Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Bussum verdeeld zijn.

1. Zuid-Amerikaans Bussum

Hanna Blom

Heerlijk gegeten, Bife de Lomo was voortreffelijk. Zeer fijne sfeer en professioneel personeel. Wij komen zeker terug.

2. Met die dinerbonnetjes van de AH kan je best eens een gokje wagen bij een restaurant en zo kozen we Allegria uit op basis van het avontuurlijke concept dat je nooit van tevoren weet wat je krijgt en de goede beoordelingen her en der.
    parkeren is geen probleem in de op anderhalve minuut lopen gelegen parkeergarage. Wij waren uiteindelijk nog geen drie euro kwijt voor een avond parkeren, dus dat is uitstekend te doen.
    Bij binnenkomst even twijfel of we wel goed waren, want het voorgedeelte is een leuk winkeltje met Italiaanse spulletjes. Maar de vriendelijke dame bevestigt dat we goed zijn en we mogen een tafeltje voor twee uitkiezen in wat een gezellige huiskamer lijkt. Wel even oppassen voor de wat steile overgangen waar men de panden aan elkaar heeft 'gemonteerd', maar verder heel gemoedelijk. We kijken uit op een sfeervol ingericht binnenplaatsje dat zelfs op deze wat triestige vooravond een zonnige indruk maakt.
    We zijn de eersten om even over half zeven op deze woensdagavond maar nog voor zevenen is het restaurant goeddeels gevuld.
    Geen menukaart, legt de dame ons uit. Je gaat zitten en je eet wat de pot schaft. De ene week is dat een hoofdgerecht vis, de andere week vlees. Zelfs dáár heb je dus geen keuze in, hetgeen een bezoek aan Allegria tot een culinair avontuur maakt.
    Ook geen wijnkaart, en aangezien ik geen viseter ben vraag ik een wijnadvies. We krijgen een voortreffelijke Italiaan geserveerd voor twintig eurootjes per fels. Alleszins redelijk voor deze kwaliteitswijn.
    Keurig mandje bood met olijfolie en zeezout als amuse en het begint meteen al een Allegria (=feest) te worden.
    En dat gevoel wordt door het voorgerecht nog eens versterkt: een klein kommetje heerlijke lofsoep (en ik lust eigenlijk helemaal geen lof!) verraadt alleen al het enthousiasme waarmee een en ander is bereid. Maar dat niet alleen, ook de kok die dit ons zelf serveert declameert met zichtbaar genoegen wat we allemaal op ons bord hebben. Ondanks de visweek toch twee heerlijke vleessoorten, wat ruccolasla en een puntje zachte kaas.
    Daarna volgde een verrukkelijke portie risotto met fijngesneden slak - iets dat ik nooit vrijwillig van de kaart gekozen zou hebben, maar desalniettemin toch met zeer veel smaak heb verorberd.
    Het hoofdgerecht is dan uiteindelijk wel degelijk vis: een slibtongetje met een bosje beetgare pittige sperziebonen. En daar haak ik dan een beetje af. Na twee happen met graten te hebben verwerkt wissel ik van bord met mijn visliefhebbende ega, die het visje vakkundig van zijn vlees ontdoet en er smakelijk van smult.
    Ons voortreffelijke flesje wijn was maar zo leeg en ik bestelde dus nog een extra glas wijn. Dat glas liet echter wat op zich wachten en als de wijn arriveert reageert de bediening uiterst alert 'dat het wellicht te laat is' als men mijn lege bord aanschouwt. Zonder morren wordt de bestelling geannuleerd en krijg ik als troost een gulle scheut 'voor de smaak'. Top! Zó hoort het!
    Het dessert is een kom heerlijke - tja, iets met 'English'... Heerlijk!
    En ondanks dat ik het hoofdgerecht aan mij voorbij heb laten gaan heb ik geen moment het gevoel dat ik niet voldoende gegeten heb.
    Toch een klein puntje van kritiek: een minimale keuze tussen vlees of vis zou ik toch wel kunnen waarderen. En áls je dan toch aan dit concept vast wilt houden, doe dan een vlees- of visgerecht waarbij ook de minder uitgesproken liefhebber aan zijn trekken komt en dus geen kluif- of gratengerecht...
    Al met al een heerlijke avond gehad!

3. Shoarma Bussum

Duurt lang voordat je geholpen wordt. Eten koud en personeel heel onvriendelijk.

