il gallo bevindt zich op Schouwen-Duiveland in het toeristische Westenschouwen.
In ons sfeervolle restaurant, wat plaats biedt aan 44 gasten, serveren wij (h)eerlijke, huisgemaakte, Italiaanse gerechten, met iedere week een wisselend 3-gangen menu, uit te breiden met een bijpassend Italiaans wijnarrangement.
Kom genieten van culinair Italie en laat u verrassen!

1. Personeel

1417719568 84
1424372077 85
1504202192 86

1. Stephanie Zoutenbier

Op vrijdag 18 oktober voor het eerst gegeten bij Il Gallo. Een aanrader! Wij hadden een verrassings menu met goede wijnen erbij geserveerd. Kregen er een Spoom bij en deze werd aan tafel gemaakt, echt heerlijk. Hele vriendelijke bediening en alles netjes verzorgd. Wij komen zeker terug.

2. Stephan Wammes

Ongeacht het feit dat ik een aantal jaren geleden een slechte ervaring heb gehad met het eten van zeetong, had ik bij dit restaurant een goed gevoel. De expertise, kennis en sympathie van de ober maakte het verblijf een feestje. De zeetong was helemaal super. Heerlijk gewoon! Op advies van de ober een heerlijk wijntje maakte de avond compleet. Wij komen hier zeker terug!

3. Vanavond wezen eten bij Il Gallo.
    Pasta met daarbij een karaf water en een glas Chardonnay.
    Het eten was redelijk, niet echt een Italiaanse smaak.
    Sfeer was wel goed.
    Echter toen de rekening kwam sloegen we steil achterover.
    Een glas wijn : € 7,50!
    Een karaf leidingwater : € 5,50!
    Schandalig.

4. Paulien

Een leuke verrassing menu en super bediening.
    Prijs kwaliteit verhouding is goed.

5. Aperitief, 3 gangen, wijn, koffie. Het eten was op zich in orde. We misten de typische Italiaanse smaak. Wellicht wat meer kruiden en meer knoflook gebruiken. De bruschetta kan wat simpeler, het geroosterd brood verdween bijna onder de versiering. De nagerechten waren heerlijk. Een mooi creme brulee. De bediening was netjes. Voor vegetariërs voldoende keus.
    De prijs-kwaliteit verhouding is niet goed. Het is te duur voor wat je krijgt. Goed eten maar niet echt culinair, terwijl de prijs dat zou doen vermoeden.

6. Super gegeten, heel goed geanticipeerd op glutenvrij dieet en vooral ons laten genieten van de echte Italiaanse keuken. Zonder discussie de te doorbakken tonijn teruggenomen en in no-time een nieuwe bereid en uitgeserveerd onder toeziend oog van de gastheer! Dank en tot snel.

7. Super ristorante. Er wordt vers gekookt. Niets uit een potje of blik. Het personeel is erop bedacht dat je je thuis voelt. Werkelijk een aanrader.

8. Wil 20 punten

Hier word je nooit teleurgesteld. Altijd een keurige en joviale begroeting... je voelt je echt een gast. Heerlijk eten en toelichting wat je eet. Je betaalt misschien wat meer, maar dat is het meer dan waard.

10. We zijn hier vanavond met onze 2 kinderen (2 & 6) gaan eten omdat we hier in de buurt een hotel hadden. Op internet sprak het restaurant ons al erg aan en het was zeker geen teleurstelling! We waren er al om 17.30u, erg vroeg voor dit restaurant. We waren de 1e maar dat was niet erg voor ons. Na 19u zat het ook ineens vol.

Vooraf hadden we met z'n viertjes de anti-paste, die was heerlijk, echt genieten van de lekkere verschillende hapjes. De kinderen hebben gesmuld voor de heerlijke lasagne. Wij hadden gamba's en een ribeye. Allen heerlijk bereid! Ook de nagerechten: ijs, kaasplankje en creme brulee waren top.

Personeel hartstikke bedankt we hebben echt genoten. We voelde ons ook niet tot last, wat je soms met 2 kleine kinderen wel eens hebt (kinderen kregen meteen kleurtjes en een map met kleurplaten). Dat we geen 10 voor sfeer geven is puur omdat we zolang alleen in het restaurant zaten, niet om het uiterlijk, het ziet er prachtig uit.

