De Pleats in Burgum

Altijd gastvrij!

De Pleats in Burgum biedt een unieke combinatie van restaurant, party- en cateringactiviteiten. Een feest? Een bruiloft of receptie? Een zakelijke bijeenkomst? Een theaterdiner of een sterrenwacht arrangement? Het kan allemaal. Maar natuurlijk kunt u bij Restaurant & Partycentrum De Pleats ook ‘gewoon’ een hapje eten.

,,Ons restaurant is op zondag gesloten, maar de rest van de week dagelijks geopend vanaf 09.00 uur’’, vertelt Eelke Duursma die samen met zijn vrouw Geesje de zaak runt. ,,Wij hebben een uitgebreide kaart, variërend van een kopje koffie met gebak tot een lunch en van een à la carte gerecht tot een compleet vijf-gangen menu. Vis, vlees of vegetarisch… Er is van alles mogelijk.”

De Pleats is ook een ideale locatie voor een bruiloft of feest. ,,Wij kunnen feesten van 20 tot 700 personen aan. Maar ook voor bruiloften is men bij ons aan het juiste adres. Wij kunnen de hele trouwreceptie verzorgen, zelfs in een bepaald thema. Denk aan een après ski party, een strandfeest of een feest in Caraïbische stijl.

• Veganistisch

1382036625 85
1452861929 81
1621072027 91

1. Sander

Wij hadden het eten telefonisch besteld (take-away). De persoon aan de telefoon was zeer vriendelijke, meedenkend en behulpzaam. Bij het ophalen van de bestelling werden wij vriendelijk ontvangen en kregen wij een korte rondleiding door het authentieke gedeelte van het restaurant. Het eten was goed verdeeld in verschillende tassen (koud / warm) en ook één tas apart met glutenvrij eten (i.v.m.) allergie. Thuis aangekomen was het eten nog goed op temperatuur en kon alles gemakkelijk in / op borden worden verdeeld. Het eten was zeer smakelijk en goed geportioneerd. Wij zullen zeker nog eens terugkomen.

2. Lucia van Oene

Steevast ga ik met vriendinnen heerlijk high-teen bij de Pleats in Burgum. Het bevalt altijd zo goed, dus besloten mijn vriend en ik om dit jaar een Paasbrunch af te halen bij de Pleats. En waar feestje zowel verpakt in een mooie doos als natuurlijk de smaak. Zeer uitgebreid en een absolute aanrader!

3. Sinds de lock down maken we zo nu en dan gebruik van de mogelijkheid om eten af te halen. Vorige keer gebruik gemaakt van de (Valentijns) High Tea. Ook heerlijk!
    Er word goed rekening gehouden met de maatregelen (tijdsloten,etc)
    Kinderen mogen iets uitzoeken uit de kadootjesmand (is altijd fijn!)
    Vriendelijk en gastvrij personeel. Het eten netjes verpakt en nog goed warm/heet bij thuiskomst. (ondanks de reistijd van 15 min)
    Portie verdeling meer dan genoeg en salade vers en fris. Groentes lekker op smaak (zelfs voor de kids)
    Zeker voor herhaling vatbaar en wellicht binnenkort de Paas Brunch!

4. Wat een geweldige etagère vol lekkere hapjes voor mijn moeder haar 75e verjaardag. Toch in deze tijd samen kunnen vieren.

Was een last-minute opdracht, en ze wisent het super feestelijk te maken, en zoveel smaak in de overheerlijke chocolade mouse. En de broodjes zo heerlijk belegd en op smaak, en dan nog een mini poke-bowl erbij, om je vingers bij af te likken.

Komen er al jaren en altijd top kwaliteit en super vriendelijk.

We hopen snel weer in het echt bij De Pleats te zitten!

5. We hebben het eten laten bezorgen. Eten was nog goed warm toen het werd bezorgd. Er was genoeg eten. Eten was heerlijk.

6. We halen tijdens deze lock-down regelmatig af bij De Pleats. Zowel de lunch als het diner zijn prima voor elkaar. We kijken er naar uit dat we weer live uit eten kunnen bij De Pleats!

7. Als je zo fantasie- en smaakloos kookt, verdien je geen gasten. Gelokt door de paddenstoelenshoarma, begonnen we verwachtingsvol. Het broodplankje deed ons al twijfelen: te ver doorgebakken en al weer afgekoeld en de smeersels (pesto, kruidencreme en nog iets) waren allen smaakloos. De paddenstoelenshoarma mag de titel shoarma niet dragen. Er zat geen smaak aan. De knoflooksaus moest het redden.... De groentelasagna (op de kaart lasange) was wel oke

8. Misschien wel één de beste eetgelegenheden van Friesland. Wordt gerund door een vakvrouw met hart voor de zaak en de klant.