3,9

ejh Hessels

8. ejh Hessels

9. ejh Hessels

10. Chinees-Indisch Bussum

Naar mijn weten en ervaring kun je er heerlijk eten. Maar het personeel is zo ongelooflijk onbeschoft. Als je een klant bent en je bent personeel zou ik goedemiddag zeggen... maar het gros van dit personeel niet. Als je 2 bakken nasi bestelt kun je met de gratie God 1 of als de pet goed staat van het personeel, 2 mini-kuipjes sambal erbij krijgen, en dan gaat het nog gepaard met een van kwaadheid verwrongen smoelwerk. Nee qua vriendelijkheid geef ik het de grootste onvoldoende ooit.

6,5
  11. Eerst het goede nieuws: het broodje carpaccio was heerlijk en het bord zag er goed verzorgd uit, en de koffie was ook heerlijk. De appeltaart was op zich prima, maar had echt even opgewarmd kunnen worden voor die prijs, was nu zeer koud.

Dan de rest: de service was belabberd (totaal geen aandacht voor de gast, je moest telkens op zoek naar de serveerster vanaf de eerste bestelling tot aan het betalen toe.) De prijzen zijn hier - zelfs voor in het Gooi - echt te hoog. En ik heb nu voor sfeer een 3 gegeven terwijl ik het eigenlijk zou willen scharen onder omgevingsomstandigheden. Het is namelijk best een mooi tentje met door het interieur een goede sfeer, maar om de een of andere reden zit het terras vol met oude sigaarrokende mannen. Op de een of andere manier trekt de sigarenrook naar binnen toe, waardoor het binnen erg onaangenaam toeven is.

Nee, ik ben hier nu een paar keer geweest maar schrap het nu definitief van mijn lijstje.

12. Chinees-Indisch Bussum

Zeer slechte ervaring opgedaan. Het eten is niet om naar huis te schrijven. Van de grillplaat rook naar een zweetvoetenachtige geur. Behalve de geur was het vlees zelf ook niet goed. Toen we er wat van zeiden reageerde de serveerster dat we dan twee euro moesten betalen als het bordje niet leeg gegeten werd. Daar gingen wij natuurlijk niet mee akkoord. Zelf ruiken wilde ze niet. Naar der baas gegaan en ze kwam terug dat het deze keer door de vingers gezien werd. Alsof we iets stouts gedaan hadden.... Naar de baas gestapt en die deed ook heel laconiek en luisteren en begrip was ver te zoeken. Hij herhaalde zelfs nog eens dat het deze keer door de vingers gezien werd. Wij komen daar nooit meer en ik had alles behalve de indruk dat het personeel inclusief eigenaar (op 1 jongen na die wel begrip toonde) daar een probleem mee heeft. Ga liever ergens eten waarvan je weet dat het goed is, wij waren ook vergeten de recensies te lezen......

13. Internationaal Bussum

Jaren vaste klant, nu weer terug geweest, viel zwaar tegen. Bestek lag zo op tafel, alles was flauw, weinig saus bij vlees, geen salade of groente meer, weinig patat. Dame blanche is een bol ijs met slagroom in drink glas, eten met theelepel en dat voor 21€. Zonde geld, wij gaan nooit meer terug. Jammer, wij hebben daar zelfs bruiloft gevierd, op de 1e etage.

2,4
  14. Aziatisch Bussum

En zonnige dag in Bussum en dus op zoek naar een restaurant mét terras in de zon. In eerste instantie twijfelen we of Izzi überhaupt open is, maar de gedienstige bediening snelt naar buiten om ons te overtuigen dat we er terecht kunnen. Mijn vrouw moet eerst nog wat inkopen doen en aangezien we nog geen menukaart of prijsindicatie gezien hebben, besluit ik vast plaats te nemen en mezelf op een biertje te trakteren.
    Het blijkt een Wok-Sushi-Japans-Chinees mengelmoesrestaurant te zijn dat zichzelf omschrijft als Asian Fusion Lounge. Het bier smaakt me best en hoewel de kaart prijziger is dan we van plan waren, besluiten we hier toch te gaan eten.
    Ik laat ook de wijnkaart komen. Deze varieert van prijzig voor de huiswijn tot schrikbarend duur (maar waar is die Michelinster dan?) en besluit het dan maar bij het bier te houden.
    De vriendelijke en wat schuchtere ober doet vermoeden dat het zijn eerste dag is, want als ik hem vraag hoe de kip geserveerd wordt qua aankleding, geeft hij er blijk van dat hij dit gerecht blijkbaar nog nimmer heeft geserveerd en moet een en ander gaan vragen. De menukaart geeft ook niet echt basisinformatie als hoe de gerechten standaard geserveerd worden. Wel is er apart gebakken rijst of bami bij te bestellen, maar dat is dan volgens onze grote vriend gewoon een kom droge rijst zonder wat erbij. Een beetje sober dus en ik begin het ergste te vrezen. Mijn vrouw kiest voor de zalm en ook zij houdt het daarbij.
    En mijn vrees blijkt ongegrond: de gerechten worden weliswaar zonder al te veel garnering opgediend, maar de saus en de gewokte groenten zijn ruim voldoende voor een goed voorziene dis. Ook de zalm van mijn vrouw ziet er voortreffelijk uit, met de huid los gegrild erbij geleverd. Het eten is een feest!
    De aankleding van de tafels buiten is ook wat karig. Geen placemat of ander tafelbedekking. Zelfs bij de Mac krijg je gewoon een servetje bij je happymeal. Hier moet je er echter om vragen! Maar dan krijg je ook wel prachtige stoffen servetten!
    Al met al voortreffelijk gegeten, maar qua aankleding (gerechten, zaak) kan het restaurant nog wel een zetje in de rug hebben. Gelet op de korzelige reactie toen ik aangaf dat ze duidelijker aan mesten geven dat ze open zijn, heb ik echter niet het gevoel dat men helemaal open voor kritiek staat...

