Het Griekse Eiland biedt afhaalmogelijkheden aan in verband met corona

• Corona – 16 mrt t/m 31 mei

Gesloten

• 1ste Pinksterdag – 31 mei
  • 2de Pinksterdag – 1 jun

welkom bij Mezébar Het Griekse Eiland, waar je de authentieke Griekse keuken proeft en de gastvrijheid van Griekenland ervaart, midden in het centrum van Bussum!

Bussum heeft er een nieuwe Griekse Mezébar bij! Bij Het Griekse Eiland geniet je van heerlijke Griekse mezedes en wijnen die altijd een stukje zon meebrengen.
Maak je eigen keuze, of laat je verrassen en eet zoveel je wilt voor de introductieprijs van €19,50 per persoon.

1. Ambiance

• 2de Pinksterdag – 1 jun

1586119017 88
1588981945 90

1. Van de horst

We hebben eten thuis laten bezorgen, maar dat was het bedrag niet waard. Een behoorlijke rekening en een mini portie. Bij de snackbar krijg je nog meer. Dit is al de derde keer. Zonde wij gaan er niet meer halen. Het eten is goed maar je krijgt veels te kleine porties.

2. We kregen duidelijke uitleg over de menukaart. Kozen voor de optie waarbij de chef ons meerdere gerechtjes voorschotelde. Was allemaal erg lekker. Service was goed. Fijne avond gehad.

3. Al meerdere keren gegeten. Elke keer weer heerlijk. Afwisselende gerechten en zeer vriendelijke Griekse eigenaar! Een echte aanrader.

4. Leuke Griekse taverna

Wij werden zeer vriendelijk en gastvrij ontvangen. Ook de bediening was uitstekend. We hadden het verrassingsmenu besteld en dat was prima. Prettig ook dat we bij alle gerechten enige uitleg kregen. Leuke variatie van verschillende hapjes. Wij vonden het wat jammer dat er pas op het laatst een paar vleesgerechtjes kwamen. Maar los daarvan was alles heerlijk. Ik kan het iedereen aanraden om hier te gaan eten en te genieten van de authentieke Griekse mezes en de Griekse gastvrijheid.

5. Paula van Dijk

We werden hartelijk ontvangen en hebben heerlijk gegeten (keuzemenu). Goede prijs/kwaliteit verhouding. Een aanrader.

6. Griekse tapas. Heerlijk eten. Vader kookt en zoon serveert. Ze werken hard en doen erg hun best om het de gasten naar de zin te maken. Het eten was heerlijk en kwam met het juiste tempo door, wat ook werd gevraagd aan de klant of het goed was... kortom een heerlijk restaurantje voor een ontspannen avond.

7. Randi Oksnevad

Ik heb een tijdje in Griekenland gewoond, en voel alsof ik "thuis" kom bij.
    Het Griekse Eiland!
    Het eten is gelukkig niet aangepast aan Nederland, maar echt grieks!
    Net of ik weer in mijn favoriete kafenion ben!
    Dit was het derde bezoek, maar zeker niet het laatste!

8. Een prima klein tentje met Griekse tapas. De bordjes zien er niet zo uit als op de foto, maar het eten is echt heerlijk! Ze hebben niet altijd alles, maar wat ze hebben is goed. Sfeer past bij de simpelheid.

9. Top restaurant lekker gegeten vriendelijke bediening.

10. Heerlijke mezes, vis, vlees of vega naar keuze. Ik heb het menu gekozen, dat was heerlijk en ruim voldoende en een mooie verdeling en opbouw. We hadden geen ruimte voor een volledig nagerecht, de kok voor heeft ons een heerlijk klein nagerecht gemaakt om te delen.
    Alle gerechten waren vers en goed bereid. De bediening was prima. Echte Griekse gastvrijheid.

11. Lekker eten, vooral prijs kwaliteit verhouding is zeer goed!! Inrichting mag wel iets gezelliger voor de sfeer.

12. Saskia Albrink

We hebben het aan de kok overgelaten en ons laten verrassen. We kregen allemaal heerlijke verschillende verrassende hapjes. Ze kwamen in een rustig tempo. Echt heerlijk gegeten. Ook het toetje, citroen taart was een heerlijke afsluiter. Echt TOP. De bediening is vriendelijk en persoonlijk, maar niet opdringerig.