We komen zeker terug als we in de buurt zijn.

11. Tsja. Italiaanse pretenties en helemaal niet zo slecht, maar echt Italiaans? Nee. Prijzen vind ik fors : 3 gangen voor 39,50 is op sterrenniveau ook te vinden. De Italiaanse standaard met veel tijm, rozemarijn en tomaat wordt goed nagebootst en zakelijk snap ik dit thema helemaal. Gewoon een populaire keuken die het in het toeristenseizoen goed zal doen. Bediening zeer correct, gerechten ook correct, maar verfijning zou bij de prijsstelling passen. In de omtrek wel een van de betere.

12. 4 jaar geleden waren wij ook eens te gast bij Il Gallo, een goede ervaring. Nu was het gevoel net zo goed als toen... Topkwaliteit eten en een prettige bediening. Ga zo door!

13. Ra 569 punten

Wij werden goed ontvangen door een aardige ober. De pasta carbonara was heerlijk. Net als het ijs. Zeker een aanrader.

14. Voortreffelijk gegeten. Zowel bediening als keuken TOP. Smakelijk en sfeervol gegeten. Gesmuld van de limoncella ijsbolletjes, werkelijk perfect!! Thanks.

15. dennis Robroek

Zojuist heerlijk gegeten, goed advies over de wijn, goede persoonlijke bediening en eten was voortreffelijk. Deze mensen doen het met passie en hebben er verstand van. Dat proef je!

16. Het is een geweldig restaurant! Ontzettend gezellig, vriendelijk personeel en ontzettend lekker eten waar je geen genoeg van kan krijgen! Het woord Gluten vrij begrijpen ze zeer goed en je kunt er met een allergie gerust gaan eten!

17. Een verrassing, het was super. Heerlijk gegeten, heel gezellig. Ga zo door!

18. Even op een drukke zondagavond binnengelopen, en weer heerlijk gegeten, van het "dagmenu"alleen het fantastische hoofdgerecht met nagerecht genomen, perfect verzorgd en mooi op smaak.
    Aanrader

19. Annemieke

Hele gezellige avond gehad, heerlijk gegeten. Vooral de Italiaanse tapas etagère was super. Top ober die er duidelijk verstand van heeft en lol en passie in zijn werk heeft. Zeker voor herhaling vatbaar en dan ga ik weer voor de fantastische combi pizza-carpaccio!

20. Genieten van alles. Het eten, de attente bedieningen de gastvrijheid van de gastheer. Een aanrader!!

21. Fantastisch gegeten, geweldige service en een goeie prijs voor de kwaliteit van het eten. Helemaal top dus!

22. Wij hebben voortreffelijk gegeten.
    De bediening was top en weten wat er in de menus zitten, goede voorlichting. Ook een gezellige sfeer.

23. Het eten is voortreffelijk. Ken helaas weinig andere restaurants die deze kwaliteit kunnen evenaren. Ook is ruime keuze aan echte wijnen. De bediening is op en top op de hoogte van wat je eet en dus welke wijn hierbij kan geserveerd worden. Heb geen last gehad van lege glazen of te lang wachten. De bediening is daar uitstekend. De sfeer was ten goede en had een rustige warme uitstraling. De prijzen vind ik voor de kwaliteit die geleverd wordt zeer schappelijk. Ik kom dus zeker nog eens terug om hier te genieten.

24. Zomaar binnengelopen voor een hap. De kreeftensoep was zelfs niet in de buurt van kreeft geweest. De sambuca taai. Kalfsvlees met parmaham? Denk het niet. En als de Italianen dit ooit te weten komen komt van dit restaurant niemand Italie meer in. Bediening onverschillig en de informatie dat het minder gesmaakt had mocht door een goedwillig dienstertje in ontvangst genomen worden: opeens was de vlotte baas er niet meer. Prijs redelijk maar tegenover de kwaliteit veel te hoog. Gewoon slecht eten. Het glas wijn was goed.
    Gewoon jammer op zo'n leuke locatie.

2,1
  25. Prima tent qua bediening, leuke sfeer, maar er staat geen italiaanse kok in de keuken en dat proef je. Gemiste kans.