9. Gortemulder

Heerlijk gegeten voor een betaalbare prijs!
    Wilden we er nog iets bij of was 't niet helemaal naar wens : alles werd geregeld. Leuk, vlot gezellig personeel, kortom top!

10. Elsa en Mark Rill

Heerlijk eten in een gastvrije omgeving. De gastheer en gastvrouw laten je echt gast ‘voelen’.

11. auke visser

Zaterdag een kop heldere aspergesoep besteld en gegeten. Helder was de soep zeker want er zaten een paar hele kleine stukjes asperge en iets groens in. Verder zat er niets in en smaakte het zeker niet naar asperges. Het enige wat goed smaakte was de stokbrood en de kruidenboter. En dat allemaal voor 4,95 (euro)

12. Fantastisch

Met een glutenallergie en een het paraberksyndroom is het niet makkelijk om uit eten te gaan. Alles goed geregeld en overal rekening meegehouden.

13. Weer heerlijk gegeten bij "de Pleats" , ook de ontvangst was weer hartelijk.. Vriendelijk personeel. Prijs/kwaliteit uitstekend!! Kortom een aanrader! Zin om straks in de meivakantie weer een aantal keren te komen eten aangezien we niet in de buurt wonen. Dus graag tot dan!! 👍

14. Zaterdagavond met vrienden hier gegeten. Kwaliteit van het eten weer prima. Vlees lekker mals. Het was heel erg druk bezet, daardoor hebben we waarschijnlijk wat langer dan normaal op ons eten moeten wachten.

15. jan bousema

wij eten zeer regelmatig in de Pleats prachtige locatie geweldig eten voor een voordelige prijs zeer gastvrij zeer attent personeel en voorkomend kortom wij eten in de Pleats zeer met genoegen. een aanrader.

16. Patrick Bergmans

Zeer smakelijk gegeten! De bordjes zijn leeg! Complimenten voor de kok en het restaurant! Vriendelijke en correcte behandeling!

17. Een tijdje terug hebben wij hier met het gezin heerlijk gegeten. Wij hebben gekozen voor verschillende gerechten uit het maandmenu. De pompoenensoep was voortreffelijk. Daarna het stoofpotje uit grootmoeders tijd, opvallend veel mals vlees. Ook de hoeveelheid groente viel in de smaak. De sfeer in het restaurant is gezellig en de bediening vlot en netjes. We komen graag terug!

18. Helaas was onze laatste ervaring met de Pleats flut. Erg druk, tafeltjes veel te dicht op elkaar. En omdat het eten (3 gangen) zo snel achter elkaar aan kwam, zaten wij een uur later al weer in de auto naar huis. Erg jammer. Voorlopig even geen Pleats meer voor ons.

19. Afgelopen vrijdag hier samen met mijn vriend heerlijk op het terras gezeten. Het terras ligt mooi beschut en is omringd met bomen, maar door de gunstige ligging kun je de hele middag en avond in de zon zitten.

Als voorgerecht koos ik voor tomatensoep en mijn vriend voor gamba's. De tomatensoep was heerlijk zoet van smaak en de gamba's van mijn vriend hadden een Oosters tintje. Heerlijk om mee af te trappen.

Ik had de boerenschnitzel als hoofdgerecht gekozen en mijn vriend kalfsoester. Mijn schnitzel (van het formaat fietszadel) werd begeleid met heerlijke champignons en de kalfsoester was heerlijk mals. Als bijgerechten kregen wij friet, gebakken aardappelen, wortelen, stoofpeertjes en rauwkost. Ook deze bijgerechten waren heerlijk op smaak (vooral de stoofpeertjes). Alle bakjes met bijgerechten kregen wij niet helemaal leeg. Op verzoek konden de bakjes bijgevuld worden, maar dit was niet nodig.

De desserts, een banana royale (ook royaal van formaat) en een sorbet met rood fruit waren verrukkelijk maar kregen wij niet helemaal op omdat wij al wat volzaten van het hoofdgerecht. Dat is dan ook het enige nadeel wat ik aan deze heerlijke zomeravond kan bedenken.

Ook een pluim voor de vriendelijke bediening (correct maar toch informeel) en de gastvrouw die alles in goede banen leidde maar ook oprecht interesse voor de gast heeft.

Heerlijk eten voor een prima prijs!

21. Super. Na een middagje winkelen is de Pleats een gezellige gelegenheid om iets te drinken.

22. Syta Pruis

We hebben hier heerlijk gegeten. Eten in de Pleats is heel smakelijk en de bediening is geheel niet
    opdringerig, maar heel belangstellend en vriendelijk. Hier gaan we vaker naar toe !!!

23. Jan de boer

Heerlijk gegeten met een prettige bediening, zeer kindvriendelijk personeel. De bedrijfsleiding is gastvrij.

24. Regelmatig zelfde menukaart. Eten is goed. Lijkt meer geschikt voor ouderen. Bediening wordt streng tot orde geroepen door leiding.

