Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Burgum verdeeld zijn.

Ineke Kleefstra

Fijne vriendelijke mensen, goede bediening, heerlijk eten met verse ingrediënten. Altijd fijn om hier te eten of wat op te halen!

Het eten is altijd goed en het is er altijd schoon. Vriendelijk personeel en de service is altijd goed.

Super schoon en erg leuk en vriendelijk personeel. Het eten is erg smakelijk!

Een lekkere eter

Halen er graag doner kapsalon en pizza.
    Heel erg lekker en je zit daarna goed vol :)
    Personeel altijd erg vriendelijk 👍🏻

Wessel boomsma

Heerlijk eten, vriendelijk personeel, schone zaak! Super!!

Een tevreden gast

Heerlijk eten, goede service, hygiënisch, lekkere temperatuur en leuke achtergrond muziek. Wat mij betreft niks op aan te merken.

7. Nederlands Burgum

Koude Douche

Van een prima en vooral gastvrij restaurant is het voormalige Somerhuys met de nieuwe eigenaar veranderd in een brasserie die wat mij betreft beter z'n deuren kan sluiten. Eten, service, sfeer en prijs-kwaliteitverhouding ronduit slecht. Ik kom hier echt nooit weer!

1,3

John Karim Oort

Nadat we onze patiënt thuisgebracht hadden, had mijn verpleegkundige trek in een broodje kroket. Onze patiënt had gezegd om naar een snackbar in de buurt te gaan, die zou tot 23:00u open zijn.
    Deze bleek niet open te zijn maar snackbar Reti wel.
    Bij binnenkomst kwam mij/ons de walm van oud verbrand frituur tegemoet.
    De inrichting van deze snackbar stamt volgens ons uit de jaren 70, een vierpersoons gasstel met 2 koekenpannen waarbij in 1 iets gebakken lag wat in de vuilnisbak thuis hoort, een pelgrim afzuigkap en oude betegeling.
    Mijn verpleegkundige nam 2 broodjes kroket en een kaassoufle.
    Ik vroeg voor een bakkie koffie maar kreeg te horen dat deze niet vers was.
    Onderwijl werd er patat voor het aangrenzende café gebakken en zeldzame die zag er verbrand uit en er was ook geen afzuiging daarboven aanwezig.
    Mijn verpleegkundige nam zijn avond/nachtvoeding mee de auto en ik zei regen mijn pleeg dat bij Reti waarschijnlijk al heel lang niemand van de NVWA is langsgeweest.
    Terwijl mijn pleeg aan het smikkelen was zeg ik dat het frituurvet zeker al maanden niet vervangen was en onze motorolie schoner is.
    Me pleeg zegt tegen me, hou a.u.b. op ik neem net 2 happen, waarop we allebei schaterlachen onze weg vervolgen.

9. Nederlands Burgum

Weer heerlijk gegeten bij "de Pleats" , ook de ontvangst was weer hartelijk.. Vriendelijk personeel. Prijs/kwaliteit uitstekend!! Kortom een aanrader! Zin om straks in de meivakantie weer een aantal keren te komen eten aangezien we niet in de buurt wonen. Dus graag tot dan!! 👍

Ik wilde uit mijn werk nog even wat te eten halen. Op internet voor de zekerheid gekeken tot hoe laat ze open zijn. 21.00 dus ik dacht mooi ben er om 20.15, dus dan kan het allemaal. Kom je bij de zaak, zijn ze gewoon al gesloten...

En dit was niet de eerste keer, vorige keer netjes gebeld op weg naar huis om 20.00 vanuit de auto, waren ze ook al maar dicht gegaan, want ja er kwamen geen klanten...

Mij zie je daar niet weer.

11. Nederlands Burgum

Zaterdagavond met vrienden hier gegeten. Kwaliteit van het eten weer prima. Vlees lekker mals. Het was heel erg druk bezet, daardoor hebben we waarschijnlijk wat langer dan normaal op ons eten moeten wachten.

Ziet er ouderwets en ronduit vies uit. Vet waarin 3 schnitzels worden gebakken, kroketten die met blote handen op het aanrecht worden gesmeten.
    Personeel groet niet eens als je binnenkomt en probeert zo veel mogelijk te negeren. Geen pin.
    Service is ongelooflijk traag, 10 minuten na je bestelling wachten totdat het kasboek is bijgewerkt voordat je bestelling ook echt in het vet gaat (40 minuten gewacht op 3x patat met??).
    Patat is zacht en vet.

Pluspunt: gratis zoute drop.

Folkert jan

Beste Bauke,
    Je was op Omrop Fryslan, even een opmerking: het rapport klopt helemaal, je personeel is alleen maar met zichzelf bezig, als je er zit duurt het lang voordat je bediend wordt, dat denk ik niet alleen, maar veel meer. Doe er mee wat je wilt

14. Nederlands Burgum

jan bousema

wij eten zeer regelmatig in de Pleats prachtige locatie geweldig eten voor een voordelige prijs zeer gastvrij zeer attent personeel en voorkomend kortom wij eten in de Pleats zeer met genoegen. een aanrader.

15. Nederlands Burgum

Zaterdagavond bij het somerhuys gegeten De runderstoof was niet te eten en het bier lauw. Kreeg telefonisch te horen dat er een groep om half zes kwam dus onze reservering kon eigenlijk niet op de zelfde tijd. Dit restaurant is duidelijk met de nieuwe eigenaren een afgang.

16. Nederlands Burgum

Patrick Bergmans

Zeer smakelijk gegeten! De bordjes zijn leeg! Complimenten voor de kok en het restaurant! Vriendelijke en correcte behandeling!

Prima gegeten, vriendelijk personeel.