26. Hans Voorthuijzen

Vanavond hier een heerlijke avond beleefd met ons vieren. Het eten was fantastisch en de gastvrijheid subliem. Mij nog nooit zo welkom gevoeld als nu. De liefde van de gastheer en de kok stralen uit naar alles. De spontaniteit werkt aanstekelijk en het eten was perfect. Hier eet je niet alleen om je honger te stillen maar ook om te proeven. En als je om een recept vraagt mag je mee de keuken in en gaat de kok aan het schrijven om vijf minuten later terug te komen met het recept en de uitnodiging om te bellen als het dan toch niet lukt. Bedankt!!!

27. Annemarie Paauw

Geweldige ervaring! Persoonlijker kan het niet!! Echt een aanrader, bediening is top, netjes en super gastvrij! Eten was heerlijk, prijs kwaliteitsverhouding helemaal prima!

28. Culifanaat

Prima adres, niet goedkoop, maar wel veel gevoel voor service aan kwaliteit. Gastgericht en beter dan gemiddelde kwaliteit. Vooral in ogenschouw nemende, dat het hier om een restaurant in "een toeristenhoek" gaat.

29. Altijd weer genieten en altijd weer die gastvrijheid. Een rustpunt met culinaire heerlijkheden. Niets moet en alles kan. Even een kleine afwijking van het gerecht. Geen probleem komt in orde.

Hier is de klant nog koning en de koning is ook nog klant.

Ook voor een pizza is het heerlijk toeven. Een echte oven dat smaakt. Ik was geen pizza klant, maar ben het wel geworden.
    Hopelijk wordt het zomerweer en kan worden genoten van het prachtige terras. Zo kom je de zomeravond door. Veel succes verder en alle goeds.

Eén vorige recensie
  30. Charlotte

Heerlijk gegeten op onze laatste vakantiedag in Burgh-Haamstede. Vooraf kregen we een heerlijke amuse van het huis, wat veel goeds beloofde voor de rest van het diner. Twee voorgerechten ipv een voor- en hoofdgerecht was geen probleem. Alle gerechten waren goed op smaak en het dessert van nectarines met sorbetijs waren gewoonweg subliem! De eigenaar, maar ook het overige personeel was vriendelijk en maakte tijd voor een praatje aan tafel en bij de rokers buiten. Kortom, een echt pareltje tussen de vele toeristische vreetschuren in de omgeving!

31. Marieke

Een heel gezellige avond gehad!
    De service is uitstekend, het enthousiasme werkt aanstekelijk. Het eten is erg lekker en wordt prachtig geserveerd.
    Wij gaan al een paar jaar naar dit restaurant en ik kan het zeker aanbevelen!

32. Cobussen

Uitstekend gegeten bij Il Gallo! Ik kon niet kiezen tussen de twee toetjes dus heb ik wat van beide gekregen! Super service dus! Wij komen zeker nog eens terug!

33. Arie Willem

In de zomermaanden gaan wij hier heel regelmatig eten. Joric is een uitstekend kok. Zijn broer Jarco (bediening) doet ook erg zijn best:-). Het torentje voorgerechten is altijd een groot succes, en volgens mijn vrouw is de carpaccio nergens zo goed. Alles is tot in de puntjes verzorgd, tot de koffie met een royaal schaaltje met snoeperijen toe. Tel daarbij de heerlijke sfeer en je hebt een Top avond.
    Jarco, als je dit leest.. een flesje rood voor Kees en Arie
    is genoeg hoor.

34. Op het eerste gezicht goede gastheer, Het eten (en ook de wijnen "buiten de kaart") wel erg duur. Overschat deze zaak zichzelf misschien een beetje? Omgaan met klachten is ook een vak. Misschien een treetje lager een idee?

35. Mels de Zeeuw

We hebben met 4 personen heerlijk gegeten. Vlotte bediening met leuke uitleg over de gebruikte producten. En men neemt ook de tijd voor een praatje.

Vooral de etagère met verschillende voorgerechten was de moeite waard.

Verder kregen we als verrassing omdat we een jarige in ons midden hadden een heerlijke citroenlikeur als extraatje.

Als je net iets meer wilt dan 'normaal' uit eten, voor een redelijke prijs, dan is dit een echte aanrader.

