 minuten maar eens gebeld, en het bleek dat men ons "vergeten" was(?). Na 5 kwartier wachten werd ons eten bezorgd, zonder excuus en enige vorm van tegemoetkoming. (ook de bezorgkosten werden gewoon berekend) Toen we belden om een klacht in te dienen werd daar nauwelijks op gereageerd. Kortom, het eten is prima, de service is zwaar onvoldoende. Wij gaan in het vervolg ergens anders heen.

24. P was hier op vrijdagavond in september 2009 met 3 personen, betaalde € 75.00 en schrijft:

In eerste instantie zag alles er goed uit, maar eenmaal aan het eten bleken de bakken niet volledig te zijn.
    Bij de sushi stond gewoon dat het "op "was. De paddestoelen waren na bereiding niet doorheen te komen, zo taai. En de bijgerechten waren ook minimaal.
    De bediening vond het 21.15 uur al de tijd ( tot 22 u restaurant open) om onze maaltijden af te ronden en drong er op aan dat we op moesten schieten. Ze zijn 4x komen vragen of we nog een keer eten gingen halen.
    De lepels werden 21.30 al uit de bakken gehaald en dicht gedaan. Toen we 21.45u vroegen om koffie ( bediening moesten we helemaal achteruit het restaurant halen, uit het personeelsgedeelte) kregen we de opmerking dat we voortaan wat eerder koffie moesten bestellen(....?) omdat het restaurant 22 u dicht zou gaan.
    Bij het betalen werd de bon zowat uit onze handen gerukt toen we die wilden bekijken.
    Kortom te zot voor woorden. We zijn zonder gedag weg gegaan, want de bediening was tenslotte weer helemaal achter het restaurant in gedoken.
    De eerste en gelijk de laatste keer geweest dat ik hier ben gaan eten.

25. Rik & Willemijn

Superrestaurant voor een lekker avondje uit. Lekker zelf bepalen wat je eet en een goed gevult buffet.

Echt een aanrader, ook voor kinderen erg leuk!

Leuke bediening en goed eten!

Leuk cadeaus bij verjaardagen en/of een feestje.

26. We hebben nog nooit in ons leven zo slecht gegeten. Wijn vlgns de kaart bleek niet aanwezig.Het alternatief had "kurk". Het eten ( rijsttafel) was een opgewarmde hap van dagen ervoor. Toen we binnen kwamen lag het personeel te slapen. En de bediening had nog nooit van de meest elementaire beleefdheid gehoord.De deur naar de toilet was zo vreselijk zwart van het vuil dat je er soep van kon koken.We zullen er nooit meer naar toe gaan !

27. Geweldig in 1 woord en het is gewoon uitmuntend hoe je je eigen eten kan kiezen voor een redelijke prijs onbeperkt. Een echte aanrader voor mensen die zelf hun keuzes willen maken.

28. Gezellig restaurant waar je lekker kan wokken. Veel verschillende soorten groenten, vlees en fruit. Ook een uitgebreid warm buffet. Vriendelijke bediening. Het is een echte aanrader!