15. Lekker gewoon en daarom juist zo speciaal!

16. pleuntje

17. Lekker.

18. Geweldig eten.

19. pleuntje

20. pleuntje

21. pleuntje

22. Chinees-Indisch Bussum

Ik heb nog nooit zo een bizar slechte ervaring gehad in een restaurant. Het is de naam restaurant niet eens waard.

Personeel is onvriendelijk en niet assertief. Er is totaal geen sfeer, koud en een continu geluid van de koelingen. Koks staan in hun dagelijkse kloffie te "koken". Ik zag zelfs iemand even aan het eten voelen om te kijken of het nog wel warm genoeg was. Het is smerig, eten is niet vers of gewoon simpel gezegd op.

Een regelrechte aanfluiting die me een flink genaaid gevoel heeft gegeven. Verbrand je geld maar gewoon, dan ben je nog beter af. Lijkt me ook verstandig dat de smaak politie hier een keer langs gaat!

23. M. Bos

Goede sandwiches. De bediening is wat klantonvriendelijk, dat is jammer.

24. Frits

21/04 Met onze dochter zijn we gaan eten bij Grand Selene, we waren vroeg dus konden wij nog een tafel uitzoeken. De tafels staan zo ruim dat je geen hinder van je buren hebt. Eerst maar een drankje. De dames bestelden een Pizza Calzone en een Pizza Margarita. Bij de kok staan kijken hoe de Pizza's werden gemaakt. Weldra gingen de pizza's de houtoven in. Na een kwartiertje waren ze klaar. De pizza's waren heerlijk en goed belegd. Tot slot namen we nog een coup ijs. Het restaurant is ruim opgezet en de bediening is vriendelijk. Het restaurant is zeven dagen per week open. Voldaan gingen wij een dik uurtje later naar huis.

25. Floor Otto

26. IJssalon Bussum

Carolien en Mark

Voor ons is dit de beste ijssalon in Bussum, heerlijk ijs en vriendelijke bediening. Een echte aanrader om te genieten van een heerlijk ijsje.

27. Het zesgangen menu met wijn arrangement gekozen. De gerechten waren heerlijk en werden origineel geserveerd. De verschillende begeleidende wijnen waren naar ons idee zeer goed. Blij met zo'n restaurant in de buurt.

28. patricia jansen

Toppertjes!! Van af mijn geboorte kwam ik er al, dus 18 jaartjes lang! En als er mensen vriendelijk en gastvrij zijn, is het bij Zorba De Griek wel!

29. Snackbar Bussum

S. Vlek

De patat is niet lekker, keihard en veel kleine stukjes, lijkt wel de restjes van de vorige klanten en voor de zoveelste keer weer opgebakken.

1,3
  30. M. van den Brink

Vroeger één van de beste snackbars van Bussum maar sinds de overname slechter dan slecht. Vandaag 2 frietjes en 2 kweekboom kroketten gehaald en verrast hoe zo'n simpele bestelling verpest kan worden. Je wordt niet begroet... er wordt alleen het totaalbedrag van de bestelling genoemd. De medewerkers achter de toonbank wisselen geen woord. De kroketten waren van binnen niet warm, oud vet, zout over de frietjes vergeten en geen mosterd bij de kroketten die al waren ingepakt achter de toonbank. Hoe liefdeloos kun je je producten verkopen. Slechter dan slecht en nu begrijp ik waarom er op een vrijdagavond geen hond meer in de zaak staat. Jammer hoe te zien hoe een bij de vorige eigenaren florissant bedrijf bij de nieuwe eigenaren door hun gebrek aan vakkennis kapot gaat. Ik kom hier niet meer.

1,1