25. Op aanraden van de receptie op onze camping hebben wij dit restaurant bezocht. Geen spijt van gehad. Heerlijk eten en top bediening. Deze mensen weten hoe je gasten in de watten legt. Jammer dat we zo ver weg wonen, anders kwamen we hier vast vaker. Kortom toptent!

26. sasja 160 punten

Was echt een geweldige ervaring. Mooie sfeer en heerlijk eten voor een redelijke prijs.

27. Service staat hoog in het vaandel bij de familie Duursma, dit is te merken aan de wijze waarop het personeel wordt opgeleid. Vriendelijk en altijd gastvrij klopt dan ook voor 100%.
    Wat ik het allerfijnste vind is dat mijn kinderen ook welkom zijn, dit is in sommige restaurants wel anders!
    Voor de kinderen is er een eigen menu, verkleedkleren, speelgoed en sinds kort zijn er zelfs tablets voor de kinderen!
    Het eten smaakt altijd geweldig, de kwaliteit is elke keer uitstekend en de prijs die je betaald voor dit alles is een schijntje! Heb veel in duurdere, meer exclusieve restaurants gegeten, maar de Pleats geniet mijn voorkeur! De smaken zijn geweldig en op het menu voor ieder wat wils! De porties zijn meer dan voldoende voor zelfs de grootste eter. Vooral het regionale menu was briljant! De producten uit de omgeving werden zodanig gebruikt dat de producten zichzelf overstegen! Voor mij geen vraag meer waar ik de volgende keer ga eten, Restaurant De Pleats in prachtig Burgum is absoluut mijn favoriet!!!

28. Heerlijk gegeten en de sfeer was goed. De prijs kwaliteit is erg goed. Al met al een erg geslaagde avond!

29. Lekker weer eens uit eten geweest en daarvoor is de Pleats altijd een prima locatie.
    Ontvangst door de gastvrouw is altijd hartelijk en de bediening lekker vlot. We hadden 2 keuze menu's van € 19,75 we hadden lekkere mosterdsoep vooraf, ik had als hoofdgerecht varkenshaas met champignonsaus, het vlees was heerlijk mals en mijn partner had de overheerlijke Waldpyk.
    De bijlages waren zoals gewoonlijk weer meer dan voldoende en mocht er niet genoeg zijn kun je altijd vragen om meer. Waar kun je voor deze prijs nog zo eten. Goeie prijs kwaliteit verhouding. Ruimte voor een toetje hadden we niet meer maar de koffie die we hiervoor in de plaats kregen lieten we ons goed smaken.

30. Afgelopen week hier geweest met een gezelschap van zo'n 35 personen. Heel veel dingen perfect geregeld: bediening, hapjes en drankjes.

We konden individueel een keuze maken van het keuze menu. Gekozen voor de Waldpyk, kipfilet gevuld met brie en pesto, omwikkeld met spek.

Menu werd opgediend; we hadden 2 soorten soep. Helemaal prima. Daarna het hoofdgerecht, met allerlei groenten en friet en aardappelen.
    En zoals ik ben gewend van De Pleats: het vlees was weer eens grotdroog. De sappigheid van de kipfilet was helemaal verdwenen. Helaas gold dit ook voor de varkenshaas van de buren... Ik heb het idee dat de groenten uit grote zakken van de groothandel komen. Standaard, totaal geen verrassingen.
    Er werd afgesloten met een ijscoupe. Jammer dat de warme chocoladesaus pas halverwege kwam.

Toch heb ik een geweldige middag/avond gehad. Maar dat was te danken aan het gezelschap. Niet aan de kwaliteit van het eten.

31. Dik 294 punten

Uitstekend gegeten, prima bediening en fijne gezellige zaak.

Kan eigenlijk niet beter.

32. We hadden van ons werk op donderdag 17 dec. 2010 een gezellige Kerstbijeenkomst in de Plaets en we hebben van het heerlijke stampottenbuffet gegeten. Het was op en top verzorgd.

Bedankt voor jullie prettige en sfeervolle bediening en ook het zangduo heeft ons een fijne avond bezorgd.

33. H. Boomsma

34. Laatst was ik hier in de buurt en ben er toen even gaan lunchen.

Heerlijk gegeten en Geesje is als gastvrouw super! Mooie locatie, goede service en vriendelijke mensen. Als ik weer in de buurt ben ga ik zeker weer langs.

Succes De Pleats!

35. Jildau 990 punten

Beetje ouderwetse inrichting, krijg er een beetje een oud 'huiskamergevoel' bij.

Eten is goed en de bediening is aardig vlot.

36. Heel vriendelijke bediening, eten uitstekend, zeker in verhouding met de prijs. Wel sfeervol, maar roken (dd 15.08.07) onder het eten vond ik beslist niet fijn.