18. Nederlands Burgum

Jos Haakman

Veelvuldig gegeten bij de vorige eigenaar. In die tijd een eenvoudig maar goed restaurant, Het bezoek op 5 augstus j.l. is desastreus verlopen. Wijn was slecht en te weinig in het glas. Pils alleen in flesjes. Rundvlees-sudderpotje voor 4 personen besteld. 4 porties: alle porties waren bremzout en niet te eten. Hebben we ook niet gedaan. De aardappelen en groenten werden geserveerd nadat we er om gevraagd hadden. Er is ons ander eten aangeboden maar onze eetlust was vergaan. We hebben de consumpties betaald en zijn weggegaan. Hier komen wij nooit meer!

19. Nederlands Burgum

kees de rooi

Wat een achteruitgang. In 2013 hebben we met een gezelschap heerlijk gegeten. Nu anno 2016 zeer zeer slecht. Je ziet de prijzen zijn naar gedaald, maar zeker de kwaliteit ook. Mensen zijn volgens mij best wat bereid te betalen als de smaak en kwaliteit ook maar top is. En een tip: misschien tijd om het oubollige interieur eens te veranderen? En een nieuwe kok?

Buffet goed, bazin onvriendelijk.

21. Nederlands Burgum

Een tijdje terug hebben wij hier met het gezin heerlijk gegeten. Wij hebben gekozen voor verschillende gerechten uit het maandmenu. De pompoenensoep was voortreffelijk. Daarna het stoofpotje uit grootmoeders tijd, opvallend veel mals vlees. Ook de hoeveelheid groente viel in de smaak. De sfeer in het restaurant is gezellig en de bediening vlot en netjes. We komen graag terug!

22. Nederlands Burgum

Helaas was onze laatste ervaring met de Pleats flut. Erg druk, tafeltjes veel te dicht op elkaar. En omdat het eten (3 gangen) zo snel achter elkaar aan kwam, zaten wij een uur later al weer in de auto naar huis. Erg jammer. Voorlopig even geen Pleats meer voor ons.

Heerlijk eten en je kan er gezellig een lekker drankje doen.

24. Shoarma Burgum

Heerlijke pizza's! Ter ere van hun jubileum alle pizza's heel 2015 maar € 7,50 per stuk. Een aanrader.

25. Nederlands Burgum

Afgelopen vrijdag hier samen met mijn vriend heerlijk op het terras gezeten. Het terras ligt mooi beschut en is omringd met bomen, maar door de gunstige ligging kun je de hele middag en avond in de zon zitten.

Als voorgerecht koos ik voor tomatensoep en mijn vriend voor gamba's. De tomatensoep was heerlijk zoet van smaak en de gamba's van mijn vriend hadden een Oosters tintje. Heerlijk om mee af te trappen.

Ik had de boerenschnitzel als hoofdgerecht gekozen en mijn vriend kalfsoester. Mijn schnitzel (van het formaat fietszadel) werd begeleid met heerlijke champignons en de kalfsoester was heerlijk mals. Als bijgerechten kregen wij friet, gebakken aardappelen, wortelen, stoofpeertjes en rauwkost. Ook deze bijgerechten waren heerlijk op smaak (vooral de stoofpeertjes). Alle bakjes met bijgerechten kregen wij niet helemaal leeg. Op verzoek konden de bakjes bijgevuld worden, maar dit was niet nodig.

De desserts, een banana royale (ook royaal van formaat) en een sorbet met rood fruit waren verrukkelijk maar kregen wij niet helemaal op omdat wij al wat volzaten van het hoofdgerecht. Dat is dan ook het enige nadeel wat ik aan deze heerlijke zomeravond kan bedenken.

Ook een pluim voor de vriendelijke bediening (correct maar toch informeel) en de gastvrouw die alles in goede banen leidde maar ook oprecht interesse voor de gast heeft.

Heerlijk eten voor een prima prijs!

26. Nederlands Burgum

We hebben heerlijk gegeten. Ook voor onze zoon van 2 is er genoeg keuze. Kindvriendelijk. De prijs kwaliteit verhouding is goed.

Met de nieuwe kok komen we zeker weer.

27. Nederlands Burgum

In aanvulling op mijn vorige ervaring. Het is met name de bediening die veel mensen het Somerhuys doet aanspreken. Dit is dan ook duidelijk de techniek van de gastheer. Vriendelijke praatjes, telkens zijn eigen producten aanprijzen ("Ik heb een hééérlijk...... voor U"), de jassen aanreiken etc. Hij voelt precies aan wie gevoelig is voor deze manipulatie. Mijn ervaring was dat de vrouwen hier erg gevoelig voor waren. Maar gelet op de kwaliteit van het eten kun je je niet verwend voelen bij het Somerhuys. Een sobere menukaart, in mijn geval slecht vlees en middelmatige bijgerechten.

Femke

We komen hier altijd als we patat bestellen en de service is top! De eigenaresse is heel erg aardig.
    Ook heeft ze zomers schepijs voor 1 euro per bolletje en dan krijg je een bolletje dat even lekker en drie keer zo groot is als 1 bolletje bij een ijssalon.
    Enige minpuntje is misschien dat je er niet kunt pinnen maar verder is deze zaak top! Ook achterin bij de bar en het kleine café hebben we al twee keer een kampioenschap met het voetbalteam gevierd en dat was goed geregeld!!

Wessel

Beste snackbar van Tytjerkstradiel, goede service en hoge kwaliteit eten. Frikandel XXL speciaal is top.

30. Shoarma Burgum

Heerlijke pizza's. Ik ben naar vele pizzeria's geweest, maar deze heeft toch echt de lekkerste. Hoop dat jullie ondanks de nieuwe concurrent nog lang zullen blijven.