36. Onderlaatst met vrienden wezen eten. Heerlijke wijnen goede bediening. Het voorgerecht Tapas op een etagère was verrukkelijk maar wel zeer prijzig. Voor de tweede gang hadden wij gezameijk gekozen voor lamskoteletten, het vlees goed en smaakvol gekruid, maar het vlees was taai, na daar een opmerking over gemaakt te hebben kregen we als antwoord dat iedere klant het weer anders bereid wilt hebben. Onze ervaring was gewoon een slecht stuk vlees, dat voor die prijs niet zou mogen. Jammer. Na eerdere goede ervaringen was dit een teleurstelling.

37. Wij zijn al een paar keer op verschillende dagen gaan eten bij dit zeer goede restaurant met een heel goede know-how en keurig nette bediening. Wijnarrangement klopt helemaal met het eten. Prijs-kwaliteit ietsje aan de hoge kant maar acceptabel. Ga zo door jongens, goed bezig!

38. Gisteren erg slecht gegeten bij Il Gallo! Een pizza op die volgens de kaart een specialiteit van het huis was. Het was een totaal smakeloze, slecht belegde pizza. De bodem was zo dun en hard gebakken dat hij de naam karton eer aan deed. De groene asperges die erop lagen waren rauw. Voor €15,00 een flut pizza. De bediening had nog nooit van iemand een klacht gehad. Erg vreemd! Is klantenbinding niet nodig in toeristische gebieden?

1,7
  39. Vanaf de opening meerdere malen geweest. Het is goed te zien dat restaurant en personeel verder groeien, waarbij de smaak van het eten vanaf de eerste dag prima is en uitnodigt om weer te gaan. We hopen dat dit restaurant nog lang de tongen zal strelen. Jammer dat de "Champagne" niet op de kaart staat.

Emie en Jan Schipper Zoetermeer.

40. Telkens we in Burgh-Haamstede komen uitwaaien willen altijd eens gaan genieten in dit restaurant! Uitmuntend lekker - zeer correcte service en goede prijs-kwaliteit verhouding.

We komen hier graag en kijken alweer uit naar de volgende keer.

41. Net als vorig jaar op vakantie in Zeeland en natuurlijk hoort daar een bezoek aan dit rest. bij.

Wederom perfect gegeten, vol pure smaken, perfecte gastvrijheid en klantgerichtheid. Klasse (prachtige nieuwe inrichting). De eigenaar is een duidelijk voorbeeld hoe het in de horeca zou moeten. Moet wel zeggen dat de prijs behoorlijk is, maar daar heb je dan ook wat voor.

Als: voorgerecht alle gerechten, superproeverij en waan je je echt in Italie. Daarna weekmenu; alsof een engeltje over je tong......Alle complimenten aan de kok. Geheel voorzien van perfecte wijn. Ook dessertwijn zeer de moete waard. Toetje vrij standaard en lekker, maar hier kan de lat nog wat hoger gelegd worden. Kortom : gaan zeker terug en beslist een must om te gaan eten en proeven. Van mij zouden ze een ster krijgen.

Eén vorige recensie
  42. Hollandse gastvrijheid in een Italiaans jasje.

Pure smaken.

Een aanrader voor iedereen die van echt Italiaans eten houdt.

43. Irene 21 punten

Vanmiddag na een heerlijke fietstocht streken we neer op het terras van el gallo di firence. We hebben er heerlijk gegeten. Er stond kreeft met asperges op Italiaanse wijze op het menu.

Met een heerlijke wijn, nog een lekker dessert en een uitermate vriendelijke bediening hebben we hier een echt genoten!

44. De eigenaar, tevens uitmuntend gastheer, heeft een duidelijke passie voor Italië, die merkbaar is in het interieur en de muziek. Er wordt gekookt met verse ingredienten en alles wordt zelf bereid. De menukaart wisselt steeds en voorziet in zeer smakelijke gerechten die wij inmiddels bijna allemaal hebben uitgeprobeerd. Zonder uitzondering telkens weer een culinaire verrassing!. Er heerst een vriendelijke welkome sfeer waarin je je direkt thuis voelt. De prijs-kwaliteitverhouding is goed. Kortom: een absolute aanrader voor iedereen die iets bijzonders wil als je uit eten gaat.

45. Paola & Ray

Wij hebben een paar keer heerlijk gegeten bij Il Gallo!

Veel variatie en steeds wisselende menu's. Gastvrij en gastgericht. Het eten is smaakvol en creatief. Mooie nieuwe inrichting!