13. Zeer goed eten en een vriendelijke, goede bediening.

14. Heerlijk gegeten van het verrassingsmenu.
    Met een paar bijzondere Griekse biertjes.
    Eerste bezoek maar zeker voor herhaling vatbaar.

15. Bij binnenkomst even twijfel. Fel verlicht, grote witte bar, en een klein aantal tafeltjes.
    Gelukkig is het achterin het restaurant gezellig.
    Ik ben blij dat we ons niet hebben laten weerhouden door de entree. Wat hebben we genoten van de griekse metzedes. Vader en zoon runnen dit fantastische restaurant, waarbij vader de scepter zwaait in de keuken en zoon de bediening voor zijn rekening neemt.
    Kies vooral het verassing menu, onbeperkt griekse metzedes. De chef komt regelmatig naar de gasten om te vragen of alles naar wens is en welke richting het volgende gerecht op moet gaan, vlees, vis vegetarisch, en alles heerlijk.
    Een aanrader!

16. We hebben hier erg lekker gegeten. Het eten was erg goed bereid, heel smaakvol en niet te vet (zoals soms in Griekse restaurants). De menu- en drankkaart is uitgebreid met veel ruimte voor wensen mbt allergieën of vlees/vis/vega-verhoudingen. Ook zijn we heel vriendelijk ontvangen en is de zaak mooi, smaakvol ingericht. Echt een aanrader!

17. We worden allerhartelijkst door Stefanos en Thanos ontvangen en herinnerd van de vorige keer Terwijl de vader beneden in de keuken lekkere dingen (verrassingsmenu) maakt, afgestemd op onze smaak (ook vegetarisch), zorgt zijn zoon voor een plezierige bediening. Dit is nou eens niet een Griek die in de regel bekend staat om grote stukken vlees, maar een waar je met een plezierig en geen overdadig gevoel vandaan gaat. Jammer dat we zo ver weg wonen, anders zouden we hier vaker komen. Voor de mensen in Bussum en omgeving is dit een prima plek die de moeite waard is om te ontdekken en te ervaren.

Eén vorige recensie
  18. Eten was echt super lekker. De gerechten kwamen vlot na elkaar door. Bediening leuk en goed.

19. Heerlijk gegeten. Aardige bediening en vriendelijke prijzen. Een aanrader!

20. Jenny van Kampen

Prima gegeten, aardige eigenaar. Meer dan voldoende en alles.
    Smaakte prima!

Eén vorige recensie
  21. Wij hebben heerlijk gegeten bij Het Griekse Eiland. Eerlijke gerechten met authentiek Griekse smaak. Je proeft dat de gerechten met liefde zijn bereid. Het was echt genieten van de verschillende gerechten. De gastheer was bijzonder vriendelijk en het restaurant heeft een uitstekende prijs/kwaliteit verhouding en is een aanwinst voor Bussum.

22. Met 4 vriendinnen heerlijk gegeten. Super vers en voor ieder wat wils! Moestennop tijd bij de bios wezen, maar na de film nog teruggegaan voor heerlijk toetje!!

23. Bas Kuitert

Het was weer heerlijk! Authentiek Grieks eten. Aanrader!

24. Wij hebben heerlijk gegeten. Telkens kleine gerechten die we met z'n tweeën konden delen. Je moet geen grote borden met vlees verwachten, dan zit je hier verkeerd. Wel gemoedelijk tafelen met Griekse gerechten die echt heel lekker zijn! Authentiek en met liefde bereid! Je kunt van tevoren aangeven wat je echt niet wilt missen en wat je minder lekker vindt of allergisch voor bent. Daar wordt dan zeker rekening mee gehouden. Overigens was het zoete witte wijntje ook heel erg lekker! Wij hebben genoten en komen zeker nog eens terug.

25. Caro Bosch

Heerlijk authentiek Grieks gegeten met een fantastische bediening, absolute aanrader!

26. Maureen

Heerlijk gegeten! Aardige persoonlijke bediening. We komen zeker nog eens terug.

27. Ginette

Heerlijk gegeten, vriendelijke en behulpzame bediening.

28. De eigenaar tevens kok is vriendelijk en serveert heerlijke gerechten en ook erg begaan met zijn klanten.

29. Corine Lindenbergh

Lekker gegeten, ongedwongen sfeer en ook leuk voor kinderen. At je vroeger bij ‘de Griek’ (denk 20 jaar geleden) grote borden vol gegrild vlees, hier en nu veel groente gerechtjes in normale porties, echt een overheerlijke aubergine salade bijvoorbeeld. Bediening vlot en vriendelijk. Van harte aanbevolen!

30. Heerlijk gegeten, vriendelijk personeel en een goede kok.
    Zeker aan te raden.

31. Annemarie

Gekozen voor het verrassingsmenu. En met recht verrast. In de hoeveelheid, de smaak en de service. Ik vind het een aanrader!

32. We hebben heerlijk gegeten. Eerst in het zonnetje op het terras en toen het wat fris werd naar binnen. Verassende gerechtjes. Het verrassingsmenu werd voor 1 van ons aangepast tot vegetarisch en verder kon je ook nog andere voorkeuren opgeven. Baklavas was ook erg lekker.

33. Anoniem

We hebben heerlijk gegeten. De kok heeft voor zijn gasten zijn best gedaan en lekker eten gemaakt. Wij hadden de mezes uitgekozen en dan krijg je wat de kok op die dag bereid. Heerlijk gewoon en iets teveel gegeten. Voor herhaling vatbaar

34. Fantastisch gegeten bij dit nieuwe restaurant in Bussum. De gerechten zijn typisch Grieks en van uitstekende kwaliteit. De chef en eigenaar kwam steeds aan tafel om te vragen of we nog meer wilden eten. Geweldig eten voor een zeer lage prijs. Alsof je even in Griekenland bent :) wij gaan hier zeker vaker eten! Aanwinst voor Bussum!

35. Daar waar de Grieken bekend staan om het goede eten was dit echt heel erg slecht.
    Het eten had weinig tot geen smaak.
    We hadden het verrassings menu.
    Na 7 gerechtjes was het klaar wouden nog wat dingen bijbestellen.
    Wat er allemaal niet was.
    Nou ga ik heel vaak bij vrienden bezoek in Griekenland zijn ook echte Grieken.

0 positieve stemmen1 negatieve stem
  36. Beumers

Bediening zeer zeker vriendelijk, maar alles behalve actief met z’n gasten. Eten beneden alle peil, smakeloos en opmaak ging ook nergens over. Gekozen voor het verrassing menu, na 7 liflafjes die we samen moesten delen was het klaar voor € 19,50 p.p. Voor een Grieks restaurant is dit een aanfluiting!

37. Silvio, Sandra, Luca en Raffael

Erg lekker authentiek Grieks gegeten. Hele fijne plek, vriendelijke goede service. Echt een aanrader.

38. Super lekker gegeten en gedronken voor een goede prijs. Gaan hier zeker vaker komen!

39. Paul en Marijke

Lekker gegeten. Klassieke meze-gerechtjes. Gelukkig geen doorsnee Grieksrestaurant. Aantal bezoekers viel tegen voor de zaterdagavond. Dit restaurant verdient zeker meer klandizie.
    Vriendelijke bediening. Wat wil een mens nog meer. Komen zeer zeker nog eens terug.

40. Katelijne

We hebben hier heerlijk gegeten. Er was een grote variëteit aan vegetariche gerechten. Voor mij heel fijn want meestal is de keus, als er al keus is beperkt. Ook de vleeseters vonden deze gerechten lekker. De gamba’s vielen bij mijn tafelgenoten zeer in de smaak en de vleesgerechten vonden ze ook erg lekker. Kortom, wij komen zeker terug!

41. Wij hebben heel goed en lekker gegeten. De gerechten zagen er lekker en hief verzorgd uit. Bediening heel vriendelijk, Griekse gastvrijheid in zijn beste vorm!
    Minpuntje: geen bestek en servetjes op onze tafel. We moesten er speciaal om gaan vragen toen de eerste mezedes al geserveerd waren. Voor degene die een pitabroodje heel lekker vindt maar tzatziki niet zo is het ook jammer dat je blijkbaar het pitabroodje niet zónder tzatziki kunt bestellen.
    Het was niet heel druk en wij snappen niet waarom. Dit restaurant is namelijk een aanrader voor iedereen die van Grieks eten houdt!

42. We hebben heerlijk gegeten! Fantastische gerechten, om he vingers erbij af te likken. Echt Grieks eten. De sfeer in het resraurant is wat minder, maar dat is ook typisch grieks.

43. Bas Kuitert

Authentieke Griekse keuken. Heel lekker, prima service en niet duur!

44. Heerlijk gegeten, klassieke Griekse gerechten en nieuwe interpretaties van Griekse gerechten. Wij hadden verassingsmenu.

45. Bettie de Graaf-Fokker

We hebben heerlijk gegeten. De bediening was vriendelijk en correct. De kok/eigenaar kwam steeds vertellen wat hij gemaakt had. En daar was niks mis mee.
    Er waren weinig bezoekers, dat was jammer. Ging ten koste van de sfeer en gezelligheid.

46. Heerlijk restaurant met authentieke Griekse keuken en een hele aangename informele sfeer. Wij hadden hier al eerder gegeten en waren toen heel enthousiast, dus onze verwachtingen waren hooggespannen. Gelukkig werden ze volledig waargemaakt!
    Echt een aanrader voor een hele zonnige prijs! :)

47. Aanrader! Wanneer je echt Grieks wilt eten dan ben je hier aan het juiste adres. Hier wordt met liefde en passie gekookt. Wij hebben er al een paar keer super lekker gegeten. De kok verrast je iedere keer weer met de lekkerste gerechten en het is ook nog heel betaalbaar.

48. We waren met z'n tienen. Het was heel gezellig. We werden bijzonder verwend met bijzondere hapjes waar veel aandacht was besteed. Heel lekker en weer iets anders dan wat je bij een regulier Grieks restaurant voorgeschoteld krijgt. De bediening was vlot en er werd aangevuld indien nodig. De kok kwam ook uitleg geven over de speciale hapjes. Kortom beslist een aanrader en een aanwinst voor Bussum.

49. We hebben heerlijk gegeten in dit restaurant. Authentieke Griekse Mezés.
    Vriendelijke eigenaar die het heel belangrijk vindt dat je het naar je zin hebt.

50. Het was heerlijk en gezellige sfeer, we gaan zeker terug komen. Mede door vriendelijke bediening.

51. Heerlijk gegeten! vooral de geitenkaas met honing is om je vingers bij op te eten. We hadden het verrassingsmenu, er werden steeds weer nieuwe hapjes op tafel gezet. Heerlijk wijntje erbij. De service was heel persoonlijk. Echt een aanrader. Wij gaan er zeker binnenkort weer naar terug.

52. anneke vos

Net als de vorige keer heerlijk gegeten en aardig en vriendelijk personeel. Ik raad iedereen aan om daar lekker te eten.

53. We hebben gister heerlijk gegeten! Gekozen om ons te laten verrassen door de chef, die daarna aan tafel onze wensen even kwam checken (wij zijn geen vis liefhebbers). Dit was allemaal geen probleem en hij heeft ons laten genieten van de echte Griekse keuken! We begrepen dat dit restaurant nog niet zo lang bestaat, en wat is het dan zonde om te zien dat ze nog niet bomvol zitten. Het is een heerlijke plek om met een klein of groot gezelschap de avond door te brengen voor een Griekse prijs!

54. Fantastisch plekje. Introductie menu genomen. De eigenaar/kok maakte alles vers en bleef maar lekker eten op tafel zetten. Echt authentiek Grieks eten. Echt een aanrader! Ga binnenkort weer. Jammer dat het niet druk was. Dit restaurantje hoort stampvol te zitten.